Tomuto ja nerozumim, neznam princip.
Výměna lambda sondy
- Autor
- Zpráva
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 898
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Výměna lambda sondy
Majkl1: nevim, jak to poznam ?
v lete jsem mel technickou a OK. Navic midloch pise ze by to litalo jinak.
Tomuto ja nerozumim, neznam princip.
Tomuto ja nerozumim, neznam princip.
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo V70 P3 2.5FT
Výměna lambda sondy
Ještě to může být možnost, že zadní lambda je studená (studený motor, studený katalyzátor, vyhřívání nefunguje). Pak se asi zadní lambda drží na těch 0,45 V. Pokud je to napětí stejné i po delší jízdě, já bych zkusil odpojit konektor zadní lambdy a při zapnutém zapalování změřit na konektoru od ŘJ napětí na pinech pro vyhřívání lambdy. Mělo by být 12V. Některé ŘJ ale mají přívod napětí k vyhřívání řízený a vyhřívají ji pouze pokud uznají za vhodné, což právě pouze zapnutí zapalování není ten případ. Pak na konektoru k lambdě můžeš změřit odpor dvou pinů vyhřívání lambdy. Buď tam bude nějaký odpor, pak je asi OK, pokud 0, tak je vyhřívání KO. Samotná zkouška signálního napětí lambdy se možná dá odzkoušet. Bezkyslíkový stav - na signálních pinech je 1V, kyslíkový stav - 0V. Ale lambda musí být zahřátá na provozní teplotu, tj. zapojené vyhřívání. Někde jsem viděl nebo slyšel, že to dělali otevřeným plamenem, který z okolí lambdy ten kyslík sebere ale sám jsem to nikdy nezkoušel.Vizibable píše: dnes, 18:09
- muzu s tim chvilku jezdit nebo surne vymenit ? Nevim jaky to ma vliv na provoz
Zadní lambda nemá na řízení motoru vliv. Je to jen kontrola emisního systému. Přední vypadá dobře.
-
Offline
- Příspěvky: 792
- Registrován: 5 roků
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Výměna lambda sondy
Zadní lambda je tam defakto jako kontrola funkčnosti katalizátoru. Tak jen střílím od boku.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 6060
- Registrován: 9 roků 1 měsíc
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Výměna lambda sondy
Ve Vdash to jde taky zobrazit, jen musíš číst pozorně.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Online
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 898
- Registrován: 4 roky 7 měsíců
- Bydliště: Bruntál
- Vůz: S60 2,4T B5244 T3 01' 147kW
Výměna lambda sondy
K tej spodni lambde je blby pristup to doma neudelam. Meril jsem to po 20 minutove jizde takze podle me na zahratem katu. Tohle uz je vyssi divci, nemam ani pinout k lambde, kazdopadne i kdyz bude spatny vyhrev tak je spatna.
No objednam novou nebo tam dam starou jestli najdu a poslu na reklamaci. Ale tohle me nebavi teda
Jakub: tak pod pedal sensorem bych to fakt nehledal. Ja ten VDASH projel ale nic mi nedavalo smysl. Navic i ostatni hodnoty co jsem zkousel byly nesmysl..
No objednam novou nebo tam dam starou jestli najdu a poslu na reklamaci. Ale tohle me nebavi teda
Jakub: tak pod pedal sensorem bych to fakt nehledal. Ja ten VDASH projel ale nic mi nedavalo smysl. Navic i ostatni hodnoty co jsem zkousel byly nesmysl..
-
Offline
- Příspěvky: 4
- Registrován: 2 roky 11 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: Volvo V70 P3 2.5FT
Výměna lambda sondy
Pinout ani nepotřebuješ, Tvoje skoková mívá 4 vodiče, vyhřívání jsou ty dva silnější (12V), zpravidla stejné barvy. Dva tenčí jsou signální (1V) ruzných barev.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé