S 80 D5 Aut. 2001

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Libunda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od Libunda »

Tak je to tady,
protoze jste me nerozmluvili koupi tohoto vozu, tak jsem ho v pátek privezl. :mrgreen:
Koupe na mobile.de, prodejce Volvo autosalon, super jednání, ukecaná sleva a plná nádrz, zarízení prevozek ap. ALL OK !!!
Najeto 220, rozvody delaný na 160, podvozek jak kdyby vyjel z linky, nastartování na první otočení se studeným motorem.
Interier je sice tak zanerádenej po predchozím majiteli kurákovi, ze se mi celých 850 Km cesty zpet delalo blbe ze smradu, ale uz je v cistírne, tak to bude snad OK.
Jinak první zkusenosti jsou vesmes pozitivní: Je to opravdu zrout kilometrů, motorizase pro normálního cloveka bohate stací a pohodlí s velikostí vnitrního prostoru se nedá nez vynachválit.
Protoze jsem Volvovej novácek, tak jen resím pár drobností a byl bych rád za radu:

ad1: pri nastartování bez koure, ale jakmile se rozjede, tak to hulí jak darebný kamna. Sice zdravej cernej kour, ale jak z továrny. Dá se s tím neco?? VYŘEŠENO
ad2: mám tam Navi DVD 2005 16:9 a rád bych aktualizoval mapy ?? VYŘEŠENO
ad3: k cemu je tlacítko "W" na automatu ?? :mrgreen: VYŘEŠENO
ad4: dá se pocestit palubní pocítac ?? V ŘEŠENÍ
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Naposledy upravil(a) Libunda dne 11 zář 2008 20:16, celkem upraveno 6 x.
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)

jou81
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1025
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno / Hradec Králové
Vůz: XC90 MY17 Inscription

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od jou81 »

Bezva autí, není nad světlý interier :pij:
Počítač nepočeštíš, jen od r.v. 2003 a novější, tlačítko W je volba pro zimní provoz, hledej v manuálu a manuál hledej na netu :-)
Naposledy upravil(a) jou81 dne 05 srp 2008 12:09, celkem upraveno 1 x.
_________________
https://www.zidekmir.cz/ - Volvo diagnostika s úsměvem, v Brně zdarma :-)
Oprava přístrojovek a jiné elektroniky z S/V/XC s doživotní zárukou :-) tel. 602749614

S80 V8 Executive MY09, XC90 2017 Inscription, ice white. S60R MY05. Byla S80 T6 200kw MY04, S60 D5 2002.

lakio
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 687
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Šaľa

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od lakio »

Libunda píše: ad3: k cemu je tlacítko "W" na automatu ?? :mrgreen:
W je zimny rezim, skvela vec na smyklavych cestach.. funguje to v podstate tak ze motor nevytocis do vyssich otacok a skor preraduje ak sa nemylim.. inu funguje to skvele, vyskusaj na lade a uvidis
Gratulacia k autu, na fotkach vyzera dobre :)
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi My Design

Libunda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od Libunda »

Díky za nekteré odpovedi,
bohuzel vsak s tím nejvetsím trápením si stále nevím rady.
Co s tím kourením?? Napadá nekoho neco ( financne nekalorického ) ??
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)

pedro5585
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: SVK_BA

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od pedro5585 »

Dymi to iba ked prudko akcelerujes alebo stale? Pretoze pokial to dymi pri prudsej akceleracii (pri automate vacsina startov :D) tak je to normalne, ktory starsi diesel dnes nehuli? Mne to na S70 tiez dymi a ostatnym chlapcom tiez, aj ked je pravda, ze mame starsie 2,5 TDi.
Ja by som to neriesil.
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

Libunda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od Libunda »

Práve, ze to kourí stále :cry:
Budu si jezdit ve vlajce znacky, ale za mnou dehtu, jak za truckem :(
Spís mám na mysl, nejaké sestelování v motoru. Neco nekde prenastavit, doladit ap. Vymenit svícky, lambdu, není to treba spalováním?? To by taky melo jít nastavit né??
Jsem motorovej lajk, tak jen tak tápu......... ale nechce se mi to dávat do servisu, kde me nabulíkujou závady za padesát......... :ryma:
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)

Deshi
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3599
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Dolní Roveň
Vůz: V40 1.9D 75kW

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od Deshi »

pedro5585 píše:Dymi to iba ked prudko akcelerujes alebo stale? Pretoze pokial to dymi pri prudsej akceleracii (pri automate vacsina startov :D) tak je to normalne, ktory starsi diesel dnes nehuli? Mne to na S70 tiez dymi a ostatnym chlapcom tiez, aj ked je pravda, ze mame starsie 2,5 TDi.
Ja by som to neriesil.
nejenom starý nafťáky dehtujou, stačí jet chvilku i za novějším autem s trochu vyšším obsahem motoru a jak na to dupne, taky položí kouřovou clounu. Ale je fakt že na nákladní Tatry při rozjezdu to nemá :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Volvo S80 01/2007, 3,2 175kW AWD automat, Summum
Volvo XC90 08/2008, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum
Volvo XC90 03/2025, 2,0 184 kW AWD automat, Ultra
bylo:
Volvo V40 07/2002, 1,9D 75kW manuál, Sport
Volvo XC70 10/2007, 2,4 D5 136kW AWD manuál, Summum

pedro5585
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: SVK_BA

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od pedro5585 »

Libunda píše:Práve, ze to kourí stále :cry:
Budu si jezdit ve vlajce znacky, ale za mnou dehtu, jak za truckem :(
Spís mám na mysl, nejaké sestelování v motoru. Neco nekde prenastavit, doladit ap. Vymenit svícky, lambdu, není to treba spalováním?? To by taky melo jít nastavit né??
Jsem motorovej lajk, tak jen tak tápu......... ale nechce se mi to dávat do servisu, kde me nabulíkujou závady za padesát......... :ryma:
No bohuzial, kupil si si diesla...ja som to tiez riesil cez servis, skusal som navrhnut vymenit EGR ventil, vymenit trysky a pod. Co sa tyka stelovania motora, to ti tiez nepomoze...Mechanik mi povedal, ze ok, ked to zaplatim on to vymeni, ale za mesiac mi robi to iste...pokial nechces aby ti dymilo, tak musis ist do benzinu...
Ale stale mi vrta hlavou, ze ti to dymi stale, robi ti to aj za volnobehu?
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

dab
Offline
Příspěvky: 75
Registrován: 17 roků
Bydliště: Praha

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od dab »

Mě to taky hulí, když to vohulim. Nastartuju, udělá to takjovej malej černavej vobláček, a na volnoběh nehulí. Ale když dám na plný otáčky, tak to udělá voblak. Při rychlý akceleraci taktéž. Prostě, musíš jezdit rychle, aby se ta clona rozprostřela na větší plochu. :o) Jinak se tu doporučovalo - vyměnit vzduchovej filtr a jakési předvstřiky zkontrolovat.
_________________
V70 TDi 1999 - Modřinka po JardoviV Jeden dehet vládne všem, jeden jim všem káže, jeden všechny zahalí, do oblaku sváže!
Kafe kupuju výhradně tady: http://www.primacafe.cz bo je kvalitní a čerstvě pražené. A máme tam dobrý fórum :D

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od dali »

JJ vyměnit vzduchovej filtr. Předvstřik u D5 mechanicky nastavovat nejde, je to nafest. Co dalšího může dělat kouřovou zeď je vadnej (váznoucí) EGR ventil popřípadě nějaká závada na podtlakovým systému jeho ovládání - v tom případě by ale asi na tebe řvala kontrolka řízení motoru. Další co mě napadá je nevhodná úprava softwaru (přečipování) to by mělo jít na diagnostice zjistit, jestli jsou mapy oem, nebo modifikovaný. D5 by podle mě měl zahulit jen při prudkým sešlápnutí plynu/přeřazení...

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od VanThomas »

Ještě by mě napadlo, u koncernovejch tdi je móda nahradit čidlo teploty pevným odporem, aby dávka paliva byla pořád jako u studenýho motoru... taky pěknej sazomet... (ale na d24 nemá :twisted: )
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 269
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: SK, St. Lubovna

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od dod »

neviem ci D5 ma turbo ale mohol by mat, nemoze to byt vadnym ovladanim turba??? dalsia vec, nikde ti neunika tlak vzduchu z turba, nieje niekde prasknuta hadica? asi to musis napojit na diagnostiku cio nieje zly nejkay snimac,senzor,cislo... ale urcite to normalne nieje ked to v kuse huli, mal som disele takze pri beznom pohybe bez zrychlenia to nemoze viditelne hulit a uz vobec nie D5 od volva takze urcite by som to riesil...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

pedro5585
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: SVK_BA

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od pedro5585 »

dod píše:neviem ci D5 ma turbo ale mohol by mat, nemoze to byt vadnym ovladanim turba??? dalsia vec, nikde ti neunika tlak vzduchu z turba, nieje niekde prasknuta hadica? asi to musis napojit na diagnostiku cio nieje zly nejkay snimac,senzor,cislo... ale urcite to normalne nieje ked to v kuse huli, mal som disele takze pri beznom pohybe bez zrychlenia to nemoze viditelne hulit a uz vobec nie D5 od volva takze urcite by som to riesil...
Ked nevies ci ma D5 turbo, ako mozes radit ci ma diesel hulit alebo ne...? :roll: :roll:
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

Libunda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od Libunda »

Tak jsem to dnes poslal do servisu, kvuli preventivní výmene náplní, vycistení klímy, diagnostiku atd..............
Servisák ríkal, ze mám spatný 4 svícky z 5 a nekde uniká nemrznoucí smes. Prej to jezdilo na 4 válce :ryma: Jsem to nepoznal..........stydím se :roll:
Na dotaz o kourení ríkal, ze by to mohl bejt zanesenej výfuk ( původníí majitel byl 70ti letej pán), to znamená, ze jezdil na ctvrt plynu celou dobu a bordel se v trubkách usazoval. Tím pádem to nebude ani precipováním ( starej pán urcite nezávodil). O turbu se taky zmínil, tak uvidíme.
Jeste jsem si ted vzpomel, ze chvilku po nastartování a pak behem jízdy se jednou za cas ozve neco jako prisávání nebo vypoustení vzduchu. Víte nekdo co to je??
Je to krátkej nekolikavterinovej zvuk, jako kdyz vypoustíte pneu.......

Jo a taky jsem zkousel Navi. Mám k dispozici DVD s mapama Evropy 2008, ale ta potvora mi ho nedokáze nacíst. Zkusenosti ??
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)

pedro5585
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: SVK_BA

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od pedro5585 »

Libunda píše: Servisák ríkal, ze mám spatný 4 svícky z 5 a nekde uniká nemrznoucí smes. Prej to jezdilo na 4 válce :ryma: Jsem to nepoznal..........stydím se :roll:
Sviecky v D5? Asi si myslel zhaviace sviecky, ze...? Ale tie maju skor suvis so startovanim...
Pokial niekde unika nemrznuca zmes, urcite to vyries, nie je to dobre znamenie.
Co sa tyka toho dymenia, tak ak si myslis, ze su zanesene trubky, tak chod na autobahn a poriadne ho prevetraj...mozno to odtial vyleti ;-)
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 269
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: SK, St. Lubovna

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od dod »

pedro5585 píše:
dod píše:neviem ci D5 ma turbo ale mohol by mat, nemoze to byt vadnym ovladanim turba??? dalsia vec, nikde ti neunika tlak vzduchu z turba, nieje niekde prasknuta hadica? asi to musis napojit na diagnostiku cio nieje zly nejkay snimac,senzor,cislo... ale urcite to normalne nieje ked to v kuse huli, mal som disele takze pri beznom pohybe bez zrychlenia to nemoze viditelne hulit a uz vobec nie D5 od volva takze urcite by som to riesil...
Ked nevies ci ma D5 turbo, ako mozes radit ci ma diesel hulit alebo ne...? :roll: :roll:
preto lebo to ci huli alebo nie vobec nezavisi ci motor turbo ma alebo nie ! nee???
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

dod
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 269
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Bydliště: SK, St. Lubovna

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od dod »

Libunda píše:Tak jsem to dnes poslal do servisu, kvuli preventivní výmene náplní, vycistení klímy, diagnostiku atd..............
Servisák ríkal, ze mám spatný 4 svícky z 5 a nekde uniká nemrznoucí smes. Prej to jezdilo na 4 válce :ryma: Jsem to nepoznal..........stydím se :roll:
Na dotaz o kourení ríkal, ze by to mohl bejt zanesenej výfuk ( původníí majitel byl 70ti letej pán), to znamená, ze jezdil na ctvrt plynu celou dobu a bordel se v trubkách usazoval. Tím pádem to nebude ani precipováním ( starej pán urcite nezávodil). O turbu se taky zmínil, tak uvidíme.
Jeste jsem si ted vzpomel, ze chvilku po nastartování a pak behem jízdy se jednou za cas ozve neco jako prisávání nebo vypoustení vzduchu. Víte nekdo co to je??
Je to krátkej nekolikavterinovej zvuk, jako kdyz vypoustíte pneu.......

Jo a taky jsem zkousel Navi. Mám k dispozici DVD s mapama Evropy 2008, ale ta potvora mi ho nedokáze nacíst. Zkusenosti ??
ohladom toho sicania by fakt bolo dobre prejst vzduchotechniku ci nieje niekde spadnuta hadica...vtedy to ma taky lenivy tah,skoro vobec sa to nechce rozbiehat alebo strasne tazko a preto to huli lebo motor davkuje viac nafty ako ma pretoze rata ze turbo ten kyslik tam natlaci ale v skutocnosti niekde unika...mozno bude chyba uplne inde ale uz som to takto zazil a tuto chybu si vies viacmnej skontrolovat i ty doma, hlavne hadice od turba k medzichladicu a od medzichladica do sania...
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk

Libunda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od Libunda »

Tak to sicení je prý z prevodovky a není to závada.......... nejakej kompresorek tam je, bo co................. dle servisáka.
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)

Libunda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od Libunda »

Takže dnes jsem byl na morave a musím ríct, ze me to kourí uplne stejne jako jedna 850 TDI, nebo vsechny nákladní tatry. Motorkári, co jeli z Brna si radsi nechávali 20m odstup, aby se nenadýchyli. Mám ted kontakt na nejkýho "profesora" prez dieselový motory, tak jsem zvedavej. Stejne je to divný, mám pocit, ze to kourí, jen v záberu, respektive kolem 2 000 otácek a výs........ nemuze to být opravdu v háji turbo?? Ze by málo foukalo a tím pádem motor nestacil spalovat?? Co treba generálka motoru?? Na kolik to prijde?? Má nekdo zkusenost?? Jsem totiz s autem moc spokojenej, i spotreba a výkon je OK. Jen to kourení me leze na nervy :ryma:
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od dali »

Libunda píše: Servisák ríkal, ze mám spatný 4 svícky z 5 a nekde uniká nemrznoucí smes. Prej to jezdilo na 4 válce :ryma:
:shock: Tomu moc nevěřím, že by to jezdilo na 4válce a dalo se to nějak jednoduše napravit. Chod na zahřátýho naftovýho motoru na míň jak všechny válce je vždycky průser, buď podpálený ventily, fouklý těsnění(to bys ale furt vařil) nebo špatnej vstřikovač (což u commonrailu taky extra možný neni, protože jak jeden odejde úplně začne to prej vracet naftu přepadem a vůbec to nenastartuješ....)

Co ten vzduchovej filtr? Už si ho vyměnil?

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od dali »

ehm, 2krát to samý ode mě je tu asi zbytečný..
Naposledy upravil(a) dali dne 19 srp 2008 01:04, celkem upraveno 1 x.

Libunda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od Libunda »

Asdi jsem se spatne vyjádril. Prej to STARTOVALO na 4 válce............. jo jo, vzducháč je nový.
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od dali »

Libunda píše:Asdi jsem se spatne vyjádril. Prej to STARTOVALO na 4 válce............. jo jo, vzducháč je nový.
Možná ani to ne, u commonrailu se nafta do válců vstřikuje pod takovým tlakem že to, že jsou třeba i všechny žhavičky v háji se majitel dozví až po napojení diagnostiku, aniž by zaznamenal nějaký potíže se startováním....

Libunda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Náchodsko

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od Libunda »

To by souhlasilo, protoze diagnostiíku delal taky, je pravda, ze jsem ale nezjistoval, jak na ty svícky prisel. No kazdopádne at, nebo tak...............pomuze me tato info v necem??
_________________
XC90 V8 2007 Executive Inscription (moje) - prodáno
S80 D5 2002 automat (manželky)

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

S 80 D5 Aut. 2001

Příspěvek od dali »

Libunda píše:To by souhlasilo, protoze diagnostiíku delal taky, je pravda, ze jsem ale nezjistoval, jak na ty svícky prisel. No kazdopádne at, nebo tak...............pomuze me tato info v necem??

Asi jenom v tom, že žhavičky, který v létě nepoužiješ už máš vyměněný a tím pádem to nemusíš řešit, jestli udeří mrazy.
Napadá mě ještě jestli by nemohla bejt vadná váha vzduchu (pokud dává mylný informace, může se stát, že to dávkuje víc nafty).

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé