Ucpana hadice odvetravani nadrze

Pro sedmy a devítky
  • Autor
  • Zpráva
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#1 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od tomasss »

Pri odsroubovani vicka nadrze to vzdycky udela "tsss", ale ne kratce, trva to treba 10 sekund. Myslel jsem ze mam neorigo vicko, ktere nepropousti vzduch, ale Travex rikal ze mam ucpanou hadici odvetravani. Dival jsem se do kufru, ta pripojka od benzinove hadice vede, ale neni gumova se sponou nybrz hlinikova navarena. Takze dve otazky:

1) kam vede konec? Travex rikal ze "do nikam", u mne vede do pruchodky v kufru a pokracovani jsem nenasel
2) jak to vycistit?
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 100
Registrován: 17 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 9-Střížkov

#2 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od tompo »

Myslím si, že nádrž u tohoto modelu už nebude jen tak odvětraná do prostoru-z eko důvodů nepřípustné :neutral:
Podle mě to odvětrání vede nejprve do lapače s aktivním uhlím(černá plastová piksla válcového tvaru v mot. prostoru) , kde se dočasně zachycují benzínové páry a přes ventil v horní části se poté upouštějí do sacího potrubí. Já mám u B200F ten ventil asi ovládanej podtlakově jinou hadicí od sacího potrubí, ale jsou i systémy, kde je elektromagnetický ventil ovládaný řídící jednotkou.
Problém by tedy mohl být někde na trase:potrubí-piksla s uhlím-ventil-potrubí k sání
Lovu zdar!
_________________
1.Volvo 945 model ´95, B200F@B230FB+LPG, 96kW, barva bílá"Bělouš"
2.Toyota Previa GL ´95 2.5i+LPG Magic"ToiToi"

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#3 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od jarek.krizan »

Jo tak nějak to bude, měla by jít do filtru s aktivním uhlím, pokud to není karburátor
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#4 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:Jo tak nějak to bude, měla by jít do filtru s aktivním uhlím, pokud to není karburátor
Tak jsem se na to koukal, a jsem z toho jelen. Hadice od filtru vede primo do rozvodove listy benzinu na motoru, a z filtru s uhlim vedou dve hadicky, ktere jsou pripojene na hadici sani pred skrtici klapkou. Takze asi az bude nekde volna rampa tak budu hledat kam ta trubka odvetravani vede...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#5 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od jarek.krizan »

Do uhlíkového filtru musí vést minimálně 3 hadičky
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#6 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:Do uhlíkového filtru musí vést minimálně 3 hadičky

Vedou tam jen dve od te klapky, treti nahubek na filtru je neosazeny. Viz fotky
Přílohy
DSC00003.jpg
DSC00003.jpg (65.18 KiB) Zobrazeno 1391 x
DSC00002.jpg
DSC00002.jpg (62.9 KiB) Zobrazeno 1390 x
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#7 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od tomasss »

bobo.v píše:Pravděpodobně ucpaná přechodka hadice z filtru s aktiv, uhlím- skrtící klapka. Vedou tam dvě. Zasírá se to tam olejovými výpary z motoru.
Hadice jak bejk a v klapce dírka 1,5mm.

No jenze to nevysvetluje problem s ucpanou hadici, do filtru vedou dve trubicky od klapky, ale rozhodne ne ta odvetravaci trubka od nadrze...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#8 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od jarek.krizan »

tomasss píše:
bobo.v píše:Pravděpodobně ucpaná přechodka hadice z filtru s aktiv, uhlím- skrtící klapka. Vedou tam dvě. Zasírá se to tam olejovými výpary z motoru.
Hadice jak bejk a v klapce dírka 1,5mm.

No jenze to nevysvetluje problem s ucpanou hadici, do filtru vedou dve trubicky od klapky, ale rozhodne ne ta odvetravaci trubka od nadrze...
Jenže by měla, od toho tam ten filtr je. Takže pod vůz a hledat kde je jí konec. jestli ji někdo neucpal hned u nádrže.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#9 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:
tomasss píše:

No jenze to nevysvetluje problem s ucpanou hadici, do filtru vedou dve trubicky od klapky, ale rozhodne ne ta odvetravaci trubka od nadrze...
Jenže by měla, od toho tam ten filtr je. Takže pod vůz a hledat kde je jí konec. jestli ji někdo neucpal hned u nádrže.

Jo takhle - takze do toho neobsazeneho nahubku na filtru ma vest odvetravaci hadice z nadrze? A jinak ty druhe dve hadice jsou aspon zapojene spravne? :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#10 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od jarek.krizan »

ty dvě jsou asi správně, ale i kdyby ne, tak rozhodující je ta co chybí, neboť ta vede z nádrže jako odvzdušnění.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#11 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:ty dvě jsou asi správně, ale i kdyby ne, tak rozhodující je ta co chybí, neboť ta vede z nádrže jako odvzdušnění.

V souvislosti s tim me napada - nemuze mit motor pres tu nezapojenou trubicku a pres uhlikovy filtr prisun falesneho vzduchu :?: resim porad spatne starty, a jedna z rad byla "zkontroluj jestli ti to neprisava falesny vzduch"...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jarek.krizan
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Servisman
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 2427
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: S80, 2,4
Bydliště: Zlín

#12 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od jarek.krizan »

tomasss píše:
jarek.krizan píše:ty dvě jsou asi správně, ale i kdyby ne, tak rozhodující je ta co chybí, neboť ta vede z nádrže jako odvzdušnění.

V souvislosti s tim me napada - nemuze mit motor pres tu nezapojenou trubicku a pres uhlikovy filtr prisun falesneho vzduchu :?: resim porad spatne starty, a jedna z rad byla "zkontroluj jestli ti to neprisava falesny vzduch"...
Čistě teoreticky ano, pokud by byl v háji membránový ventil u staršího a elektrický u novějšího provedení.
_________________
V 740 GL r.v.88 B230F, ZF224HP , bylo V 960 B6304, 150kW s vlaječkou
V S80 , B5244S V 850 B5204

kubavlc
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 237
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: praha/kladno/kdyně

#13 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od kubavlc »

ahoj, mam ten uhlikovy filtr hledat i na sedme?mam totiz ten samy problem s nadrzi a jejim odvzdusnenim a vzadu u rezervy jsem taky nasel nejakou navarenou trubicku a nevedel na co je.diky
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#14 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od tomasss »

kubavlc píše:ahoj, mam ten uhlikovy filtr hledat i na sedme?mam totiz ten samy problem s nadrzi a jejim odvzdusnenim a vzadu u rezervy jsem taky nasel nejakou navarenou trubicku a nevedel na co je.diky
Ta navarena trubicka na tluste trubici hrdla nadrze je odvzdusnovaci, a mela by ti vest podel auta az k levemu prednimu svetlu, kde je umisten filtr. K nemu vedou tri hadicky, vstup z nadrze, vystup do sani a ovladani ventilu. Jinak celou dobu se tu bavime prave o sedme :)
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 8
Příspěvky: 2163
Registrován: 16 roků
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

#15 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od tomasss »

jarek.krizan píše:
tomasss píše:

V souvislosti s tim me napada - nemuze mit motor pres tu nezapojenou trubicku a pres uhlikovy filtr prisun falesneho vzduchu :?: resim porad spatne starty, a jedna z rad byla "zkontroluj jestli ti to neprisava falesny vzduch"...
Čistě teoreticky ano, pokud by byl v háji membránový ventil u staršího a elektrický u novějšího provedení.

Tak ventil je zrejme v poradku, dneska jsem zkousel zacpat volny nahubek a zadny podtlak tam neni...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

kubavlc
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 237
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: praha/kladno/kdyně

#16 Ucpana hadice odvetravani nadrze

Příspěvek od kubavlc »

tomasss píše:
kubavlc píše:ahoj, mam ten uhlikovy filtr hledat i na sedme?mam totiz ten samy problem s nadrzi a jejim odvzdusnenim a vzadu u rezervy jsem taky nasel nejakou navarenou trubicku a nevedel na co je.diky
Ta navarena trubicka na tluste trubici hrdla nadrze je odvzdusnovaci, a mela by ti vest podel auta az k levemu prednimu svetlu, kde je umisten filtr. K nemu vedou tri hadicky, vstup z nadrze, vystup do sani a ovladani ventilu. Jinak celou dobu se tu bavime prave o sedme :)
Diky!Hned zitra se mrknu, jinak sorry, mel jsem pocit, ze se bavite o 9xx.moje chyba
_________________
Volvo 940 B230FT manual M90 r.v. 1990 ve stavbě
Volvo 740 B230F manual r.v. 1988 "Nilsson hearse"
Volvo 740 B230FT automat r.v. 1989
Volvo 850 turbo 1995 automat r.v. 1995
Volvo C303 TGB111C r.v. 1976
LR Discovery 300TDI r.v. 1996
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „700 / 900 - opravy“