Motory s označením E se co vím dělaly pouze s mech stříkačkou K-Jet motory ET se dělaly buď s K-Jet turbo nebo motory B230ET se vsřtikováním Bosch MotronicDrtic píše:Jak jsem zjistil, E neznaci nutne K-jetronic. E znaci priparne kompresni pomer...martinopel píše: Mechanická stříkačka.K-Jetronic
Udajne se E motory delaly i el. vstrikovanim :idea:
240 B230K LPG
- Autor
- Zpráva
240 B230K LPG
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 19 roků 10 měsíců
- Bydliště: Petrov u Prahy
240 B230K LPG
Motor ET ma nizsi kompresi ale jinak to,myslim,s kompresi nesouvisi.A.
_________________
Tlf.: 601 205 529
Tlf.: 601 205 529
-
Offline
- Příspěvky: 1045
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: Bangkok
- Vůz: XC70 B5244T3 '02
240 B230K LPG
Vysledek hledani, pravdivost necht potrvrdi nekdo z fundovanejsich:
* A - single constant-pressure type carburetor (such as the Pierburg 175 CDUS), typically with manual choke
* E - high compression, no catalyst, fuel injected (usually K-Jetronic, LH2.2 Jetronic, or Motronic on the turbo motors)
* F - low compression (9.8:1 on B230F, 9.5:1 on B280F, 10.0:1 on B234F and 10.7:1 on B6304F), USA/Europe version (F for Federal) with catalytic converter. Europe/APAC version, fuel injected (usually K-Jetronic or LH Jetronic)
* K - single jet type carburetor (such as the Solex-Cisac carbs), typically with automatic choke
* G - LH2.4 Jetronic but without cat. converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets which unleaded fuel was rare in the early 90's, eg. Eastern Europe
* FB - low compression version of B230F (9.3:1) with the "531" cylinder head and VX3 camshaft, power output 11kW and 2Nm more than B230F. LH2.4 Jetronic fuel injection, for European markets.
* FD - essentially a B230F fitted with Exhaust Gas Recirculation (EGR) and Pulse air system for cleaner emissions
* T - turbocharged, after E or F suffix (example: B21ET, B230FT)
* FK - low pressure turbo, 1995 onward, not supplied in North America. Identical to the B230FT engine of that time but lowered boost level (4 PSI)
* FTX - Higher power output B230FT (approx 190 hp)
* A - single constant-pressure type carburetor (such as the Pierburg 175 CDUS), typically with manual choke
* E - high compression, no catalyst, fuel injected (usually K-Jetronic, LH2.2 Jetronic, or Motronic on the turbo motors)
* F - low compression (9.8:1 on B230F, 9.5:1 on B280F, 10.0:1 on B234F and 10.7:1 on B6304F), USA/Europe version (F for Federal) with catalytic converter. Europe/APAC version, fuel injected (usually K-Jetronic or LH Jetronic)
* K - single jet type carburetor (such as the Solex-Cisac carbs), typically with automatic choke
* G - LH2.4 Jetronic but without cat. converter, CO adjustment on the AMM (similar to LH2.2 Jetronic). Some models without O2 sensor, others with O2 sensor which requires regular replacement at intervals due to lead fouling. For markets which unleaded fuel was rare in the early 90's, eg. Eastern Europe
* FB - low compression version of B230F (9.3:1) with the "531" cylinder head and VX3 camshaft, power output 11kW and 2Nm more than B230F. LH2.4 Jetronic fuel injection, for European markets.
* FD - essentially a B230F fitted with Exhaust Gas Recirculation (EGR) and Pulse air system for cleaner emissions
* T - turbocharged, after E or F suffix (example: B21ET, B230FT)
* FK - low pressure turbo, 1995 onward, not supplied in North America. Identical to the B230FT engine of that time but lowered boost level (4 PSI)
* FTX - Higher power output B230FT (approx 190 hp)
-
Offline
- Příspěvky: 391
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
240 B230K LPG
Jo takže abychom tomu dali jasnější závěr:
filtry vyměněny
membrány vyměněny
karburátor pročištěn, vyměněn, složen a vsazen původní (menší zlo).
Vyměněn systém vstřiku plynu
Jezdíme na plyn - no problemo. (tahne vcelku dobre, jen je treba s citem - spotreba)
Jezdíme na benzín 50km z 500 celkem. Otáčky volnoběhu zvýšeny a drží.
Na benzín přes 90/h ne. Cukáme se a ztrácíme otáčky.
Zlobí nás karburátor.
Estli se nemýlim tak tam máme Stromberg.
Volvu zdar!
dlouhé stráně
filtry vyměněny
membrány vyměněny
karburátor pročištěn, vyměněn, složen a vsazen původní (menší zlo).
Vyměněn systém vstřiku plynu
Jezdíme na plyn - no problemo. (tahne vcelku dobre, jen je treba s citem - spotreba)
Jezdíme na benzín 50km z 500 celkem. Otáčky volnoběhu zvýšeny a drží.
Na benzín přes 90/h ne. Cukáme se a ztrácíme otáčky.
Zlobí nás karburátor.
Estli se nemýlim tak tam máme Stromberg.
Volvu zdar!
dlouhé stráně
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvky: 391
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
240 B230K LPG
A mýlil jsem se,
zlobí nás právě Solex Cisac 34 - 34, byť "choke" mám manuelní.
UDAJNĚ SE DÁ KOUPIT KARBEC tohoto typu
ZA 7.000,- KČ
pište SZ
nebo 605 704 964
zlobí nás právě Solex Cisac 34 - 34, byť "choke" mám manuelní.
UDAJNĚ SE DÁ KOUPIT KARBEC tohoto typu
ZA 7.000,- KČ
pište SZ
nebo 605 704 964
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvky: 391
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
240 B230K LPG
A je tam :!: :!: :!:
PIERBURG
na bencín si to pěkně šine
a na plyn jakbysmet
zbývá seštelovat ventily
udělat rozvody
vyměnit shnilé kabely
vyměnit brzdovku
a přehodit kola na zimní Verkehr
PIERBURG
na bencín si to pěkně šine
a na plyn jakbysmet
zbývá seštelovat ventily
udělat rozvody
vyměnit shnilé kabely
vyměnit brzdovku
a přehodit kola na zimní Verkehr
Naposledy upravil(a) lookens dne 10 říj 2008 17:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvky: 184
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Žebrák
- Vůz: Toyota Auris HSD
240 B230K LPG
Ahoj, máš tam nový nebo nějaký "z druhé ruky"? Sám mám proti STROMBERGu trochu odpor, mám radši automatický sytič, ale ten mi moc nefunguje. Případně kde se dá sehnat funkční karbec? Já tam teď teda nějaký mám, ale na benzín to moc nejede.
Nový se prý dá sehnat ale stojí moooooc, nebo by se mohl nechat dovést z Goteborgu od Volva.
Jaký byl rozpočet a kdo to zvládnul?
Nový se prý dá sehnat ale stojí moooooc, nebo by se mohl nechat dovést z Goteborgu od Volva.
Jaký byl rozpočet a kdo to zvládnul?
_________________
Vlk: Ford S-Max 2.5 Hybrid, 2023,bílá
Vlk: Toyota Auris TS HSD, 2018, perleťově bílá
- Dána na protiúčet do Ford AMB
Vlk: Volvo 744, 1985, B230K s LPG, červená - Martin
- Prodáno do Krkonoš
Víla: Škoda Felicia, 1995, Š 781.136 B, bílá - Jirka - Odvezena do kovošrotu Zdice
Vlk: Ford S-Max 2.5 Hybrid, 2023,bílá

Vlk: Toyota Auris TS HSD, 2018, perleťově bílá

Vlk: Volvo 744, 1985, B230K s LPG, červená - Martin

Víla: Škoda Felicia, 1995, Š 781.136 B, bílá - Jirka - Odvezena do kovošrotu Zdice
-
Offline
- Příspěvky: 391
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
240 B230K LPG
V textu jsem měl chybu - to bych nebyl já.
Mám tedy Pierburg s plovákovou komorou, která je spolehlivější.
Aktuálně jezdím jen na benzín neboť mně to chybělo - konečně vůně auta.
S plynem teď budu ostražitější.
Karbec: 6.000
Hlava sání: 2.500 vč přestavby soustavy sání vzduchu (nechtělo to tam vejít)
práce na seřízení plynu: 1.500
... byly k tomu nějaké další drobné opravy.
Tvoje auto jsem už v Petrově viděl, tak mimo jiné tam se dá sehnat karbec.
Chce to ale několikrát odzkoušet a tak cca 12 měsíců posečkat
... ale ne, myslím že je dobré vyzkoušet více variant, byť já osobně bych byl ochoten investovat i do nového karburátoru. Je dobré měnit na lepší no ne ?
Jak jsem ale poznamenal nekonečný seznam údržby rolujeme dále před sebou.
Mám tedy Pierburg s plovákovou komorou, která je spolehlivější.
Aktuálně jezdím jen na benzín neboť mně to chybělo - konečně vůně auta.
S plynem teď budu ostražitější.
Karbec: 6.000
Hlava sání: 2.500 vč přestavby soustavy sání vzduchu (nechtělo to tam vejít)
práce na seřízení plynu: 1.500
... byly k tomu nějaké další drobné opravy.
Tvoje auto jsem už v Petrově viděl, tak mimo jiné tam se dá sehnat karbec.
Chce to ale několikrát odzkoušet a tak cca 12 měsíců posečkat

... ale ne, myslím že je dobré vyzkoušet více variant, byť já osobně bych byl ochoten investovat i do nového karburátoru. Je dobré měnit na lepší no ne ?

Jak jsem ale poznamenal nekonečný seznam údržby rolujeme dále před sebou.
_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
-
Offline
- Příspěvky: 2132
- Registrován: 20 roků 6 měsíců
- Bydliště: Nižbor
240 B230K LPG
2Pinochio: měl bych téměř nový kaburátor, který jsem vyhodil z Gneisenau, kvůli staršímu původnějšímu. Jedná se o Stromberg CD 175, ale není to úplně to, co dobře znám. Jedná se v podstatě o standardní karbec, tak jak ho všichni známe, ale má navíc komůrku do které vede teplá voda z motoru a nedisponuje táhlem sytiče. Je skoro nový (najel tak 1 - 2k km) ale do Gneisenau se nehodil, bo ta má bovden na sytič. Mě je naprd, tak pokud máš pocit, že by se ti hodil a dokážeš ho do svého auta použít, dej vědět.
_________________
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
Bylo: 240 Classic, r.v. 92, B230F, 5q Scharnhorst
264GLE, r.v. 80, B27E, aut.3q Bismarck
Je: 264TE, r.v. 79, B27E, aut.3q Tirpitz
244GL, r.v .80, B21A, 4q+OD Gneisenau
244GL, r.v. 80, B21E, 4q+OD Lützow
-
Offline
- Příspěvky: 391
- Registrován: 17 roků 11 měsíců
- Bydliště: Zaječov
- Vůz: Nyni: V70 I, B5254T, 98'
- Bydliště: Zaječov (Beroun)
240 B230K LPG
a pak jenom vyměnit nádrž na plyn a pomalu se podívat na lemy, prahy a pod nárazníky.lookens píše:A je tam :!: :!: :!:
PIERBURG
na bencín si to pěkně šine
a na plyn jakbysmet
zbývá seštelovat ventily
udělat rozvody
vyměnit shnilé kabely
vyměnit brzdovku
a přehodit kola na zimní Verkehr
sečteno podtrženo, eště tři roky musí jezdit, než se to všecko udělá, až se to udělá .. může se to rozpadnout



_________________
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Nyní hledám
Dříve:
V70 I, B5254T, 98' (1 rok)
940 GL, B200F, 92' kombi (mesic)
940 POLAR, B230FD, 94' kombi (4 roky)
740 GL, B230F, 89' kombi (1 rok)
240 GL, B230A, 86' sedan (10 let)
740 GLE, D24T, 89' sedan (3 roky)
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé