kardan ?
- Autor
- Zpráva
kardan ?
Dneska jsem zkusil 4 zakladni polohy predni a zadni casti kardanu (pootocene o 90 stupnu, vzdy usi souose). Zadna neni ta prava, porad to vibruje. Podlozka v poradku. Ale nevidim zadne pasovaci znacky - pises o drazkach v poloze nahore, dole, ja nic nevidim. Ja drazkam rikam na tisicihranu. Konkretne ma 16 drazek, tj. 16 poloh. Jeste 12 moznosti mi zbyva. Je mozne, ze to nekdo vyvazil na mezipolohu?
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Pochybuju, co jsem se snazil docist na zahranicnich forech tak prave to ze to nedas tak aby to licovalo je pricinou vetsiny vibraci.
Jinak ja mam u konce kazdy roury kardanu u stredovyho loziska vyrazenou carku o delce cca 1 cm a oznacenou zlutou barvou...
Jinak ja mam u konce kazdy roury kardanu u stredovyho loziska vyrazenou carku o delce cca 1 cm a oznacenou zlutou barvou...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
kardan ?
Vyreseno. Mas pravdu. Mel jsem to o 90 stupnu otocene, jedna z poloh je spravne. Testoval jsem to. Na zaver jsem hledal vyrazenou carku podle tvych instrukci. Poradne jsem vydrhl kardan a hle, carku jsem neobjevil Ale objevil jsem dve zlute tecky na kazde casti kardanu. Slozil jsem to tedy spravne a mam po problemu. Moc dekuji za pomoc!
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Ach jo, proc to takhle jednoduse nejde i u ty my cihlyPovetron píše:Slozil jsem to tedy spravne a mam po problemu.
Rado se staloPovetron píše:Moc dekuji za pomoc!
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Jeste takova uvaha: vibrace jsou, pokud dam predni dil kardanu o 180° oproti zadnimu, mnohem vetsi, a pokud dam oba dily jak maji byt, tak to vibruje min. Da se podle toho rict ze vyvazit potrebuje ten predni dil?
Dost se totiz obavam toho abych nedal vyvazit ten predni a ono to pak nevibrovalo v obou polohach stejne
Predni je vymontovanej raz dva, ten zadni je o dost horsi...sundavat lozisko atd...
Dost se totiz obavam toho abych nedal vyvazit ten predni a ono to pak nevibrovalo v obou polohach stejne
Predni je vymontovanej raz dva, ten zadni je o dost horsi...sundavat lozisko atd...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Tak dneska jsem nahodil novej kardan od Doktora a je po vibracich trochu jsem uvazoval o tech radach ohledne slozeni predni a zadni casti. Predpokladam ze to delaji tak, ze vezmou tyc, na konce navari "usi" pro krize, a pak vezmou dva kusy a navzajem je vyvazi (privari zavazi na bok) a idealni polohu vyznaci carkou na obou kusech. Z toho ale pak vyplyva, ze je blbost snazit se mit v zakrytu ty uchyty pro krize ne?
Ani na tom puvodnim ani na tom momentalnim mi totiz pri slozeni "na carky" uchyty ani zdaleka nelicujou...
Ani na tom puvodnim ani na tom momentalnim mi totiz pri slozeni "na carky" uchyty ani zdaleka nelicujou...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2401
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
kardan ?
To bude úmyslně, tam bude zakopaný pes.tomasss píše: Ani na tom puvodnim ani na tom momentalnim mi totiz pri slozeni "na carky" uchyty ani zdaleka nelicujou...
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Ok, no kazdopadne ten puvodni vibroval pri jakekoliv konfiguraci...jarek.krizan píše:To bude úmyslně, tam bude zakopaný pes.
Ted se jeste odhodlat na tom novym vymenit ulozeni - pri prudky akceleraci je to trochu citit jak se to vrti, snad pak nebudu mit dva vibratory
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
kardan ?
Problem vibraci nevyresen. Vibrace stale. Uz rok jsou se mnou.
Nad 80 km/h stale vibrace, duneni. Pred rokem jsem vymenil stredove lozisko kardanu i s gumou (od Kucery 960 Kc), pak jsem resil spravne spasovani kardanu, to nalezeno, vibrace podstatne mensi (ale stale), vymenil jsem silentbloky motoru (byly v hodne spatnem stavu), silentblok prevodovky, nove pneu, sundal poklice. Porad stejne. Zajel jsem do Bechovic na kardanservis.cz-kotrola vyvazeni kardanu za 1700 Kc (jako komplet- obe casti+stred.lozisko), pry je kardan OK (i krize), v tom mi po 7000 Km odeslo to nove stred.lozisko kardanu od Kucery, daval jsem nove z kardanservis.cz za 1650Kc. Pak jsem byl na STK, zadny problem neobjeven, vsechno drzi (napravnice, loziska kol). Nasledne jsem daval jinou prevodovku s overdrivem, mel jsem problem v overdrivu, tak ze vyresim 2 veci najednou, treba ze jsou cestou vule. Nic. Porad stejne, vibrace/duneni i na volnobeh z kopce stejne. Minuly tyden mi odeslo dalsi lozisko stred.kardanu, to z kardanservisu vydrzelo 12000 km. Ted jsem koupil jen lozisko SKL bez gumy za 380 Kc. Evidentne vibrace odnasi lozisko kardanu. Ma nekdo napad, kde jeste muze byt problem? Mam podezreni na kardan, ale ten byl na kontrole, ale stejne....mozna vyhozene penize za kardanservis.Diky Jirka
Nad 80 km/h stale vibrace, duneni. Pred rokem jsem vymenil stredove lozisko kardanu i s gumou (od Kucery 960 Kc), pak jsem resil spravne spasovani kardanu, to nalezeno, vibrace podstatne mensi (ale stale), vymenil jsem silentbloky motoru (byly v hodne spatnem stavu), silentblok prevodovky, nove pneu, sundal poklice. Porad stejne. Zajel jsem do Bechovic na kardanservis.cz-kotrola vyvazeni kardanu za 1700 Kc (jako komplet- obe casti+stred.lozisko), pry je kardan OK (i krize), v tom mi po 7000 Km odeslo to nove stred.lozisko kardanu od Kucery, daval jsem nove z kardanservis.cz za 1650Kc. Pak jsem byl na STK, zadny problem neobjeven, vsechno drzi (napravnice, loziska kol). Nasledne jsem daval jinou prevodovku s overdrivem, mel jsem problem v overdrivu, tak ze vyresim 2 veci najednou, treba ze jsou cestou vule. Nic. Porad stejne, vibrace/duneni i na volnobeh z kopce stejne. Minuly tyden mi odeslo dalsi lozisko stred.kardanu, to z kardanservisu vydrzelo 12000 km. Ted jsem koupil jen lozisko SKL bez gumy za 380 Kc. Evidentne vibrace odnasi lozisko kardanu. Ma nekdo napad, kde jeste muze byt problem? Mam podezreni na kardan, ale ten byl na kontrole, ale stejne....mozna vyhozene penize za kardanservis.Diky Jirka
-
Offline
- Servisman
- Příspěvky: 2401
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Vůz: S80, 2,4
- Bydliště: Zlín
kardan ?
A co házivost náboje hrušky diferenciálu ? Pokud to neustále odnáší středové ložisko a kardanem to není, tak kmitá něco, na co je přišroubovaný.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Taky bych zkontroloval silentbloky samotnyho diferaku, jestli jsou utrhany muze ti vibrovat tohle. Nejjednodusi mas si auto dat na spalky, rozjet na pomyslnych 80kmh a osahat zespoda mozne zdroje. Hlavne auto dobre zajistit
pokud by vibroval kardan, Volvo samo ve svych servisnich bulletinech davalo radu podlozit ulozeni kardanu podlozkama a tim ho o neco posunout nahoru, popripade dolu.
Kompletni diagnostika vibraci >zde<, doporucuji jit krok po kroku.
pokud by vibroval kardan, Volvo samo ve svych servisnich bulletinech davalo radu podlozit ulozeni kardanu podlozkama a tim ho o neco posunout nahoru, popripade dolu.
Kompletni diagnostika vibraci >zde<, doporucuji jit krok po kroku.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1048
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
kardan ?
Jenze tuha naprava silentboky na diferaku nema
kardan ?
Diky, material o vibracich stazen, je co cist o svatcich:-) Hruska diferencialu nehazi, to jsem kontroloval hned na zacatku. Take jsem se snazil na spalcich i v servisu na zvedaku testovat, kde asi problem je, ale marne, auto musi byt zatizene (v zavislosti na zatizeni se vibrace malinko posunuji do nizsich rychlosti). Ted na snehu se ani neda nad 80 km/h rozjet. Material o vibracich na odkazu je dost komplexni, mam co zkouset. Zatim diky.
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Tak mi poradte. Nebot ani po pul roce jezdeni nezmizely vibrace kardanu kam mi marra lisoval lozisko a ulozeni, nechal jsem si u marry nalisovat novy lozisko a ulozeni na jinej kompletni kardan, nahodil jsem to na auto...a ta mrcha porad vibruje! Kardan samozrejme na sipky, prevodovka novy silentbloky, motor novy silentbloky, diferak novy silentbloky. Prevodovka ma nedavno meneny vystupni lozisko. Krize na kardanu bez vuli a namazane...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1596
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
kardan ?
nech si kardan vyvazit,taky sem menil asi 5000 kardanů a furt žádná změna. Pak jsem jeden nechal vyvážit a je klid. Ted mi ale hučí zas difer...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Jj, mam to v planu, jen mi neni jasny co se na tom kardanu zmenilo ze 20 let nevibroval a ted najednou vibruje...orezlej neni, zavazicka ma.Sarkasmic píše:nech si kardan vyvazit,taky sem menil asi 5000 kardanů a furt žádná změna. Pak jsem jeden nechal vyvážit a je klid. Ted mi ale hučí zas difer...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1596
- Registrován: 18 roků 2 měsíce
- Bydliště: Žďár nad Sázavou
- Vůz: Volvo 1980-97
kardan ?
kardan se vlivem síly na něj působící drobet kroutí,a po nějaké době se skrut projeví natolik že to rozhodi vyvažení... Třeba mercedes sprinter-temer u kazdyho zacne kardan vibrovat plus mínus při 220 t a pomuze jen vyvazeni... nikdo neví proč se to projevu při stále stejným najezdu...
_________________
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
343 GL r.v. 1981 B14 2E,V70 r.v. 1997 B5234 T3
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Takze kdyz pristich 300tkm odcouvam bude to ok?
Ale thx, dam to vyvazit...
Ale thx, dam to vyvazit...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Tak mi v tydnu volali z kardanservisu, pane mate to hotovy, kardan byl naprosto v poradku a bez jakehokoliv rozvazeni.
Dneska jsem jeste na Feryho radu zkousel vule v homokinetakach, ale poloosy se ani na strane diferaku ani na strane kola pri lomcomani ani nehnou. Pri maximalnim vyheverovani kola tam je citit jen malinka vule.
Jen pro poradek, projevuje se to tak ze od cca 30kmh to zacne vibrovat, a cca od 40kmh prestane. Dneska jsem prezul kola a je to stejny, dela to jak pri D tak N, pri jizde z kopce na volnobeh i pod plynem (ale pod plynem vice). Diferak mam celej jinej a delalo to i s tim puvodnim.
Dneska jsem jeste na Feryho radu zkousel vule v homokinetakach, ale poloosy se ani na strane diferaku ani na strane kola pri lomcomani ani nehnou. Pri maximalnim vyheverovani kola tam je citit jen malinka vule.
Jen pro poradek, projevuje se to tak ze od cca 30kmh to zacne vibrovat, a cca od 40kmh prestane. Dneska jsem prezul kola a je to stejny, dela to jak pri D tak N, pri jizde z kopce na volnobeh i pod plynem (ale pod plynem vice). Diferak mam celej jinej a delalo to i s tim puvodnim.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Jeste jsem zkousel pri maximalnim plynu mit ruku na radicce, a vibrace v ni citit temer nejsou i kdyz mi z toho zalehaji usi. Takze mi to pripada ze to musi byt vzadu nekde na poloosach. Jak je to u techhle aut, vyvazujou se i poloosy?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
kardan ?
Při rychlosti 36kmh (10m/s, průměr kola 0,62m) se poloosy otočí 5krát za vteřinu, kardan má při téže rychlosti cca 25 otáček, což je 5 a 25 Hz. Myslím, že za dunění může jedině kardan, vibrace 5Hz by byly slyšet jako jednotlivé tupé údery (moje nedávná zkušenost: špatný zadní kotouč byl zhruba na šedesáti stupních svého obvodu "tlustější" a brzdil nestejnoměrně. Tato nestejnoměrnost se projevovala v rychlosti nad 80kmh duněním, při pomalé jízdě jako rány).
Na dvoustovkách je kritickým místem středový tunel za předníma sedačkama (čili zhruba tam, kde je středové uložení kardanu) - stačí rukou během zrychlování silně stlačit koberec a je hned jasno...
Na dvoustovkách je kritickým místem středový tunel za předníma sedačkama (čili zhruba tam, kde je středové uložení kardanu) - stačí rukou během zrychlování silně stlačit koberec a je hned jasno...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 1862
- Registrován: 18 roků 8 měsíců
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
kardan ?
To je informacestanda píše:Při rychlosti 36kmh (10m/s, průměr kola 0,62m) se poloosy otočí 5krát za vteřinu, kardan má při téže rychlosti cca 25 otáček, což je 5 a 25 Hz. Myslím, že za dunění může jedině kardan, vibrace 5Hz by byly slyšet jako jednotlivé tupé údery (moje nedávná zkušenost: špatný zadní kotouč byl zhruba na šedesáti stupních svého obvodu "tlustější" a brzdil nestejnoměrně. Tato nestejnoměrnost se projevovala v rychlosti nad 80kmh duněním, při pomalé jízdě jako rány).
Na dvoustovkách je kritickým místem středový tunel za předníma sedačkama (čili zhruba tam, kde je středové uložení kardanu) - stačí rukou během zrychlování silně stlačit koberec a je hned jasno...
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Pote co mi vcera Standuv prispevek zase probudil brouky v hlave jsem dneska opet stravil den na rampe. Zjisteno ze:
- vibrace jsou citit i kdyz celej kardan odpojim, nejvic pri cca 1800rpm, kolem 2000rpm to prestane a opet zacina kolem 2500rpm.
- Intenzita je mensi nez s pripojenym kardanem, ale jestli to chapu spravne kardan zde pusobi jen jako zesilovac vibraci.
- Kdyz osahavam telo prevodovky, v miste kde je hydromenic a setrvak je vibrace nejmensi, temer neznatelna, a cim vic se presouvam dozadu k vystupu, tim je silnejsi. Pripominam ze vystupni kluzne lozisko i gufero jsem menil a i tesne po vymene to vibrovalo. Ze by byla nevyvazena priruba? Nebo nejaky lozisko naproti tomu vystupnimu? Koukal jsem do knizky o repasi aw71 a o zadnym takovym lozisku tam nic neni...
- vibrace jsou citit i kdyz celej kardan odpojim, nejvic pri cca 1800rpm, kolem 2000rpm to prestane a opet zacina kolem 2500rpm.
- Intenzita je mensi nez s pripojenym kardanem, ale jestli to chapu spravne kardan zde pusobi jen jako zesilovac vibraci.
- Kdyz osahavam telo prevodovky, v miste kde je hydromenic a setrvak je vibrace nejmensi, temer neznatelna, a cim vic se presouvam dozadu k vystupu, tim je silnejsi. Pripominam ze vystupni kluzne lozisko i gufero jsem menil a i tesne po vymene to vibrovalo. Ze by byla nevyvazena priruba? Nebo nejaky lozisko naproti tomu vystupnimu? Koukal jsem do knizky o repasi aw71 a o zadnym takovym lozisku tam nic neni...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
-
Offline
- Příspěvky: 1766
- Registrován: 20 roků 7 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
kardan ?
Tojakože auto stojí na místě, kardan odpojenej, motor vrčí v libovolnejch otáčkách a nic nevibruje - ale když zařadíš rychlost, tak začnou vibrace? Jinak řečeno: vibrace začnou, až když se roztočí výstupní hřídel převodovky? Při zařazeném "N" se hřídel bez připojeného kardanu netočí? Tipnul bych, že je unášen vždy rotujícími částmi převodovky...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvky: 2156
- Registrován: 16 roků 8 měsíců
- Bydliště: Sydney - AUS
- Vůz: Mitsubishi Challenger
kardan ?
Stando, nevim jaky zkazky jsi o mne slysel, ale na to abych osahaval telo prevodovky za jizdy jsem jeste porad moc malej fajnsmekr
Cili ano - auto drepi na miste s odpojenym kardanem. Situace s volicem v poloze N neni moc vypovidajici, nebot vlivem chybejici zateze kardanem se vystup prevodovky otaci samovolne. Nicmene, pokud mam v poloze P, tj vystup se netoci, vibrace ani pri vytaceni motoru nejsou, pokud mam v poloze D, vibrace jsou.
Cili ano - auto drepi na miste s odpojenym kardanem. Situace s volicem v poloze N neni moc vypovidajici, nebot vlivem chybejici zateze kardanem se vystup prevodovky otaci samovolne. Nicmene, pokud mam v poloze P, tj vystup se netoci, vibrace ani pri vytaceni motoru nejsou, pokud mam v poloze D, vibrace jsou.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé