Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
Založil som kryty pod rozvodový remeň, nasadil som remeň, napinák, vrchné kryty rozvodu a remenicu.
Nasadil som turbo hadice a rúry,
a vymenil som spony za nerezové.
Založil som poloosy, vymenil som tesniace krúžky ložísk nábojov a tyčky riadenia, pretože tyčka Lemförder mi vydržala len 2 roky a skončila s vôľou na guľovom kĺbe.
Poladil som ešte trochu vôľu na hrebeni riadenia a pripravoval som sa na prevádzkové kvapaliny.
labanos píše: Jak si kontroloval napnutí rozvodového řemene? Už mám koupenou sadu a chystám se taky na výměnu.
Nový remeň napínaš 2 mm pred začiatok značky, inak na začiatok značky ako je naznačené a kontrolovať ho môžeš tým, či jeho napnutie je v rozsahu šírky značky - vystúpleho plechu pod ukazovateľom.
Naposledy upravil(a) IgorS dne 30 črc 2017 20:08, celkem upraveno 1 x.
IgorS píše:
Nový remeň napínaš 2 mm pred začiatok značky, inak na začiatok značky ako je naznačené a kontrolovať ho môžeš tým, či jeho napnutie je v rozsahu šírky značky - vystúpleho plechu pod ukazovateľom.
Hneď na ďalší týždeň po dokončení týchto prác a geometrii, prišla prvá zaťažkávajúca skúška, ktorá preverila, či je všetko s riadením a motorom po mojich opravách ok. Bola to cesta do Vimperka s plne naloženým autom a naprataným strešným boxom.
Cestou tam, ešte v Rakúsku, som zachytil na počítadle kilometrov výročný stav.
Po cestách Šumavy, cestách hore a dolu kopcovitým krajom s plným autom, sa mi nakoniec vyšplhala reálna spotreba "až na" 6,5 l/100 km ale aj tak som s ňou aj autom bol spokojný a všetko fungovalo ako malo
Na 99,95 % je nájazd reálny. So susedmi je to rôzne, líši sa to asi podľa ich postavenia a vozového parku. Takí čo majú dve firmy a tri autá, pričom najstaršie snáď "až" 6 - 7 ročné, to asi hodnotia ako premrhaný čas, venovať sa oprave alebo udržiavaniu staršieho auta ako majú oni. Niektorí sa na to pozerajú, ako som písal, že asi musí ísť o nesmierne poruchovú značku, keď sa v tom tak často vŕtam. Ale jeden starší sused, ktorí má Mercedes mi naposledy uznanlivo pozeral cez plece do motora, keď som čosi robil, hľadel že to vyzerá ako nové a povedal, že on vôbec autám nerozumie ale že minule čítal, že Volvá patria medzi značku, ktorá má vysokú životnosť áut a že ich priemerný vek je vysoký, jeden z najvyšších medzi autami, ktoré sú v prevádzke.
Ale niektorí keď vidia, že to moje auto stále šlape a vedia aj, kde sme na ňom boli a čo všetko sme naň naložili, ako deti v ňom v pohode zvládli cestu a pritom iba koľko paliva sme spotrebovali a ešte relatívne to auto celkom dobre vyzerá tak sa vyjadrujú uznanlivo.
Susedia si už trochu aj zvykli na tie výjavy, ktoré im pripravujem na chodníku s našimi autami keď je pekne a počasie garáži praje a sem tam už aj niekto chcel, aby som mu niečo pozrel na ich aute alebo poradil. K tomu sa veľmi nemám, pretože sa mi nechce. Problém je aj trochu v tom, že keď niečo na aute robím, tak to vidno. Ale oni, keď sú so svojimi autami v servise alebo ich tam majú niekoľko dní tak to nevidno. To len počuť, že si hovoria, že to a to sa nedá, lebo má auto v servise alebo že či ich niekto neodvezie, lebo musia ísť po auto do servisu alebo odrazu niekoľko dní suseda chodí taxíkom. To potom, keď idú okolo povedia, že to je tak dobre pán sused, keď si to viete opraviť sám, ach...
Ale minule som jednej pani susede, ktorej zomrel manžel a ostala sama na ich Fábiu našiel chybu, prečo jej Fábia zdochla na Donovaloch a musela prísť domov odťahovkou. Tak som jej na parkovisku vybral startér, baterku a alternátor, za pozorovania ďaľších susedov. Baterku som jej nabil, štartér som založil naspäť, pretože bol ok ale alternátor som jej zrepasoval. Tak milá pani suseda nemusela nikde s autom chodiť a mala to opravené pred domom. V servise by ju zase z dôchodku skasírovali a ktovie, čo by jej všetko akože povymieňali aby odstránili tak vážnu poruchu.
Mě překvapil nedávno soused, měnil jsem zrovna komplet přední brzdy, že by asi taky potřeboval vyměnit destičky, musí s tím zajet do servisu... Banální vyměna na 20minut, no ale neřekl, že by s tím třeba chtěl pomoc, tak jsem to nekomentoval...
Kolega zase nedávno nechal měnit v autorizáku přední desky a kotouče na své malé Toyotce. Naúčtovali si 8tisíc, tak to taky nechápu
Jeden predný výškový reproduktor mi prestal hrať ako mal. Bol akoby pridretý, reprodukoval skreslený zvuk a výrazne slabšie ako reproduktor druhý, na opačnej strane. Asi toho už mal dosť. Po zmeraní elektrických parametrov a diagnostikovaní problému, vylúčil som chybu kondenzátora, káblov aj koncového stupňa. Rozhodol som sa pre jeho výmenu. Dal som sa na cestu výmeny oboch výškových reproduktorov aj s cieľom posunu kvality reprodukcie vysokých tónov. Zaobstaral som si preto najprv vhodné výškové reproduktory s možnoťou povrchovej montáže aj možnosťou zabudovania.
Najprv som zvažoval som možnosť ich zabudovania do tapacíru dverí. To by šlo, dali by sa dať pod pôvodnú kryciu mriežku výškových reproduktorov ale zhodnotil som to ako nevyhovujúce riešenie, kvôli ich hlbšiemu zapusteniu a nevhodnému sklonu voči uchu poslucháčov vpredu. Zvolil som povrchovú montáž a vybral som im najvhodnejšie miesto - na trojuholníkoch dverí kryjúcich úchyt spätných zrkadiel.
Trojuholníkové kryty som odcvakol, vymeral som miesto pre nové výškové reproduktory a namontoval som ich na ne.
Na vnútornej strane trojuholníkov som urobil montáž kondenzátorov výhybky, pripojil som kábel od reproduktorov a nakrimpoval som konektory pre pripojenie.
Urobil som pripojovacie kábliky od starých výškových reproduktorov a pripravil som to na pripojenie trojuholíkov.
Pripojil som nové reproduktory, nacvakol som trojuholníky na miesto, znížil som úroveň "Treble" korekcií na rádiu a odvtedy sa teším z pekného zvuku a výrazne lepšieho prednesu tónov vysokých.
Nejaký čas som už mal pripravené písmenká "VOLVO" a "S80" na výmenu, za moje pôvodné, ktoré už boli dobre zoxidované, ale buď som na to nemal čas alebo som na ne zabudol. Potom som si čas našiel a jedno dopoludnie som sa do toho pustil. Ďalším projektom preto bol upgrade označenia značky a typu auta.
Počiatočný stav bol takýto:
Po odstránení starých znakov som musel odstrániť zvyšky pásky a lepidla a tiež pastou preleštiť miesta po starých znakoch, lebo po nich ostali viditeľné stopy.
Pred dvomi rokmi som už musel vyhodiť poničený, dolámaný a všetkými tekutinami nasiaknutý spodný kryt motora. Zadovážil som si za pár Eur poľský "vysokokvalitný" kryt pod motor. Po necelom roku som ale zistil, že tieto poľské "vysokokvalitné" motorové kryty z HDPE (či akú skratku odolného materiálu to používajú) sa od tepla krútia ako pohyblivé piesky na púšti a navyše im nesedia niektoré otvory, ktoré sú iba trochu vedľa a je potrebné ich prevŕtať. Chcel som originál kryt ale na TDI sa už originál Volvo kryt s izolačnou hmotou ani nedodáva a de facto použitý v dobrom stave sa už nedá ani zohnať. Vyrobil som si preto z iného originálneho Volvo spodného krytu motora dieselovú verziu tým, že som odrezal, čo bolo treba a opatril som ho "špeciálnou" tepelnou a zvukovou izoláciou.
Okenné stieracie lišty som mal už v zlom stave. Boli ztvrdnuté, zle stierali a naviac boli popraskané. Preto sa v nich zachytávali nečistoty aj ihličie, čo išlo väčšinou ťažko vytiahnuť. Preto som zohnal nové, v prevedení chróm.
ms231 píše:A mě zajímá, jak se ladí vůle na hrebeni..
Doťahuje sa imbusový kotúč dovtedy, kým sa nezmenší vôľa na hrebeňovej tyči (pri vytočenom riadení doprava a odpojení od tiahla sa to dá mykaním za ňu rukou cítiť na ľavej tyči, ktorá ja bližšie k hrebeni) ale len dovtedy, pokiaľ sa dá točiť volantom vľavo-vpravo úplne ľahko. Nesmieš teda príliš, inak sa ti nebude vracať riadenie do strednej polohy.
ms231 píše:A u ty řemenice jsem teda taky začal přemýšlet, jak je to možný na chodníku.
Na chodníku, na trávniku, na zdviháku alebo na jame (myslím, že je to jedno kde by som to robil) sa to dá tak, že na remenicu som nasadil kľúč na VW remenice, na skrutku som nasadil starú Gola račňu a tú račňu som nadstavil/predĺžil 1,5 m dlhou vodovodnou rúrou z dvoch kusov. No a potom sa to dá odkrútiť aj zakrútiť aj na chodníku aj kdekoľvek.
A ten seřizovací šroub bych našel kde? Postupně se smiřuju s výměnou řízení, protože v něm mám vůli, ale jestli je to jenom rozstelovany.. to by bylo dost dobrý:)
_________________ V60 MY18 112kW man, V70I 1999 2.5TDI 103kW man
a na zadný nárazník, na jeho nakladaciu plochu, som ešte pred dovolenkou nalepil gumený profil.
Po dovolenke som zhodnotil, že je to užitočná to vec, pretože deti mi niekedy na tej hrane sedeli, alebo sme tam niečo pri oddychových zastávkach na parkoviskách pri diaľnici mohli položiť (fľaše s nápojmi, plechovky, poháriky...) a nekĺzalo sa to.