Dvojka je opravdu vynikající

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
David Židlický Ověřený

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od David Židlický »

IMG_7112.jpg
Tento článek vzniknul hlavně jako poděkování několika zásadním lidem kolem Volva v Brně.

Dále jako nadšená reakce na ujetých asi 3 000 km ve Volvu 240.

Vydali jsme se na obyčejnou dovolenou. Jako cíl cesty jsme jednoznačně vybrali Řím. Nebudu dlouze rozebírat proč, ale jedno je jasné - chtěl jsem si užít Itálii za volantem a chtěl jsem si užít časté zastávky v barech kolem cesty a popíjet s Eliškou espresso, které je mým velkým koníčkem.
Ve skrytu duše jsem se cesty obával. Už když jsem si asi před pěti lety Volvo 240 kupoval, bylo mi jasné, že se nejedná o vůz vlastně pro mě. Sehnal jsem absolutně zachovalý Tuzexový kousek. Automobil je to stylový a krásný. Pohodlný a nejvíc spolehlivý. Ale v minulosti jsem jezdil dlouho Tatrou 613 a to je má opravdová láska. Osmiválec s nádherným zvukem a zátahem. Jsem spíše závodník a leckdo potvrdí, že bych měl sedlat spíše 911, nebo šestiválcovou Alfu.
Navíc jsem těsně před odjezdem do Itálie krátce okusil Turbo 940 a musím říct, že aspoň tak (by mohl vypadat základní výkon)! - tedy proti mému dvoulitrovému karburátoru a 4Q, z roku 1983.

Jenže.

Mé nadšení z cesty trvá už několik dní po příjezdu!
Rychlosti stejně nebylo nikde třeba. Rakousko často omezuje rychlost až až. V Itálii jsem se i těch 140 dokázal pár desítek kilometrů udržet. Při první možné příležitosti jsme ale odbočili na okresku. A dvoustovka začala být geniální. Otevřená okna a větráčky u nohou. Rychlosti do stovky. Okolní řidiči celkem v nadšení. Ale hlavně dokonalý řidičský zážitek. Projíždělli jsme značné úseky po silnici SS 67, která je úplně plná značných horských převýšení a serpentin, vraceček, zúžení. Ale na výborně klopeném a kvalitním asfaltu.
Jízda byla úžasná. Hlavně díky seřízení motoru. Ten šel hladce už odspodu, s dostatečným tahem do otáček a za velmi nezvykle příjemného zvukového doprovodu. Dvojka, trojka a brzda se střídaly rychlostí skoro blesku a musím říct, že jsem zdaleka (kupodivu opravdu zdaleka) nebyl nejpomalejší.

Vrchol nadšení jsem zažil ve Florencii. Kde jsme narazili na nejfrajerštější řidiče. Na každém semaforu se po rozsvícení zelené odehrála intenzivní bitva mezi všemi. Vespy na plný plyn soutěžily s Fiaty a Alfami. Nebylo to špatný, hodně to domorodcům závidím. Velká zábava se vůbec nemusí odehrávat v 250 kmh u Mnichova.

Jsem nadšen Itálií z hlediska jízdních požitků a umu ostatních řidičů. Jsem nadšen z Volva 240 - je to velmi elegantní youngtimer vhodný i na velmi náročné cesty. Je to extrémě pohodlný vůz. Získal si mě znovu po těch letech! Jediné co mu pro mou osobu dlouhodobě chybí je schopnost jet kontinuálně rychlostí kolem 160 kmh. Ale to budu muset sáhnout po jiné generaci automobilů. Musím ještě pochválit mé nové pneu Continental Eco???3 - velmi pohodlné. A průměrná spotřeba 9.1L/100.

To byl tedy krátký výlev šoféra po úspěšné a krásné dovolené.

Díky Standovi za nejlíp seřízený motor zatím!

Díky chlapům Truxovým za perfektně provedenou výměnu spojky!

Díky Lubošovi za pomoc jako vždy!

Doporučuji Volva se zadním náhonem a benzínovou motorizací.

Několik fotek různých Volvo automobilů a mé 240 přikládám.

Pokud Vás bude zajímat důvod našeho směřování do Itálie - tady je link. Jezíme za nejlepší kávou!
Filicori Zecchini.

http://www.coffeespecialist.cz/roma-a-zpet-150.html

David

Nedaří se mi přiložit více fotek, zamyslím se a snad to dokážu...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1751
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od standa »

Skvělá fotka :palec:

Moh´ by ses tím i živit! :mrgreen:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

koch Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1529
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od koch »

precetl jsem to se zatajenym dychem... trida!
inspirujici fotografie..

mates Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 364
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno / Dolní Kounice
Vůz: Lynk & Co 01

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od mates »

Na fotce je tvé auto, nebo je to jen jako inspirace. Jestli je to opravdu tvůj kousek, tak je to fakt náádhera :tlesk: Takový popis cesty naštve hlavně při pomyšlení, že máme zakázanou dovolenou.. :cry: Ale aspoň jsem se pěkně zasnil... ;-)
_________________
je: Lynk & Co 01 r.v.2022, PHEV - čínské Volvo XC40
bylo: XC90 V8 r.v.2005
bylo: V70 R AWD r. v. 1998
bylo: V480 ES 1,7 r. v. 1988

hroch32 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 778
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od hroch32 »

Pěkné, foto vynikající... i ty kolem kafe. Že ty se tím živíš ;-)
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

David Židlický Ověřený

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od David Židlický »

IMG_7754.jpg
IMG_7676.jpg
IMG_7502.jpg
IMG_7491.jpg
IMG_7365.jpg
IMG_7224.jpg
IMG_7182.jpg
IMG_7175.jpg
IMG_7153.jpg
Snad přiložím pár fotek.
Fotil jsem všechna Volva 2-9 řady která jsme na cestě potkali.
Moc starších vozů se v Itálii nevidí. Výjimkou jsou VW brouk kabriolet a různé druhy Fiatu 500, 600, Panda.
Ostatní vozy staršího data výroby se vidí už jen spíše ve veteránském pojetí, třebaže v denním provozu.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

David Židlický Ověřený

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od David Židlický »

L1007480.jpg
L1007189.jpg
L1005783.jpg
L1005757.jpg
L1005469.jpg
IMG_8682.jpg
IMG_7903.jpg
Když už fotky..

Vím, že to sem nepatří, ale jsem svým vozem mírně dojat.
Kdyby měl někdo na prodej ty tři sexy budíčky do palubovky, bral bych je!
A taky přídavný otáčkoměr.
Mám tam už digitální teploměr venkovní teploty (dost praktický a přesný kousek, při teplotě od +3 stupňů a níž se rozsvítí varovná červená kontrolka - pozor na námrazy...), tak bych rozšířil sbírku.

Tedy pokud se někdo slituje, má-li...

Dále zvažuji overdrive. Ale rád bych vyzkoušený kousek.

Jinak vůz jde na zimu do garáže a pomalu se z něj stane čistě reprezentační vozidlo a prázdninový kousek.
Abych jej zbytečně nezlikvidoval. Když nemá ještě najeto ani 200 000.

Díky a všem!

Jedinou dvojku na prodej jsem v Itálii viděl v Cecině. Byla to bílá 245, ale nic moc velký kouzlo. Spíše šrot.

Tím je má zpráva snad kompletní.

Krásný léto!

(Ještě hádanka - pokud se Vám chce, jedno Volvo jsem vyfotil ještě v ČR, mírně asi chátrá, dříve jsem ho vídal v Brně...)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

hroch32 Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 778
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Budkov, Vimperk

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od hroch32 »

Fakt mooooc pěkný :palec:

Ad OV: od Adama jsem slyšel, že to není až tak poruchové (spíš naopak, protože čtyřstupňová převodovka je podstatně spolehlivější než obdobná pěti). Můžeš mu zkusit poslat SZ, ale je to z Brna k Jílovému přecijen dost z ruky...
_________________
Volvo 850 kombi, B5254, 1996
Volvo 740 kombi, B230F, 1990 - bylo => pojízdný kombajn na Mazdy; třeba ji od Adama koupím časem zpátky

Miki Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 246
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: Hradištko u Nymburka

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od Miki »

Krásné, nádherné, a to jak povídání tak hlavně fotky ( třeba tato IMG_7182.jpg má naprosto dechberoucí atmosféru a to nejen díky tvé přítelkyni ;-) ), díky Davide a klaním se. :palec:
_________________
BMW E39 523i, 2000, manual
bylo Volvo 740GL, B230F,1987, 4q+OD, Belgie, Social Edition
bylo Volvo 740GLE, B230E,1985, 4q+OD, Švédsko, el.okna, centrál

jojo Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2121
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od jojo »

Úžasný fotky. Ta tvoje dvojka člověče snad ještě zkrásněla od té doby co jsem ji naposledy viděl v garážích pod carrefourem. Já jsem udělal se Scharnhorstem začátkem července Chorvatsko (2260 km) a bez jedinné chybičky. Dvojka je halt dvojka, to se nedá srovnat...
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

RomanN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 73
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kunčičky u Bašky

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od RomanN »

Pokud se můžem přidat - v Itálii jsme s naším Volvem ještě nebyli a takové profi fotky taky neumíme, ale jezdíme každoročně na dovolenou do Chorvatska (cca. 2.500 km). Letos jsme byli už po čtvrté a naše Volvo nás nikdy nezklamalo!! Jízda s ním je opravdový zážitek (a to jsme ještě neměli seřízený karburátor od Standy!!).


Roman & Monika

To jojo: začátkem července jsme se v Chorvatsku pohybovali taky, jezdíme na Pelješac, asi jsme se někde minuli - tak snad někdy příště.

DSCF2845.JPG
DSCF2640.JPG
DSCF2633.JPG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Volvo 244 GL, B21A, r.v. 1980, LPG, červená
Volvo 740 GL, D24, r.v. 1986, červená
Volvo 740 GL, D24, r.v. 1987, "zlaťák"
Volvo 940 GL kombi, B200F, r.v. 1993, LPG, červený švéd
Volvo V70 II., 2,5T, r.v. 2003, LPG, světle modrá metalíza - 209HP
VW Brouk 1300, r.v. 1969

Esis
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: Volvo 760GL, TD
Bydliště: Praha

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od Esis »

Ještě jsem se nenadechl..ty fotky berou dech..takhle bych opravdu chtěl umět fotit..Ty fotky jsou fakt nádhera a ten výlet musel být stejně tak..Výlet nádhera, fotky nádhera a volví nádhera..Jsem dojat .. :tlesk:

Ty fotky asi nejsou focený digatálem že ne, a nebo jestli jo, tak to není žádnej obyč, nepletu se?..

A opověď na hádanku: podle mě u nás je focená fotka IMG_7754.jpg (podle přírody a nevidím žádnej italia náznak) nebo IMG_7903.jpg (na Itálii příliš mnoho VW koncernu)
_________________
Volvo 244GL ,r.v.80, bílá kůže, Volvo 760, TD GL, 82 kW
Bylo: Volvo S40 T4, Opel Combo r.v.06, Ford Escort Xr3i, r.v.89, Volvo 340DL..past

standa Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1751
Registrován: 20 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od standa »

Romane, taky si na dovču taháme něco na spaní... :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jojo Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2121
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Nižbor

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od jojo »

To RomanN: my jsme byli v RABACu, na ostrově CRES a v ROVINJi.
To Standa: to je hardtop nebo kabrio (tj: zavrtáváte se dovnitř, nebo spíte nahoře)? :mrgreen:
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow

koch Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1529
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od koch »

taky me za par tydnu ceka HR... podruhe volvem... minuly rok v40 - pohodicka, ted s60 - uz se tesim... destinace stejna - PISAK

David Židlický Ověřený

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od David Židlický »

Panove diky!

Je to napraskany digitalem, ale malicko jsem je posmudlal v Photoshopu, no.
Romane, ten prives se mi za cervenou dvojkou opravdu libi!

Jinak kdyby nekdo mel tip na more v byvale Jugoslavii tak bereme.
Za sebe musim rict, ze me v tomto ohledu Italie sklamala. Narazili jsme v podstate jen na docela nudne plaze.
Pisek, destniky, docela hodne lidi, hlavne mesta kolem vody jsou hodne bez nejakeho kouzla.

Nejak vzpominam na Jugosku, ze to tam bylo daleko zazivnejsi, stary mesta, plaze kamenny, domorodci... Ostrovy.

Ja Vam muzu zase dat tipy na nejlepsi kafe v Italii...

Jinak i moje Volvo vypada na fotkach samo ze mirne lepe ...

A v CR je vyfocena tahle 245 - L1005469.jpg - vidal jsem ji v Brne.

Krasne odpoledne vsem!

lookens Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 396
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od lookens »

David Židlický píše:Krasne odpoledne vsem!
Moc ti to přeju, máš krásnou dvojku člověče :palec:
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

RomanN
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 73
Registrován: 17 roků 5 měsíců
Bydliště: Kunčičky u Bašky

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od RomanN »

My jezdíme do Žuljany, malinká vesnice na Pelješacu, bývá tam dost málo lidí, klídek, krásné čisté pláže, i když trochu hůř dostupné, ale nám to nevadí, my se rádi projdem nebo projedem na kole, nadýcháme se čerstvého mořského vzduchu říznutého borovicovou vůní... Prostě se nám tam líbí, v kempu super majitelé, letos jsme byli už popáté. Karavan je sice menší, ale my jsme zatím jezdívali sami dva a to je naprosto dostačující a navíc je lehoučký, kola do něj naložíme v pohodě a Volvo ani neví, že něco tahá za sebou a to ani v občasných prudších chorvatských stoupáních. :palec:

To Standa: S Tvým luxusním apartmá na kolech se však náš karavan nemůže srovnávat. :D
Ale máme přeci jen jednu výhodu - v karavaně máme plynový vařič, což Ty si dovolit nemůžeš. :lol: :lol:
_________________
Volvo 244 GL, B21A, r.v. 1980, LPG, červená
Volvo 740 GL, D24, r.v. 1986, červená
Volvo 740 GL, D24, r.v. 1987, "zlaťák"
Volvo 940 GL kombi, B200F, r.v. 1993, LPG, červený švéd
Volvo V70 II., 2,5T, r.v. 2003, LPG, světle modrá metalíza - 209HP
VW Brouk 1300, r.v. 1969

klopy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 178
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Kostelec nad Labem

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od klopy »

Jeden z nej článků co jsem tu četl. Fotky netřeba komentovat :-) Jinak článek o kávě aky nemá chybu :-)
_________________
Je: Škoda Superb 3
Bylo: Chrysler 300c CRD, SRT design, Škoda Octavia Combi Tour 1.9 TDI, 66 kw, v70-2.3 T5 - 176 kW - sazka edition, 850-2.5-125 kW, s70-2.3. T5 - 176 kW - R.I.P., s40-2.0-103 kW

VanThomas Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od VanThomas »

Pelješac rozhodně, špatně neni ani naproti na břehu, většinou okupuju Živogošče, v září už tam nikdo neni... (minikemp Čiste je dost daleko od továren na rekreaci typu Blato, navíc v dohledu je vesnička Strnj s úžasnym vínem)
Zajímavej kus pobřeží jsem loni objevil nad Zadarem u NP Paklenica, kempoval jsem 2 dny ve vesničce Tomljenovič Žal, v kempu byl akorát jeden talián, okolí už všechno zavřený zazimovaný, nikde nikdo. To samí Ostrov Pag, nějak tam bylo v září trochu po sezoně, ale mě to rozhodně nevadilo ;-)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

LUBOŠ Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1303
Registrován: 20 roků 7 měsíců
Bydliště: Křenovice u Slavkova
Vůz: Volva 900/ V70 / V70II / XC90

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od LUBOŠ »

Davide, moc pěkný článek a fotky.
S tím karburátorem máš pravdu, Standa mě taky jednou seřídil karburátor na mé bývalé 244 a byl to úplně jiný pocit z jízdy.
_________________
Volva řady 900 / V70 I / V70II / XC90
Skoro vše v turbu, benzín, LPG, nafta

Jack
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 74
Registrován: 16 roků
Vůz: Volvo S80,rv. 1999,2.4l 125kW (B5244S)
Bydliště: Rumburk (okres Děčín)

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od Jack »

ahoj, krásný fotky a auto taky...jak tak na to koukám, tak mám sto chutí si takové Volvo taky pořídit :)
_________________
S80 2.4 125kW, r.v. 99, tm. zelená, manuál

Ondra. Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4740
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od Ondra. »

Jack píše:ahoj, krásný fotky a auto taky...jak tak na to koukám, tak mám sto chutí si takové Volvo taky pořídit :)
každej chce dvojku, jen o tom někteří ještě neví 8)
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Thorsten
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 438
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Bruntál
Vůz: t-mustang
Bydliště: Bruntál

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od Thorsten »

Ondra. píše:
Jack píše:ahoj, krásný fotky a auto taky...jak tak na to koukám, tak mám sto chutí si takové Volvo taky pořídit :)
každej chce dvojku, jen o tom někteří ještě neví 8)
:palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec: :palec:
_________________
Všechna má minulá auta....postupně za sebou - V40 TD, V40 T4, 244, 245, 142, 744
aktualně ... Volvo 760 V6 - 1987 ... Volvo V 70 Tdi - 1998
Volvo Classic Club ČR -SR
https://www.facebook.com/Volvo-classic-club-%C4%8CR-SR-595543350589546/

lookens Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 396
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Zaječov
Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
Bydliště: Zaječov (Beroun)

Dvojka je opravdu vynikající

Příspěvek od lookens »

Ondra. píše: každej chce dvojku, jen o tom někteří ještě neví 8)
a někteří šťastlivci už ji mají a nejradši by měli dvě 8)
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)

Zpět na „200“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé