Nekonečná 245 D24 dotazovna Ondry- Kozlíka šikuly

Kategorie věnovaná dvojkám
  • Autor
  • Zpráva
Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#1 Nekonečná 245 D24 dotazovna Ondry- Kozlíka šikuly

Příspěvek od Ondra. »

Trochu hloupá otázka, jak identifikovat vadné žhavičky a vstřiky. Omlouvám se všem, kterým způsobuji tímto hloupým dotazem újmu, ale v autech se moc nevyznám a přesto chci dát svý lásce to nejlepší 8)
Naposledy upravil(a) Ondra. dne 02 kvě 2008 02:53, celkem upraveno 1 x.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#2 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od VanThomas »

Žhavičky můžeš (jako první nástřel) vzít i nejlevnějším multimetrem, zdravá má cca. 1ohm
Lepší je změřit proud do jednotlivých svíček.
Vstřikovače zkontroluješ asi jedině na stolici...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#3 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od VanThomas »

to může mít hafo příčin, padající nafta, malý kompresní tlaky, nefunkční "cold start device", malý otáčky startéru... na dálku se to řeší blbě...
Žhaviče odcházej postupně, takže motor chytá na 4-5 válců, což provázej efekty, který bys asi poznal... může ale být třeba taky načnutý relé nebo snímač žhavení, takže to žhaví příliš krátce...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#4 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Ondra. »

no žhaví to pěkně dlouho, po ránu tak 30 vteřin, kdyby to byly žhavičky tak by mě svítila kontrolka žhavení i při jízdě, nebo se pletu?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#5 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od VanThomas »

pokud máš "rychlý" svíčky, je 30s docela dlouho, ale právě nekdy v r.85 se to lámalo... V tomhle počasí žhavim max. 10s

v šerem davnověku tu něco proběhlo, tak zkus počíst:
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=52&t=533
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=52&t=899

joa kontrolka žhavení, s funkčností svíček nemá nic společnýho, tak chytrý to zase neni :)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 177
Registrován: 20 roků
Bydliště: Praha východ
Vůz: Volvo S70 B5234T3 1997

#6 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od OndraH »

Ondra. píše:no žhaví to pěkně dlouho, po ránu tak 30 vteřin, kdyby to byly žhavičky tak by mě svítila kontrolka žhavení i při jízdě, nebo se pletu?
Pokud to doopravdy žhaví třicet vteřin, tak je špatný čidlo teploty kterým se délka žhavení řídí. Ale nejdřív si ten čas zkus stopnout, někdy se i patnáct vteřin zdá jako věčnost ;-)
Jinak pro informaci, vstřiky byly repasovány a najezdilo se na nich něco okolo 40kkm, žhavící svíčky se dávaly nový před zhruba třemi lety
_________________
Je:BMW 325xi 2006
Bylo:Volvo S70, B5234T3, 1997Volvo V70, B5252S, 1998/Subaru Legacy Outback EJ25 2000/Volvo 764 D24TIC 1988/Volvo 245 D24 1985

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#7 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Sergej »

Ja som mal napriklad na svojom aute snimac teploty zeravenia odpojeny. Ak je pokazeny (dobry ma pri izbovej teplote cca 100 Ohm), alebo odpojeny, tak rele ma obmedzenie max casu zeravenia na cca 45s (silne zavisi na stave konkretneho rele) Nakresy rele najdes v viewtopic.php?f=6&t=8242
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#8 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Ondra. »

na kolik ten snímač vyjde?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#9 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Sergej »

Ondra. píše:na kolik ten snímač vyjde?
No aj 150,-
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#10 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Ondra. »

tak to není co řešit, dá se to sehnat? :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#11 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Sergej »

saabtuning, t6r, elit.... Najprv ho ale skontroluj. Je umiestnene na zadnom cele hlavy pod rozvodovym kolesom pohanajucim cerpadlo. Na kontrolu staci merak za 99,- z GM, alebo za 199,- z Billy...
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#12 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Ondra. »

tak žhavim tak 12-15 vteřin pak 3-5 vteřin točim, chvilku bílej dým a malinko nepravidelnej chod taky tak 3-5 vteřin.
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#13 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Richardz »

Ondra. píše:tak žhavim tak 12-15 vteřin pak 3-5 vteřin točim, chvilku bílej dým a malinko nepravidelnej chod taky tak 3-5 vteřin.
Já to mám dost podobně. Žhavím a točím +/- stejně, pak mi ten motor zle klopýtá tak 10-20 vteřin, to vše při hutné cloně světlého kouře. Otáčky jsou v tu chvíli prokladě nízko, určitě níž než 500 rpm. Po prohřátí je vše v normálu, volnoběh je kolem 800 rpm. Zařízení pro studený start je mimo provoz. (poradí mi nějaká dobrá duše, kterak ho zprovoznit?) Ale jak se takhle dočítám, asi to nebude provotní příčina mých pekelných studených startů....
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#14 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Sergej »

Doba zeravenia suhlasi s mojim, tocim max 5 otacok, avsak ja mam "sytic" vymontovany a otacky na volnobehu za tepla cca 1000 a za studena cca 900. nepravidelny chod motora po nastartovani tak max 3 sec - ale len pri studenom pocasi (okolo 0*C)
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#15 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Jarda S40 »

Ondra. píše:tak žhavim tak 12-15 vteřin pak 3-5 vteřin točim, chvilku bílej dým a malinko nepravidelnej chod taky tak 3-5 vteřin.
Tož to je podle mě naprosto normální, co chceš řešit? Někdy mám pocit, jestli se v tom nehrabeš příliš na škodu auta. Autem buď můžeš jezdit, nebo spravovat. Ale na oba koníčky nejde mít jen jedno auto. Navzájem se vylučujou. :lol:

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#16 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od VanThomas »

nicméně jedno řešení tu je, generálkovanej motor se chová trošku kultivovaněji, takže pokud ti nevadí investovat dvojnásobek ceny auta, směle do toho. Z vlastní zkušenosti mohu jen doporučit 8)
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

mce
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 2
Příspěvky: 81
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 245 GL
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

#17 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od mce »

Me pri podobnym chovani za studena pomohlo vymenit vsechny zhavice(multimetrem mely vsechny nekonecny odpor :), jeste se chystam na vymenu palivoveho filtru + vymenu prepadovych palivovych hadicek. Nekdy chytne jak hodinky, nekdy musim tocit par vterin a doprovazi to mrak svetleho dymu.
_________________
245GL,1982,D24

bidak
Ověřený
Offline
Příspěvků ve vlákně: 1
Příspěvky: 221
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha 5

#18 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od bidak »

Jarda S40 píše:Autem buď můžeš jezdit, nebo spravovat. Ale na oba koníčky nejde mít jen jedno auto.
vetsinou nestaci ani dve...

jinak GO tohodlenc motoru je minimalne za 30k...
_________________
850 '96 2,5 10V automat
S40 '00 1,8 automat
V70 '00 TDI automat
V70 '15 T5 automat

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

#19 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Jarda S40 »

bidak píše: jinak GO tohodlenc motoru je minimalne za 30k...
A navíc je to nesmysl. Aspoň pokud nebude žrát víc oleje než nafty a nezměřej se kompresní tlaky. Souhlas s MCE, pokud to chce řešit, tak nejdřív kontrolovat žhavící svíčky, zpětnej ventil, přepady nafty a podobně. Aby se vyloučilo třeba padání nafty. Do té doby je to vše debata o ničem. Navíc 2-3 sec točení mi nepřijde na starší diesel moc a po startu kouří každej starší nafťák, možná o moderní.

VanThomas
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 9
Příspěvky: 1193
Registrován: 18 roků 3 měsíce
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

#20 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od VanThomas »

bidak píše:
Jarda S40 píše:Autem buď můžeš jezdit, nebo spravovat. Ale na oba koníčky nejde mít jen jedno auto.
vetsinou nestaci ani dve...

jinak GO tohodlenc motoru je minimalne za 30k...
..v materiálu, přidej práci...
_________________
V70 B5254T AW50 98'
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Offline
Příspěvků ve vlákně: 3
Příspěvky: 275
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Vůz: Volva
Bydliště: Havlíčkův Brod

#21 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Fery »

Jarda S40 píše: Navíc 2-3 sec točení mi nepřijde na starší diesel moc a po startu kouří každej starší nafťák
Máš pravdu. Já po natočení vykuřuju skoro kilometr, nebo pokud se ručička teploměru trochu nepohne. Potom úplně v pohodě ...

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#22 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Richardz »

Minulý týden jsem vyzvedl volvíka z opravy: výměna brzdových destiček, silentbloků, oleje, a utěsnění příruby u olejovýho filtru. Radost veliká, auto jede jako pila, brzdí super, a ráno pod ním ani kapka oleje. Ranní starty-viz výše.
Když tu z ničeho nic předevčírem startuju a cca po 5-10 vteřinách šíleného klopýtání motoru a jednou tak hustého světlého kouře se motor zastavil. Tak se stalo ještě dvakrát, než jsem ho lehkým polechtáním plynového pedálu přemluvil k chodu. Ale ani potom to nebylo nic extra. Kouřilo to jak darebný kamna, a v pravidelných intervalech lehce, ale přesto slyšitelně stoupaly a klesaly otáčky. Po zahřátí motoru bylo vše OK. No a dneska to samý!
U všech čertů, co se to děje????
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 5
Příspěvky: 99
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Mariánské Lázně
Vůz: V70 II D5 120kw Geartronic
Bydliště: Mariánské Lázně

#23 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Richardz »

Tak částečně pomohla výměna palivového filtru. Ten starej byl zasvanej jak jetel. No a pak jsem zase pro změnu žhavil ráno určitě takových 30 vteřin :shock: Tak jsem se podíval k čidlu a drát od něho byl odpojenej. (Zřejmě pro výměně filtru došlo k vytažení drátu) No, tak jsem ho připojil, a žhavím zas jako dřív 8)

Jo, ještě se chci zeptat, zda-li mi nějaká dobrá duše poradí, kterak zprovoznit zařízení pro studený start???
Přílohy
0026.jpg
0026.jpg (79.05 KiB) Zobrazeno 3474 x
_________________
RichardZ
Volvo V70 II - D5 120kW, Geartronic, r.v. 2005 "Berta"
Bylo:Volvo 744 GLT - Poháněno Orlojem, zpřevodování samočinné - 1990 po Kr.
Bylo: Volvo 745 GLE- vláčeno oturbeným Etalonem - 1986 po Kr.

Offline
Uživatelský avatar
Příspěvků ve vlákně: 11
Příspěvky: 2597
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: V960, B6304F, 1992
Bydliště: Piešťany/Praha
Kontaktovat uživatele:

#24 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Sergej »

Pohladaj v starsich topikoch opravy7xx/9xx. Urcite to tam bolo aj s popisom funkcie. Ak sa dobre pamatam, boli to jedny z prvych topikov.
_________________
Je:V960TURBOB204FT1991V960GLEB6304F1992
Bolo:V940SEB200FT1992V760GLED24T1985
Oprava pristrojoviek 2xx/7xx/9xx

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvků ve vlákně: 52
Příspěvky: 4737
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

#25 D24 vstřiky a svíčky

Příspěvek od Ondra. »

trochu se mi při jízdě hřeje převodovkový tunel a řadicí páka. Může to být problém??? Jak zkontrolovat olej v převodovce a diferenciálu?
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš
Odpovědět
  • Podobná témata
    Odpovědi
    Zobrazení
    Poslední příspěvek

Zpět na „200 - opravy“