MOTOR: Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40-postup

Nejdříve se podívejte SEM - Již vyřešené problémy
Pravidla fóra
Nepište sem dotazy, budou se okamžitě bez náhrady mazat
  • Autor
  • Zpráva
Kopeček
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 101
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

MOTOR: Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40-postup

Příspěvek od Kopeček »

Následující postup je pro V40 2.0-16V, ale tuším, že bude shodný nebo podobný i na jiné modely.

snímač polohy škrticí klapky se nachází vpředu. vpředu u motoru. konkrétně ho najdete tak, že pojedete prstem po takovým tlustým, černým, plastovým šlauchu od vzduchového filtru směrem k motoru a až to přestane být plastový a začne být hliníkový (přesněji zinko-hlíníková slitina), tak v tom hliníkovým je škrticí klapka a na ní zespodu je snímač. a kdyby někdo nevěděl, tak filtr je v takové hranaté krabici pod kapotou nad LP kolem - takový to, jak to máte každých 20t km měnit, ale protože na to ser...e, tak vám to žere o litr víc. :lol:

1. sundat plastový deklík nad škrticí klapkou a táhlem plynu (kříž. šroubovák - 1 samořezný šroubek)
2. povolit šroubovací SK pásky na výstupu ze vzduch. filtru, vstupu do sání a odvětrání kliky a vyjmout plastovou hadici sání (plochý šroubovák - 3x SK páska)
3. odmontovat hliníkový odlitek se škrticí klapkou (očkový klíč, trhák nebo malá gola 10mm - 4x šroub M6x50)
4. po odšroubování vyvléknout lanko plynu
5. odpojit konektor snímače
6. vyměnit snímač polohy (křížový šroubovák - 2x šroub M5)
montáž = opačný postup
časová náročnost - podle nasranosti v rukách cca 5-15 minut.

ps: jde to i s pokroucenýma rukama bez demontáže přívodní hadice vzduchu krátkým kříž. šroubovákem - povolit jen ten snímač. ale já jsem zvědavec a radši jsem to sundal celý. je to pohodlnější a přístupnější kvůli měření.

pro šťouraly a zvídavce typu McGywer dále uvádím:
funkčnost snímače polohy klapky je možno v domácích podmínkách otestovat následovně běžným ohm/voltmetrem:

než snímač odmontujete z příruby, změřte její odpor, jestli je skutečně v prd...i. ohmetr nasaďte na piny B-C (drážka nahoře- zleva A-B-C). při postupném otvírání klapky se musí plynule snižovat odpor. zavřená klapka - 2260 ohmů, plně otevřená - 1330 ohmů. klapka je v podstatě potenciometr, který je mechanicky spojen s hřídelí klapky a jejím otevíráním dochází k otáčení potenciometru a změně odporu. ten potenc. je vevnitř takový ten jezdec, co se posunuje po odporové vrstvě na plastové folii, takže se časem vydře. mně to při otevírání odpor zvětšovalo a asi po 1/4 začalo teprve snižovat. snižování ale musí být průběžné od plně zavřené do plně otevřené klapky. jinak počítač dostává nesmyslná data, motor při rozjezdu a přidání kucká atd...
další hodnotou by při zapnutém zapalování mělo být na konektoru bez připojeného snímače (na přívodu) mezi piny A - B zhruba 5V (+/- 3%).
po montáži nového snímače změřte napětí opět na těchto pinech, ale při zapojeném konektoru, (takže jsem naprosto zhovadile napíchl hrotama měřáku přívodní dráty), kdy při zavřené klapce by mělo být 0.7V a při plně otevřené 4.7V.
nakonec po výměně je dobré nechat na diagnostice vymazat chybový kód a zkontrolovat přesnost montáže. ty dva šroubky, které snímač drží, mají vůli asi 1mm, takže snímač jde proti hřídeli klapky mírně pootočit. doma to jde ale nastavit i tím měřákem tak, aby to prostě při zavřené klapce mělo těch 2260 ohmů.
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

Miroslav
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 105
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Přeštice

Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40 - postup

Příspěvek od Miroslav »

Skvěle popsaný!!

A kolik to stojí???

A mám to i já na svém motoru???

Mě to cuká v nízkých otáčkách 1500-2000 - při prudším přidání plynu, ale spíše to přisuzuji vadný svíčce???
_________________
S40 r.97, 1,8 ,16V ,85 KW, B 4184 S, LPG!
Bylo Peugeot 406,r.99,81KW, 2.0 HDi , Citroen ZX 1,4i
BUDE V 70 AWD Multifuel

Kopeček
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 101
Registrován: 16 roků 2 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40 - postup

Příspěvek od Kopeček »

záleží na tom, kde to kupuješ, jestli originál nebo náhrada. vzhledem k tomu, že tento díl (naprosto shodný) používá, renault, citroen, fiat atd..., originál není nutný. cena je od 850 do ....až (ve volvu). já kupoval facet za 830,-

ps.: pakliže to tvý auto je pojízdný, tak to tam máš taky :roll:
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5089
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: PRG

Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40 - postup

Příspěvek od Lachtan »

Skvělá práce :palec:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Peťo-goalie
Ověřený
Offline
Příspěvky: 342
Registrován: 16 roků 6 měsíců

Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40 - postup

Příspěvek od Peťo-goalie »

Len doplnim ze je to tato vec :lol:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

SuGi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 605
Registrován: 12 roků 3 měsíce
Bydliště: Písek
Vůz: XC60 2.4D 09, V50 2.4i, V70xc 2.4T

MOTOR: Výměna snímače polohy škrticí klapky na S/V 40-po

Příspěvek od SuGi »

Kopeček píše:Následující postup je pro V40 2.0-16V, ale tuším, že bude shodný nebo podobný i na jiné modely.

snímač polohy škrticí klapky se nachází vpředu. vpředu u motoru. konkrétně ho najdete tak, že pojedete prstem po takovým tlustým, černým, plastovým šlauchu od vzduchového filtru směrem k motoru a až to přestane být plastový a začne být hliníkový (přesněji zinko-hlíníková slitina), tak v tom hliníkovým je škrticí klapka a na ní zespodu je snímač. a kdyby někdo nevěděl, tak filtr je v takové hranaté krabici pod kapotou nad LP kolem - takový to, jak to máte každých 20t km měnit, ale protože na to ser...e, tak vám to žere o litr víc. :lol:

1. sundat plastový deklík nad škrticí klapkou a táhlem plynu (kříž. šroubovák - 1 samořezný šroubek)
2. povolit šroubovací SK pásky na výstupu ze vzduch. filtru, vstupu do sání a odvětrání kliky a vyjmout plastovou hadici sání (plochý šroubovák - 3x SK páska)
3. odmontovat hliníkový odlitek se škrticí klapkou (očkový klíč, trhák nebo malá gola 10mm - 4x šroub M6x50)
4. po odšroubování vyvléknout lanko plynu
5. odpojit konektor snímače
6. vyměnit snímač polohy (křížový šroubovák - 2x šroub M5)
montáž = opačný postup
časová náročnost - podle nasranosti v rukách cca 5-15 minut.

ps: jde to i s pokroucenýma rukama bez demontáže přívodní hadice vzduchu krátkým kříž. šroubovákem - povolit jen ten snímač. ale já jsem zvědavec a radši jsem to sundal celý. je to pohodlnější a přístupnější kvůli měření.

pro šťouraly a zvídavce typu McGywer dále uvádím:
funkčnost snímače polohy klapky je možno v domácích podmínkách otestovat následovně běžným ohm/voltmetrem:

než snímač odmontujete z příruby, změřte její odpor, jestli je skutečně v prd...i. ohmetr nasaďte na piny B-C (drážka nahoře- zleva A-B-C). při postupném otvírání klapky se musí plynule snižovat odpor. zavřená klapka - 2260 ohmů, plně otevřená - 1330 ohmů. klapka je v podstatě potenciometr, který je mechanicky spojen s hřídelí klapky a jejím otevíráním dochází k otáčení potenciometru a změně odporu. ten potenc. je vevnitř takový ten jezdec, co se posunuje po odporové vrstvě na plastové folii, takže se časem vydře. mně to při otevírání odpor zvětšovalo a asi po 1/4 začalo teprve snižovat. snižování ale musí být průběžné od plně zavřené do plně otevřené klapky. jinak počítač dostává nesmyslná data, motor při rozjezdu a přidání kucká atd...
další hodnotou by při zapnutém zapalování mělo být na konektoru bez připojeného snímače (na přívodu) mezi piny A - B zhruba 5V (+/- 3%).
po montáži nového snímače změřte napětí opět na těchto pinech, ale při zapojeném konektoru, (takže jsem naprosto zhovadile napíchl hrotama měřáku přívodní dráty), kdy při zavřené klapce by mělo být 0.7V a při plně otevřené 4.7V.
nakonec po výměně je dobré nechat na diagnostice vymazat chybový kód a zkontrolovat přesnost montáže. ty dva šroubky, které snímač drží, mají vůli asi 1mm, takže snímač jde proti hřídeli klapky mírně pootočit. doma to jde ale nastavit i tím měřákem tak, aby to prostě při zavřené klapce mělo těch 2260 ohmů.

Vřelé díky. Vyměnil jsem snímač podle tvého návodu a auto jezdí skoro jak nový :) netrhá po řazení, neškube když přidávám na rovině jen trochu plynu... Nádhera, investice se určitě vyplatila.

Díky!
_________________
VIDA k dispozici
XC60 - 2.4 (~160kW, 460Nm, AWD, AT) 2009- Blackhawk
V70 XC - 2.4 (142kW, 270Nm, AWD, MT) 2000 - Viking
V50 - 2.4 (103kW, FWD, MT) 2005 - Modřenka

Zpět na „FAQ - Jak na to“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé