T5
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
T5
Zdar.
Má niekto V70 T5, 184kW ?
Potrebujem konzultovať pár vecí. :pij:
Má niekto V70 T5, 184kW ?
Potrebujem konzultovať pár vecí. :pij:
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
T5
lakio ma S70 T5. a meli 240 koni (176 kW), ne 250. 250 koni meli eRka (184 kW)
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
T5
Jasné, označovali R a mali 250 PS. Je tu niekto taký, čo má tento motor ?
Zaujímajú ma neduhy, chybičky krásy a reálna spotreba.
Rysuje sa mi výhodná kúpa a veľmi zvažujem, či sa na to dať. Nie som "diétny" šofér a mám ku každému autu vzťah a už keď sa rozhodnem, niet cesty späť
Potom už budem iba jazdiť a jazdiť
A to sa mi ako "dobré kone" veľmi pozdáva - potom už ma spotreba nebude zaujímať.
No ešte stále zvažujem, pretože poznám svoju pravú nohu veľmi dobre
P.S.: a je to V70 II
Zaujímajú ma neduhy, chybičky krásy a reálna spotreba.
Rysuje sa mi výhodná kúpa a veľmi zvažujem, či sa na to dať. Nie som "diétny" šofér a mám ku každému autu vzťah a už keď sa rozhodnem, niet cesty späť
Potom už budem iba jazdiť a jazdiť
A to sa mi ako "dobré kone" veľmi pozdáva - potom už ma spotreba nebude zaujímať.
No ešte stále zvažujem, pretože poznám svoju pravú nohu veľmi dobre
P.S.: a je to V70 II
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
T5
No, ja už som z toho jeleň, ale podstatné je, že je to V70 II a má 250 PS, je vo fajnej výbave.
Len mám trochu obavy z mojej P nohy , pretože pošlušné kone a keď ich je požehnane - to je neliečiteľná droga
Je tu vôbec niekto taký - aspoň vo V70 I ?
Len mám trochu obavy z mojej P nohy , pretože pošlušné kone a keď ich je požehnane - to je neliečiteľná droga
Je tu vôbec niekto taký - aspoň vo V70 I ?
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
T5
takze po poriadku - 250 koni mali tieto volva:
850R manual (to mam ja)
S/V70 R (to tu nema nikto zatial) - V70 I (zagulatena 850)
V70 T5 - V70 II (gulata, vzadu svetla s previsom atd - od rv 2000)
Ak vravis, ze je to V70 II a ma 250 koni, tak je to T5ka. V70 II R malo 300 koni.
K vykonu - slusny
K spotrebe - po meste nemas moznost ani spustit turbo, nie je miesto, takze s tym jazdis ako s atmosferou 2,3 litra - to znamena spotreba po meste cca 12 litrov s obcasnymi prislapnutiami. Spotreba vonku cca okolo 10l. Zalezi na style jazdy - bud chces jazdit na spotrebu (to si nechaj to, co mas), alebo na zazitok - potom nekukas na spotrebu
850R manual (to mam ja)
S/V70 R (to tu nema nikto zatial) - V70 I (zagulatena 850)
V70 T5 - V70 II (gulata, vzadu svetla s previsom atd - od rv 2000)
Ak vravis, ze je to V70 II a ma 250 koni, tak je to T5ka. V70 II R malo 300 koni.
K vykonu - slusny
K spotrebe - po meste nemas moznost ani spustit turbo, nie je miesto, takze s tym jazdis ako s atmosferou 2,3 litra - to znamena spotreba po meste cca 12 litrov s obcasnymi prislapnutiami. Spotreba vonku cca okolo 10l. Zalezi na style jazdy - bud chces jazdit na spotrebu (to si nechaj to, co mas), alebo na zazitok - potom nekukas na spotrebu
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
T5
Tak som to teda napísal dobre hneď na začiatku. Vychádzal som z údajov katalógu, čo bol v predaji každý rok na Slovensku - McBain, kde boli všetky predávané autá v SR, technické údaje, výbavy a ceny ( môžem priložiť foto ).
Predpokladám, že pokiaľ auto predáva handler alebo malá firma ( nie privát ), tak tí väčšinou prd vedia, aký je to motor a napíšu iba výkon. Je to určite V70 II, videl som ju. A v katalógu bolo písané T5.
A na margo spotreby - nikdy som nejazdil na spotrebu, ale na pohodu a zážitky
( niekedy mi stačí len ten pocit stáda koní pod kapotou, keď idem s rodinkou, ale to neznamené, že parkujem na ceste )
Nemáš nejaké linky na popis motora T5 ( aj v cudzom jazyku ) - nemyslím technické údaje ale bližšie rozpitvaný ( prípadne aj fotky ) ?
P.S.1:Kedy ti zapína turbo, pri akých otáčkach ?
P.S.2:Pozerám, že si tiež nočný vták ... :pij:
Predpokladám, že pokiaľ auto predáva handler alebo malá firma ( nie privát ), tak tí väčšinou prd vedia, aký je to motor a napíšu iba výkon. Je to určite V70 II, videl som ju. A v katalógu bolo písané T5.
A na margo spotreby - nikdy som nejazdil na spotrebu, ale na pohodu a zážitky
( niekedy mi stačí len ten pocit stáda koní pod kapotou, keď idem s rodinkou, ale to neznamené, že parkujem na ceste )
Nemáš nejaké linky na popis motora T5 ( aj v cudzom jazyku ) - nemyslím technické údaje ale bližšie rozpitvaný ( prípadne aj fotky ) ?
P.S.1:Kedy ti zapína turbo, pri akých otáčkach ?
P.S.2:Pozerám, že si tiež nočný vták ... :pij:
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
T5
turbo by malo nastupovat cca pri 2500-2600 otackach, plny vykon cca pri 3000 otackach. Priame linky asi nie, ale na http://www.volvoforums.org.uk/ je hafo informacii na fore aj na strankach - len sa treba trocha pohrat s hladanim.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 692
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Šaľa
T5
alebo to chipnes a mas to od 2100 ot. hehe, nestazujem sawickey píše:turbo by malo nastupovat cca pri 2500-2600 otackach, plny vykon cca pri 3000 otackach. Priame linky asi nie, ale na http://www.volvoforums.org.uk/ je hafo informacii na fore aj na strankach - len sa treba trocha pohrat s hladanim.
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
T5
chip-tuning je moja tajná láska
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 692
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Šaľa
T5
tak tu mas linkBoss píše:chip-tuning je moja tajná láska
http://www.mr-sweden-motorsport.de/onli ... ts_id=1389
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
T5
Ja iba software, mám kamaráta, čo to robí profi.
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
T5
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 692
- Registrován: 17 roků 4 měsíce
- Bydliště: Šaľa
T5
2inte: myslim ze nikto nedava do serie max..inte píše: keď je to také jednoduché prečo tam z výroby nie je 420Nm?
2wic: ta rica sa mi pozdava aj ta zaruka je zaujimava, skoda ze je obmedzena na nove vozy
_________________
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
C30 D5 R-Design
XC90 V8 R-Design
V70 TDi
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
T5
Som síce v tomto laik, ale od kamaráta, čo to robí už viac rokov ( chodia k nemu zazobaní pracháči s Q7-čkami, Touaregmi a pod - u automatov je to citeľné ), mám nejaké info a moje poznatky ako laika sú:
- 1.9 TDI nemec sa dá čipnúť až na 170PS bez poškodenia a prídavných komponentov,
- robí sa to tak, že sa "vyčíta" SW a potom sa upraví alebo napáli nový s tým, že starý sa odzálohuje ( zvyčajne ten soft získajú od značkového servisu buď legálne ?? alebo načierno - veď načo máme kamarátov, ktorí sú takmer všade ),
- motor s turbom, ktorý riadi elektronika ( nie staré s vírivou predkomôrkou ) je výkonovo a konštrukčne stavaný s veľkou rezervou ( to neplatí napr o 1.4 HDI 90 PS u žabožrútov, kde je načipovaný už z fabriky, ale to je generácia najnovších HDI-čok od 2003 )
- kedysi nebol trend malej kubatúry s veľkým výkonom a nízkou spotrebou - vysoké náklady na vývoj ( pred cca 7-10 rokmi ), čo by malo za následok vysokú cenu takých áut a čipovať ( zvyšovať výkon motora ) nebola potreba ( aj politika ), a vývoj ide stále dopredu,
- napr. japonci vedeli konštrukciou valcov, piestov atd - urobiť kubatúru 1.5 s takým istým výkonom ako európan s kubatúrou 1.8
- údajne sa SW úpravou dosiahne optimálne dávkovanie ( určité množstvo v určitom čase a zvlášť u najnovších, kde je aj variabilné časovanie a predpríprava paliva ), bez potrebnej úpravy ( stretol som sa s tým, že bol origo v Citroene čipnutý motor 66kW na 85kW a to bez výmeny chladiča za väčší a iných úprav - chodilo to ako divá sviňa )
- podľa mňa má každý motor nejakú rezervu aj turbo ( samozrejme vždy je stanovená bezpečná hranica ) a je to hlavne o optimálnom dávkovaní pri optimálnom prepĺňaní - predpokladám, že sa zvýši tlak , ale pokiaľ s tým nejazdí úplné prasa, tak je to vpohode.
To sú moje poznatky ako laika, ak je záujem, zistím presne, ako to funguje :pij:
Pre inte - myslím si, že prevodovka a spojka to zvládne, ale je to môj názor ( ešte neboli žiadne reklamácie a poruchy - ak to robí človek, čo sa naozaj vyzná a tento sa vyzná )
Ja si k nemu dám čipovať bez najmenších obáv hocičo, čo sa dá.
Možno je to od slova chip, kde išlo o schopnosť napratať čo najviac tranzistorov na jeden čip, čo malo za následok väčší výkon ( v elektronike ) a SW čipovanie to možno supluje, čím sa programovo dosiahne vyšší výkon, lepšie prepĺňanie a nižšia spotreba.
Ale to som sa možno až príliš "zamyslel"
A odpoveď na otázku
Švédi predpokladám nie sú analfabeti, keď je to také jednoduché prečo tam z výroby nie je 420Nm?
a prečo by to robili, keď to nebolo potrebné a navyše na osobné auto vyššej strednej triedy by to bolo zbytočne veľa, veď 184kW samo o sebe musí byť "dosť dobré".
Veď v Mercedese robili podobný výkon 142kW s kompresorom v kubatúre 2.3, tak si myslím, že práve Švédi mali v tom čase asi najvydarenejší benzínový turbo motor v Európe.
A stými koňmi a s tou kubatúrou sa drží na špičke ešte stále ( netvrdím, že je najlepší, aj keď si to ako HI-V 70 pozitívny myslím
P.S.: Našiel som v katalógu, že V70 I s výkonom 184kW ( 250 PS ), sa v SR predávala pod označením R ( T-5 mala 176kW a 240 PS ).
- 1.9 TDI nemec sa dá čipnúť až na 170PS bez poškodenia a prídavných komponentov,
- robí sa to tak, že sa "vyčíta" SW a potom sa upraví alebo napáli nový s tým, že starý sa odzálohuje ( zvyčajne ten soft získajú od značkového servisu buď legálne ?? alebo načierno - veď načo máme kamarátov, ktorí sú takmer všade ),
- motor s turbom, ktorý riadi elektronika ( nie staré s vírivou predkomôrkou ) je výkonovo a konštrukčne stavaný s veľkou rezervou ( to neplatí napr o 1.4 HDI 90 PS u žabožrútov, kde je načipovaný už z fabriky, ale to je generácia najnovších HDI-čok od 2003 )
- kedysi nebol trend malej kubatúry s veľkým výkonom a nízkou spotrebou - vysoké náklady na vývoj ( pred cca 7-10 rokmi ), čo by malo za následok vysokú cenu takých áut a čipovať ( zvyšovať výkon motora ) nebola potreba ( aj politika ), a vývoj ide stále dopredu,
- napr. japonci vedeli konštrukciou valcov, piestov atd - urobiť kubatúru 1.5 s takým istým výkonom ako európan s kubatúrou 1.8
- údajne sa SW úpravou dosiahne optimálne dávkovanie ( určité množstvo v určitom čase a zvlášť u najnovších, kde je aj variabilné časovanie a predpríprava paliva ), bez potrebnej úpravy ( stretol som sa s tým, že bol origo v Citroene čipnutý motor 66kW na 85kW a to bez výmeny chladiča za väčší a iných úprav - chodilo to ako divá sviňa )
- podľa mňa má každý motor nejakú rezervu aj turbo ( samozrejme vždy je stanovená bezpečná hranica ) a je to hlavne o optimálnom dávkovaní pri optimálnom prepĺňaní - predpokladám, že sa zvýši tlak , ale pokiaľ s tým nejazdí úplné prasa, tak je to vpohode.
To sú moje poznatky ako laika, ak je záujem, zistím presne, ako to funguje :pij:
Pre inte - myslím si, že prevodovka a spojka to zvládne, ale je to môj názor ( ešte neboli žiadne reklamácie a poruchy - ak to robí človek, čo sa naozaj vyzná a tento sa vyzná )
Ja si k nemu dám čipovať bez najmenších obáv hocičo, čo sa dá.
Možno je to od slova chip, kde išlo o schopnosť napratať čo najviac tranzistorov na jeden čip, čo malo za následok väčší výkon ( v elektronike ) a SW čipovanie to možno supluje, čím sa programovo dosiahne vyšší výkon, lepšie prepĺňanie a nižšia spotreba.
Ale to som sa možno až príliš "zamyslel"
A odpoveď na otázku
Švédi predpokladám nie sú analfabeti, keď je to také jednoduché prečo tam z výroby nie je 420Nm?
a prečo by to robili, keď to nebolo potrebné a navyše na osobné auto vyššej strednej triedy by to bolo zbytočne veľa, veď 184kW samo o sebe musí byť "dosť dobré".
Veď v Mercedese robili podobný výkon 142kW s kompresorom v kubatúre 2.3, tak si myslím, že práve Švédi mali v tom čase asi najvydarenejší benzínový turbo motor v Európe.
A stými koňmi a s tou kubatúrou sa drží na špičke ešte stále ( netvrdím, že je najlepší, aj keď si to ako HI-V 70 pozitívny myslím
P.S.: Našiel som v katalógu, že V70 I s výkonom 184kW ( 250 PS ), sa v SR predávala pod označením R ( T-5 mala 176kW a 240 PS ).
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 3681
- Registrován: 20 roků 1 měsíc
- Bydliště: Bratislava
- Vůz: V70 D5 AWD, S60 D5, C70 T5 Cab, XC90 V8
- Bydliště: Bratislava - Staré Mesto
T5
spravne si nasiel. V70I s 250 konmi bola naozaj R (neskor mala 265 koni). T5ka z V70 I mala 240 koni.
Nad chipom rica, alebo podobnym urcite uvazujem do buducnosti.
Nad chipom rica, alebo podobnym urcite uvazujem do buducnosti.
_________________
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
'01 C70 T5 cabrio - B5234T3, M56LK 176 kW #601 - signal red /// '06 V70 D5 AWD - D5244T4, M66 AWD 136 kW #459 - dawn blue pearl /// '06 S60 D5 - D5244T4, M66 136 kW #459 - dawn blue pearl
'08 XC90 V8 AWD Sport - B8444S, AWTF-80 SC 232 kW #612 - passion red /// '03 S60 T5 - B5234T3, AW55-50SN 184 kW #449 - mistral green metallic
ex: '84 760 GLE TD; '90 940 GLE; '96 850 2.5 20V; '91 440 1.8 K; '98 V70 R AWD; '97 850 R; '00 V70 R AWD, '87 740 GL, '97 850 GLE, '04 S60 R AWD, '98 V70 XC AWD Cross Country, '99 V70 XC AWD Cross Country, '99 S70 2.5 20V, '00 V70 XC AWD Cross Country, '04 XC90 2,5T AWD
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
T5
.... aj ja, aj ja, len tie peniaze ( keď ich vždy treba na niečo iné )
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
-
Offline
- Příspěvky: 322
- Registrován: 18 roků 4 měsíce
- Bydliště: Strakonice
T5
Mám čiplý auto, který to má od roku 1995 a do dnešních dnů to běhá jako víno (nový chip od firmy GX Racing). Takže pokud chip dělá firma, která o tom něco ví, tak se není čeho bát. Spotřebu mám srovnatelnou se seriovou verzí (možná kapánek vyšší o max 1 litr na 100). Jediný co mi schází ke štěstí je motorová brzda, kde bych měl papírově změřenej výkon a točivý moment. Takže proti chipu nic nemám, ale musí to dělat firma, která o tom něco ví. Ale jedna rada nakonec - čipovat turbobenzín je dost odlišné od čipování turbodieslů. Takže pokud kamarád dělá pouze diesly, tak bych mu turbobenzín nikdy nesvěřil. On je rozdíl naladit motor, který má pracovní rozsah otáček 2000 - 2500 (nafta) než motor, který může točit až 6000 ot/min (benzín).
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši
-
Offline
- Příspěvky: 562
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Slovensko, Sliač
T5
Jasné. Ešte nemám aj tak na to finančnú rezervu. Ono je tých, čo čipujú viac ( niektorí na to majú aj legálne papiere ), poznajú sa a dobre medzi sebou spolupracujú a pokiaľ by to nechcel riešiť on sám, tak má kolegov, čo majú origo SW - niektorí sú oveľa skúsenejší. Takže to určite potom budem riešiť veľmi dôkladne. O.i. dávajú aj záruku.
nedám auto len tak hocikomu - pre mňa je to moje druhé ja
nedám auto len tak hocikomu - pre mňa je to moje druhé ja
_________________
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
XC90 D5 (D5244T) '05, geartronic, čierna
bolo: V70 II D5 (D5244T) '03, 120kW, čierna *** V70 II 2,5D (D5252T) '00, čierna *** V70 I 2.5 TDI (D5252T) 12/98, čierna
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé