Turbo - olej

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
DavidJ
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 141
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha
Vůz: Opel OPC V6 2.8

Turbo - olej

Příspěvek od DavidJ »

Ahoj vespolek,
po nedávné obhlídce svého volvíka jsem narazil na spodku auta na olej. Po hledání příčiny, kde se olej bere jsem narazil na turbo, které je zespodu od oleje. Rozpojil jsem hadice sání a k mému překvapení i tam jsem našel olej, není to velké množství, ale jistě to naznačuje nějaký problém / olej tam určitě nepatří :evil: /
Předpokládám ,že je něco s turbem. Může mi někdo poradit o co může jít, jestli jde udělat repase turba nebo půjde o výměnu za nové :cry: Další informace kolik to může stát ?
Dík za informace.
Ahoj David
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
je neVOLVO Opel OPC V6 2.8, 239 kW, 435 Nm., r. 2012,
bylo: VOLVO S60 2.4 T5, B5244T5, 191 kW, r. 2005
bylo: VOLVO S 70 2.0 T5 ,B5204T3, 166 kW, r. 1997
bylo: VOLVO 850 GLT, B5254FS, 125 kW, r. 1993
bylo: VOLVO 240 GLE, r. 1986

Mirus
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 178
Registrován: 16 roků 3 měsíce
Bydliště: Valtice

Turbo - olej

Příspěvek od Mirus »

Taky mi tady trochu prolíná olej. Ale dokud prolíná, tak to je znamení, že je turbo dobře mazané a jen tak se nezadře :D . Jenom si to chce častěji kontrolovat kolik máš oleje v motoru - spotřeba oleje u mojeho se pohybuje cca 0,1l na 1000 km, což mi sežere i Almera bez turba. A až to klekne tak potom budu uvažovat o nějaké repaci popř. o nákupu nového turba. Pro info nové turbo +/- 30 tis Kč. Stejně si myslím, že tento problém je u každého třetího auta s turbem a né jenom u Volva, stačí se jen podívat na motor zespodu jestli je trochu od oleje a první varianta příčiny je turbo.
_________________
V850 T5, 155 kW 1994
V70II D5,120 kW 2002
XC70 D4,133kW 2016
Mitsubishi L200 2022

Kuba
Ověřený
Offline
Příspěvky: 140
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha-západ

Turbo - olej

Příspěvek od Kuba »

Mirus píše:Taky mi tady trochu prolíná olej. Ale dokud prolíná, tak to je znamení, že je turbo dobře mazané a jen tak se nezadře :D . Jenom si to chce častěji kontrolovat kolik máš oleje v motoru - spotřeba oleje u mojeho se pohybuje cca 0,1l na 1000 km, což mi sežere i Almera bez turba. A až to klekne tak potom budu uvažovat o nějaké repaci popř. o nákupu nového turba. Pro info nové turbo +/- 30 tis Kč. Stejně si myslím, že tento problém je u každého třetího auta s turbem a né jenom u Volva, stačí se jen podívat na motor zespodu jestli je trochu od oleje a první varianta příčiny je turbo.
Právě že nákup nového turba je tolik a repase by měla být řádově nižší částka. Navíc ve chvíli, kdy olej začne pořádně utíkat turbem už se pokud vím o nějakém pozvolném opotřebení mluvit nedá a turbo sebou vezme i další hodně drahý věci... nechal bych to určitě prohlídnou v servisu a konzultoval s nima další postup - co se může stát, jak je to pravděpodobný, jaký jsou možnosti řešení...
_________________
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 331
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Strakonice

Turbo - olej

Příspěvek od Bobika »

Ideální stav to samozřejmě není. Pokud motor moc nepapá olej, tak to není ještě tragické. I když to že máš olej i na hadici vedoucí k intercooleru je znamení, že už asi prolíná vcelku dost (možá dotáhnout spony na hadici) - zjisti si spotřebu oleje. Do 0,5 l na 1000 km bych to asi neřešil.
Co se týče repasí, tak v tom jsem dost skeptický. Je spousta firem, ale o žádné jsem ještě neslyšel z více stran - TA JE FAKT DOBRÁ. Někdo je s určitou firmou spokojen a jiný na tu samou nadává. Za repasy bych byl ochoten zaplatit tak max. 6000,- Kč s DPH (bez dokladu bych na repasy nepřistoupil). Ono je dobré podívat se na prodej turbodmychadel v zahraničí. Při dnešním kurzu koruna x dolar či koruna x Euro se vyplatí koupit novou turbínu v cizině. Co vím, tak Marek co má V40T4 koupil úplně novou originál turbínu na T4 za nějakých 16 000,- Kč. Podle mého je to lepší než platit nějakou celkovou generálku za ty samý a možná i větší peníze. Cena nových turbín u nás je dost přemrštěná a ve Volvu bych se na ní vůbec neptal, aby se o člověka nepokoušely mrákoty.
PS - na tělese dmychadla mám taky kapku oleje, ale protože spotřebu oleje mám tak 0,4 l na 5000,- km, tak to vůbec neřeším.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Lachtan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5100
Registrován: 18 roků 7 měsíců
Bydliště: PRG

Turbo - olej

Příspěvek od Lachtan »

Bobika píše: Co vím, tak Marek co má V40T4 koupil úplně novou originál turbínu na T4 za nějakých 16 000,- Kč. Podle mého je to lepší než platit nějakou celkovou generálku za ty samý a možná i větší peníze.
To bylo ještě v době kdy byl dolar za 23,-kč, mě už to samé přišlo doost levněji.
Jinak - ten kontakt přes Marka je prověřený a v pohodě. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 331
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Strakonice

Turbo - olej

Příspěvek od Bobika »

to Lachtan - to jsem nevěděl, že ho má Marek z doby dolaru za 23,- Kč. Tak to dneska musí tak vyjít na nějakých 11.000,- Kč, což bych vůbec neřešil a koupil nové.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

Kuba
Ověřený
Offline
Příspěvky: 140
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha-západ

Turbo - olej

Příspěvek od Kuba »

O cenác toho zas tak moc nevím, chtěl jsem hlavně říct, že bych to nenechával na dobu, kdy turbo skončí úplně a vezme sebou další věci... A protože nejsem sám schopnej určit, jak moc tohle hrozí, nechal bych to prohlídnout důvěryhodnýmu technikovi...
_________________
V70 I D5252T manuál , rok 2000 stříbrná - Volbluda
Už ne bezVolvák

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 331
Registrován: 17 roků 11 měsíců
Bydliště: Strakonice

Turbo - olej

Příspěvek od Bobika »

Kuba píše:O cenác toho zas tak moc nevím, chtěl jsem hlavně říct, že bych to nenechával na dobu, kdy turbo skončí úplně a vezme sebou další věci... A protože nejsem sám schopnej určit, jak moc tohle hrozí, nechal bych to prohlídnout důvěryhodnýmu technikovi...
A takovýho člověka bych rád viděl. Zevrubně na turbu v jakém je skutečně stavu nic nepoznáš. No a každý technik, ti řekne abys to vyměnil, protože cítí velmi dobrý kšeft. To by musel být skutečně velmi dobrý kamarád, který se opravou turbín zabývá. Co se dá v klasickém servisu tak zjistit, je vůle hřídle turbíny, to je tak asi vše.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3742
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Turbo - olej

Příspěvek od wickey »

Bobika píše:koupil nové.
nebo vetsi :twisted: :twisted:
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Turbo - olej

Příspěvek od ksw »

Bobika píše:
Kuba píše:O cenác toho zas tak moc nevím, chtěl jsem hlavně říct, že bych to nenechával na dobu, kdy turbo skončí úplně a vezme sebou další věci... A protože nejsem sám schopnej určit, jak moc tohle hrozí, nechal bych to prohlídnout důvěryhodnýmu technikovi...
A takovýho člověka bych rád viděl. Zevrubně na turbu v jakém je skutečně stavu nic nepoznáš. No a každý technik, ti řekne abys to vyměnil, protože cítí velmi dobrý kšeft. To by musel být skutečně velmi dobrý kamarád, který se opravou turbín zabývá. Co se dá v klasickém servisu tak zjistit, je vůle hřídle turbíny, to je tak asi vše.

tu vůli si snad zjištíš i doma ?. Vezmi papírA4 přelož jednou,vsuň mezi lopatky turbínky a blok
, no a papír skládej tolikrát přes sebe,až nelze vsunout,pak vem mikrometr a změř sílu poskládaného papíru , máš zjištěnou vůli turbínky doma ?
v jednoduchosti je krása.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Turbo - olej

Příspěvek od Jarda S40 »

ksw píše:tu vůli si snad zjištíš i doma ?. Vezmi papírA4 přelož jednou,vsuň mezi lopatky turbínky a blok
, no a papír skládej tolikrát přes sebe,až nelze vsunout,pak vem mikrometr a změř sílu poskládaného papíru , máš zjištěnou vůli turbínky doma ?
v jednoduchosti je krása.
Nebylo by teda jednodušší a krásnější použít spárové měrky??? ;-) Mikrometr doma asi každej nemá, měrky většina snad jo.

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Turbo - olej

Příspěvek od ksw »

Jarda S40 píše:
ksw píše:tu vůli si snad zjištíš i doma ?. Vezmi papírA4 přelož jednou,vsuň mezi lopatky turbínky a blok
, no a papír skládej tolikrát přes sebe,až nelze vsunout,pak vem mikrometr a změř sílu poskládaného papíru , máš zjištěnou vůli turbínky doma ?
v jednoduchosti je krása.
Nebylo by teda jednodušší a krásnější použít spárové měrky??? ;-) Mikrometr doma asi každej nemá, měrky většina snad jo.
jistě,máš pravdu-částečně,já raději používám poskládaný papír,protože tu vůli bys měl zjistit
postupně na celém obvodu vstupu sání a výfuku, zkrátka abys zavčas zabránil kontaktu roztočené turbínky s masou turbodmychadla, no a k tomu ti stočený papír do vstupu sání
a výfuku lépe poslouží-nic nepoškodíš pokud pracuješ s citem,no a pro vlastní změření snad
můžeš použít šupleru s digitálním displejem-prodávají občas v Liedlu. Ale lepší je mikrometer-přesnější.Hlavně pozor ať nic nezůstane po měření v turbu. Po změření je už na tobě,zda je
možný kontakt turbínky se stěnou turba,a zda opravovat ložiska turbínky či neopravovat-tedy vyměňovat.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

GDPR_user

Turbo - olej

Příspěvek od GDPR_user »

ksw píše:
Bobika píše: A takovýho člověka bych rád viděl. Zevrubně na turbu v jakém je skutečně stavu nic nepoznáš. No a každý technik, ti řekne abys to vyměnil, protože cítí velmi dobrý kšeft. To by musel být skutečně velmi dobrý kamarád, který se opravou turbín zabývá. Co se dá v klasickém servisu tak zjistit, je vůle hřídle turbíny, to je tak asi vše.

tu vůli si snad zjištíš i doma ?. Vezmi papírA4 přelož jednou,vsuň mezi lopatky turbínky a blok
, no a papír skládej tolikrát přes sebe,až nelze vsunout,pak vem mikrometr a změř sílu poskládaného papíru , máš zjištěnou vůli turbínky doma ?
v jednoduchosti je krása.
Akorát se nejedná o vůli mezi lopatkou a stěnou turbodmychadla,která je konstantní,ale o vůli na ložiscích,které je nejlépe měřit úchylkoměrem,nebo spárovou měrkou.Ad repase turbodmychadla:Tu si teoreticky uděláš doma sám za pomocí repas kitu,bohužel ale nejsi schopen rotor vyvážit.(ani kuchyňskou váhou :lol: :lol: :lol: )

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 917
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Turbo - olej

Příspěvek od ksw »

stručně-když máš vůli na ložisku kola tak na vlastním kole né?? a pro mne konstantní znamená
stále stejná-snad si rozumíme??
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

mitabajs
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 102
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Most

Turbo - olej

Příspěvek od mitabajs »

Turbo nestoji 30k. Kdyz jsem shanel turbodmychadlo do moji S60 T5, tak mi origo volvo servis rekl, ze pri vymene kus za kus je cena noveho lehce pod 21k. Repas vychazi dle zasahnu opravy na:

Základní oprava:
-menší poškození funkčních turbodmychadel cca 4000 - 5000 Kč (bez DPH)

Střední oprava:
- tzn. turbodmychadlo ještě splňuje svojí funkci zvýšení plnícího tlaku, ale pouští olej do sání a do výfuku, vůle na ložiscích jsou zvětšeny (nedošlo ke kontaktu lopatek se skříní). Cena této opravy se pohybuje od cca 8000 do 12000 Kč (bez DPH)

Generální oprava:
- tzn. turbodmychadlo j zhavarované s poškozenými lopatkami, velká radiální vůle. Oprava spočívá ve výměně kompletního středového uzlu, z původního turba se použijí pouze krajní obaly - dmychadlová a turbínová skříň. Cena této opravy je 14000-18000 Kč (bez DPH).


Ceny orientacni.


Z Ebaye se da sehnat levneji nove. Email na cloveka co je z Japonska je Japanwarehouse@hotmail.com
Moje Turbodmychadlo nemel. Ale na T5 do V/S/C 70 je za ,,trapnych cca 8000´´ ,-

Staci jen hledat, pokud je opravdu potreba :-D
_________________
Žena: XC70 D5 AWD Automat 2005

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: SuGi