"Rakev" na bombu
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 367
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno / Dolní Kounice
- Vůz: Lynk & Co 01
"Rakev" na bombu
Nedávno jsem koupil auto s plynem. Všechno šlape naprosto perfektně, jen mě štve jedna věc. Mám bombu uloženou v kufru hned za zadními sedačkami a dělá to hrozný kravál (při prvním otočení klíčku tlakuje v bombě nějaké čerpadlo a při jízdě se ten plyn pořád nějak převaluje, atd.). Otázka zní, jestli nemá někdo zkušenosti s dodatečným odhlučněním bomby. Mám na mysli nějakou rakvičku kolem celé bomby, která bude cca. o 10cm větší z každé strany. Tento volný prostor bych pak chtěl vyplnit nějakou odhlučňovací hmotou (nechám si poradit jakou hmotu zvolit). Rakvičku bych zvenku potáhl kobercem (nějakou podobnou látkou jakou mám v kufru) a aspoň to tak nebude odpuzovat okolí, když otevřu kufr. Řešil to někdo? Předem děkuji za odpovědi. Hezký den, Mates.
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
-
Offline
- Příspěvky: 367
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno / Dolní Kounice
- Vůz: Lynk & Co 01
"Rakev" na bombu
Dotaz jsem hodil i na PLG klub a přišla mi tato odpověď: "Umístěni a upevnění tlakové nádrže na LPG podléhá národnímu schválení příslušné země kde byla přestavba na LPG poprvé registrována. Obecně lze říci, že je možné tuto nádrž „obalit“ a „uschovat“ za předpokladu, že nebude dotčen způsob jejího upevnění (držák a upevňovací pásy), nebude dotčeno zajištěné odvětrávání a přístup k plynotěsné schránce a uzavíracím provozním ventilům. Je nutné také zajisti snadný přístup k identifikačnímu štítku této nádrže (je kontrolováno při měření emisí a STK). "
Tak kdyby to taky někdo řešil, tak aby věděl.
Jinak jsem si ještě volal do firmy zabývající se montáží LPG (jelikož mám systém Vialle, tak jsem volal do Prostějova do firmy FEDOR) a tam mi řekli, že v dodatečném obalení nádrže nevidí žádný problém.
Každopádně jestli to tady z fóra někdo má a poradil by s izolačním materiálem, který nejlépe tlumý hluk+ případné foto, budu jen rád.
Tak kdyby to taky někdo řešil, tak aby věděl.
Jinak jsem si ještě volal do firmy zabývající se montáží LPG (jelikož mám systém Vialle, tak jsem volal do Prostějova do firmy FEDOR) a tam mi řekli, že v dodatečném obalení nádrže nevidí žádný problém.
Každopádně jestli to tady z fóra někdo má a poradil by s izolačním materiálem, který nejlépe tlumý hluk+ případné foto, budu jen rád.
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
-
Offline
- Příspěvky: 284
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
"Rakev" na bombu
To je zajímavý že to jde slyšet. Já tedy osobně v třístovce mám u zadního skla jen ten papundekl s kobercem, slyším jen cvaknutí elektroventilu když otočím klíčkem a jinak nic.
Já bych to řešil molitanem, v nějaké látce, a celý bych to fixoval na místo pomocí suchých zipů na krajích, který bych nalepil v kufru dole, a na sedadla vzadu nahoře a jednoduše to půjde oddělat i přidělat. Výš jak to myslím prostě to bude kopírovat rádius té LPG bomby a dole i nahoře bude suchej zip, takže to strhneš a znova připevníš uplně v pohodě.
Já bych to řešil molitanem, v nějaké látce, a celý bych to fixoval na místo pomocí suchých zipů na krajích, který bych nalepil v kufru dole, a na sedadla vzadu nahoře a jednoduše to půjde oddělat i přidělat. Výš jak to myslím prostě to bude kopírovat rádius té LPG bomby a dole i nahoře bude suchej zip, takže to strhneš a znova připevníš uplně v pohodě.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
"Rakev" na bombu
Ty voe co to máš za auto???já když přepnu na LPG tak jde slyšet pouze cvaknutí el.mag ventilu,v žádném případě jsem nikdy neslyšel přelévání.Navíc nechápu,proč sis do kombika dal klasickou nádrž tím zrušil obrovskou výhodu a nedal sis toroid.mates píše:Nedávno jsem koupil auto s plynem. Všechno šlape naprosto perfektně, jen mě štve jedna věc. Mám bombu uloženou v kufru hned za zadními sedačkami a dělá to hrozný kravál (při prvním otočení klíčku tlakuje v bombě nějaké čerpadlo a při jízdě se ten plyn pořád nějak převaluje, atd.). Otázka zní, jestli nemá někdo zkušenosti s dodatečným odhlučněním bomby. Mám na mysli nějakou rakvičku kolem celé bomby, která bude cca. o 10cm větší z každé strany. Tento volný prostor bych pak chtěl vyplnit nějakou odhlučňovací hmotou (nechám si poradit jakou hmotu zvolit). Rakvičku bych zvenku potáhl kobercem (nějakou podobnou látkou jakou mám v kufru) a aspoň to tak nebude odpuzovat okolí, když otevřu kufr. Řešil to někdo? Předem děkuji za odpovědi. Hezký den, Mates.

-
Offline
- Příspěvky: 367
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno / Dolní Kounice
- Vůz: Lynk & Co 01
"Rakev" na bombu
Já jsem to auto takto už koupil. Taky mě vadí, že je bomba v kufru a tím je kufr krapet nepoužitelnej, ale v současné době obrovskej kufr nepotřebuji. Teď jsem rád, že ta bomba má tuším 80-90l a tím pádem velkej dojezd. Až budu potřebovat kufr (teda na nějakej ten kočárek a tak,..), tak v té době už bude mít bomba po životnosti a nechám tam lupnout toroid. Jelikož je bomba hned za sedačkama a nemám tam roletku v kufru, tak je to opravdu naprd. Dnes doufám koupím roletku a když se to nezlepší, tak udělám nějakou tu rakvičku. Připadám si jako můj táta, kterej jednu dobu jezdil pro Flagu.. to přelívání plynu je fakt šílený.. (ne, že by mě to v zatáčce kaklánělo tak jako jeho, ale jde o ten šplouchací zvuk).
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
-
Offline
- Příspěvky: 367
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno / Dolní Kounice
- Vůz: Lynk & Co 01
"Rakev" na bombu
Tak nějak to mám v plánu, ale nevím, jestli to nebude málo. Chtěl jsem ten molitan obalit ještě nějakou plechovou rakvičkou, na kterou nalepím koberec. Jednak to bude dvojité odhlučnění a jednak to bude i celkem dobře vypadat (když trefím stejný koberec jako je v kufru, tak je to supermaxwell píše:To je zajímavý že to jde slyšet. Já tedy osobně v třístovce mám u zadního skla jen ten papundekl s kobercem, slyším jen cvaknutí elektroventilu když otočím klíčkem a jinak nic.
Já bych to řešil molitanem, v nějaké látce, a celý bych to fixoval na místo pomocí suchých zipů na krajích, který bych nalepil v kufru dole, a na sedadla vzadu nahoře a jednoduše to půjde oddělat i přidělat. Výš jak to myslím prostě to bude kopírovat rádius té LPG bomby a dole i nahoře bude suchej zip, takže to strhneš a znova připevníš uplně v pohodě.

_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
-
Offline
- Příspěvky: 284
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Znojmo
- Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
- Bydliště: Znojmo
"Rakev" na bombu
No jo 80-90l to se nedivte že mu to šplouchá kdaž má v kufru cisternu.
To ti měli zabudovat vlnolam
Jinak jde o to že pokud to zaplechuješ tak to musí mít nějaký držení a musí to jít lehce odnímat. Ale ne zas moc lehce aby to při havárce neulítlo a nevyzabíjelo posádku vozu.
Což u pohého molitanu nehrozí, ale i tak by na ten molitan šel nalepit nějakej koberec.

To ti měli zabudovat vlnolam

Jinak jde o to že pokud to zaplechuješ tak to musí mít nějaký držení a musí to jít lehce odnímat. Ale ne zas moc lehce aby to při havárce neulítlo a nevyzabíjelo posádku vozu.

_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4
To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN
-
Offline
- Příspěvky: 131
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Nekázanka 844,Kladno
"Rakev" na bombu
Ahoj,mates píše:Nedávno jsem koupil auto s plynem. Všechno šlape naprosto perfektně, jen mě štve jedna věc. Mám bombu uloženou v kufru hned za zadními sedačkami a dělá to hrozný kravál (při prvním otočení klíčku tlakuje v bombě nějaké čerpadlo a při jízdě se ten plyn pořád nějak převaluje, atd.). Otázka zní, jestli nemá někdo zkušenosti s dodatečným odhlučněním bomby. Mám na mysli nějakou rakvičku kolem celé bomby, která bude cca. o 10cm větší z každé strany. Tento volný prostor bych pak chtěl vyplnit nějakou odhlučňovací hmotou (nechám si poradit jakou hmotu zvolit). Rakvičku bych zvenku potáhl kobercem (nějakou podobnou látkou jakou mám v kufru) a aspoň to tak nebude odpuzovat okolí, když otevřu kufr. Řešil to někdo? Předem děkuji za odpovědi. Hezký den, Mates.
co se týká toho šplouchání, tak to nemusí být vůbec plyn, ale voda.
Ta v nádrži kondenzuje zůstává. Je to malé procento, ale když tu bombu časem nevyčistíš, tak se snižuje její kapacita a ta voda která v ní je, se logicky přelévá.
Možná mně tu bude někdo mít za kecala, ale kdysi jsem auto na plyn předělával a tuto informaci jsem získal při montáži samotné.
Odhlučnění je dobrá věc , ale nejprve bych se mrknul na tohle
_________________
Volvo V70 II 2,4 D5 120 Kw
Volvo V70 II 2,4 D5 120 Kw
-
Offline
- Příspěvky: 367
- Registrován: 17 roků 9 měsíců
- Bydliště: Brno / Dolní Kounice
- Vůz: Lynk & Co 01
"Rakev" na bombu
Nevím, jestli tam může být voda nebo ne, to nechám na odbornících, ale tímto to rozhodně nebude. Když byla nádrž plná, tak při otočení klíčkem jsem jen slyšel natlakovat "čerpadlo" (asi se tomu tak říká) a to bylo vše. Při jízdě s plnou nádrží bylo v autě ticho. Čím méně bylo paliva, tím znatelněji bylo slyšet přelévání (čeho je asi celkem jedno). Jo, jelikož mi bylo auto po nedávném incidentu s "majitelem" odebráno, tak tímto děkuji všem za rady, ale mě jsou už k ničemu
Ale třeba to poslouží dalším, kteří mají v kufru cisternu
. Myslím, že "cisterna" je vhodná spíše do sedana, kde zvuky z nádrže utěsní zadní sedačky. Do kombíku jedině toroid místo rezervy (i kvůli využitelnosti kufru). Kdo to tak bohužel koupí (jako tehdy já), nechť mu poslouží tento topik. A ještě jedno moje zjištění- ikdyž jsem to nečekal, tak blbou roletkou, kterou dodatečně koupil a přetáhl přes kufr, tak to celkem znatelně také pomohlo. Tož tak, Mates.


_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé