940 versus 850

Všechno o sedmách a devítkách!
  • Autor
  • Zpráva
Menhir
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

940 versus 850

Příspěvek od Menhir »

Mně se zdá, že nejvíc nestranně to hned v úvodu popsal Tomáš Němec. Číst to před půl rokem, rozhodl bych se úplně stejně, jak jsem se nakonec rozhodl, jenomže snáz. :razz: Mám 850 a radost z jízdy velikou. Asi jsem špatnej řidič, ale líbí se mi, jak spočinu pravicí na středové opěrce a levicí, uloženou loktem v prostoru dveří a zápěstím spočívající na koleni, zlehounka držím volant. Asi nejvíc u mě v otázce 850 vs. 940 rozhodla představa plynulé jízdy maximální povolenou rychlostí po dálnici například z Prahy do Splitu nebo z Prahy do Östersundu. Nemám žádnou zkušenost s 940, spoléhal jsem na rady jiných, ale myslím, že pro uvedený účel je 850 vhodnější.
Ale tak jako tak, podle mě otázka "jaká Volvo?" = "700, 900, nebo 850?" :!: ;-)
Protože V70 je jen pokažená 850, a pak, ty novější modely... Darmo mluvit. Jo, najdou se i zajímavý kousky, jak už tu někdo zmiňoval, třeba C30. Ale to už je úplně jiný Volvo.
Pro mě představuje 850 dokonalý kompromis: ještě krásný hranatý bytelný kombík + už moderní, ne moc staré auto.
Myslím, že celá rodinka je spokojená.
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

hamar
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Radějov
Vůz: 2x - 940 kombi, 97, B200FT, LPG

940 versus 850

Příspěvek od hamar »

940 je lepší!!! :evil: :) :D :lol: ... ... a moje i mladší než tvoje :D
Rozhodně jsi ale nevybral špatně a ani to vlastně nešlo,
protože ze dvou skvělých aut sis prostě jedno vybral.
Každá volba by byla správná. Ale 940 je prostě :palec:
Ať ti dobře a dlouho slouží.
_________________
Hamar
zelená 940 kombi, 96, B200FT, LPG

Menhir
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

940 versus 850

Příspěvek od Menhir »

A propos, kdopak stáváte s 940 v ulici Viktora Huga, značka 9A0, baby on board? :twisted:
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

940 versus 850

Příspěvek od hroch32 »

Nechci se pouštět do flamu (po návštěvě Adama s cecedou si nejsem jistý, jestli vstoupím do klubu, protože kdybyste ty řeči, kterými tito majitelé starých hranatých popelnic častovali moji Fialku... škoda mluvit... :lol: ). Ale neodpustím si rýpnutí kvůlivá velikosti. Taky mi bylo vtloukáno do hlavy, jak je 850 menší. Tož jsem se jednou jal měřit 240/850/940 vše v kombajnu. Přesné rozměry si nepamatuju, ale rozdíly byly v řádu centimetrů. 850 měla u řidiče víc místa do šířky než 940 :twisted: Má i u základny širší kufr, naopak nahoře užší; tuším má nejníž položenou nákladovou hranu atd. Závěr je, že 940 má asi lepší kufr pro stěhování krabic, 850 pro bagáž (ale to už je subjektivní). Takže až mi zase někdo bude tvrdit, že je 850 malá, tak pápá :razz:

BTW: Ono s tím zadním vs. předním náhonem je to složitější. Ale mě by asi žena nepochválila, kdyby musela jezdit střídavě zado, předo čtyřhrab (v práci)......
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2121
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Nižbor

940 versus 850

Příspěvek od jojo »

Nedělej se! Adam s cecedou se ti naopak poctivě snažili pomoct! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

hroch32
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 782
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

940 versus 850

Příspěvek od hroch32 »

H32: "A kdyby to nebylo ložisko?"
A: "Tak to bude diferenciál, to se pak rozdělá převodovka, celý se to vysype a bude to v ..."
....
JJ: "A nehučí ložisko na kardanu?"

....atd. I vy pomocníci :mrgreen: O projektování 850 radši psát nebudu ;). Ale zase zábavy jsem si užil, to ne že ne :palec:
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

jojo
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2121
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: Nižbor

940 versus 850

Příspěvek od jojo »

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

Zuny
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 45
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Děčín

940 versus 850

Příspěvek od Zuny »

Taky přidám příspěvek.. Koupil jsem si 945 2.0Ti, rok 1996 a velikost a pohodlnost je příjemná. Můj tatík měl cca před 4 roky 850 2.5i 20V na LPG a jediné výhody proti 945 byl LPG :) . Jinak nic. Kdyby tatík 850 nevlstnil pravděpodobně bych si ji koupil, ale protože vím co je to za vůz rozhodl jsem se pro 945.
Např.: Jsem člověk, který si je schopen téměř vše opravit, ale jenom výměna startéru u 850 je práce na celý den. U 945 je vše (téměř) přístupné a jednotuché. Je pravda, že 850 při rychlosti na dálnici 140 Km/h si jenom ševelý..945 se zase krásně houpe a výkon 155 PS bohatě stačí. Moji podmínkou byla klima, servo a centrál - to vše v 945 mám a nějakou dvouzónovou klimu, tempomat, palubní PC a další nadbytečné věci k ničemu nejsou. Co se týče rozměru kufru mohu uvést, že tedy po vyndání zadních podsedláku a sklopení jsem si dovezl celou střechu na garáž(vlnovce 1x2 metry v počtu 40 ks)! A s mou výškou 176 cm si připadám jako na letišti.

Kdybych se mohl rozhodnout zvonu tak bych se rozhodl stejně. Prostě řada 9 patří k posledním ,,pravým! Volvum. Nadruhou stranu 850 je novější generace stejně jako Terminátor T 1000 oprati T 101, ale kdo nakonec vyhrál... :D :)
_________________
S60R - manuál 2003
V 70 2.5T - manuál 2005
XC60 3.2 - automat
Volvo 66, 340, 360, 440, 460, 440 Turbo, 480 S, 480 GT, 940 Polár, V40 1.9TD,S 70 T5, V70 I Tdi, C70 T5, V70 II D5, S60 2.4T, XC 70 D5, S60T5 - bylo

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

940 versus 850

Příspěvek od HonzaA »

Když už tady byla zmínka o prostoru na spaní, jak dlouhá rovná plocha vznikne v 850 po sklopení zadních sedaček? (bez demontáže sedáků)
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

940 versus 850

Příspěvek od HonzaA »

Netřeba, zajel jsem kouknout na jednu 850 s metrem a cca 165 cm (a to v nejdelším místě) na přespání nestačí. Líbil se mně promyšlený systém demontáže sedáků, ale pak pro změnu ložná plocha není rovná. A taky si nemyslím, že relativní stísněnost zavazadlového prostoru u 850 oproti 940 je optický klam.
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

deanoli
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 271
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Kostelec

940 versus 850

Příspěvek od deanoli »

nedalo mi to a přeměřil jsem svojí 940. Je to přesně 180. Po úhlopříčce pak ještě víc.
_________________
měl jsem: 740 2,4D
nyní: 940 2,0T bílá, V40 1.6 violet

HonzaA
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 741
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: 244 B23E

940 versus 850

Příspěvek od HonzaA »

Ano, mám přes metr devadesát, takže si v devítce musím lehnout lehce úhlopříčně, ale ne tolik, abych omezoval další osobu, nebo se na ni mačkal, pokud to tedy není žádoucí 8)
_________________
244 GLE B21E 1979 | 244 GLE B23E 1981 a další

Zpět na „700 / 900“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé