Dotaz - B230 A - zapalování - co se může pokazit ?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 1
Dotaz - B230 A - zapalování - co se může pokazit ?
Mám motor B230A , kde už je na rozdíl od B23A s kladívkem v rozdělovači nějaký tranzistorový zapalování TZ28 s dementníma elektronickejma součástkama. Co se na tom může podělat a co mám vzít s sebou na dlouhou cestu na případnou výměnu? Děkuji Michal
_________________
945, B200FT, M90,´97
(bylo +244GL, B23A, M46,´82 +245, B230A, M47,´85 )
945, B200FT, M90,´97
(bylo +244GL, B23A, M46,´82 +245, B230A, M47,´85 )
-
Offline
- Příspěvky: 1776
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 1
-
Offline
- Příspěvky: 1776
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
krabička upraví signál z cívečky, která je v tělese rozdělovače. kolem cívečky se točí nějakej kus železa a cívka generuje impulsy (už se započteným předstihem - to je stejný jako u kladívkového přerušovače). Elektronická krabička pouze upraví a zesílí signál z cívky a ukostří/neukostří zapalovací cívku. těch pět drátů je napájení,zem,zapal.cívka a dva od cívečky.
pokud jedeš hodně daleko, tak si vem jak krabičku, tak celej rozdělovač. nejlepší bude, když si vezmeš celý náhradní auto. a vůbec nejjistější je nikam nejezdit
šťastnou cestu
pokud jedeš hodně daleko, tak si vem jak krabičku, tak celej rozdělovač. nejlepší bude, když si vezmeš celý náhradní auto. a vůbec nejjistější je nikam nejezdit

šťastnou cestu
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 1
Krabička se nekazí,ale rozdělovač mi už odešel.Prostě dostal nožičky sebral se a byl v tahu.standa píše:krabička upraví signál z cívečky, která je v tělese rozdělovače. kolem cívečky se točí nějakej kus železa a cívka generuje impulsy (už se započteným předstihem - to je stejný jako u kladívkového přerušovače). Elektronická krabička pouze upraví a zesílí signál z cívky a ukostří/neukostří zapalovací cívku. těch pět drátů je napájení,zem,zapal.cívka a dva od cívečky.
pokud jedeš hodně daleko, tak si vem jak krabičku, tak celej rozdělovač. nejlepší bude, když si vezmeš celý náhradní auto. a vůbec nejjistější je nikam nejezdit![]()
šťastnou cestu

-
Offline
- Příspěvky: 1776
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 1
-
Offline
- Příspěvky: 1776
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
-
Offline
- Příspěvky: 3644
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
Pomsta za prehratu valku, vsakstanda píše:optimismus je nedostatek informací - kde je německá elektronika, tam je možný všechno...

_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 1776
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
To taky
, ale životní zkušenosti mě dovádí k závěru, že se jedná o základní postulát tohoto vesmíru.
Tyhle věci naťukl nějaký Murphy...

Tyhle věci naťukl nějaký Murphy...

_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 1
-
Offline
- Příspěvky: 1776
- Registrován: 20 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
x 1
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 1
krabička vydržela

právě jsem se vrátil z Istanbulu, celkem ujeto asi 5000 km
za celou dobu se vyskytly následující "potíže" s autem:
1. 1x poklice na kole - upadla
2. 1x pravá přední lišta - upadla
3. dolejval jsem trochu oleje do karburátoru
jinak nic
jsem příjemně překvapen

_________________
945, B200FT, M90,´97
(bylo +244GL, B23A, M46,´82 +245, B230A, M47,´85 )
945, B200FT, M90,´97
(bylo +244GL, B23A, M46,´82 +245, B230A, M47,´85 )
-
Offline
- Příspěvky: 1323
- Registrován: 21 roků 5 měsíců
- Bydliště: Křenovice u Slavkova
- Vůz: Volva 900/ V70II / XC90
krabička vydržela
To je pěkný a co tak napsat krátký článek o cestě, průměrná spotřeba paliva, jak bylo auto naloženo atd. Myslím, že by to hodně lidí zajímalo.michal 245 píše:- tak to všechno dobře dopadlo
právě jsem se vrátil z Istanbulu, celkem ujeto asi 5000 km
za celou dobu se vyskytly následující "potíže" s autem:
1. 1x poklice na kole - upadla
2. 1x pravá přední lišta - upadla
3. dolejval jsem trochu oleje do karburátoru
jinak nic
jsem příjemně překvapen, ať žije volvo

_________________
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
Volva řady 900 / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, nafta
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 40
- Registrován: 20 roků 9 měsíců
- Bydliště: Praha 1
krabička vydržela
nojo to je pravda, ale po návratu se hromadí spousta nesmyslů takže článek snad později - zatím tedy stručně:LUBOŠ píše:michal 245 píše:- tak to všechno dobře dopadlo
To je pěkný a co tak napsat krátký článek o cestě, průměrná spotřeba paliva, jak bylo auto naloženo atd. Myslím, že by to hodně lidí zajímalo.
1. auto naloženo docela hodně, spousta krámů + 2 dospělí a 3 děti
2. spotřeba od 9l/100 na dálnici (do 130 ) do 12l/100 v horách do kopce a z kopce
3. pár fotek je na http://cea51.tripod.com/pic/fotky.html časem budou další
nazdar
_________________
945, B200FT, M90,´97
(bylo +244GL, B23A, M46,´82 +245, B230A, M47,´85 )
945, B200FT, M90,´97
(bylo +244GL, B23A, M46,´82 +245, B230A, M47,´85 )
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé