Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HELP!

  • Autor
  • Zpráva
Petr_v40D_2001

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HELP!

Příspěvek od Petr_v40D_2001 »

Zdar lidi,

tak mam problem. Jel jsem dnes na vylet a na dalnici mi prislo ze plyn nema tu spravnou odezvu... tak jsem postupne zpomaloval a auto netahlo. Nakonec jsem se rozhodl zastavit, ale jakmile jsem to udelal tak i pri neutralu vyskocily otacky motoru na maximum. Vypnul jsem teda zapalovani ale nic se nestalo. Z vyfuku se valil takovej dym, ze jsem zastavil dopravu a nebylo videt na ... 20cm... rikal jsem si ze motor musi nutne vybuchnout zkousel jsem vytrhat z pojistek u motoru cokoliv by se dalo, ale prestal jsem videt kvuli tomu dymu... fakt husty, nikdy se mi to nestalo.

Dojel jsem z kopce k pumpe /samozrejme bez motoru/ a tam jsem zkontroloval olej a nic. Nestalo se nekomu neco podobneho, nebo neslyseli jste o necem takovem? Jeste jsem to ani nezkousel nastartovat /protocit motor/ protoze tam neni olej a nerad bych aby to zase zacalo zit svym zivotem bez moznosti vypnuti.

Pumpar mi rikal, ze mi asi "vylitlo turbo vejfukem" ... ten je celej mastnej a pod nim se udelala louze oleje.

mam V40, 2001 85kw

Kazdou radu co by to mohlo byt uvitam, kolik stoji repase/nove turbo?

Diky,

Petr

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5087
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: PRG

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Lachtan »

Takže začneme tímto: https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=10&t=9828

Vážně takhle naráz netuším který motor má 85 kw (a na hledání jsem už unavený...)
Mohu tě nasměrovat na nějaký servis či jiné ale to nepůjde pakliže nevím odkud jsi... (napadá mě jeden schopný servisák v Puerto de la Cruz... 8) )
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4688
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Ondra. »

jo o tomhle jsem čet na jiných fórech, stává se to dCi motorům. Protrhne se nějaká membrána a a do spalování jde všechen olej, kterej to vyžere a je to konec motoru, v renault servisech to auto zastavujou o zeď, při volnoběhu můžeš pozorovat detonaci motoru. Spíš mám obavy, že je tvůj agregát po smrti
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Petr_v40D_2001

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Petr_v40D_2001 »

Tak uz jsem to napravil... esli ne tak jsem z Prahy, takze jestli zna nekdo dobrej servis, budu Vam zavazan. No jsem blb, mozna by bejvalo stacilo dat tam 1ku a nechat ten motor docukat a chcipnout... Takhle se vytacel do maxima, chrlil dym a samozapaloval ten olej co do nej tekl... olej dosel a pak se motor zastavil... Byl jsem priznavam celkem v soku hlavne z toho, ze vsude byl kour ze jsem se v nem trosku ztratil a to bylo na dalnici, takze bylo stesti, ze v pravym pruhu nekdo nejel... fakt hnus velebnosti.

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5087
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: PRG

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Lachtan »

Zastavit, zařadit 5ku, sešlápnout brzdu a pustit spojku.
Pakliže jsi nechal motor dovyžrat olej až do samochcípnutí, tak je motor total death :mad:
zavolej do http://www.t6r.cz , ale obávám se, že ti asi neporadí nic jiného než já - začni shánět nový motor.... :?

upřímnou soustrast :?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4688
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Ondra. »

už vím, řešili jsme to na MBCC, občas se to stává i CDI, u dCi to není jev vzácný, pokus o chcípnutí přes kvalt je jediná teoretická možná záchrana, někdo popisoval, že se mu to stalo u automatu, tam už jiná šance není než smrt motoru v přímém přenosu někde u 8000 otáček
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Petr_v40D_2001

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Petr_v40D_2001 »

No me to ted taky dochazi... ale v tu chvili jsem si rikal ze to chytne, bouchne atd... holt jsem nic takovyho nezazil...

Kolik tak muze stat jetej motor? Chci to nechat opravit a poslat dal... auto uz ztratilo duveru

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4688
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Ondra. »

Petr_v40D_2001 píše:No me to ted taky dochazi... ale v tu chvili jsem si rikal ze to chytne, bouchne atd... holt jsem nic takovyho nezazil...

Kolik tak muze stat jetej motor? Chci to nechat opravit a poslat dal... auto uz ztratilo duveru
jasný panika, stres. Tajně jsem doufal, že dCi pro S/V40 mají silnější membránu nebo co, ale jak vidím bohužel..
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5087
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: PRG

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Lachtan »

Jestli jsi byl s autem do teďka spokojený, tak mu dej ještě jednu šanci. Auto za svůj motor nemůže a pokud tě to uklidní, tak toto je první případ Volva o kterém já slyším, takže se rozhodně nejedná o "typickou" závadu.
Cena motoru je kus od kusu jiná, osobně bych to odhadoval +/- 40.000,- :?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Petr_v40D_2001

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Petr_v40D_2001 »

No jeste uvidim, doted bylo super, jen klepani od naprav... uz jsem vycetl ze je to ulozeni stabilizatoru. Bylo dovezeny z italie, takze ma super kastli. Turbo celkem piskalo, ale v servisu mi rikali ze je to ok... s pritelkyni jsme mu proto rikali pistalka... asi jsem to mel dat jeste jinam, protoze to bylo asi prvni varovani toho co prichazi. No uvidim jestli je to zadreny, precejen olej strikal i z vyfuku, tak mozna jak to slo do valcu tak to mohlo tak nejak mazat.... treba... no nevim.

Kolik tak muze stat prehozeni motoru? Driv jsem resi jenom drobny opravy, takze tohle si ani nedovedu predstavit. Navic bude sranda kupovat motor... o kterym nic nevim, neda se vyzkouset... nemas nejakou radu jak kupovat motor?

diky moc za odpovedi!

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1094
Registrován: 20 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od tnemec »

Tak to je síla, takovýhle efektní sebezničení motoru... Naprosto chápu, že jsi byl vystreslej, mě když shořela spojka kompresoru klimy na devítce, tak jsem byl taky slušně nervózní... měl jsem to navrčený před Hase na Ořechu a ještě jsem si byl povídat vevnitř a najednou na mě řvou, že mi hoří auto.... zpod kapoty šel černej dým.... Naštěstí po zhasnutí motoru dým přestal dýmit... Takže jsem akorát nechal přecvaknout řemen a jel jsem pryč...

Držím palce, slyšel jsem o tomhle francouzským motoru legendy, ale tohle je fakt síla...

Jinak pokud to auto bylo jinak v pohodě, tak doporučuju nechat vyměnit motor a jezdit dál... Ačkoliv já už bych asi nechtěl stejný typ motoru, který by mi předvedl takovou show...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

wandeling
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 52
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V40 CC 1.6D

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od wandeling »

no tak o tomto problemu uz jsem nekde cetl (ze to turbo vytahne motorovej olej, a s motorem je amen), ale takhle barvite vyliceny jsem to nikdy neslysel, fuj to jsem se lekl! :shock: :shock: :shock:

no ted kdyby se mi to stalo tak aspon (pokud si toho teda vsimnu nez bude moc pozde) budu vedet ze je lepsi na nic necekat a uskrtit motor zarazenou rychlosti & brzdou. to by me totiz predtim nenapadlo, jak bych z toho byl vystresovanej...
_________________
Volvo V40 Cross Country, 2013, 1.6D, 84kw

derek

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od derek »

ale to se může stát jen u dieslu, ne ?

nebo jsem měl megaštěstí, že adélka neshořela i mě ???

jinak je to děsný, vůbec se ti nedivím, že auto ztratilo důvěru. hodně štěstí při opravě.

Pavlik
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 49
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: V40 1,9 TD 97' V40 1,9di 03'
Bydliště: Police nad Metují

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Pavlik »

myslím,že se to může stát u každýho turba,když např.praskne hřídelka turba(viděl sem u Bmw X5)a čmafne olej ve výfuku to je pak tango :shock:
_________________
moje:V40-1,9TD r.v.1997 D4192T 66kw
manželčina V4O-1,9D D4192T3 85kw 03' silver metalic

selap
Ověřený
Offline
Příspěvky: 1323
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V70 III D3 AT '12

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od selap »

U benzínu se to nestává,to je specialita ropáků.
_________________
V70III D3 aut. 2012
bylo 760 GLE 2.4 TD 1986,V70I 2.4 Tdi 1999, V70II 2.5TDI 01 man.

filippek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 91
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Železný Brod

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od filippek »

Pro priklad BMW X5 se stejnym problemem:
Naposledy upravil(a) filippek dne 06 črc 2008 21:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
V40 T4 1,9T 147kw r.v.98 zelená

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5087
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: PRG

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Lachtan »

selap píše:U benzínu se to nestává,to je specialita ropáků.
je to dané vyšším kompresním poměrem, jsou známé případy, že se tímto způsobeb zničil dieselový motor (i bezturbový) po natankování benzínu :?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

GDPR_user

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od GDPR_user »

Pavlik píše:myslím,že se to může stát u každýho turba,když např.praskne hřídelka turba(viděl sem u Bmw X5)a čmafne olej ve výfuku to je pak tango :shock:
Tohle se může stát jen u dieselu,protože jeho kompresní poměr je tak vysoký,že dojde ke vznícení oleje.

eLzyx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3095
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Teplicko
Vůz: TeslaS85D,Volvo S60 2.4T,V70 2.4,850T-5R
Bydliště: Bílina

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od eLzyx »

na to se nedá říct nic jiného než ... to nas..e :shock:

Trochu zdrženlivosti v používaných výrazech prosím
L.
_________________
je: Millennium Falcon Tesla model S 85D 2015, Solid White; andělíček můj strážníček S60 2.4T 147kW 2001, Maya Yellow; Strup 850 T5R 7 místné kombi 177kW 1994, Cream Yellow (schovaná pod Stone Black); Weisser Riese - bílý obr V70 2.4i 103kW 2001, Polar White; lehárošwágen VW T2b 1.6 37,5kW 1973, Kansas Beige/Pastel White
bylo: S80 se zadřenou 2.5T avtomat AWD 2004; Volvo C70 T5 (B5234T3) 1999

wandeling
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 52
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V40 CC 1.6D

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od wandeling »

filippek píše:Pro priklad BMW X5 se stejnym problemem:
no to je des! :shock: :shock: :shock:
_________________
Volvo V40 Cross Country, 2013, 1.6D, 84kw

Harry
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1675
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň-jih

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Harry »

:shock: :shock: :shock:
kolik tkm jsi měl najeto?? motor mám v záloze, ale to si ho radši asi nechám. zrovna když plánuju cestu někam ke slaný vodě mi to docela nahlodalo sebevědomí.
_________________
XC90 II 2018 D5 173KW AWD Inscription +
V60 r.v. 2015 D4 120KW Business + , V40 r.v. 2013 D2 84KW Momentum +
bylo: do 6/2023 XC60 r.v. 2014 D5 158KW (s BSR 181KW) AWD Summum+
do 11/2019 S40 II r.v. 2007 1,6D 80KW Kinetic+, do 02/2017 V70 r.v. 2005 D5 120KW Momentum , do 10/2009 V40 r.v. 2001, 1,9D 75KW

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4688
Registrován: 19 roků 4 měsíce
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Ondra. »

ale zdá se mi, nebo je to specialita common-railů?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5087
Registrován: 18 roků 5 měsíců
Bydliště: PRG

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Lachtan »

Hele nepanikařte :roll: :roll: :roll:
děláte jako by se to stávalo 3x do týdne :evil:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1195
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od VanThomas »

Ondra. píše:ale zdá se mi, nebo je to specialita common-railů?
ani ne, vstřikování se týhle libůstky neučastní, je to jenom o tom, že turbo pustí do sání dost oleje, aby na něj motor běžel. To samo bez jakýkoli regulace, takže následuje přetočení, nebo zadření, až olej dojde... Na vině jsou IMHO spíš varchlatější konstrukce dmychadel, kdy jednak výrobce "katuje kosty" a druhak zákazník chce "zátah vocpoda p..o", výsledek je, že to houby vydrží....

Trochu zdrženlivosti v používaných výrazech prosím
L.
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Petr_v40D_2001

Motor bezel i po vypnuti klicku a vyfuk chrlil dym... HE

Příspěvek od Petr_v40D_2001 »

Najeto jsem mel... mam 177 ... ele buh vi kolik to muze mit, nejsem prvni majitel a nemam servisku.

Delal jsem jeste pruzkum a to vypnuti pres zarazeni rychlosti prej muze znicit spojku a prevodovku... takze spis bych to videl, ze pokud se neco takovyho stane, zacne se modre kourit z vejfuku, tak asi to chce nechat rychlost co mate, vypnout zapalovani sundat nohu z plynu, dobrzdovat a nechat docukat do zastaveni.

No ja jsem hlavne rad, ze to odneslo jen auto, protoze fakt na ty dalnici nic moc. Jak jsem byl vystreslej, tak jsem odstoupil kousek od auta a kolem me jen mlha... na D1 v plnym provozu. Motor "prej" muze bejt v pohode protoze tekl do valcu olej co se ne tak docela spaloval... no uvidim az to uvidi nekdo v servisu. Hned se pak ozvu.

Jen jeste jednou, kolik tak muze stat motor plus prehozeni? Kde shanet motor? v annonci? nebo na vrakaci videt ze je to v aute bouranym na zadek?

diky,

petr

p.s. jinak to video toho BMW je presne ono. Ja mel jen tu smulu, ze tam nefoukal vitr, takze bylo vsechno kolem auta /i uvnitr/ takze jsem jen otevrel kapotu a za chvili jsem nevidel ani na motor..

chlapek z odtahovky radil... utect od toho a popojit proti smeru jizdy... aby kdyby to auto nahodou nekdo nedejboze trefil neprelitlo svodidla do me

Jinak s volvem jsem byl spokojenej, ale ted si moc nedovedu predstavit po oprave do nej sednout a jet do zahranici...

Zpět na „C30 / S40 / V40 / V50“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé