480 turbo - uprava CEM - higher boost

Malé, ale Volvo...
  • Autor
  • Zpráva
berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

480 turbo - uprava CEM - higher boost

Příspěvek od berzerker »

skusal to niekto? 440 asi takuto elektroniku nema....

Kód: Vybrat vše

[color=#00FF00]The modified CEM
Let me tell you what I did to my CEM. If you open the CEM box (the one under the centreconsol) you'll find two resistors, one of them named R206 (is a double, same as R207) and the other R207. Unsolder both of them. Then solder on two cables where the R207 was and and jack them onto a potentio-meter. Then put the box back together and take the car for a ride. Start with potentiometer in the bottom, put your car in third gear, foot on the brakes and pedal to the metal (must be over 4500 rpm). Watch the pressure gauge and take note. Then turn up the potentiometre and do the same thing over and over again until you find the presure at a level you prefer, I do not recomend that you boost it up so it goes in to the red field on the original pressure gauge (~0.8 Bar), because the fuel wont be enough, it can take more, but I wont take any responsability with what you do to your cars. When youre done and satisfied with the pressure simply solder off the potentiometre and measure the resistance in the potentiometre and buy a resistance that has the corresponding value, costs almost nothing. Solder in this new resistor in your box (where the R207 was) and put it back together. Enjoy!

If you want to you can make a switch (I did so) so you can drive with the standard resistance and standard boost if you want to. I've got one stage (standard) 0.5 Bars, and switched ~+0.8Bars.

The car will respond very well in the higher revs (4500 and up). The MBC makes the car go fast at ~3000 rpms. I've combined these two mods so the car goes fast from 3000rpms and up. So far my car has managed about 1Bar with no problem, but that's just for 'special occasions'. ;)

Warning, the original booststop at 0.9 Bars doesn't work when you've done this modification! So if you turn up your MBC the turbo will run until it blows if you don't do it with moderation and common sense...

Pics and instructions in swedish made by Peter, the 'inventor' of this :
http://www.480center.com/servlet/user?action=view_article&id=332[/color]
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

CouDy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 146
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Ostrov nad Oslavou
Vůz: Nissan E.110/35

480 turbo - uprava CEM - higher boost

Příspěvek od CouDy »

To je jako zvýšení plnícího tlaku turba?? jestli jsem to teda správně pochopil pomocí CEM neboli oblbnutí tí el, potvory co mi sedí u motoru a ucucává vzduch z turba a koštuje kolik má síly?? :lol:
_________________
1.480 - .........
2.480 - B18FT (regál)
3.V40 - B4204T
4.TMracing EN450Fes 05´
S3->Nissan Cabstar - BD30Ti

lucki
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1619
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Vůz: S60, 2.4T
Bydliště: Praha 5

480 turbo - uprava CEM - higher boost

Příspěvek od lucki »

zrejme hej. sportovec si spravil prepinac medzi dvoma rezimami, klasik a ,,sport,, s vyssim tlakom. neviem ci by som do takehoto niecoho isiel. to radsej poriadnu generalku motoru a turba.
_________________
teraz: S60, 2,4T '01, 147kw, svetlo modra, 210K km, spotreba 8,8 l/100 km
bolo: S70, 2,4l '98, 125kw, modra metla, 219K km, spotreba 9,89 l/100 km
480_S, 2.0i '94, cerna metaliza, 224K km, spotreba 8.2 l/100 km
440 turbo, 1.7 '89, modra

Zbynek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 16 roků 6 měsíců
Bydliště: Blučina, Havlickova 106

480 turbo - uprava CEM - higher boost

Příspěvek od Zbynek »

CouDy píše:To je jako zvýšení plnícího tlaku turba?? jestli jsem to teda správně pochopil pomocí CEM neboli oblbnutí tí el, potvory co mi sedí u motoru a ucucává vzduch z turba a koštuje kolik má síly?? :lol:
to neni zviseni tlaku to nejde to je dane od vyrobce pouze casovani ze to bude mit rychlejsi zaber turba, ze tlak bude driv nez byl takze se zda ze auto jede lepe ale pozor na predcasne nacasovani protoze v nizkych otackach se to muze potkat.
_________________
Mercedes E320 lorin.Volvo V40 1.6 16V

berzerker
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 413
Registrován: 18 roků 2 měsíce
Bydliště: sk- trnava

480 turbo - uprava CEM - higher boost

Příspěvek od berzerker »

podla toho co tam pise to zvysenie tlaku turba je.
Skusa tam za jazdy pomocou potenciometra pridavat odpor na volakom rezistore a to zvysuje plniaci tlak, ked sa dosiahne ziadany tlak , tak sa tam zamontuje odpor s danou hodnotou...aspon takto tomu rozumiem ja..a da sa k tomu prirobit aj prepinac medzi normal a zvysenym tlakom.
_________________
850 T5R 2.0 1995 green-ex momentalne bezvolvovec

Stalin
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 901
Registrován: 17 roků 3 měsíce
Vůz: Volvo S60 2,5T AWD BSR
Bydliště: Vysočina

480 turbo - uprava CEM - higher boost

Příspěvek od Stalin »

Zbynek píše:
CouDy píše:To je jako zvýšení plnícího tlaku turba?? jestli jsem to teda správně pochopil pomocí CEM neboli oblbnutí tí el, potvory co mi sedí u motoru a ucucává vzduch z turba a koštuje kolik má síly?? :lol:
to neni zviseni tlaku to nejde to je dane od vyrobce pouze casovani ze to bude mit rychlejsi zaber turba, ze tlak bude driv nez byl takze se zda ze auto jede lepe ale pozor na predcasne nacasovani protoze v nizkych otackach se to muze potkat.
Jestli dobře koukam tak to turbo tlači 0,5baru????
_________________
VOLVO S60 2,5T 154KW AWD 2003 SCARAB GREEN, BSR stage 2, Simons 2,5" 250ps, brzdy 320mm, 18" Nebula
BYLO Volvo 480 Turbo Black 88kw Volvo 480 ES red 70kw

nismo.power
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 11
Registrován: 16 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha

480 turbo - uprava CEM - higher boost

Příspěvek od nismo.power »

bezvadný, to sem taky moh vědět dřív než sem koupil MBC :)) jinak samozřejmě jde o oblbování originálního MBC odporem ......... udělat plnící tlak dřív je naprostá volovina jak tu někdo psal, prostě nejde , jde ale při použití jinýho turba ;-) při origuje to daný objemem vs. otáčky podle toho se roztáčí turbo a tim nikdo nehne leda by mu fiknul downpipe 20čísel za turbmem pak by nemělo odpor a šlo by lehce dřív do otáček :)

jinak super nápad ale nejde ten link co je vespod :(
je to vlastně takový EBC za cenu jednoho potenciometru :) stejně plánuju ale ten pojebanej ventil co tam je origo dát pryč a dám si tam svuj MBC..... tenhle elektronickej stojí za **** :)
_________________
Cadillac Seville STS 98´
Cadillac Seville STS 00´
Volvo 480 1,7 Turbo
R5GTE

Zpět na „300 / 400“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé