Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 458
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Laurel »

Menší neměli? :D
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

honzs
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 337
Registrován: 10 roků 11 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: 940 B230FB '91

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od honzs »

Bukaj píše: 08 lis 2022 00:05 Takže 6 airbagů nikdy z výroby v S70 nebylo? Ještě je možné, že je to chyba překladu z původního techničáku (pokud se nemýlím, že poznámka v TP s datem 22.1.2001: "IDV CH" znamená "individuálně dovezené vozidlo ze Švýcarska") a do "airbagů" jsou započítány i přitahovače předních bezpečnostních pásů (tedy pokud nemají přitahovače i zadní pásy - to jsem nezkoumal)...
Ano, 6 airbagů nikdy P80 (kam spadají 850, V/C/S70 I) neměla. Mechanické předpínače bezpečnostních pásů mají jen přední sedadla.
Bukaj píše: 08 lis 2022 00:05 Takže to má výhřev i zadních sedaček? :shock: A já se divil, proč mi sedák nejde odklopit, jak jsem zvyklý z jiných aut... Ale je možné, že sedačky nejsou původní a že tedy jsou bez výhřevu. Nebo měly všechny verze výhřev? Ta spolujezdcova tam fakt nemá ani konektor...
Tlačítko tam na ně je (ne všechny S70 měly vyhřívání zadních sedaček, některé neměly ani přední). Sedák nejde sklopit, protože to tak u sedanu je, koukni do návodu (je zde rozdíl oproti kombi, kde se dá sedák sklopit, případně lehce vyjmout bez nářadí). Každopádně u spolujezdce by konektor na vyhřívání měl být, je to divné.
obrazek.png
Bukaj píše: 08 lis 2022 00:05 A to hlídání zapnutého pásu je též divné - ve stropním osvětlení jsou kontrolky nezapnutého pásu pro obě strany. Že by to bylo zjednodušení pro pravostranné/levostranné řízení, to se mi nezdá...?
Opět návod, sleduje to jen zapnutý pás řidiče, ne spolujezdce, i když tam jsou dvě světýlka ;)
obrazek.png
Bukaj píše: 08 lis 2022 00:05 Ještě mne napadá - k čemu jsou zelené konektory pod horními krytkami B sloupků? Nemohou zvláštní výbavou být přídavné airbagy v onom místě? Nebo je to jen na nějaké sofistikovanější interierové osvětlení?
To nevím, ale v B sloupcích bývají čidla alarmu (pohybu?), tak jestli odtud vítr nevane. Boční airbagy jsou v předních sedadlech vozu, ne ve sloupku.

Jinak koukám, že máš v podpisu uvedenu motorizaci B5252S, ale správně je to B5202S, protože máš dvoulitr.
obrazek.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Laurel píše: 08 lis 2022 06:17 Menší neměli? :D
Co tím myslíš?

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

honzs píše: 08 lis 2022 07:37
Tlačítko tam na ně je (ne všechny S70 měly vyhřívání zadních sedaček, některé neměly ani přední). Sedák nejde sklopit, protože to tak u sedanu je, koukni do návodu (je zde rozdíl oproti kombi, kde se dá sedák sklopit, případně lehce vyjmout bez nářadí). Každopádně u spolujezdce by konektor na vyhřívání měl být, je to divné.

Opět návod, sleduje to jen zapnutý pás řidiče, ne spolujezdce, i když tam jsou dvě světýlka ;)

To nevím, ale v B sloupcích bývají čidla alarmu (pohybu?), tak jestli odtud vítr nevane. Boční airbagy jsou v předních sedadlech vozu, ne ve sloupku.

Jinak koukám, že máš v podpisu uvedenu motorizaci B5252S, ale správně je to B5202S, protože máš dvoulitr.
Motorizaci jsem opsal z TP (viz foto)

O mechanických airbagách v sedačkách vím, alarm ten můj vůz nemá, takže je možné, že ty konektory jsou na čidla...

K výhřevu sedadel asi tak, že u té spolujezdcovy sedačky sice je svorkovnice, ale je neobsazená (nevede k ní žádný vodič). Když jsem auto koupil, tak byly přívodní konektory k sedačkám odpojeny - možná, aby nesvítila ta kontrolka pásu. Zda ta kontrolka funguje, jsem ještě nezkoušel, ani zda funguje výhřev řidičovy sedačky - já vyhřívané sedačky moc nemusím, takže to nevyužiju, ale když na autě nefunguje něco, co tam je, tak mne to štve :oops:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12094
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Urvanej »

Dle VINka ...41... tam máš motor B5202S, což odpovídá tomu dvoulitru, co máš zapsaný, takže zapsaný B5252S je nesmysl.
Nemělo by se tohle kontrolovat na evidenci, a STK, zda máš správný motor v autě i TP?
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4738
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Ondra. »

naštěstí stačí jen strhnout origo nálepka na krytu rozvodů
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 458
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Laurel »

Bukaj píše: 08 lis 2022 07:56
Laurel píše: 08 lis 2022 06:17 Menší neměli? :D
Co tím myslíš?
Většinou si dávaj lidi na léto spíš 17"..
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Urvanej píše: 08 lis 2022 08:18 Dle VINka ...41... tam máš motor B5202S, což odpovídá tomu dvoulitru, co máš zapsaný, takže zapsaný B5252S je nesmysl.
Nemělo by se tohle kontrolovat na evidenci, a STK, zda máš správný motor v autě i TP?
Překlepy nejsou bohužel v úředních dokumentech ničím výjimečným a pak s tím bývají problémy.

Naštěstí na STK nemůže technik znát všechny kódy a varianty vyráběných motorů za celou automobilovou historii a ne vždy je kód někde viditelně napsán od výroby, takže toho se nebojím.
Ale kdyby se v tom náhodou někdo chtěl šťourat, tak problém být může, i když chybu za posledních 21 let nikdo neobjevil... :(

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Laurel píše: 08 lis 2022 08:37
Bukaj píše: 08 lis 2022 07:56

Co tím myslíš?
Většinou si dávaj lidi na léto spíš 17"..
Mně se u aut vůbec nelíbí ten trend zvětšování průměru ráfku a snižování profilu gumy. Ty 15" mi v kombinaci s daným profilem pneu přijdou hezky opticky vyvážené :)
Navíc je to rozhodně praktičtější, než nízkoprofil...

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3206
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

Na S/V70 nejlíp vypadají a fungují 17" kola. Je to standardní rozměr ve kterým seženeš spoustu originálních kol. Jako absolutní minimum, beru 16" a to i vzhledem k větším brzdám, na který se 15" kola nevejdou. Já zase nemám rád kola od kočárku a houpavou jízdu na gumách s vysokým profilem. :D
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Basstl:
Tak pokud jezdíš jen po dálnicích (německých) a silnicích 1. třídy a až do garáže / parkoviště ti vede rovná zpevněná cesta, tak možná, ale na auto pro běžný provoz (okresky, místní komunikace, rozbité silnice v okolí Prahy,...) jsou větší ráfky a nižší pneumatiky nesmysl ;-)

Urvanej
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12094
Registrován: 13 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Urvanej »

Tohle nejde paušalizovat. Někdo prostě jezdí po kvalitních silnicích a může si dovolit klidně i Nebuly apod. Někdo holt má k baráku tankodrom a tam ty 15" maji logiku. Každopádně auto potřebuje cpát prachy jinam, než do fešných kol, zatim, takže 15" za pár korun jsou super volba. :-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ex; S40, 1.8, m3p, 1997 :764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka;244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3206
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

Bukaj: 17" letní kola mám i na Pracantovi, se kterým jezdím do lesa. Nikdy jsem s většíma kolama neměl problém. Problém začíná až u 18" a větších.
Jinak samozřejmě souhlasím s Uřvaným. :D
Hezčí kola má smysl řešit až auto bude 100% provozuschopné. :)
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Ondra.
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 4738
Registrován: 19 roků 8 měsíců
Bydliště: VRZČ
Vůz: 240/V70II

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Ondra. »

Basstle jenže ty jsi speciál one. Osobně mam i na P2 nejraději 195/65 R15. A že s tim nejsem fešák? Na to jsou tu jiný :D
_________________
240 GLT B230F ´89 AT Tourist/diplomatic sales
V70 MY2001 D5252T - Erdogan D5T5 Stage 1
760 D24TIC ´88 M46
Mitsubishi Outlander, 2,0i FWD, man, ´18
bylo: 240 D24 ´85, 740 D24 ´85 , 4x 940 B230F, B230FK, D24TIC, B200F V70/1 fturbu, 4x 850 různých výbav a motorizací, V70II 2,4i AT, SAAB 9-3 SC
Plastíky kilowattama nenahradíš

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

Jak jsem psal - pro mne mají 15" samá pozitiva oproti větším diskům - jednak se mi víc líbí ten poměr ráfek/guma, je menší riziko odření a jiného poškození disků, jsou na to levnější gumy a hlavně - sehnal jsem je v téměř perfektním stavu za 3000 - za to si nekoupím ani jeden 5Jx13" ráfek na škodovku v předrenovačním stavu... :D
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od xSam »

Na kazde auto se hodi jinak velka kola. Se divim, ze ty 15" tam vubec pujdou nacpat.
Proti gustu..
Jsem fakt zvedavej, jestli to bude nekdy nejak normalne fungovat.
Tve smysleni asi nebude uplne kompatibilni s mym, presto mas muj obdiv a fandim ti.
Ja bych to hodil ze skaly a za usetrene penize a cas bych sel do kina:)
Na druhou stranku, ja taky delam nesmysl se svym samurajem co by jinej nebyl ochotnej podstoupit a zaplatit, takze vlastne asi dobry:-)
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Bukaj
Offline
Příspěvky: 97
Registrován: 1 rok 8 měsíců
Bydliště: Černíky
Vůz: S70 B5202S 2,0 (LPG) automat (4q) 1997

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Bukaj »

xSam:
Tak 15" jsou na S70 základní a nejčastěji (fabricky) montovaný rozměr ráfků, takže k tomu autu i nejvíc sedí. A jak píšeš - proti gustu... ;-)
K tomu házení ze skály:
Už párkrát jsem byl rozhodnutý, že nějaký vůz (třeba po drobné nehodě, kterou pojišťovna označila za totálku) "hodím ze skály" a místo něj pořídím za "pár šupů" podobný vůz v lepším stavu.
Ale vždy jsem velmi rychle vystřízlivěl, když jsem viděl nabídku vozů ve zvolené cenové kategorii (kdy i vozy, které vypadaly v inzerátu kloudně, naživo měly hromady nedostatků), takže nakonec jsem vždy vzkřísil původní vůz a ještě zbylo pár korun z výplaty pojistky... Navíc si ušetřím nenáviděné běhání po úřadech, sjednávání povinného ručení a další úkony, které bych nemusel dělat, kdybych měl celý život jedno auto :-D

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od xSam »

Ale jo, proc vlastne ne.
Ja se na to koukam jinou optikou, nemam na to cas, nebo si to ve vetsine pripadu neumim opravit sam.
Takze pro me koupit neco takoveho je ekonomicky nesmysl.
No, drzim ti palce..
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3206
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

Podle čeho soudíš, že 15" kola, jsou nejčastěji fabricky montovaná kola na S/V70?
Jsou základní, to ano, ale na modely které mají větší brzdy 302mm je ani nenasadíš. Fabricky je měly jen socka edition výbavy, což si při ceně auta a klientele která je tenkrát kupovala, moc lidí neobjednalo. Ve fabrice je dávali tak možná na taxíky a pár kusů s nejslabší motorizací. Nejčastěji montovaná kola byly 16". Erka a T5 měly sériově 17". Na C70 se montovala 17" a 18".
Jinak samozřejmě držím palce a doufám že auto dotáhneš do provozuschopného stavu. S70 je málo.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Laurel
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 458
Registrován: 10 roků 6 měsíců
Bydliště: Horní Slavkov
Vůz: S60 2,4T 2001

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Laurel »

Bassttl: Čoveče na C70 jsou nejčastěji vidět kola Centaurus a to jsou 16"
_________________
S60 - MY2002, 2,4T, 147kW (B5244T3), manual, Gold metallic | C70 - MY2000, 2,4i (B5244S), 125kW, manual, Saffron, LPG
(Škoda Feličita 1997, 1,3 BMM,50kW, okna v elektrice a centrál)(Trabant 601, MY1967, 595ccm, 19,1kW)(Kawasaki ZR750 Zephyr, 1997, 57kW)

Basstl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3206
Registrován: 14 roků 3 měsíce
Bydliště: Teplice

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Basstl »

Já tedy na C70 nejčastěji viděl Canista 17", případně Comety, ale je pravda že v inzerátech občas vidím i Centaurus, což jsou pravděpodobně základní kola.
_________________
C70 cabrio 2,4T 147kW automat 2003 "Green", úpravy, chip ST2 175kW
V70R 184kW automat 1999 "Modřina"
V70 2,5 TDI automat, 2000 "Dunkelrot" EGR off, úpravy, chip Profituning 160 kW
V70 2,5 TDI automat, 1999 "pracant", chip 125kW EGR off, cooler Do88 Bylo - V70 T5 176kW automat 1998 "Black", úpravy, chip Profituning 227kW

Michl
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1311
Registrován: 8 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Michl »

Jak je psáno výše, u takového to auta řešit vzhled a velikost kol, kosmetiku světel... je teď holý i ekonomický nesmysl. Nejdříve bych dal auto do provozu schopného stavu, tzn. udělat brzdy, rozvody, provozní kapaliny, elektriku. Leštěnka z toho nikdy nebude - viz. tvůj název Galerie. Tak asi tak
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od xSam »

Stejne je to dobrodruzstvi, pokud to ma byt pracovni auto, tak je kosmetika a to ze tam par veci nefunguje uplne jedno. Hlavne aby to dojelo z A do B.
A pokud to ma byt daily car, tak bych se nesmiril s tim, ze to auto je proste vizualne hnusny.
A udelat z toho lestenku je ekonomicky nesmysl.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Carl-Gustaf Sudhoven
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 105
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Trutnov
Vůz: S70 2.4T

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od Carl-Gustaf Sudhoven »

Taky se zastávám klidně menších kol. Já měl Octávu rs na 18´a koupil s70 na 15´.
Ano, větší kola jsou tužší, lépe to sedí. Ale. Párkrát jsem se s oktávou málem hnusně rozsekal. Nízký gumy dávají člověku takovej falešnej dojem, že to drží jak přibitý. Ale jak se dostaneš na nějakej limit, můžeš tam mít jakej chceš profil. Letíš ze zatáčky ven.
Jízdní vlastnosti jsou primárně o továrním podvozku a né o kolech.
A jedničková 70 je všechno, jen né sportovní. Tak proč tam za každou cenu cpát co největší kola. Za další čím větší kola = tím větší neodpružená hmotnost. Což nepotřebuješ.

Co se týče vzhledu, za mě je mnohem důležitější et, aby ty kola nebyly hnusně utopený dovnitř. A hlavně celková souhra toho, jak ty kola tomu autu sluší. Stokrát lepší pěkný 15´ než hnusný 18´.
_________________
odesláno z počítače pomocí drátové klávesnice a obyčejné myši

xSam
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1282
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Roudnice nad Labem, Praha

Bukajova S70 - nejhorší auto na Volvofóru

Příspěvek od xSam »

Ja si myslim, ze to je pomerne licha diskuse, kazdemu se libi a vyhovuje neco jineho.

Nechci se nikoho z nas dotknout, ale borci co vyrabi auta, tomu relativne slusne rozumi a pravdepodobne vice nez my. Tedy kdyz stavi auto, snazi se ho jako celek udelat co nejlepe, vcetne kol.
Standardni velikost kol asi nejcasteji co je jako hlavni v technicaku jsou ty nejvice vyvazene z pohledu komfortu, vzhledu, funkcnosti. Veskere dalsi alternativy jsou o nejakem ustupku z vyse uvedeneho, nebo z pohledu ekonomiky.

Ja osobne nejsem zastance obrovskejch kol, ale na velky auto proste podle me 15tky nesedi.
Ja koupil kdysi S60 a byla na 15tkach a jeste na barumkach. Boze to bylo neco strasnyho, jak se s tim jelo, jizdni vlastnosti katastrofa.
Hned jsem kupoval 17tky a pokud se nepletu, tak od Durala. Boze to uz je sakra let...
Na bramboru mam 19tky a je to tak akorat,daji se dat 20tky i 17tky, ale jak by to auto vypadalo?

Nicmene v tomto pripade je jedno co tam jey hlavni je aby auto bylo funkcni a realativne spolehlivy.
_________________
Bylo: S60 2,4i 120kw, V70 2,5T 155KW
Aktualne: Suzuki Samurai, Ford Focus MKII 2,0, BMW 540d xDrive, Honda 500 Rebel, Africa Twin 1100.

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], KubasCZ, meteorolog90