Hydromenic AW71

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#1 Hydromenic AW71

Příspěvek od tomasss »

Nefunguje mi zamek menice pri vyssi rychlosti, tudiz uvazuji o vymene nebo repasi menice. Samotnou vymenu by mi udelali v t6r, ja bych dodal novy menic. Nasel jsem bud:

s klasickymy parametry
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-AW ... enameZWDVW


a nebo se zvysenym krouticim momentem
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-AW ... enameZWD1V


u toho druheho pisou, ze volnobeh musi byt 400-800 rpm vyssi nez normalne, zase by to teoreticky mohlo lip ject...
Tak ja nevim, zkusenejsi poradte...
Naposledy upravil(a) tomasss dne 04 zář 2008 08:57, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#2 Hydromenic AW71

Příspěvek od jarek.krizan »

Pozor na rozdíl " pro vyšší, nebo zvýšený kroutící moment " A nebo " zvyšuje " kroutící moment.
Nejsem odborník na automatky, ale mám měnič na ZF, který dokáže krátkodobě zvýšit kroutící moment, ale rozhodně se nezvedají volnoběžné otáčky, spíš naopak, při vyšších otáčkách na volnoběh ( už při 850 ) spínají lamely na 1. stupni a je potřeba auto držet dobře na brzdě. Nejde teď momentálně o typ skříně, ale provedení měniče.
A ještě jeden postřeh. Zámek měniče není v měniči, ale souvisí s ním. A lamely tam také nejsou. Měnič jsou vlastně jen lopatková kola, připomínající turbíny. takže výměna měniče sice může odstranit tvůj problém, ale taky nemusí.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 111
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106
Kontaktovat uživatele:

#3 Hydromenic AW71

Příspěvek od Zbynek »

tomasss píše:Uz mam dost unavene lamely menice, navic mi nefunguje zamek menice pri vyssi rychlosti, tudiz uvazuji o vymene menice. Samotnou vymenu by mi udelali v t6r, ja bych dodal novy menic. Nasel jsem bud:

s klasickymy parametry
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-AW ... enameZWDVW


a nebo se zvysenym krouticim momentem
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VOLVO-AW ... enameZWD1V


u toho druheho pisou, ze volnobeh musi byt 400-800 rpm vyssi nez normalne, zase by to mohlo o dost lip ject...
Tak ja nevim, zkusenejsi poradte...
Nevim jak si na tohle prisel ze mas spatne lameli v menici ??? ne ve vsech menicich jsou lameli to se pozna podle typu prevodovky a samozrejme podle menice !!!
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 Hydromenic AW71

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:Pozor na rozdíl " pro vyšší, nebo zvýšený kroutící moment " A nebo " zvyšuje " kroutící moment.
Nejsem odborník na automatky, ale mám měnič na ZF, který dokáže krátkodobě zvýšit kroutící moment, ale rozhodně se nezvedají volnoběžné otáčky, spíš naopak, při vyšších otáčkách na volnoběh ( už při 850 ) spínají lamely na 1. stupni a je potřeba auto držet dobře na brzdě. Nejde teď momentálně o typ skříně, ale provedení měniče.
A ještě jeden postřeh. Zámek měniče není v měniči, ale souvisí s ním. A lamely tam také nejsou. Měnič jsou vlastně jen lopatková kola, připomínající turbíny. takže výměna měniče sice může odstranit tvůj problém, ale taky nemusí.
A kde je tedy umisten zamek menice? Pokud se spravne pamatuju, tak travex mi rikal ze pokud bych chtel zamek opravit, musim po obvodu menic rozriznout, potom zamek uvnitr opravit, a pak zase menic po obvodu presne svarit...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5 Hydromenic AW71

Příspěvek od jarek.krizan »

Firma KAPS v Kojetíně se zabývá generálkami automatek už dlouho a jsou rychlí a kvalitní ( alespoň co já vím ) Spoustu informací najdeš na jejich stránkách, případně poradí. To bude asi nejlepší zdroj na informace. Každá převodovka je trochu jiná a člověk může nechtěně poradit špatně.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 Hydromenic AW71

Příspěvek od tomasss »

Tak jsem se zde na foru setkal od dvou velmi zkusenych lidi se dvema uplne odlisnymi nazory na funkci prevodovky AW71 pri rychlosti nad 100km/h. Moje otazka znela, co ma prevodovka delat, pokud jedeme kolem stovky, moje verze byla, ze kdyz se prudce prida plyn, auto by melo rychle zrychlit, ale u mne misto toho prudce vylitnou otacky ale auto zrychluje pomalu...

Prvni verze znela, ze mi asi nefunguje zamek menice (torque lock).
Druha verze znela "nic nevyradi ani nepremosti menic aby byl na tvrdo,vsechno co se deje uvnit menice je hydrodynamika a pri vysi rychlosti ma pouze rychlejsi reakci"


Citace:
Torque lock je hydraulicky zařazovaný zámek hydroměniče, který samočině uzavře hydroměnič při zařazení nejvyššího rychlostního stupně a dosažení určité rychlosti. Díky této novince ušetříte až 25 % paliva a 10 % cestovního času vlivem přímého přenosu síly bez ztrát v hydroměniči.

Chci tedy poprosit nekoho, kdo MA zkusenosti s prevodovkou AW70/71, aby mi popsal jestli tam neco takoveho funguje.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#7 Hydromenic AW71

Příspěvek od travex »

tomasss píše: Citace:
Torque lock je hydraulicky zařazovaný zámek hydroměniče, který samočině uzavře hydroměnič při zařazení nejvyššího rychlostního stupně a dosažení určité rychlosti. Díky této novince ušetříte až 25 % paliva a 10 % cestovního času vlivem přímého přenosu síly bez ztrát v hydroměniči.

Chci tedy poprosit nekoho, kdo MA zkusenosti s prevodovkou AW70/71, aby mi popsal jestli tam neco takoveho funguje.
na moji AW71 to funguje, prijed si to klidne nekdy vyzkouset (jedinej rozdil je v tom,ze mam pred prevodovkou ctyrvalcovej orloj).... zamek menice se zavira pri cca 100 kmh (tacho, real bude nekde kolem 95ti), kdyz proslapnu plyn tak jeste ve 120 ti se zamek otevre, otacky vyskocej o cca 700 - 900 nahoru a zacne opet "klouzat" menic (nad 110 zustane zarazeny OD, pri nizsi rychlosti odradi z OD na cistou trojku) samozrejme je to doprovazeno netrivialnim zrychlovanim.... jakmile presahnu 120 zamek se opet zavre a zrychleni uz neni tak dramaticke (preci jen je se zarazenym OD prevod uz hodne do tezka a kdyz tomu menic nepomaha tak se neni cemu divit.... sestnactiventil tahne az v dost vysokych otackach, kam se dostane az po prekonani 160 kmh se zavrenym zamkem a zarazenym OD, pak to zase jede....)..... v kazdym pripade se to chova uplne jinak nez tvoje auto....
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

GDPR_user

#8 Hydromenic AW71

Příspěvek od GDPR_user »

jarek.krizan píše:Firma KAPS v Kojetíně se zabývá generálkami automatek už dlouho a jsou rychlí a kvalitní ( alespoň co já vím ) Spoustu informací najdeš na jejich stránkách, případně poradí. To bude asi nejlepší zdroj na informace. Každá převodovka je trochu jiná a člověk může nechtěně poradit špatně.
Tak právě firmu KAPS bych dle toho co jsem slyšel vůbec nedoporučoval.Kamarádovi dělali převodovku na Chevy a skládali ji stylem to by snad mohlo pasovat,to by snad mohlo fungovat,fungovalo to přesně 386km :evil:

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#9 Hydromenic AW71

Příspěvek od tomasss »

travex píše:
na moji AW71 to funguje, prijed si to klidne nekdy vyzkouset (jedinej rozdil je v tom,ze mam pred prevodovkou ctyrvalcovej orloj).... zamek menice se zavira pri cca 100 kmh (tacho, real bude nekde kolem 95ti), kdyz proslapnu plyn tak jeste ve 120 ti se zamek otevre, otacky vyskocej o cca 700 - 900 nahoru a zacne opet "klouzat" menic (nad 110 zustane zarazeny OD, pri nizsi rychlosti odradi z OD na cistou trojku) samozrejme je to doprovazeno netrivialnim zrychlovanim.... jakmile presahnu 120 zamek se opet zavre a zrychleni uz neni tak dramaticke (preci jen je se zarazenym OD prevod uz hodne do tezka a kdyz tomu menic nepomaha tak se neni cemu divit.... sestnactiventil tahne az v dost vysokych otackach, kam se dostane az po prekonani 160 kmh se zavrenym zamkem a zarazenym OD, pak to zase jede....)..... v kazdym pripade se to chova uplne jinak nez tvoje auto....

To me privadi na myslenku - podle VINu mam totiz

AW70/71 – 4-stupňový automat bez pomocnej spojky

a ne

AW70/71/72L – 4-stupňový automat s pomocnou spojkou.

Neni to tim?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#10 Hydromenic AW71

Příspěvek od jarek.krizan »

martinopel píše:
jarek.krizan píše:Firma KAPS v Kojetíně se zabývá generálkami automatek už dlouho a jsou rychlí a kvalitní ( alespoň co já vím ) Spoustu informací najdeš na jejich stránkách, případně poradí. To bude asi nejlepší zdroj na informace. Každá převodovka je trochu jiná a člověk může nechtěně poradit špatně.
Tak právě firmu KAPS bych dle toho co jsem slyšel vůbec nedoporučoval.Kamarádovi dělali převodovku na Chevy a skládali ji stylem to by snad mohlo pasovat,to by snad mohlo fungovat,fungovalo to přesně 386km :evil:
Nojo tak další zkušenost.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

travex
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 1050
Registrován: 20 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha

#11 Hydromenic AW71

Příspěvek od travex »

tomasss píše:

To me privadi na myslenku - podle VINu mam totiz

AW70/71 – 4-stupňový automat bez pomocnej spojky

a ne

AW70/71/72L – 4-stupňový automat s pomocnou spojkou.

Neni to tim?

mozny je vsechno, ale radsi bych se orientoval podle toho co je napsano na prevodovce.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 325
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Znojmo
Vůz: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bydliště: Znojmo

#12 Hydromenic AW71

Příspěvek od maxwell »

Ta dy jsou VINka na všechny modely od 200 až po XC90 :palec:

:lol: Nějak jsem to zapoměl vložit :lol:

Tak tady to je :D

http://www.volvoclub.org.uk/vin_300.shtml
_________________
Bylo: Volvo 343 DL 2.0i + LPG, Limuz. - 116 HP
Bylo: Volvo 360 GL 2.0 Karbec, Limuz. - 105 HP
Bylo: Citroen Évasion 2.0i Turbo T.C + CNG, MPV - 147 HP
Je: Ford Mondeo 1.8 SCi 130Hp r. v2004 Mk. 3
Je: Ford Mondeo 2.2 Tdi 173Hp r. v2008 Mk. 4

To že nemám Volvo neznamená, že ho už mít nebudu ;)
VOLVO CAR IS DAF BORN

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#13 Hydromenic AW71

Příspěvek od Urvanej »

Jen blbej dotaz, "AW" LOCK-UP je totéž co tu uvádíš jako torgue lock?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Hydromenic AW71

Příspěvek od tomasss »

Urvanej píše:Jen blbej dotaz, "AW" LOCK-UP je totéž co tu uvádíš jako torgue lock?
Je to torque lock, ne torgue lock :wink: a jo, je to oboje zamek menice. U AW71 ho ale nenajdes, jen u AW71L.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 12086
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

#15 Hydromenic AW71

Příspěvek od Urvanej »

Dle odkazu od maxwella, vadisu a mýho vinka mam "AW" LOCK-UP a AW71. Ke štítku převodovky sem nelezl.
Za jazykovou opravuju děkuji :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#16 Hydromenic AW71

Příspěvek od tomasss »

Urvanej píše:mam "AW" LOCK-UP a AW71.
Blbost. Zadna AW71 nema zamek, a naopak vsechny AW71L maji zamek. Vadis toho nakeca...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 Hydromenic AW71

Příspěvek od Sergej »

Nedavali sa AW71L len k turbomotorom ?
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 7
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#18 Hydromenic AW71

Příspěvek od tomasss »

Ne, od nejakyho 93+ se davaly do vsech benzinu.
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“