Co všechno musím zařídit při vývozu auta z Německa?

...i nemožném! ALE JEN POKUD TO SOUVISÍ S VOLVEM!!! (potažmo evt. s jinými automobily)

VYKECAT SE MŮŽETE V LAMPÁRNĚ!!!
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#1 Co všechno musím zařídit při vývozu auta z Německa?

Příspěvek od Menhir »

Pojedu si do Německa pro auto, k privátnímu prodejci. Zjistil jsem co možná nejpřesněji, co všechno tam budu muset vyřídit, ale ještě pro kontrolu – pokud s tím máte zkušenost – mám to správně???

1. Auto musí mít emise a TÜV
2. Auto musí mít homologaci SE (e . .*. . / . . * . . . .* . .)
3. Musím mít kupní smlouvu a doklad o zaplacení
4. Získat povinné ručení na 9 dní
5. Odhlásit auto z německé evidence (s sebou kupní smlouvu, doklad o zaplacení, TP původní)
6. Získat exportní TP + převozní značky + protokol o odhlášení vozidla!!!
7. Vysekat se pokud možno ještě v Německu do suprdrahého Porsche

Vyřídím ty úřední věci všechny na jednom místě, nevíte?
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#2 Co všechno musím zařídit při vývozu auta z Německa?

Příspěvek od ok2ucx »

Menhir píše:Vyřídím ty úřední věci všechny na jednom místě, nevíte?
Prakticky vzato ano, registrace aut se provádí na městském úřadě (Stadtamt, ale je to něco jako "okresní" město). Naproti vždy sídlí několik Schilder-ů, to jsou agenti, kteří 1. vyřizují pojištění, 2. vylisují značku.

Celý proces trvá se vším všudy 30 minut, minimum papírů, jen se běhá sem a tam. U Schildera pojistit, pak na úřad přeregistrovat auto (původní značky, resp. jen tu registrační nálepku tam zlikvidují), přidělí nové číslo, pak zpátky za Schilderem, ten značku vylisuje (údajně prý stačí žlutá krátkodobá (5 dní), ale mí ji nechtěli dát, tak jsem musel koupil červenou (14 dní) Zollkenzeichen, je dražší). Se značkou zpátky, pak na ni nalepí nálepky, v Bavorsku navíc chtěli vidět i auto a VIN.

Pojistka a číslo mě stálo 125 EUR, na úřadě se pak platilo 62 EUR, ale může se to lišit.

Včera jsem koupil kočár, viz podpis.

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 311
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: 850 Estate
Bydliště: Praha 8

#3 Co všechno musím zařídit při vývozu auta z Německa?

Příspěvek od Menhir »

Pavle, díky,
nevíš ještě, jestli odhlášení můžu provést sám (na základě kupní smlouvy), nebo u toho musí být prodávající?
_________________
Volvo 850 2,5 10V Estate, Graham Green, ∗ 1996, 106 kW

Kuba
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 140
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Praha-západ

#4 Co všechno musím zařídit při vývozu auta z Německa?

Příspěvek od Kuba »

V ČR se tohle řeší plnou mocí, tipuju, že v Německu to bude podobný - ať ti spolu s kupní smlouvou podepíše plnou moc na odhlášení auta.
_________________
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák

Peťo-goalie
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 341
Registrován: 16 roků 8 měsíců

#5 Co všechno musím zařídit při vývozu auta z Německa?

Příspěvek od Peťo-goalie »

Vsade na svete a aj v D ako som mal moznost zazit na vlastnej kozi, funguje vs aj opacne. To znamena zaplatite na miesto 160 Eur 180 Eur-pribehne fizel v civile so znackami pod pazuchou a vypise na mieste papiere a za 10min uz ficite s namontovanymi prevozkami do rodnej vesnice :mrgreen:

ok2ucx
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 2616
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: V90CC-T6/S80-V8/740/940/C30
Kontaktovat uživatele:

#6 Co všechno musím zařídit při vývozu auta z Německa?

Příspěvek od ok2ucx »

Menhir píše:Pavle, díky,
nevíš ještě, jestli odhlášení můžu provést sám (na základě kupní smlouvy), nebo u toho musí být prodávající?
To nevím, podle odpovědí výše jsem to zatím nepochopil. Kupoval jsem obě auta v D, ale u obou byl přítomen předchozí majitel, který mi dělal i "překladatele". Jinak mnozí úřednící umí přijatelně anglicky. Plná moc by ale mohla stačit.

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. S80 V8 2007 .::. 940 2.3 1995 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „o všem možném :-)“