Výměna lambda sondy

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 898
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Výměna lambda sondy

Příspěvek od Vizibable »

Majkl1: nevim, jak to poznam ? 🤣 v lete jsem mel technickou a OK. Navic midloch pise ze by to litalo jinak.

Tomuto ja nerozumim, neznam princip.

midloch
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V70 P3 2.5FT

Výměna lambda sondy

Příspěvek od midloch »

Vizibable píše: dnes, 18:09
- muzu s tim chvilku jezdit nebo surne vymenit ? Nevim jaky to ma vliv na provoz
Ještě to může být možnost, že zadní lambda je studená (studený motor, studený katalyzátor, vyhřívání nefunguje). Pak se asi zadní lambda drží na těch 0,45 V. Pokud je to napětí stejné i po delší jízdě, já bych zkusil odpojit konektor zadní lambdy a při zapnutém zapalování změřit na konektoru od ŘJ napětí na pinech pro vyhřívání lambdy. Mělo by být 12V. Některé ŘJ ale mají přívod napětí k vyhřívání řízený a vyhřívají ji pouze pokud uznají za vhodné, což právě pouze zapnutí zapalování není ten případ. Pak na konektoru k lambdě můžeš změřit odpor dvou pinů vyhřívání lambdy. Buď tam bude nějaký odpor, pak je asi OK, pokud 0, tak je vyhřívání KO. Samotná zkouška signálního napětí lambdy se možná dá odzkoušet. Bezkyslíkový stav - na signálních pinech je 1V, kyslíkový stav - 0V. Ale lambda musí být zahřátá na provozní teplotu, tj. zapojené vyhřívání. Někde jsem viděl nebo slyšel, že to dělali otevřeným plamenem, který z okolí lambdy ten kyslík sebere ale sám jsem to nikdy nezkoušel.
Zadní lambda nemá na řízení motoru vliv. Je to jen kontrola emisního systému. Přední vypadá dobře.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 792
Registrován: 5 roků
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Výměna lambda sondy

Příspěvek od Majkl1 »

Zadní lambda je tam defakto jako kontrola funkčnosti katalizátoru. Tak jen střílím od boku.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6060
Registrován: 9 roků 1 měsíc
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

Výměna lambda sondy

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ve Vdash to jde taky zobrazit, jen musíš číst pozorně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Vizibable
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 898
Registrován: 4 roky 7 měsíců
Bydliště: Bruntál
Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW

Výměna lambda sondy

Příspěvek od Vizibable »

K tej spodni lambde je blby pristup to doma neudelam. Meril jsem to po 20 minutove jizde takze podle me na zahratem katu. Tohle uz je vyssi divci, nemam ani pinout k lambde, kazdopadne i kdyz bude spatny vyhrev tak je spatna.

No objednam novou nebo tam dam starou jestli najdu a poslu na reklamaci. Ale tohle me nebavi teda 🤣

Jakub: tak pod pedal sensorem bych to fakt nehledal. Ja ten VDASH projel ale nic mi nedavalo smysl. Navic i ostatni hodnoty co jsem zkousel byly nesmysl..

midloch
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 2 roky 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo V70 P3 2.5FT

Výměna lambda sondy

Příspěvek od midloch »

Pinout ani nepotřebuješ, Tvoje skoková mívá 4 vodiče, vyhřívání jsou ty dva silnější (12V), zpravidla stejné barvy. Dva tenčí jsou signální (1V) ruzných barev.

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé