Vážení,
toto vlákno by se mělo zabývat POUZE technickými detaily a obtížemi při větších opravách vozidel - finanční, legislativní, morální a psychologické aspekty takových oprav můžete řešit vedle.
Moje první, ryze technická, otázka zní: při přestavbě řízení vozu na druhou stranu je lepší
a) vyříznout motorovou stěnu v původní A-karoserii a nahradit ji motorovou stěnou z B-karoserie, nebo
b) použít celou B-karoserii, nebouranou, neopravovanou, ale po požáru motorového prostoru?
Převaření motorové stěny předpokládám odborné, tak jako se opravují veterány, tzn. kvalitní svár po celém obvodu.
Doufám, že se zde najdou odborníci z řad hasičů, metalurgů a ostatních profesí, kteří mohou posoudit míru narušení tuhosti a pevnosti karoserie v obou výše uvedených případech, zvláště vliv vysokých teplot při požáru na ocel, ze které jsou vyrobeny deformační zóny vozu. Dále bych se rád dověděl, zda-li se může karoserie po požáru deformovat až tak, že nejde nastavit geometrie náprav?
Děkuji za vaše názory.
Velká přestavba z A do B - technická sekce
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1740
- Registrován: 19 roků 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
- x 1
#1 Velká přestavba z A do B - technická sekce
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1549
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
#2 Velká přestavba z A do B - technická sekce
to do jake miry je to poohybane a oslabene vlivem tepla bude zaviset od rozsahu pozaru...
jestli je to ta vyhorela 80 co jsem tu zaregistroval pred nedavnem (myslim ze od zbynka) tak ta na tom tak spatne nebyla... podle obrazku myslim ze se da rict ze je bez nasledku na karoserii...
osobne jsem toho nazoru ze nerezat a nevarit...
jestli je to ta vyhorela 80 co jsem tu zaregistroval pred nedavnem (myslim ze od zbynka) tak ta na tom tak spatne nebyla... podle obrazku myslim ze se da rict ze je bez nasledku na karoserii...
osobne jsem toho nazoru ze nerezat a nevarit...
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 1903
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Tábor
- Vůz: V240
- Bydliště: Tábor
#3 Velká přestavba z A do B - technická sekce
Neřezat, nevařit...to je těžké, byl jsem ve Švýcarsku ve veteránské dílně, kde se opravovalo Ferrari 250 GTO, které bylo dost nepěkně nabouráno při veteránských závodech Většina nosníků a profilů nepoužitelná, vyrobené znovu na míru a navařeny na místo původních, dokonalá práce Pokud je práce odborně provedena, vše je dokonale vyměřeno, dopasováno, profesionálně přivařeno, pak by neměl vzniknout problém. Kolik ale takových řemeslníků u nás je, aby tuto práci odvedli na 100%???koch píše:to do jake miry je to poohybane a oslabene vlivem tepla bude zaviset od rozsahu pozaru...
jestli je to ta vyhorela 80 co jsem tu zaregistroval pred nedavnem (myslim ze od zbynka) tak ta na tom tak spatne nebyla... podle obrazku myslim ze se da rict ze je bez nasledku na karoserii...
osobne jsem toho nazoru ze nerezat a nevarit...
Také jsem viděl karosérii Jaguaru E-Type, pokročilá koroze, komplet opískováno, chybějící části, místama díry jak po fotbalovém míči a vše bude dovyrobeno a vyvařeno. Bylo to v jedné veteránské dílně v Praze, dost kvalitní personál na to, aby to zvládli.
Vlastně většina veteránů má rám a karoserie tudíš není tolik namáhána, takže opravy nemusejí být tak "pevnostní" u samonosných je to však již jiné.
U vyhořelých záleží na rozsahu požáru, o poškození tuhosti po velkém požáru si nejsem jistý cokoliv napsat, 100% to již ale určitě nebude.
pokud je možné sehnat na přestavbu jinou karosérii, tak nevidím důvod, proč to řezat a patlat dohromady. pokud ta šance není (veteráni apod.) tak jiná možnost neexistuje
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992
Volvo 240 D24 r.v. 1992
-
Offline
- Příspěvků ve vlákně: 1
- Příspěvky: 4151
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
#4 Velká přestavba z A do B - technická sekce
Podle mě je taky dost podstatnou maličkostí a vadou na kráse, že ta karosérie jestli se nemýlím má v papírech 2,9T6 a Tomášovo auto je 2,4 20V. Nejsem si jistej jak je to s legalizací až tak odlišný motorizace u finálního auta. Neni to skoro stejně tenkej led, jako dělat z Anglána suchozemce?
-
- Podobná témata
- Odpovědi
- Zobrazení
- Poslední příspěvek
-
- 2 Odpovědi
- 396 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od martan11
-
- 2 Odpovědi
- 277 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Tom0
-
- 27 Odpovědi
- 976 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od IgorS
-
- 18 Odpovědi
- 1183 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Daniel Kout
-
- 7 Odpovědi
- 415 Zobrazení
-
Poslední příspěvek od Allbertus