Velká přestavba z A do B - technická sekce

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1783
Registrován: 21 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Velká přestavba z A do B - technická sekce

Příspěvek od standa »

Vážení,

toto vlákno by se mělo zabývat POUZE technickými detaily a obtížemi při větších opravách vozidel - finanční, legislativní, morální a psychologické aspekty takových oprav můžete řešit vedle. :)

Moje první, ryze technická, otázka zní: při přestavbě řízení vozu na druhou stranu je lepší
a) vyříznout motorovou stěnu v původní A-karoserii a nahradit ji motorovou stěnou z B-karoserie, nebo
b) použít celou B-karoserii, nebouranou, neopravovanou, ale po požáru motorového prostoru?

Převaření motorové stěny předpokládám odborné, tak jako se opravují veterány, tzn. kvalitní svár po celém obvodu.

Doufám, že se zde najdou odborníci z řad hasičů, metalurgů a ostatních profesí, kteří mohou posoudit míru narušení tuhosti a pevnosti karoserie v obou výše uvedených případech, zvláště vliv vysokých teplot při požáru na ocel, ze které jsou vyrobeny deformační zóny vozu. Dále bych se rád dověděl, zda-li se může karoserie po požáru deformovat až tak, že nejde nastavit geometrie náprav?

Děkuji za vaše názory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1657
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Velká přestavba z A do B - technická sekce

Příspěvek od koch »

to do jake miry je to poohybane a oslabene vlivem tepla bude zaviset od rozsahu pozaru...
jestli je to ta vyhorela 80 co jsem tu zaregistroval pred nedavnem (myslim ze od zbynka) tak ta na tom tak spatne nebyla... podle obrazku myslim ze se da rict ze je bez nasledku na karoserii...
osobne jsem toho nazoru ze nerezat a nevarit...

LukášM
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1839
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

Velká přestavba z A do B - technická sekce

Příspěvek od LukášM »

koch píše:to do jake miry je to poohybane a oslabene vlivem tepla bude zaviset od rozsahu pozaru...
jestli je to ta vyhorela 80 co jsem tu zaregistroval pred nedavnem (myslim ze od zbynka) tak ta na tom tak spatne nebyla... podle obrazku myslim ze se da rict ze je bez nasledku na karoserii...
osobne jsem toho nazoru ze nerezat a nevarit...
Neřezat, nevařit...to je těžké, byl jsem ve Švýcarsku ve veteránské dílně, kde se opravovalo Ferrari 250 GTO, které bylo dost nepěkně nabouráno při veteránských závodech :cry: Většina nosníků a profilů nepoužitelná, vyrobené znovu na míru a navařeny na místo původních, dokonalá práce ;-) Pokud je práce odborně provedena, vše je dokonale vyměřeno, dopasováno, profesionálně přivařeno, pak by neměl vzniknout problém. Kolik ale takových řemeslníků u nás je, aby tuto práci odvedli na 100%???
Také jsem viděl karosérii Jaguaru E-Type, pokročilá koroze, komplet opískováno, chybějící části, místama díry jak po fotbalovém míči a vše bude dovyrobeno a vyvařeno. Bylo to v jedné veteránské dílně v Praze, dost kvalitní personál na to, aby to zvládli.
Vlastně většina veteránů má rám a karoserie tudíš není tolik namáhána, takže opravy nemusejí být tak "pevnostní" u samonosných je to však již jiné.
U vyhořelých záleží na rozsahu požáru, o poškození tuhosti po velkém požáru si nejsem jistý cokoliv napsat, 100% to již ale určitě nebude.
pokud je možné sehnat na přestavbu jinou karosérii, tak nevidím důvod, proč to řezat a patlat dohromady. pokud ta šance není (veteráni apod.) tak jiná možnost neexistuje ;-)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Velká přestavba z A do B - technická sekce

Příspěvek od dali »

Podle mě je taky dost podstatnou maličkostí a vadou na kráse, že ta karosérie jestli se nemýlím má v papírech 2,9T6 a Tomášovo auto je 2,4 20V. Nejsem si jistej jak je to s legalizací až tak odlišný motorizace u finálního auta. Neni to skoro stejně tenkej led, jako dělat z Anglána suchozemce?

Zpět na „o všem možném :-)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé