Spínání turba D5252T

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Příbram

#1 Spínání turba D5252T

Příspěvek od technikrz »

Spíná Vám také turbo u tohoto motoru při cca 1800 ot/min? Než se mi motor dostane do těchto otáček, tak táhne poněkud zvadle. Myslíte že je to normální? Bohužel nemám v okolí někoho s tímto motorem, tak nemám jak porovnávat.
_________________
VOLVO V70II 2,5 TDI, r. v. 2000, šedá metal
OPEL ASCONA B 1.9, r. v. 1978, veterán

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1538
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#2 Spínání turba D5252T

Příspěvek od koch »

turbo nespina...
kazdopadne sranda vetsinou zacina nekde kolem te hranice...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Příbram

#3 Spínání turba D5252T

Příspěvek od technikrz »

Když tedy nespíná, proč je markantní rozdíl ve zrychlení do těchto otáček a nad 1800?
_________________
VOLVO V70II 2,5 TDI, r. v. 2000, šedá metal
OPEL ASCONA B 1.9, r. v. 1978, veterán

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4119
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#4 Spínání turba D5252T

Příspěvek od dali »

technikrz píše:Spíná Vám také turbo u tohoto motoru při cca 1800 ot/min? Než se mi motor dostane do těchto otáček, tak táhne poněkud zvadle. Myslíte že je to normální?
Naprosto normální. Navíc je to ještě starý obtokový turbo. Ty novější s naklápěcíma lopatkama nabíhaj trochu dřív a pozvolnějc (tak to má D5 a spol). Tady je to +- 1800 kopanec, je ale výhoda oproti jiným motorům, že to táhne eště přes 3000 otáček, načipovaný eště daleko přes 4000.

koch
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1538
Registrován: 16 roků 8 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

#5 Spínání turba D5252T

Příspěvek od koch »

nespina protoze se toci neustale... a cim vic fouka do prdele tem konikum tak tim vic cvalaji...
jestli chces o turbu vedet neco vic, doporucuji zagooglit...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Příbram

#6 Spínání turba D5252T

Příspěvek od technikrz »

Díky.
_________________
VOLVO V70II 2,5 TDI, r. v. 2000, šedá metal
OPEL ASCONA B 1.9, r. v. 1978, veterán

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Příbram

#7 Spínání turba D5252T

Příspěvek od technikrz »

koch píše:nespina protoze se toci neustale... a cim vic fouka do prdele tem konikum tak tim vic cvalaji...
jestli chces o turbu vedet neco vic, doporucuji zagooglit...
Takže ve svý podstatě regulátor turba, který jsem loni kupoval za cca 4500 Kč je vcelku zřejmě jen to "kurvítko" :evil: o kterém tu v nějakém topicu byla řeč, ne? :D
Naposledy upravil(a) technikrz dne 07 lis 2008 23:34, celkem upraveno 1 x.
_________________
VOLVO V70II 2,5 TDI, r. v. 2000, šedá metal
OPEL ASCONA B 1.9, r. v. 1978, veterán

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4119
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#8 Spínání turba D5252T

Příspěvek od dali »

technikrz píše:Když tedy nespíná, proč je markantní rozdíl ve zrychlení do těchto otáček a nad 1800?
Je to o tom že dosáhne takových otáček, aby vytvořilo dostatečnej tlak. Správně technicky asi je od kolika začíná tlačit, to už je ale slovíčkaření. Když si napsal spíná, pochopil jsem jak to myslíš a podle toho jak to popisuješ se tvoje auto chová naprosto normálně.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4119
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#9 Spínání turba D5252T

Příspěvek od dali »

technikrz píše: Takže ve svý podstatě regulátor turba, který jsem lono kupoval za cca 4500 Kč je vcelku zřejmě jen to "kurvítko" o kterém tu v nějakém topicu byla řeč, ne? :?:
Jestli regulátorem turba myslíš N75 - elektromagnetickej přepínací ventil, tak ten zasahuje jenom v případě že turbo tlačí moc, čili hlídá jen horní mez. Zespoda je to daný tak nějak konstrukčně samo, když výfukový plyny mají dostatečnou sílu aby roztočily turbínu tak aby začala tlačit, tak to zatáhne. Čím menší turbo, tím rychlejc nabíhá. Proto se u biturba používá jedno menší a druhý obrovský turbo, náběh je vpodstatě okamžitý a to velký turbo pak udělá velkej nárůst výkonu. Kdyby se dalo samotný jen to velký, nejezdilo by se s tím moc dobře.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Příbram

#10 Spínání turba D5252T

Příspěvek od technikrz »

V servisu řekli, na fakturu napsali a vypadá to takto:
P1030057.JPG
_________________
VOLVO V70II 2,5 TDI, r. v. 2000, šedá metal
OPEL ASCONA B 1.9, r. v. 1978, veterán

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 4119
Registrován: 18 roků 4 měsíce
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

#11 Spínání turba D5252T

Příspěvek od dali »

Jestli se nemýlím tak věc, která je na fotce ovládá EGR ventil, kterej svým způsobem kurvítkem je. EGR ventil při jízdě na konstantní otáčky přepouští výfukový plyny do sání aby tím snížil emise oxidů. Bohulibá věc, jenomže s vejfukovýma plynama se dostává do sání spousta bordelu (saze), to se postupně zanáší a auto ztrácí výkon, když je toho bordelu moc, EGR ventil zůstává viset a auto dělá kraviny - většinou hulí a nejede. U novějších aut bohužel nejde jezdit se zaslepeným EGR ventilem, protože si toho řídící jednotka všimne a háže jednu chybu zadruhou, semtam nějakej nouzovej režim... prostě votrava (mám vyzkoušený). Když ho zaslepíš u starších aut, který nemaj tak vychcanou řídící jednotku, zvedne se ti výkon, sníží se ti spotřeba, zrychlí reakce na změny zatížení, prostě samý pozitiva.... No a podtlakový ovládání toho EGR ventilu má nastarosti ta věc, kterou si vyfotil....

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#12 Spínání turba D5252T

Příspěvek od malwin »

kdyz jsem byl naposledy na diagnostice s rozsvicenou ponorkou, tak z ni vypadlo, ze mam prave spatny tenhle regulator.. je mozne, ze by regulator EGRu byl v poradku a napriklad zustal viset jen EGR ventil diky zaneseni bordelem? pocitac by teoreticky mohl usoudit, ze problem je v regulaci.. mylim se?
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Haben
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 5936
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

#13 Spínání turba D5252T

Příspěvek od Haben »

že táhne od 1800 je opravdu v pořádku. Já jezdil půl roku na mém Volvu s turbem, co začalo tlačit až od 2500 ot/min - a to byl nesnesitelný opruz. Ale bohužel dříve se na diagnostice nezjistilo, že je špatná váha vzduchu.
Ten EGR ventil jsem si po doporučení na posledním Volvosraze taky chtěl nechat odstranit, ale protože mám V70 I z roku 2000 a je to jeden z posledních kusů, tak řídící jednotka to nedovolila. Auto na volnoběh kouřilo jako by jsi topil mokrým dřevem a kontrolka service ne a ne zhasnout. Tak se EGR ventil alespoň vyčistil a na výkonu je to znát. O něco lépe táhne turbo a motor po přeřzení už neposkočí :-)
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#14 Spínání turba D5252T

Příspěvek od malwin »

vycistil jsem EGR a ponorka stale sviti.
podarilo se mi sehnat jiny regulator, ten zkusim dnes prohodit a uvidim.

kdyz se mi naposled rozsvitila na dalnici, tak pri vyjezdu do stoupani na chvili sama zhasla... pak se ale znovu objevila...
je tedy mozne, ze by zhasla po odstraneni zavady sama?
pripadne lze ponorku resetovat napr. odpojenim baterky na nekolik hodin?
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 107
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: S80,D5 120kW, rok 2004, A5
Bydliště: Slovensko, Senec

#15 Spínání turba D5252T

Příspěvek od Mato.20 »

a ako sa dá EGR vyčistiť ? nejako špeciálne ho rozobrať a manuálne či inou metodou ?
_________________
S80, rok 2004, D5 120kW, A5, tmavo modrá metalíza
S60, rok 2003, D5 120kW, A5, vínovo červená metalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#16 Spínání turba D5252T

Příspěvek od malwin »

povolil jsem 4 imbusy, tech. benzin a stetec....
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 107
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: S80,D5 120kW, rok 2004, A5
Bydliště: Slovensko, Senec

#17 Spínání turba D5252T

Příspěvek od Mato.20 »

taakže len v benzíne ho dobre vyčistiť od usadenín ? a tie imbusy priamo na nom či na prírubách ?
_________________
S80, rok 2004, D5 120kW, A5, tmavo modrá metalíza
S60, rok 2003, D5 120kW, A5, vínovo červená metalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#18 Spínání turba D5252T

Příspěvek od malwin »

vsichni radili technicky benzin, tak jsem sel do nej.. pustilo to hezky.
jsou na to sice nejake chemikalie ve spreji, ale benzin zafungoval....
imbusove srouby jsou na obrubach
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 107
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: S80,D5 120kW, rok 2004, A5
Bydliště: Slovensko, Senec

#19 Spínání turba D5252T

Příspěvek od Mato.20 »

No parádička.. ked opravím stávajúcu poruchu a nastavím predvstrek vyčistím aj toto
_________________
S80, rok 2004, D5 120kW, A5, tmavo modrá metalíza
S60, rok 2003, D5 120kW, A5, vínovo červená metalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#20 Spínání turba D5252T

Příspěvek od malwin »

_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 4
Příspěvky: 107
Registrován: 13 roků 8 měsíců
Vůz: S80,D5 120kW, rok 2004, A5
Bydliště: Slovensko, Senec

#21 Spínání turba D5252T

Příspěvek od Mato.20 »

a čo tak ho ponoriť na noc do tech. benzínu a potom štetkou prečistiť ? prípadne do nafty ? nafta tiež ked dlhšie pôsobí rozožere kadejaké svinstvá ... sme v škole v dielňach namáčali do nafty kadečo na rozpustenie nečistôt ... len neviem čo by mu to urobilo ..
_________________
S80, rok 2004, D5 120kW, A5, tmavo modrá metalíza
S60, rok 2003, D5 120kW, A5, vínovo červená metalíza
EX : S70 2.5 TDi, 103 kW, rok 1998, M5

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#22 Spínání turba D5252T

Příspěvek od malwin »

no ja tolik casu nemel.. potreboval jsem z garaze jeste ten den odjet :pardon:
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat

Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 44
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Chotiměř

#23 Spínání turba D5252T

Příspěvek od Uhlák »

funfcílindr nepodtáčet pod 2tis.ot. nesvědčí mu to, dokonce jsem to kdysi někde čet,
jinak vyčistit a opatrně profouknout čidlo vys. tlaku turba a zkontrolovat hadičku a taky se někdy ucpává ten mosaznej zástřik tý hadičky na sání, hlavně, když je zpuchřelá
_________________
V70 2.5D 2000, D5252T-správně hranatej uhlák

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 152
Registrován: 15 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha / Trojanovice
Vůz: XC70 D5 136kW 2006

#24 Spínání turba D5252T

Příspěvek od malwin »

tak tak.. zrovna vcera jsem se v tom stoural... :)
mosazny vyvod na sani jsem mel plny sazi a byl jen castecne pruchodny...
vymenil jsem podtlakovy regulator EGRu a pocitac zacal hlasit Sistema motore pross. tagliando
jinak jsem kompresorem profoukl hadicky co z nej vedou.
takze usuzuju, ze doslo ke zmene stavu proti drivejsku a proto ta hlaska.. snad k dobremu.
uvidim, po vymazani chyby....
Přílohy
hadice musela ven, abych ho dostal zpatky
hadice musela ven, abych ho dostal zpatky
3.jpg (63.76 KiB) Zobrazeno 6423 x
ocistene cidlo - konektor byl plny oleje
ocistene cidlo - konektor byl plny oleje
2.jpg (58.26 KiB) Zobrazeno 6423 x
cislo u turba
cislo u turba
1.jpg (68.59 KiB) Zobrazeno 6423 x
_________________
Volvo XC70 D5 | 01/2006 | D5244T4 | 136kW | Willow green | automat
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“