Prosba o konzultaci

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1743
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Prosba o konzultaci

Příspěvek od standa »

JardoS40, Bídáku - asi máte s následujícím problémem zkušenost. Je to to, co si myslím, že by to mohlo být? :(
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Peťo-goalie
Ověřený
Offline
Příspěvky: 323
Registrován: 16 roků 10 měsíců

Prosba o konzultaci

Příspěvek od Peťo-goalie »

vyzera to ako mikrotrhlina s priesakom. Mozno sa to da zavarit.

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Prosba o konzultaci

Příspěvek od Jarda S40 »

Stando, samozřejmě s tím máme dost zkušeností. :( Co potřebuješ vědět? Nebylo by lepší SZ nebo ti ráno zavolám???

P.S. Ano, je to přesně ono, co se tu občas zpochybňuje. Blok v místech kde končí závity šroubů pro hlavu praskne. Vysvětluju si to obrovským utahovacím momentem nutným k bezazbestovým těsněním hlavy.

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1743
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Prosba o konzultaci

Příspěvek od standa »

děkuji.
takže je zřejmě prolomena theorie, že se trhliny tvoří na řadových šestiválcích až od nějakého roku výroby - tyhle trhliny jsou na autě z roku 1992...
auto není moje, majitel si určitě poradí - chtěl jsem jen vědět, že je to trhlina a že je na obvyklém místě :cry:


mám kliku, že můj jediný celohliníkový motor na trhliny netrpí - a taky v něm není ani kapka vody :palec:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Prosba o konzultaci

Příspěvek od Jarda S40 »

Nj, na trhliny trpěly jen 6-ti válce. U 8-mi válců do V je to už vychytané :lol: Je to dané absencí těsnění pod hlavou :palec:

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Prosba o konzultaci

Příspěvek od jarek.krizan »

Nevím, můj motor s tím problémy nemá a to má sníženou hlavu. A dotaženou raději víc než míň. Spíš mě napadá, jestli to třeba není způsobené tím, že někdo našroubuje šrouby, bez toho, aby vysál ze závitové šachty zbytky oleje, kapaliny a nečistot a jak víme kapalina je nestlačitelná a funguje jak hydraulický lis a šroubem se stlačuje tak dlouho, až se někde protlačí. Je to jen teorie, ale co kdyby ?

Jinak 8 V to by bylo něco.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1743
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Prosba o konzultaci

Příspěvek od standa »

jarek.krizan píše:Nevím, můj motor s tím problémy nemá...
A dnes jsi se díval? :twisted: :twisted: :twisted:

A nezapomeň se podívat zítra, pozítří, popozítří,... :mrgreen:
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Prosba o konzultaci

Příspěvek od Jarda S40 »

Stando, tradičně jsi mě pobavil :lol: :palec:

P.S Jarku, neber to ve zlým, pokud praskne 20 bloků z 1000, je to pro těch 20 pohroma, ale pro těch 980 statisticky bezvýznamné. Tak buď rád, že seš na druhé straně barikády :palec: Ta kapalina pod šroubem mě taky napadla, ale asi by to následovalo hned po výměně těsnění hlavy. Což snad nebejvá. Možná to souvisí s přehřátím nebo kdovíčím.

Lachtan
Ověřený
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5066
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: PRG

Prosba o konzultaci

Příspěvek od Lachtan »

Jarda S40 píše:Ta kapalina pod šroubem mě taky napadla, ale asi by to následovalo hned po výměně těsnění hlavy. Což snad nebejvá. Možná to souvisí s přehřátím nebo kdovíčím.
Případně kombinace obojího - btw jaký je rozdíl mezi délkou šroubu a hloubkou díry ???
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1471
Registrován: 19 roků 3 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Prosba o konzultaci

Příspěvek od Jarda S40 »

4Lachtan - neměřil jsem, ale odhadem a pokud pamatuju tak kolem 1cm.

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvky: 2404
Registrován: 18 roků
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

Prosba o konzultaci

Příspěvek od jarek.krizan »

Prostor pod šroubem by měl být zhruba 5 mm ale je to kvůli tomu, aby se dal dobře vyřezat závit, tím pádem se závit dole zužuje, ale tam by šroub neměl dosáhnout.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Zpět na „700 / 900 - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé