rozvody

Kategorie věnovaná našim krásným dvojkám!
  • Autor
  • Zpráva
Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1479
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

rozvody

Příspěvek od Jarda S40 »

Tak po výměně rozvodů a motoru na 460-ce jsem se vrhl na rozvody u Dvojky. Mohu s povděkem kvitovat fantastický přístup k práci, na nějž dnešní auta nemaj :palec: Postup práce nemá cenu popisovat, ten kdo vlastní Dvojku to určitě umí. Navíc jak říká Standa, u Dvojky mění rozvody preventivně jen srab :) Jde mi spíš o možnost srovnání ceny. Po demontáži jsem zjistil únik oleje přes gufero náhonu ol. pumpy a rozdělovače, ta jsem se rozhodl vyměnit všechna najednou. Původní byla zn. Volvo, počet najetých km si netroufnu ani odhadnout. Na olej. pumpu a vačku je stejné o rozměru 35 x 47 x 7 a na klice 52 x 68 x 10 (sehnal jsem jen v šíři 8mm). Cena menšího gufera činí cca 24,- Kč s DPH a cena většího 34,- Kč s DPH. Za rozvodový řemen od pana Kučery s využitím slevy a hesla od Martinaopla (Děkuji :palec: ) jsem dal 190,50 Kč, napínací kladku 456,- a dále jsem zakoupil dva klínové řemeny 9,5 x 925 La S v ceně 53,- Kč za kus, t.j. 106,- Kč. Vše s DPH. Olej plně syntetický od Totalu za 684,- Kč za 4l, těsnění pod ventilové víko (kontrola a seřízení ventilů) od p. Kučery 174,50 Kč s DPH, těsnění pod víčko dolévání oleje gumové za 11,80 Kč, těsnění pod výpustnou zátku za 1,80 Kč AL Drupolu a sada svíček od p. Kučery NGK za 330,- Kč s DPH. Vzduchový filtr opět p. Kučera za 145,- Kč a olejový MANN kolem 200Kč, již nepamatuji cenu, nakoupil jsem je loni v akci asi na 5 let pro 3 auta. Celkem tedy zatím 2 381,60 Kč. K tomu možná ještě přijdou kontakty přerušovače v ceně kolem 80 Kč a sada svíčkových kabelů asi za 250,- Kč. Takže materiál na poměrně velkej servisní interval včetně výměny oleje činí u Dvojky necelé 3000,- Kč. Samotné rozvody pak včetně hřídelových těsnících kroužků 728,50 Kč, ale s tím, že napínací kladka byla jako nová, v podstatě škoda ji měnit. No půjde do jiné dvojky, pokud někde narazím na opotřebovanou. Otázka je pak, proč stejný servisní zásah u novějších Volv musí vyjít přes 10 kKč. A myslím že je to o důvod víc držet se starých osvědčených redbloků na našich Volvech. Baštěj trochu víc, ale zase se projeté peníze vrátěj na cenách náhradních dílů a údržby. Nemluvě o tom, že tady si ty rozvody udělá každej trochu zručnej kluk fakt sám :palec:

P.S. Příští podobnou studii uskutečním s díly od Forcese ze Štěrbohol! ;-)

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1741
Registrován: 20 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

rozvody

Příspěvek od standa »

Krása!
A navíc jsou pozice rozvodových kol na hřídelích jednoznačně určena čepem (na rozdíl od nejmenovaných fašistických dýzláků), takže to správně smontuje i slepej dement.

Kupříkladu jsem to dokázal i já! :pij:

Úsměvný je taky seznam nářadí potřebného na výměnu rozvodového řemene:
- šroubovák (na saharu)
- 10mm oříšek (vrtule, kryt, řemenice)
- 13mm -//- (uvolnění altíku)
- 17mm -//- (napínací kladka)
- hřebík větší (napínací kladka má pružinu, která definuje napnutí řemene - hřebíkem se pružina
zajistí, nasadí se nový řemen, vysune se hřebík, pružina napne řemen a fertik)
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

Jarda S40
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1479
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
Bydliště: Praha 9

rozvody

Příspěvek od Jarda S40 »

Dovoluji si rozporovat seznam nářadí :lol: Na saharu tuším 8mm oříšek (samořezky s 6-tihranou hlavou), desítka očkoplochá na vrtuli, 17mm kladka + ozubené kolo vačky a olej. pumpy souhlasí, tuším snad 19mm řemenice kliky??? Normálně není nutno tyto kola a řemenici sundavat, ale když děláte ty gufera... Místo hřebíku do napínáku jsem použil vrut (možni cokoliv jiného). V porovnání s jinými rozvody, kde používám různé přípravky na měření síly a velikosti prohnutí řemene je to tady fakt super :palec: Samozřejmě pak ještě nějaké naražeče na ty gufera. Ale i tak je to super, super a zase super :palec: Mimochodem úsměvné je i to, že při minulé výměně kdosi přehodil kolo náhonu rozdělovače a olej. pumpy o zub. Divil jsem se kdysi u tohoto Volva, proč je blbě předstih a proč musím tolik vytočit rozdělovač, abych to doladil :lol:

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1741
Registrován: 20 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

rozvody

Příspěvek od standa »

Jarda S40 píše:...jak říká Standa, u Dvojky mění rozvody preventivně jen srab :)
Správně - a kdo si počká, ten se dočká :D
Musím přiznat, že jsem o úniku oleje do prostoru rozvodů věděl - řemen statečně odolával tři roky, až byl nacucanej olejem natolik, že jednotlivé zuby lze nehtem lehce odloupnout. Pak už stačilo motor při rozjezdu nechtíc podtočit - a bylo!
Nové gufero, řemen, napínací kladka jako nová - neměněna, všechno jsem vypucoval, olej s filtrem vyměnil, altík nechal zrepasovat (komutátor, ložiska).

Pěkná práce, musím se pochválit :)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1866
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

rozvody

Příspěvek od LukášM »

Tak já si ještě počkám :D
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4725
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

rozvody

Příspěvek od Ondra. »

chces tedy rict ze B200F se nepotka? mytu ohledne potkani se redbloku koluje velke mnozstvi
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, 2018
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1741
Registrován: 20 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

rozvody

Příspěvek od standa »

Můj motor se nepotkal, ale to může být jen proto, že se řemen protočil v době, kdy měl motor maximálně 500ot/min.

Takže ruská ruleta pokračuje :D
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

standa
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1741
Registrován: 20 roků
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

rozvody

Příspěvek od standa »

Přidávám fotky zrepasovaného, čtvrt století starého alternátoru.
Radost pohledět - Petr Jiskra (fa ELCAR) je prostě fachman!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

volvoclan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 94
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Hrušovany u Brna

rozvody

Příspěvek od volvoclan »

Tý brdˇo!!!
_________________
V945 2,0 benzín+LPG,91 manuál,B200F/antracit V245GL 2,3benzín,81 manual B230F stříbrná,dnes již černá mat B230FT

Drtic
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1051
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Bangkok
Vůz: XC70 B5244T3 '02

rozvody

Příspěvek od Drtic »

Ondra. píše:chces tedy rict ze B200F se nepotka? mytu ohledne potkani se redbloku koluje velke mnozstvi
Motory "E" se nepotkavaji (odzkouseno na B200E). Motory "F" se potkat muzou
_________________
Volvo XC70, B5244T3, AW50/51, 170kW(ard), 2002 Obrázek
Volvo 964, B280E, AW71, 125kW, 1991, diplomat, jeste vetsi plna palba Obrázek
Volvo 744, B200E, M47, 85kW, 1991, diplomat - Bushovka, plna palba
Volvo 244, B19A, 1983 - v renovaci

olivin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 494
Registrován: 9 roků 10 měsíců
Bydliště: Turnov
Vůz: 245GL, 1980, B21E

rozvody

Příspěvek od olivin »

Drtic píše:
Ondra. píše:chces tedy rict ze B200F se nepotka? mytu ohledne potkani se redbloku koluje velke mnozstvi
Motory "E" se nepotkavaji (odzkouseno na B200E). Motory "F" se potkat muzou
Zajimave. Vzhledem k tomu, ze Ecka maji vyssi kompresni pomer nez Fka, ocekaval bych pravy opak.
_________________
Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12087
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

rozvody

Příspěvek od Urvanej »

LukášM píše:Tak já si ještě počkám :D
S etalonem bych nečekal :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

LukášM
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1866
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: Tábor
Vůz: V240
Bydliště: Tábor

rozvody

Příspěvek od LukášM »

Jsem po rozvodech ;-)
_________________
Volvo 240 D24 r.v. 1992

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 7559
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

rozvody

Příspěvek od Petr Marek »

LukášM píše:Jsem po rozvodech ;-)
Já už také! 8)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12087
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

rozvody

Příspěvek od Urvanej »

Petře zrovna tobě se to možná ani nepotká, psal tu o tom Standa, jak je preventivní výměna na dvojkách pro sraby :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Petr Marek
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Radní
Příspěvky: 7559
Registrován: 12 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha a Zápraží
Vůz: V70XC & 2x 240
Participant x 2

rozvody

Příspěvek od Petr Marek »

Urvanej píše:Petře zrovna tobě se to možná ani nepotká, psal tu o tom Standa, jak je preventivní výměna na dvojkách pro sraby :-D
Njn, u "nového" auta měním rozvody vždy. A u dvojky to ani moc nebolí peněženku. Navíc o pár příspěvků výš psal Drtič, že se motory "F" potkat můžou a za ten klid mi to to stálo. 8)
_________________
Petr Marek ~ GSM: 603793424 ~ 739643618 ~ mail: p_marek@email.cz ~ Rajče ~ Galerie
Seveřan ~ Volvo V70XC 2,4T AWD ~ '01 ~ +384400 km ~ ARD tuning stage 2 ~ 227,2 HP ~ 308,8 Nm
Strawberry Basket ~ Volkswagen Golf Cabrio 1,6 ~ '99 ~ 140000 km ~ druhé auto (nejen) na léto
Zyklon B ~ Volvo 240 GLE ~ '93 ~ +490000 km ~ B230F ~ M47 ~ LPG
Diplomat s klimou ~ Volvo 240 GL ~ '90 ~ <200000 km ~ B230F ~ AW71

Zpět na „200“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé