Automat pri stati

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
pedro5585
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: SVK_BA

Automat pri stati

Příspěvek od pedro5585 »

Caute vsetci,
chcel by som zistit ci mate aj vy co mate automaty podobnu skusenost:
Pri zastaveni na krizovatke v polohe D sa vyrazne zvysi hluk motora, ako keby chcel ist ale je niecim brzdeny, ked to dam do polohy N, tak hluk zmizne, nevyhadzuje automaticky prevodovka rychlost pri zastaveni?
Ja mam pocit ako keby tam hned hodila 1 stupen...a tym ze stojim na brzde, tak auto chce ist ale nemoze a taky zvlastny zvuk to vydava..
Prevodovka je ok, rychlosti hadze v pohode, ziadny problem.

Dik
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Automat pri stati

Příspěvek od Jarda S40 »

Pedro, z lásky k R8 ti odpovím, jinak bych tě poslal googlit vše o atomatu :lol: Automat tam po zastavení a s rychlostí D má opravdu 1. rychlostní stupeň, měnič přenáší nějakej moment a ty ho musíš brzdit brzdou. To je v pořádku (teda pokud nemluvíme o CVT). Jinak si asi stejně najdi na netu co můžeš o automatech a studuj, moc o nich nevíš, což je chyba když ho máš. A rychlost N tam raději nedávej, prostě dej D a jezdi, zastavuj a rozjížděj se. Rychlost N nebo P dávej pokud auto odstavuješ na delší dobu. Já dám ráno D, pak třeba 2 hod. jedu a teprve po vypnutí motoru dám P. Jinak i tady na fóru je mnoho napsáno o automatech.
Naposledy upravil(a) Jarda S40 dne 25 bře 2008 14:12, celkem upraveno 1 x.

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 699
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

Automat pri stati

Příspěvek od lakio »

:shock: :shock:

P-Parking
N-Neutral

prides na krizovatku v ktorej stojis dlhsie tak das N ako neutral, naskoci zelena das D a ides

ci trepem?
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Automat pri stati

Příspěvek od Jarda S40 »

Čemu říkáš "déle stojím"? Já tam prostě nechávám D, na minutu nemá cenu ho vyndavat, na 5 minut vypnu motor. Jarek Křižan tady kdesi kdysi dával odkazy na články o automatech. Obecně se nemá řadit nebo co nejméně. Proto je to automat.

Kopeček
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 101
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

Automat pri stati

Příspěvek od Kopeček »

Pedro, máš skutečně pravdu, automat na D je něčím bržděnej. Ještě konkrétněji brzdou, na které musíš mít nohu. Pokud něvěříš, na semaforu ji sundej a pokud vzápětí nešoustneš do toho před tebou, něco je špatně :D
Ta rychlost tam je furt, po přidání plynu se zvýší otáčky, naplní se hydrodynamický měnič momentu olejem, přes lopatky dochází k přenosu krouticího momentu a dál....dál si o tom něco najdi třeba za pomoci Gůůůglu....a tu "Osmičku" ti závidím :lol:
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 699
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

Automat pri stati

Příspěvek od lakio »

Jarda S40 píše:Čemu říkáš "déle stojím"? Já tam prostě nechávám D, na minutu nemá cenu ho vyndavat, na 5 minut vypnu motor. Jarek Křižan tady kdesi kdysi dával odkazy na články o automatech. Obecně se nemá řadit nebo co nejméně. Proto je to automat.
naco tam potom ten neutral je? nesere sa to ked stojis 3 minuty na D a motor je vlastne v tahu na prvom prevodovom stupni?
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Automat pri stati

Příspěvek od Jarda S40 »

Neseje se to, protože se sílá předávaná motorem ztrácí v hydroměniči. Spotřebovává se na ohřátí oleje a ten se chladí v chladiči. Pokud budeš vícekrát denně stát 3 min na P, je to akorát škoda paliva a ovzduší (emise). Automatu to nevadí, teda pokud není extrémní horko a nepřehřál by se, ale za chladičem je ještě ventilátor. Zkuste fakt hledat tady i na Googlu, jsou na netu minimálně 2 české články, je to sbnad z nějakého klubu majitelů Amerik. Já to zas tak vysvětlit neumím.

pedro5585
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: SVK_BA

Automat pri stati

Příspěvek od pedro5585 »

Ja o automate viem celkom dost to je v pohode :D zase nerobte zo mna automatoveho analfabeta... :D
Len som sa chcel spytat na ten hluk, to bolo to hlavne o co mi islo, pretoze ked zastavim na semafore, citelne sa zvysi hluk z motorovej casti, pri dlhsom stati to ide celkom na nervy...
:arrow: Kopecek - to viem, ze keby som nestal na brzde tak to ide dalej, nejsu blbej...
Osmicka je super chlapci, to je auto, za ktore by som dal Nobelovku.
:arrow: lakio - keby som mal na kazdej krizovatke hadzat z D na N, tak si nekupim automat ale jazdim na manuali... ;-)

Este raz islo mi hlavne o to zvysenie hluku, to je vsetko.
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

lakio
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 699
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Šaľa

Automat pri stati

Příspěvek od lakio »

Jarda S40 píše:Neseje se to, protože se sílá předávaná motorem ztrácí v hydroměniči. Spotřebovává se na ohřátí oleje a ten se chladí v chladiči. Pokud budeš vícekrát denně stát 3 min na P, je to akorát škoda paliva a ovzduší (emise). Automatu to nevadí, teda pokud není extrémní horko a nepřehřál by se, ale za chladičem je ještě ventilátor. Zkuste fakt hledat tady i na Googlu, jsou na netu minimálně 2 české články, je to sbnad z nějakého klubu majitelů Amerik. Já to zas tak vysvětlit neumím.
2Jarda: nestojim 3 min na P /parking/ to by bolo naozaj o hubu ale na N /neutral/.. Mozes samozrejme mat zaradene D a drzat nohu na brzde ale takisto mozes mat zaradeny neutral a mat nohu na brzde alebo zatiahnutu rucnu brzdu, uz len kvoli spravnosti..Podla mna je to vec zvyku, vkusu a ohladuplnosti k tym co stoja za tebou nic viac. Videl som ludi ktori to na cervenej davali do P a potom pri zelenej supli R v domneni ze je to D a vsetko ca sa im podarilo bolo v spiatocke buchnut do zadneho auta. Mam proste pocit ze na neutrali auto nie je v zabere a menej sa namaha ako ked je tam D a este ho na cervenej musim brzdit..

2pedro: ak chces znizit hluk tak tam davaj N a bude to lepsie 8) myslim ze aj tak neprerobis v porovnani s manualom
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1491
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

Automat pri stati

Příspěvek od Jarda S40 »

4Lakio - jsem se překlepl, takže znova. Klidně můžeš stát 3 min na P, D i N. Akorát na D je motor v záběru a stoupá spotřeba, protože se přenáší část momentu přes hydrodynamický měnič na převodovku, ta je zabrzděna brzdama na kolech a tak se v té kapalině (ATF) měniče mění energie motoru na teplo. Toto teplo se přes chladič pak odevzdá okolnímu vzduchu. Čili nic se neničí, ale škoda benzínu. Naopak pokud budeš opakovaně vyřazovat a zařazovat D na N, tak se převodovka opotřebovává zbytečně a víc než jen při zařazeném D. Jakékoliv vyřazování při stání na křižovatce či při jízdě z kopce jsou zlozvyky z ovládání manuální převodovky, kterými se životnost převodovky zkracuje.

P.S. Při kontrole automatu klidně nechám motor na P a jdu si otevřít haubnu, vyndám měrku oleje, zkontroluji množství, eventuelně trochu doliji, poslechnu si co kde klepe a podobně. Stát s automatem a běžícím motorem na P je při servisu z hlediska bezpečnosti jedině možné!

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Automat pri stati

Příspěvek od wickey »

navod na jizdu s automatem:

P, nastartuju, slapnu na brzdu, zaradim D, odjedu, dojedu do cile, slapnu na brzdu, zaradim P.

Pokud potrebuju nekdy nekde zacouvat, nahradim R namisto D.

Nic jine clovek pri normalni jizde s automatem nepotrebuje.

Jo a jestli parkuju z kopce tak dojedu na D, zaslapnu brzdu, zatahnu rucku, zaradim N, necham auto zhoupnout na rucku, pak zaradim P.

vse ostatne a jine je pri normalni jizde zbytecne, ne-li nezadouci..
8)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

pedro5585
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: SVK_BA

Automat pri stati

Příspěvek od pedro5585 »

Stale som nedostal odpoved na moju primarnu otazku...? :roll:
AJ VAM SA ZVYSI HLUCNOST MOTORA???
Akekolvek ine informacie, ako sa pouziva automaticka prevodovka su zbytocne. :evil:
Uvediem priklad:
Mne na S70 sa pri zastaveni zvysi hlucnost, ked idem na otcovej XC70 D5 (r.v.2006) a zastavim na krizovatke, nic sa nezmeni auto sa sprava rovnako ako ked idem alebo mam N..t.j. NEZVYSI SA HLUCNOST.
Chapete do pr...le co bolo prvoradym cielom...? ;-) :D
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

sramcik
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 87
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Vůz: V70, 5/1999, D5252T automat
Bydliště: Frýdek - Místek

Automat pri stati

Příspěvek od sramcik »

Ano, nepatrně se zvýší hlučnost motoru, protže kluzná spojka(nebo co to tam dneska vlastně je) přenáší točivou sílu motoru na stojící převodovku ... a motor aby nechcíp, tak si přidá trošililinku plynu - zvýší velmi málo hlučnost.

Dělala i to Omega, dělá mi to teď i Volvo - i když teď už jen velmi velmi málo ... nebo spíš jinak ... za těch téměř devět let co jezdím automaty jsem to přestal vnímat :palec:
_________________
JE: Volvo V70 METROPOLITAN 2.5TDi AUDI 5-ti válec 103kW (D 5252T), r.v. 5/1999, 278.000km

BYLO: Opel Omega 2.0i Caravan, Škoda 130 LS, Škoda 100 L

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Automat pri stati

Příspěvek od wickey »

robilo ti to vzdy, alebo zacalo len teraz?
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

pedro5585
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: SVK_BA

Automat pri stati

Příspěvek od pedro5585 »

Robilo to vzdy, to je ok, to auto poznam 4 roky, pravidelne jazdim tak pol roka, ale aj predtym som jazdil, len som si to nejak neuvedomoval, az teraz ked jazdim denne, tak ma to nejak oslovilo... :D
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

wickey
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3741
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: Bratislava
Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
Bydliště: Bratislava - Staré Mesto

Automat pri stati

Příspěvek od wickey »

neries, proste rj citi potrebu trochu pridat otacky.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic

ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD

pedro5585
Offline
Příspěvky: 88
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: SVK_BA

Automat pri stati

Příspěvek od pedro5585 »

Aj som si myslel, ze to bude takto, ale pre istotu som chcel vediet nazory druhych, hlavne benzinovych automatov, predpokladam, ze tie budu tichsie...
_________________
Volvo V70 2.5 LPT 1997 manual
Volvo C70 T5 cabrio 2000 automat
Saab 9-5 Turbo6 Aero XWD 2011

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé