Motorový olej V8, 3,2

všeobecné dotazy na domácí opravy...
Pravidla fóra
Vážení uživatelé tato sekce je určena pouze pro dotazy všeobecné, které nejdou zařadit k příslušnému typu auta.
Například: Jak nalakovat plecháče a podobně. Ostatní pište podle typových řad tam kam patří.
  • Autor
  • Zpráva
Pep
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 456
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: Korejský toustovač

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Pep »

Zůstal bych u 0W-30, nebo co je v příručce. Je to doporučeno výrobcem, a navíc viskozita oleje hraje roli i s ohledem na tolerance dílů v motoru. Případně můžeš zkusit při výměně oleje udělat proplach BG, třeba to pomůže.

Jinak 5w-40 bych nedoporučoval, respektive byla mi silně nedoporučována. 5w-40 lil předchozí majitel u mé bývalé T6, a jak to dopadlo. Předpokládám, že 3.2 topí stejně jako T6, a 5w-40 je více náchylná k degradaci vlivem vysokých teplot. Aspoň to mi říkali tehdá v AV, když se diagnostikovala spotřeba oleje a dělala následná oprava.
_________________
Je: Obrázek KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:

Obrázek S60 T5 MY2004
Obrázek S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation

M@C
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 242
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: S80 AWD AT 3.2 MY11, V70 AT 3.2 MY09

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od M@C »

Hmm, tak jsem tam, kde jsem byl :D Ale diky za odpovedi.

Servisak mi proplach (ktery jinak celkem doporucuje, treba na segrinem starsim TDCI...) uplne nedoporucil, ze kdyz to bere trosku oleje, tak ze by to potom mohlo brat vic. A doporucil (aniz bych mu tady rikal nejaka moudra z fora) zvednout to na 5W-30 a tot vse. Jen teda ten 5W-30 Mobil je jina specifikace, A3/B3 a ne A5/B5.
_________________
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 685
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Giew »

To je totiž to podstatné. A5B5 má sníženou viskozitu při vyšších teplotách, takže ho motor víc sežere. Ford to předepisoval kvůli emisím: menší spotřeba paliva - > menší emise. To, že pak zakarbonuješ motor a dřív odejde a musíš to řešit, se do emisí nepočítalo.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

M@C
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 242
Registrován: 3 roky 9 měsíců
Bydliště: Beskydy
Vůz: S80 AWD AT 3.2 MY11, V70 AT 3.2 MY09

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od M@C »

Ahaaa. No bylo mi nabidnuto, ze tam ma v barelu Shell 5W-30 A5/B5, ktery mi tam pripadne muze dat. A nebo objednam Mobil 1 A3/B3 a bude to tedy nejspis lepsi... O spotrebu paliva mi az tak nejde, jestli to zere 10 nebo 10,5, kupodivu ta 179kW, na to ze je to AWD A/T tak zere pri tech mych kratkych trasach tady kolem 10 litru, obcas se dostanu i pod 10.
_________________
S80 AWD AT 3.2 179kW, B6324S, MY11
V70 AT 3.2 175kW, B6324S, MY09

Giew
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 685
Registrován: 5 roků 3 měsíce
Bydliště: Popovice
Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od Giew »

Ono ten rozdíl a3b3 / a5b5 asi nebude půl litru na sto... Mně to udělalo skoro litr, když jsem zkusil jít z 5w50 na 0w30 a5b5 (zato spotřeba oleje se zdvojnásobila :D ), ale to je velký rozdíl viskozity.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007

ksw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1003
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Olomouc city a okolí
Vůz: R design 2018 V60 D4
Bydliště: Olomouc city a okolí

Motorový olej V8, 3,2

Příspěvek od ksw »

Urvanej píše: 01 čer 2021 11:47 jinak tady teď ESP celkem za hodně dobrou cenovku, pokud by to někoho zaujalo...
https://jaknaauto.cz/Produkty/MOTOROVE-OLEJE-C54/DLE-NORMY-BMW-C145/BMW-LL-04-C175/MOBIL-1-ESP-Formula-5W-30-5L-P101/

labanos: jenže člověk o motoru, že je v pořádku neví. Stejně tak neřekne, že trpí. On prostě jede a když umře, tak nevíš, zda to udělalo to, cos tam nalil ty, nebo někdo 200tkm před tebou. A komu se kdy vyběhá dost velká vůle na to, aby se měla změnit viskozitní třída... to se prostě nedozvíme, dokud neni pozdě.
je to sice staré téma, nicméně já , když měním olej ve svých povozech, tak ten vyjetý vždy nechám 2 a více dnů ustát v záchytné nádobě, a pak pomalu přelévám do dalších nádob. A sleduju, co mi zůstane na dně, a pokud tam nejsou stříbřité šupinky na dně, tak
věřím, že motor je jakžtakž v pořádku, šupinky jsem měl 2x za život jednou u dacie 1300 (ta byla tehdy nová a měnil jsem jednu šálu) a pak někdy před 10ti lety u staršího auta - už nevím které to bylo, takže to je pro mne taková laická kontrola, zda se motor neporoučí na věčnost, teď jsem tuto kontrolu dělal u evoku po výměně oleje a zatím spokojenost. A když se ti někdy při takové kontrole jednorázově takový kovový stěr objeví, tak netřeba panikařit, muselo by to být víckrát za sebou - při dalších výměnách oleje. A troufám si říct, že pokud kupuješ ojetinu a máš to štěstí, že přijdeš ke studenému motoru, tak přeci poznáš pazvuky po nastartování nebo brilantní zvuk nevyběhaného motoru. A další údaj je přece spotřeba oleje na 10 tkm.
_________________
bylo-nebylo: skoda, Trabant, Dacia 1300, Lada 1300, Fiat Croma turbo i.e., Lancia k 2.0t 162 kw, Ford, CLK,
je LR Evoque, sen a představu dalšího vozu mám, ale garáž je malá :(

Zpět na „Jak co opravit???“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé