Motor v haji ?

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
Zbynek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 105
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106

Motor v haji ?

Příspěvek od Zbynek »

TESA píše:no opotrebeni (myslim tim ciselnou hodnotu) nikdy, ale poznas, jeslti se to tam pridiralo, nebo ne... a jak moc..
tak to poznas jednoznacne jestli se to pridiralo to je jasny !!! ale skoro pokazde je treba stejne kliku brousit.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

smarkus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 109
Registrován: 19 roků 5 měsíců
Bydliště: Rychvald
Vůz: S80 3L T6 Executive r.v.04

Motor v haji ?

Příspěvek od smarkus »

no na naši 460 to taky vydavalo podivne zvuky,taky jsem si řikal ojnice nebo něco podobneho naštěsti to však byla vymlacena kladka na rozvoďaku. Tak se skus mrknout na kladky možna to bude taky tim
_________________
Je.
S80T6 3.0L Executive aut.(B 6294T) r.v.04+ lpg
Tatra 613 Special, Tatra Beta 1,3 cl, Simson Sr50, Malaguti Madison3 250ie, Suzuki Burgman 650 Executive

GDPR_user
Ověřený

Motor v haji ?

Příspěvek od GDPR_user »

TESA píše:... Nekdy se to taky poznava podle zabarveni kliky, neni to tak ?
To jako jestli je červená,růžová,zelená,nebo s puntíkama??? :shock: :shock: :shock:

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3709
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Motor v haji ?

Příspěvek od wickey »

nekdy staci lestit (coz je taky brouseni, jen jemnejsi, ze ano..). jo a neznam jaka ma byt vule mezi loziskem a klikou, nebo teda salkou a klikou, abych se vyjadril kchul autoopravarskym slangem.. na to mam mechanika, kterej to zna.. :roll: :roll:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

Motor v haji ?

Příspěvek od hoffi »

Zbynek píše: no doslova to to brat memusis,asi vís ze na klice a na ojnici jsou šálky a tak zvana loziska kluzna/spisovne/ to jsou jenom pro lidi kteri tomu nerozumi nebo pro zakazniky,aby vedeli o cem clovek mluví.a vetsinou není na teset minut je vymenit protoze s 95 procent uz je treba brousit klika a to zanamena dat o 1 nebo 2 cisla vetsi.delam to pouze pro zname protoze kdybych mel uctovat normalní praci tak se asi nedoplati.
No jo,tak ložiska to jsou jen pro ty co tomu nerozumí.Já taky to mu taky nerozumím :mrgreen:
Jinak máš pravdu v tom,že většinou se musí brousit klika a šálky(u nás tomu říkáme šály) se davají o číslo či dvě větší podle toho jak je třeba klika brousit.Nemělo by se to dělat víckrát než je přípustné,pak by se měla klika vyměnit.(měla by být daná tloušťka do které je možno brousit)
Jinak k tomu zabarvení kliky,je to možné při přidření,ale to by se měla vyměnit.Je to známka většího tepelného zásahu než je přípustné.Jenže k tomu dojde spíš až u většího zadření a to je pak stejně v pytli ;-)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

Motor v haji ?

Příspěvek od hoffi »

wickey píše:nekdy staci lestit (coz je taky brouseni, jen jemnejsi, ze ano..). jo a neznam jaka ma byt vule mezi loziskem a klikou, nebo teda salkou a klikou, abych se vyjadril kchul autoopravarskym slangem.. na to mam mechanika, kterej to zna.. :roll: :roll:
Leštit se dá,ale podle mě jen v tom případě že dáváš nazpět stejné šálky co tam byly.Potom kliku jen lehce přeleštíš.
Jinak vůle se pohybuje v řádu setin milimetrů ;-) .Vše se najde v servisním manuálu 8)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Zbynek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 105
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106

Motor v haji ?

Příspěvek od Zbynek »

hoffi píše:
wickey píše:nekdy staci lestit (coz je taky brouseni, jen jemnejsi, ze ano..). jo a neznam jaka ma byt vule mezi loziskem a klikou, nebo teda salkou a klikou, abych se vyjadril kchul autoopravarskym slangem.. na to mam mechanika, kterej to zna.. :roll: :roll:
Leštit se dá,ale podle mě jen v tom případě že dáváš nazpět stejné šálky co tam byly.Potom kliku jen lehce přeleštíš.
Jinak vůle se pohybuje v řádu setin milimetrů ;-) .Vše se najde v servisním manuálu 8)
no lestit kliku muzes tak ve filmu nebo neco jineho :tlesk: koukam ze tomu vsichni strasne rozumi,a vule od od 0,8-2 stovek max. klika se dá,brousit,uhlovat,lisovat,rovnat,a lestit ji muzes hadrikem na nadobi.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3709
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Motor v haji ?

Příspěvek od wickey »

:palec: vidim, ze se vy*eru na servis, kterej mam doma, a zacnu jezdit za tebou do bluciny.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1476
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Motor v haji ?

Příspěvek od Jarda S40 »

Jenom k té vůli mezi čepem a pánví kluzného ložiska. Závisí na průměru čepu a montážní vůle bývá kolem 1/1000 průměru čepu, maximální přípustná pak kolem 2/1000 průměru čepu. Při větším opotřebení je potřebné buď přebroušení kliky (je li nutné, u dnešních hřídelí s nitridovanými čepy většinou není, nedojde li k totální ztrátě mazání) a výměna pánví, nebo pouze výměna pánví. Takže se nedá obecně říct - "vůle má být 0,02mm". Nutno vždy s každým motorem zvlášť. Zato se může běžně stát, že pánve odejdou (vysype se kompozice), ale čep kliky je v pohodě. Je však nutná kontrola povrchu a proměření čepu mikrometrem na průměr i ovalitu. Nepodcenit i kontrolu styku pánve s otvorem ojnice - je to důležité pro chlazení ložiska a může se otvor v ojnici poškodit, pokud dojde k protočení pánví. Namátkou je také potřeba zkontrolovat propustnost olejových kanálků a zamyslet se, proč ty pánve (šály) odešly - vysypaly se. Každopádně zde není moc místa pro amatérské opravy bez znalostí motorů, patřičné výbavy a praxe v určování poškození i opravách. Ono zkur*it nové pánve (šály) za 10 kKč dokáže každej :lol:

P.S. Pokud ale to skutečně budou vysypané ty ojniční šály, tak je to už druhej motor zde a bylo by zajímavé vědět proč???

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

Motor v haji ?

Příspěvek od hoffi »

Jarda S40 píše:Jenom k té vůli mezi čepem a pánví kluzného ložiska. Závisí na průměru čepu a montážní vůle bývá kolem 1/1000 průměru čepu, maximální přípustná pak kolem 2/1000 průměru čepu. Při větším opotřebení je potřebné buď přebroušení kliky (je li nutné, u dnešních hřídelí s nitridovanými čepy většinou není, nedojde li k totální ztrátě mazání) a výměna pánví, nebo pouze výměna pánví. Takže se nedá obecně říct - "vůle má být 0,02mm". Nutno vždy s každým motorem zvlášť. Zato se může běžně stát, že pánve odejdou (vysype se kompozice), ale čep kliky je v pohodě. Je však nutná kontrola povrchu a proměření čepu mikrometrem na průměr i ovalitu. Nepodcenit i kontrolu styku pánve s otvorem ojnice - je to důležité pro chlazení ložiska a může se otvor v ojnici poškodit, pokud dojde k protočení pánví. Namátkou je také potřeba zkontrolovat propustnost olejových kanálků a zamyslet se, proč ty pánve (šály) odešly - vysypaly se. Každopádně zde není moc místa pro amatérské opravy bez znalostí motorů, patřičné výbavy a praxe v určování poškození i opravách. Ono zkur*it nové pánve (šály) za 10 kKč dokáže každej :lol:

P.S. Pokud ale to skutečně budou vysypané ty ojniční šály, tak je to už druhej motor zde a bylo by zajímavé vědět proč???
Jardo hezky si to napsal,konečně fundovanej člověk :palec: ;-) Jak už jsem psal předtím,měl by se na to vy*rat a svěřit to do ruk odborníkovi.Tady se hned začalo mluvit o šálách,ale nikdo krom majitele to neviděl ani neslyšel,tak že příčin proč to mlátí může pořád být dost ;-)
Jinak k těm důvodům,dá se předpokládat že nějakou příčinu to má.Dva motory není zas tak moc,ale většinou se to dá připsat na úkor najetým kilometrům a prasatům co vtom kdy jezdili. :mrgreen: Nikdy nevíš kdo s tím co dělal,či nedělal.Mohli by jsme to nechat odtáhnout k někomu známému do servisu,nechat to rozebrat a udělat si tam tématickou exkursi.Podebatovat o daném problému,zjistit příčiny a pak to patřičně oslavit ;-)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

Motor v haji ?

Příspěvek od hoffi »

Zbynek píše: no lestit kliku muzes tak ve filmu nebo neco jineho :tlesk: koukam ze tomu vsichni strasne rozumi,a vule od od 0,8-2 stovek max. klika se dá,brousit,uhlovat,lisovat,rovnat,a lestit ji muzes hadrikem na nadobi.

No dobrá,já už jsem jednou řekl že tomu v podstatě nerozumím :twisted:

Tohle dělá jistá firma PAS a.s. ,ale taky to budou nějací amatéři když leští kliku :mrgreen:

Skupina oprav klikových hřídelí

* ozátkování
* broušení ojničních a hlavních čepů
* leštění ojničních a hlavních čepů
* vyčištění mazacích kanálů
* kontrola na zjištění prasklin na zkušební stolici INKAR
* povrchová úprava hřídelí cementováním, nitridací
* dynamické vyvážení (odstranění nedovážku vlivem broušení)
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

TESA
Offline
Příspěvky: 104
Registrován: 17 roků
Bydliště: Mladá Boleslav

Motor v haji ?

Příspěvek od TESA »

Jen aby jste si nemysleli .. olej sjem vymenil (i s filtrem) hned jak jsem to koupil, a pak jsem cca po 6kkm prorazil olejovej filtr, to znamena dalsi nedobrovolna vymena oleje.. a od ty doby jsem najel tak 3kkm ... takze olejem se mi nezda ze by to bylo...
_________________
VOLVO 850 T5 (95) - bylo
VOLVO 343 DL (1.4) -> (1.8) F7P rallye (79)
VOLVO 343 DIESEL (1.6) -> (1.9) (85)
VOLVO 343 GL (1.4) (89) - potrebuju se zbavit, nechce nekdo ?

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3709
Registrován: 19 roků 9 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Motor v haji ?

Příspěvek od wickey »

u me taky nikdo nevi proc to nastalo - pravdepodobne auto jelo bez dostatecneho mazani - i kdyz oleje kdyz jsem koupil bylo dost...

anyway - kvalita oleje, pravidelnost vymen, dostatek oleje atd - nacat se mohli pred nejakym casem a novy majitel je jen dorazi..

ono T5 a hlavne R jsou jiz celkem vyhoneny na vykon, takze tam bych hledal pricinu + zachazeni majitelu..

p.s.: z 5 eRek co jsem videl a chtel kupovat mela jedna vadne turbo, 3 problemy s motorem (loziska, klika) a jen jedna byla ok.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1476
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Motor v haji ?

Příspěvek od Jarda S40 »

Vařím teď z vody a říkám jen domněnky. Podle mě bude (bylo) při skládání motorů T5R postupováno s maximální pečlivostí. Jsou to motory dost specielní a s velkým měrným výkonem. Takže asi tam nebude taková věc jako špatně odhrotovanej olejovej kanálek nebo posunutej kanálek oproti díře v pánvičce (pro info olej je tlačenej přes kliku do ojnice na ložisko a ojnicí dále pod píst, kde ostřikuje stěnu válce). Chyba by mohl být v tom děravém olejovém filtru (pokles tlaku oleje při chodu motoru), nebo po těch najetejch km (bude jich už asi dost u obou motorů) by mohlo být vyběhané čerpadlo nebo unavenej redukční ventil. Každopádně bych po výměně těch šálů Wickeymu a pokud to bude stejná závada u Tessy i jemu doporučoval kontrolu tlaku oleje. Pokud by se našel nějakej rozdíl oproti předepsaným tlakům, tak odstranit příčinu a poradit tento zákrok všem majitelům těchto motorů. Ale to už spekuluju, kdoví jak všechno bude. Popustil jsem si u jídla trochu fantazii na špacír ;-)

Zbynek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 105
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106

Motor v haji ?

Příspěvek od Zbynek »

Jarda S40 píše:Jenom k té vůli mezi čepem a pánví kluzného ložiska. Závisí na průměru čepu a montážní vůle bývá kolem 1/1000 průměru čepu, maximální přípustná pak kolem 2/1000 průměru čepu. Při větším opotřebení je potřebné buď přebroušení kliky (je li nutné, u dnešních hřídelí s nitridovanými čepy většinou není, nedojde li k totální ztrátě mazání) a výměna pánví, nebo pouze výměna pánví. Takže se nedá obecně říct - "vůle má být 0,02mm". Nutno vždy s každým motorem zvlášť. Zato se může běžně stát, že pánve odejdou (vysype se kompozice), ale čep kliky je v pohodě. Je však nutná kontrola povrchu a proměření čepu mikrometrem na průměr i ovalitu. Nepodcenit i kontrolu styku pánve s otvorem ojnice - je to důležité pro chlazení ložiska a může se otvor v ojnici poškodit, pokud dojde k protočení pánví. Namátkou je také potřeba zkontrolovat propustnost olejových kanálků a zamyslet se, proč ty pánve (šály) odešly - vysypaly se. Každopádně zde není moc místa pro amatérské opravy bez znalostí motorů, patřičné výbavy a praxe v určování poškození i opravách. Ono zkur*it nové pánve (šály) za 10 kKč dokáže každej :lol:

P.S. Pokud ale to skutečně budou vysypané ty ojniční šály, tak je to už druhej motor zde a bylo by zajímavé vědět proč???
Tak to si trosku mimo komplet šálky jak na ulozeni kliky a ojnic na T5 stoji 2350,-kč a strasne se divim ze tomu vsichni tak rozumi jako praaaaa.jenom treba dneska jsem sundal kliku a vezu ji na prebrouseni pro nektery jedince jsem ji i nafotil kdyby nevedeli jak vypadá.a jeste jsem pridal fotku na cem delam treba sedla,kolecka do prevodovek atd.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1476
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Motor v haji ?

Příspěvek od Jarda S40 »

Zbyňku, tu cenu jsem převzal od Wickeyho, on je kupoval. Mohl jsi mu poradit, mluvil tu o nich. Kliku mi ukazovat nemusíš, neznám tě, ale možná že jsem zaškrabával lágry v dobách, kdy ses teprve koukal po autech. Buď si jist, že jsem prošel celý proces od odtředivého vylévání lágrů kompozicí, stružení v bloku, zaškrabávání podle kliky šábrem až po montáž motorů nesčetněkrát v dobách, kdy tenkostěnné výstelky teprve začínaly. Přesto nemám potřebu to nikomu otloukat o hlavu.

P.S. pokud si opracováváš ozubená soukolí na této fréze a dokonce zvládáš povrchovou úpravu materiálu cementací s tepelným zušlechtěním, tak seš frajer :palec: Ale v tom případě nechápu, proč se zahazuješ nějakým vrakováním a rozprodejem náhradních dílů. No snad se hádat nebudeme, ne?? :)

Zbynek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 105
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106

Motor v haji ?

Příspěvek od Zbynek »

[quote="Jarda S40"]Zbyňku, tu cenu jsem převzal od Wickeyho, on je kupoval. Mohl jsi mu poradit, mluvil tu o nich. Kliku mi ukazovat nemusíš, neznám tě, ale možná že jsem zaškrabával lágry v dobách, kdy ses teprve koukal po autech. Buď si jist, že jsem prošel celý proces od odtředivého vylévání lágrů kompozicí, stružení v bloku, zaškrabávání podle kliky šábrem až po montáž motorů nesčetněkrát v dobách, kdy tenkostěnné výstelky teprve začínaly. Přesto nemám potřebu to nikomu otloukat o hlavu.

P.S. pokud si opracováváš ozubená soukolí na této fréze a dokonce zvládáš povrchovou úpravu materiálu cementací s tepelným zušlechtěním, tak seš frajer :palec: Ale v tom případě nechápu, proč se zahazuješ nějakým vrakováním a rozprodejem náhradních dílů. No snad se hádat nebudeme, ne?? :)[/quote
ano hadat se nemusime to nestoji za to,jenom me strasne stve kdyz nekteri lide pisou o necem a vzivote to nevideli,tim nemyslim tebe.a proc se zahazuji s autodily a vrakovistem na volva protoze je to muj konicek a prace,soukoli si delam sam a na zuslechcovani je vozim do jihlavi do JIKOMU a treba kliky mi brousi ve Stranecke Zhori RENOVA.ale ver ze asi za mesic mi privezou cnc centrum a kola a hridele ktere odchazeji nejvic uz nebudu delat slozite na klasice.ale jsou to velke investice tak to delam vsechno postupne jenom vybaveni toho co mam uz bylo pres 2.5 mil. a asi vis co asi stoji centrum.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

Motor v haji ?

Příspěvek od hoffi »

Jarda S40 píše:Vařím teď z vody a říkám jen domněnky. Podle mě bude (bylo) při skládání motorů T5R postupováno s maximální pečlivostí. Jsou to motory dost specielní a s velkým měrným výkonem. Takže asi tam nebude taková věc jako špatně odhrotovanej olejovej kanálek nebo posunutej kanálek oproti díře v pánvičce (pro info olej je tlačenej přes kliku do ojnice na ložisko a ojnicí dále pod píst, kde ostřikuje stěnu válce). Chyba by mohl být v tom děravém olejovém filtru (pokles tlaku oleje při chodu motoru), nebo po těch najetejch km (bude jich už asi dost u obou motorů) by mohlo být vyběhané čerpadlo nebo unavenej redukční ventil. Každopádně bych po výměně těch šálů Wickeymu a pokud to bude stejná závada u Tessy i jemu doporučoval kontrolu tlaku oleje. Pokud by se našel nějakej rozdíl oproti předepsaným tlakům, tak odstranit příčinu a poradit tento zákrok všem majitelům těchto motorů. Ale to už spekuluju, kdoví jak všechno bude. Popustil jsem si u jídla trochu fantazii na špacír ;-)
Jardo,já bych řekl že pečlivost u těchto motorů asi nechyběla a podle mě to platí i u ostatních motorizací.Dá se to vydedukovat na celkové spolehlivosti motorů od Volva.(i když připouštím že T5R má jistá specifika,kde asi nejde něco zanedbat a tím pádem je předpoklad k tomu,že už ve výrobě na to přihlíželi)
Ten děravej filtr a pokles oleje,by teoreticky mohal být jedna s příčin,ale asi ne jediná.
Velký nájezd a předchozí majitel(é) tomu mohli taky dát pěkně zabrat.
Teď mě tak napadlo,u těchto aut je přeci tlak oleje hlídán,nebo ne?Tím pádem kolísání tlaku oleje by se mělo dát odhalit už v počátku.No nevím,samé spekulace a tak si budeme muset počkat jak to dopadne :mrgreen:
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

hoffi
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 306
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Vůz: 2xV70
Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region

Motor v haji ?

Příspěvek od hoffi »

Zbynek píše: ano hadat se nemusime to nestoji za to,jenom me strasne stve kdyz nekteri lide pisou o necem a vzivote to nevideli,tim nemyslim tebe.a proc se zahazuji s autodily a vrakovistem na volva protoze je to muj konicek a prace,soukoli si delam sam a na zuslechcovani je vozim do jihlavi do JIKOMU a treba kliky mi brousi ve Stranecke Zhori RENOVA.ale ver ze asi za mesic mi privezou cnc centrum a kola a hridele ktere odchazeji nejvic uz nebudu delat slozite na klasice.ale jsou to velke investice tak to delam vsechno postupne jenom vybaveni toho co mam uz bylo pres 2.5 mil. a asi vis co asi stoji centrum.

Ti nevím,proč tě takové věci štvou?Žádnej učenej z nebe nespadl a ty taky nevíš všechno. ;-)
Jinak nevím o kom je tu zrovna řeč,ale třeba to dotyčný nemyslel špatně.Každý se někdy sekne,ale někteří to asi nepřekousnou :mrgreen:

(sorry za OT )
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1476
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Motor v haji ?

Příspěvek od Jarda S40 »

4Hoffi - nemám 850T5R, ale asi tam bude hlídání tlaku oleje jenom dvoustavovým čidlem, které rozpíná třeba u tlaku 1bar. Ten dosáhne motor i na volnoběh. Ale třeba u 2000rpm má bejt tlak 2,5baru a při 5000rpm 4bary (hodnoty si cucám z prstu podle jinejch motorů, ale obecně to tak bývá). Pokud ale bude větší vůle v čerpadle, nedosáhne při 5000rpm ten tlak 4bary, ale jen 2bary. To pak po delší době může zapříčinit nedostatečné mazání těch lágrů a jejich odejití. Obdobně to může být s redukčním ventilem. Ale je to jen námět, v podstatě si povídáme jako v hospodě u piva :lol: Taky to může bejt náhoda nebo chyba úplně jinde. Ale pro sichr bych bejt Wickeyem ten tlak přeměřil (nechal přeměřit), není to tak náročné a klidné spaní za to stojí. Ve VADISu budou zřejmě uvedeny hodnoty. Naposledy jsem to kontroloval na Spitfirovi a začal jsem tam dávat olej 10W-50, abych dosáhl předepsanej tlak v létě.

4Zbyněk - tak to neřeš, kluci si chtěj pokecat ;-) Já se spíš někdy divím, když řešej brzdy, evidentně o tom moc nevěděj a chtěj je opravovat. Když si představím, jak to může dopadnout :roll: Naštěstí je většina rozumná a zajede k někomu do servisu (tobě, jarkovi, T6R a podobně). Podle mě spíš zbíraj info, aby byli v obraze než někam vyrazej. ono si s nima jinak leckterej mechanik vytře pr*** a oškube je jako husu. Jinak jsme holt jsme národ kutilů, mrkni se někdy na http://elektrika.cz/ jak se tam ptaj na opravy elektroinstalace lidi, co nepoznaj rozdíl mezi PE a N. To může dopadnout ještě hůř. :( Někdy se k tobě musím mrknout cestou na Moravu :palec:

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé