Lze zazimovat S60 poslední generace?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 427
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: XC90 D5 AWD '09 AT 7m
Lze zazimovat S60 poslední generace?
Pomohlo by nejak pri dlhšom státí fyzické odpojenie batérie? Teraz myslím klasický spalovák s jednou batériou. Či tým, že auto stojí na zime to tej batérii aj tak moc nepomôže? V prípade, že je to niečo do plusu existuje niečo na pohodlné odpojenie batérie aby človek nemusel liezť pod kapotu a babrať sa so svorkami keď vie, že auto bude povedzme týždeň stáť?
_________________
-
Offline
- Příspěvky: 718
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Brno - Hodonín
- Vůz: XC70 D5 AWD 2003
Lze zazimovat S60 poslední generace?
Dobrá otázka.
Záleží kolik vybití má na svědomí auto a kolik samovybíjení baterie. U starší baterie může být samovybíjení docela vysoké a pak odpojení od auta příliš dobu vybití nezmění. U baterie v dobrém stavu, za předpokladu, že auto nemá problém a umí usnout a moc toho z baterky nežádá, nestojí za to se kvůli týdenní odstávce špinit.
Chladné počasí má na výdrž baterie spíše kladný vliv. Mluvím o samovybíjení, které se snižuje s teplotou.
Záleží kolik vybití má na svědomí auto a kolik samovybíjení baterie. U starší baterie může být samovybíjení docela vysoké a pak odpojení od auta příliš dobu vybití nezmění. U baterie v dobrém stavu, za předpokladu, že auto nemá problém a umí usnout a moc toho z baterky nežádá, nestojí za to se kvůli týdenní odstávce špinit.
Chladné počasí má na výdrž baterie spíše kladný vliv. Mluvím o samovybíjení, které se snižuje s teplotou.
_________________
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
XC70 D5 120kW AWD Automat 2003
-
Offline
- Příspěvky: 427
- Registrován: 8 roků 2 měsíce
- Bydliště: Z. Slovensko
- Vůz: XC90 D5 AWD '09 AT 7m
Lze zazimovat S60 poslední generace?
Ako zatiaľ som nemal problém, len mi to napadlo či ten odber stojaceho auta nejak nemôže dlhodobejšie tej baterke škodiť. Ale pri tom týždni je to asi fakt zanedbateľné. Je to celkom štandard, že to auto proste stojí pred domom. Aj dnes sme šli s deckami do škôlky a školy na bicykloch. Druhá vec je, či by tej baterke a autu vo všeobecnosti viac nevadila tá krátka cesta 2km do školy a 2km domov.
Možno pri dlhšom státí by to malo význam odpojiť. Zato som sa pýtal, či neexistuje nejaké riešenie pohodlného fyzického odpojenia. Buď s nejakým samostatným zdrojom na DO alebo nejaký prepínač vyvedený niekam na dostupné miesto. Ale neviem asi nič také nie je zrovna štandardom.
Možno pri dlhšom státí by to malo význam odpojiť. Zato som sa pýtal, či neexistuje nejaké riešenie pohodlného fyzického odpojenia. Buď s nejakým samostatným zdrojom na DO alebo nejaký prepínač vyvedený niekam na dostupné miesto. Ale neviem asi nič také nie je zrovna štandardom.
_________________
-
Offline
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Lze zazimovat S60 poslední generace?
jaro je zde,
dávno bych si zajistil garáž s 220 V připojením
a nic neřešil
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Příspěvky: 303
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Lze zazimovat S60 poslední generace?
Před 7 lety jsem koupil nejlevnější baterku Starline do auta, které každou zimu odpočívá v garáži. V říjnu naposledy natankuju benzín, auto uložím do garáže a na konci února si přijedu se startovacíma kabelama. 5 minutek to nechám pracovat, pak nastartuju a jezdím s tím už bez dobíjení zase do konce sezóny 
-
Offline
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Lze zazimovat S60 poslední generace?
Takto to nelze aplikovat na dnešní moderní systémy.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5193
- Registrován: 20 roků 3 měsíce
- Bydliště: PRG
Lze zazimovat S60 poslední generace?
Čistě ze zvědavosti, proč ne?
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 303
- Registrován: 2 roky 10 měsíců
- Bydliště: Šumperk
- Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti
Lze zazimovat S60 poslední generace?
Ano, to je pravda. Mířeno spíše směrem k P2 XC90
-
Offline
- Příspěvky: 1020
- Registrován: 17 roků 5 měsíců
- Bydliště: Olomouc city a okolí
- Vůz: R design 2018 V60 D4
- Bydliště: Olomouc city a okolí
Lze zazimovat S60 poslední generace?
Lachtane, je to na dlouhé psaní, měl jsem problém s dobíjením u mé v60, občas hláška baterie vybitá, málo jsem s autem jezdil, byl jsem v prodejně baterek, baterie přeměřena 71% stav zdraví,(myslel jsem, že je odepsaná), koupil jsem si tester Konnwei na baterky, na Temu, ten ukázal zdraví 74% a po následným nabití nabíječkou pak 76%, koupil jsem si jednoduchý voltmetr do zásuvky zapalovače a ujel 95 km. Zpočátku ukazoval napětí 15,1 po asi 40 km pokles na 14,9 a po ujetí 95 km 14,7 Voltů.Odpoledne 95 km zpět a stav nabíjení osciloval mezi 14,7 až 14,6 V. Čili to není jak jsem myslel, že 20 minut bude nabíjet a pak třeba 10 minut to ukáže 12,6 V s postupným poklesem na 12,2V bez nabíjení altíkem, který tzv. měl šetřit PHM. Obecně si myslím, ze moje V60 by měla mít výrazně větší baterku již z výroby, má to bufík z výroby. Baterka je tam 21 měsíců.
Přidáno za 3 minuty 22 sekund:
Teď se snažím získat podobné údaje z Evoku, 9 měsíců stará baterka, u něj začalo nabíjet na 14,8 V a asi po 20 km to spadlo na 14,6 V. Víc nevím, nemám zatím žádnou cestu, tak snad časem.
Přidáno za 22 minut 27 sekund:
dodám, že v návodu do Čj. je akorát "pozdrav",
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(
-
Online
- Moderátor
- Příspěvky: 13300
- Registrován: 15 roků
- Bydliště: Plzeň
- Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40
Lze zazimovat S60 poslední generace?
Zkusil bych ověřit přesnost toho "voltmetru", protože po 3h aby nabíjelo auto 14,7 je nebezpečně moc.
Lachtane, starý pekáče, když vypneš klíček, tak tam nic nežere. Čim novější, tim víc jednotek s "pár mA" tam je a tim pádem jde dřív do kopru. Taky dřív auta nabíjela baterky na +-14V a tim pádem "nadoraz". Dneska jedou na ekonomický 12,5V a to už je hranice sulfatace, takže auto už po týdnu stání v klidu sulfatuje a baterka jde do řitě.
Lachtane, starý pekáče, když vypneš klíček, tak tam nic nežere. Čim novější, tim víc jednotek s "pár mA" tam je a tim pádem jde dřív do kopru. Taky dřív auta nabíjela baterky na +-14V a tim pádem "nadoraz". Dneska jedou na ekonomický 12,5V a to už je hranice sulfatace, takže auto už po týdnu stání v klidu sulfatuje a baterka jde do řitě.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé

