V40-možné varianty umiestnenia repro

Vše kolem audia a car Hifi, videa DVD, navigace, telefonů, ipodů a ostatní komunikace
Pravidla fóra
Upozornění
V této sekci se ponejvíce objevují odkazy na nelegální soft.
Postihy
Při prvním prohřešku napomenutí.
Při druhém zablokování účtu na jeden měsíc.
Při třetím trvalá blokace.
Tak nás k tomu nenuťte. Admini
This topic is 12 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.
  • Autor
  • Zpráva
moby
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 04 říj 2007 10:47
Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
Bydliště: Trenčín SLOWAKIA

V40-možné varianty umiestnenia repro

Příspěvek od moby »

vopred sa ospravedlňujem ak som založil duplicitný topic, ale akosi sa mi nikde nepodarilo nájsť. chcel by som sa spýtať ako ste riešili audio vo V40? konkretne mi ide o umiestnenie zadných reproduktorov, nakoľko v zadných dverách priestor pre reproduktory nie je. repráky sú už doma. stredobas Sinus Live SL240(ovály 6x9" 120/160W) by som chcel dať do zadu a dopredu by mali ísť 4x6 - GROUND ZERO GZRF 46X (ovály 4x6" 60/100W...aj keď to je ešte diskutabilné :roll: ...sú tam totiž infinity-neviem aké ale zvuk je slušný 8) )
V podstate mi ide o to, že nechcem zatiaľ zbytočne robiť kdejaké otvory :prace: a nakoniec výsledok bide nulový...uvažoval som o zadnom plate, ale podľa mňa aj pokiaľ by som nejak vystužil zadné pláto, myslím, že nikdy nedosiahnem čistý zvuk, lebo sa nebude mať o čo "oprieť"...tá roletka nikdy nebude dostatočne odrážať zvuk, skôr pohltí a tým pádom skreslí. nemyslite si prosím, že chcem z toho spraviť hraciu skrinku na kolesách :mrgreen: , ale mám rád čistý a neskreslený zvuk. Preto by som vás chcel poprosiť o všetky možné riešenia, nápady a podobne. Ďakujem ;-)
ak sa to tu už niekde riešilo, kľudne to zmažte a ja budem hľadať ďalej...
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Re: AUDIO: V40-možné varianty umiestnenia repro

Příspěvek od Conan »

Ahoj,

drobná inspirace je zde:
http://conan.webpark.cz/volvo/index.htm

Proč dopředu ovály, když jsou tam kulaté 13tky?
Ovály dát do zadního plata můžeš, ale pak by bylo dobré jim udělat i vlastní ozvučnici a vyztužit plato.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Re: AUDIO: V40-možné varianty umiestnenia repro

Příspěvek od Conan »

Obecně k audiu, pokud ti jde o kvalitu, doporučuji následující postup:
1) vyměnit "sériové" tovární autorádio za lepší
2) koupit přední komponentní reproduktory
3) koupit zesilovač, stačí 4kanálový, dodá dynamiku
4) koupit subwoofer - basy dělaj muziku
5) vytlumit přední dveře

Podrobnější vysvětlení:
add 1) základ všeho, dá se umístit do palubky aniž by působilo jako "pěst na oko"

add 2) kvalitnější repro = věrnější reprodukce, samozřejmě vybírané také s ohledem na zesilovač, kterým budou poháněny

add 3) přední dva kanály budou pohánět přední repro ve dveřích, zadní dva budou pohánět subwoofer

add 4) subwoofer není jen pro "tuc, tuc", ten je potřeba vždy a dělá min. 50% z celkového dojmu, jednodužší je koupit celou bednu i s reproduktorem

add 5) to je opravdu základ, kterej může vše předešlé "poslat do kopru". I když budeš reproduktory pohánět jen z autorádia, vytlumení dveří je znát.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

moby
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 04 říj 2007 10:47
Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
Bydliště: Trenčín SLOWAKIA

Re: AUDIO: V40-možné varianty umiestnenia repro

Příspěvek od moby »

radio som vymenil...momentalne je tam SONY-neviem co, sice starsí model , ale spokojnost. pekne zapasovane, doladene s interierom. predne repro je uz vymenene od predosleho majitela ako som uz pisal, ale chcel by som tam tie moje GrounZero...no a co sa tyka vytlmenia dveri este som to neriesil a v blizkej dobe asi ani nebudem. nie je na to akosi dostatok casu a hlavne nemam na to priestor , kde by sa to dalo zrealizovat. o subwoferi som ani neuvazoval, lebo tie repro SinusLive som mal chvilocku v golfe a spokojnost nadovsetko...a to boli tahane iba od radia, bez zosiku. ale tam som robil cele zadne plato z 1,8 mm hrubej MDF dosky, co u V40-ky asi nebude realne. a tam je ten problem, ktory chcem vyriesit. pozeral som na ten tvoj odkaz, ale akosi som sa tam nikde nedocital o riesenie zadnych repro...ale inak dobre spracovany navod :palec: , nasiel som tam zopar drobnosti, na ktore si musim dat majzla :? .
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Re: V40-možné varianty umiestnenia repro

Příspěvek od Conan »

Zadní repro neřešim, jelikož jde o můj poslech, takže mi stačí přední repro a SW (zadní v "C" sloupkách mám odpojené).
Zadek je jen pro dokreslení.

V tvém případě ale budeš muset pro ty ovály udělat vlastní plato, resp. takovej box, jelikož ty repráky musí hrát do nějaké ozvučnice jelikož je tam jen ta roleta. Gol má malej kufr = malý celý pevný plato, tam to "stačí" jen dát do plata. Tady to ale tak jednoduše nepůjde.

Předělávat přední repro na ovály je podle mě nesmysl a je to poměrně dost náročné, aby to za něco stálo.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

moby
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 04 říj 2007 10:47
Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
Bydliště: Trenčín SLOWAKIA

Re: V40-možné varianty umiestnenia repro

Příspěvek od moby »

Conan píše: V tvém případě ale budeš muset pro ty ovály udělat vlastní plato, resp. takovej box, jelikož ty repráky musí hrát do nějaké ozvučnice jelikož je tam jen ta roleta. Gol má malej kufr = malý celý pevný plato, tam to "stačí" jen dát do plata. Tady to ale tak jednoduše nepůjde.
hmm, to som si myslel, ale má to ešte jeden háčik :roll: koľko litrový, resp aký veľký by mal byť ten box aby zvuk nebol skreslený? bude nutné urobiť aj nejaké bas reflexy?
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Re: V40-možné varianty umiestnenia repro

Příspěvek od Conan »

moby píše: hmm, to som si myslel, ale má to ešte jeden háčik :roll: koľko litrový, resp aký veľký by mal byť ten box aby zvuk nebol skreslený? bude nutné urobiť aj nejaké bas reflexy?
Na bassreflexy se vyprdni, to je složitý na výpočet.
Objem ozvučnice je nejlépe vypočítat z TS parametrů reproduktoru, ale všobecně ovály jsou "stavěny" na velkou ozvučnici (většinou jsou v platech kufru).
Takže čím větší jí uděláš, tím lépe.
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)

moby
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 143
Registrován: 04 říj 2007 10:47
Bydliště: teraz dočasne BRUSSEL
Vůz: Volvo V50 2,0D 100kW MY05
Bydliště: Trenčín SLOWAKIA

Re: V40-možné varianty umiestnenia repro

Příspěvek od moby »

čím väčší tým lepší :lol: ...všeobecná pravda, ale rád by som používal kufor aj na uloženie vecí, nie len ako hraciu skrinku :roll: ...čo sa týka audia, nemám ktovie aké znalosti, nevedel by si poradiť ako vypočítať ten objem z TS parametrov(ani neviem čo to je :oops: )...ja len aby som sa trafil aspoň plus/mínus do nejekej tej správnej miery...
_________________
V50 2,0 D4204T 100kW, M6 ´05
V40 1,8 B4184S 85 kW, man. ´98
VW Golf 17 CK 1,6D ...bolo..a bolo dooost dobreee auti

Conan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 698
Registrován: 14 zář 2004 12:09
Bydliště: Kousek od Úval u Prahy
Vůz: Volvo XC 90 2.5T AWD

Re: V40-možné varianty umiestnenia repro

Příspěvek od Conan »

moby píše:čím väčší tým lepší :lol: ...všeobecná pravda, ale rád by som používal kufor aj na uloženie vecí, nie len ako hraciu skrinku :roll: ...čo sa týka audia, nemám ktovie aké znalosti, nevedel by si poradiť ako vypočítať ten objem z TS parametrov(ani neviem čo to je :oops: )...ja len aby som sa trafil aspoň plus/mínus do nejekej tej správnej miery...
Jsou to technické parametry reproduktoru, měli by být někde na papíře nebo u výrobce na stránkách.
Např.:
Rms 1000 Watt
Xmax 21,00 mm
Fms 49,30 Hz
Res 107,70 Ohm
Re 4,00 Ohm
Qms 5,45
Qes 0,44
Qts 0,41
Rms 8,70 kg/s
Cms 0,06 mm/N
Mms 128,40 gr
SPL 88,30 dB
VAS 9,50 liter
Rp 41,80 Ohm
Lp 26,00 mH
Cp 409,10 yF
Le 1,82 mH

Program na výpočet si můžeš stáhnout některej zde:
http://diyfans.org/down-programy.htm
http://www.selfmadehifi.de/basscad.htm

Stačí dosadit jen pár parametrů a je to ;-)
_________________
Jeep Cherokee Limited 3.2 V6 (200kw, 2015)
Na prodej Volvo XC 90 2.5T AWD, B5254T (154kW / 5000 ot.min, 320Nm / 1500-4500 ot.min), 6.st manuál, MY 2005, LPG (MAGIC III)Obrázek
Fiat Punto 1.2 2009
Bylo: Volvo V40 T4, B4194T (147kW / 5500 ot.min, 300Nm / 2400-3600 ot.min) (r.v. 1998)
This topic is 12 years a 9 months old and the forum Administrator has chosen not to allow any further replies. Instead, please begin a new topic or search for another related topic that may be more suitable.

Rychlá odpověď

   

Zpět na „Audio, video, navigace, telefony a ostatní komunikace“