B18FT - odpojený konektor

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
wickey
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4360
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: C70 T5 cabrio + V70 XC Cross Country
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

B18FT - odpojený konektor

Příspěvek od wickey »

Predem se omlouvam, jestli se to tady nekde jiz resilo... tohle forum moc nesleduju.

Kamarad se stal hrdym majitelem 1991 480 Turbo. Po prohlidce jsme zjistili dva odpojene konektory v motorovem prostoru.

Prvni je od volnobezneho ventilu. Auto drzelo (a jiz opet drzi) otacky nasledovne - za studena kolise cca 500 (trese se). po zahrati kolem 800 az 900. Po zapojeni volnobezneho ventilu nam otacky zacali kolisat mezi 1800 a 2000 pri teplem motoru, tak jsme si mysleli, ze teda chyba bude ve volnobeznem. Ten jsme vyndali, zkusili zapojit na 12V - ma tri piny, pri zapojeni na dva krajne (ktere podle schematu jdou od RJ) otevira a zavira normalne. Treti (stredni) pin - podle schematu stejnej drat jak vstrikovace nedela zhola nic. Tudiz jsme ho opet zavreli a usoudili, ze jiz nekdo pred nami volnobeh vyresil prostym nastavenim na klapce... Vim, ze to neni dokonale reseni, ale jezdit se s tim da. Akorat to asi bude vic zrat...
Nas pokus se zapojenim tudiz preukazal, ze RJ ho sice otevre, ale pak nejspis nezavre.. Tudiz problem nejspis v RJ, nebo primo v nem?

Druhej je totok:
PB180139 [800x600].JPG
PB180141 [800x600].JPG
podle manualu si nejsem celkem jistej, co to muze byt... Muj tajnej typ je snimac teploty chladici kapaliny, ale nejsem si jistej.. Co to je? K cemu to slouzi? Proc je to vypojeno? Jaky to muze mit vliv? Zatim jsem neskousel to zapojit samostatne - zapojene jsme to meli jen v kombinaci s volnobeznym, co davalo vysledek popsanej nahore. Zkusim to jeste zapojit samostatne pri odpojenem volnobeznem a uvidim.

Jinak auto topi, teplota se vysplha na volnobeh pri zahrivani na tech 89-90 stupnu.. (i kdyz za jizdy je to otazni - budu sledovat, i kdyz si myslim, ze termostat bude mit jiz lepsi casy za sebou).

Nejake komentare / rady?

Auto jinak jede. Akorat kolem 3200 otacek po zaberu turba proste zacne cukat. na volnobehu jde vytocit normalne. Moje podezreni je na privod paliva (filtr, trubky)? Auto dva roky stalo, momentalne je tam tak pul napul starej a novej benzin..
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '00 V70 XC AWD Cross Country - B5244T, M58 142 kW #421/460 - dark olive pearl/grey
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

B18FT - odpojený konektor

Příspěvek od maxwell »

Teplotní čidlo kapaliny by mělo vypadat takhle

idlo teploty kapaliny.JPG

Takže nevím taky co to je. Podle moudré knihy to asi nezjistím. Ale co třeba na tlak oleje?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

marra
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 1174
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

B18FT - odpojený konektor

Příspěvek od marra »

pokud se nepletu tak je to snimač tlaku oleje, navic varianta pro budik i pro kontrolku.
_________________
VOLVO C70 2.5 T aut. r.v. 1998. vstřiky 440ccm 19" turbo s provozem na E85
VOLVO 850 2.3 T5 20V r.v. 1996 man.R.I.P
50°06´18.15"S 14°21´31.50"V

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

B18FT - odpojený konektor

Příspěvek od maxwell »

Taky bych si to myslel. Turba mívají měření tlaku oleje, nebo ne?

Navíc je to tak těsně filtu a dole u olejový vany že by to odpovídalo.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1916
Registrován: 15 roků 4 měsíce
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

B18FT - odpojený konektor

Příspěvek od lucki »

tlak oleja sa zobrazuje na budiku a zdalo sa mi ze normalne, vlstne mnt. zobrazoval ho aj pri vypnutom potore a to moja B18FT nerobi... takze asi to bude ono.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

maxwell
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 382
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

B18FT - odpojený konektor

Příspěvek od maxwell »

Tak co? Už je to spravno, nebo už je to hotovo. :D
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Zpět na „300 / 400“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé