Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Prostor pro Vaše auta
Pravidla fóra
V této sekci se můžete pochlubit ostatním uživatelům se svým miláčkem.
Každý, kdo bude chtít, si založí vlastní topik se srozumitelným názvem.
Co napíšete dál, už záleží jen na vás. Pamatujte, že to je galerie, tzn. fotky jsou žádoucí.
Čím víc informací zveřejníte, tím lépe. Je možné požádat o případnou úpravu, pokud by se diskuse rozjela jiným směrem.
  • Autor
  • Zpráva
jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od jehlan »

Polyuretan by se asi protlacil a znovu narovnal, ale toto asi tezko, bych rekl. Kdybych z toho identicky silentbloky nevyndal, rekl bych, ze jsem sahl vedle.
20190930_154800.jpg
20190930_154751.jpg
20190930_154738.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

vityjan
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 956
Registrován: 13 roků 5 měsíců
Bydliště: Buštěhrad
Vůz: 945 D24TIC 94

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od vityjan »

Nemáš koupené silentbloky na panhardku? Vypadá totožně :unknown:
_________________
945, D24TIC, rv. 1994 1995
360 GLS, B200K, rv. 1985

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od jehlan »

Na panhardku je jeden plny a druhy dost podobny, ale, tusim, lisi se prumerem.
Tyhle jsou totozne s puvodnimi. Prumerem sedi s okrajem trubky, ovsem stred je zuzeny o 3,5 mm.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14261
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od raolsa »

Člověče tohle mi přijde, že by tam měla být jenom guma s trubkou uprostřed. Nebo dva silentbloky proti sobě. Na nalisování tohoto silentbloku musí být rovná trubka a ne uprostřed zúžená.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od jehlan »

raolsa píše:Člověče tohle mi přijde, že by tam měla být jenom guma s trubkou uprostřed. Nebo dva silentbloky proti sobě. Na nalisování tohoto silentbloku musí být rovná trubka a ne uprostřed zúžená.
Zvláštní je, že tam tyhle silentbloky byly, ale souhlasím s tím, že se to nedá nalisovat.
Též zvláštní mi přijde, že ipd a skandix nabízí tyče s rovnými trubkami, ani se mi nikde
nepodařilo vygooglit tyhle "konkávní" trubky.

Myslíte, že se mi tam podaří nalisovat alespoň toto https://www.skandix.de/en/spare-parts/suspension-steering/axle-mounting/bushing/bushing-suspension-rear-axle-pull-rod/1010244/?
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Ragnarok
Offline
Příspěvky: 64
Registrován: 7 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: Volvo 245 GLT 88'
Bydliště: Brno

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od Ragnarok »

Shodou okolností jsem toto nedávno řešil. Trubka byla rovná, takže to šlo vylisovat a nalisovat bez problému. Ale v tvém případě si myslím, že ten silentblok v odkazu bude vyhovovat. Já jsem dával ten, který je uveden v alternativách s č. 1039894.
Co mě překvapilo - jak výrazná byla po výměně změna v jízdních vlastnostech k lepšímu..
_________________
Volvo 245 GLT 88', B230E

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od jehlan »

Doufám, že ano. Jinak bych asi sháněl jiné tyče.
Měním všechny, tak doufám, že to přinese výsledky,
ovšem obrovská změna bude jistě v uložení kardanu.
Naposledy upravil(a) jehlan dne 01 říj 2019 14:07, celkem upraveno 1 x.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od tomasss »

Bacha na to, tohle neni polyuretan (PU) ale polyetylen (PE) kterej je jeste mnohem tuzsi...takze nalisovat to pujde jeste hur...
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od jehlan »

PU bych dal nejradeji, ovsem nevim, zda-li je vubec nekdo nabizi.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od standa »

Ad reakční vzpěry - jak psal raolsa, do těch zúžených patří jen guma s vnitřní trubkou. Dávaly se do roku cca 1980: https://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwerk-lenkung/aufhaengung/buchsen/buchse-fahrwerk-hinterachse-zugstrebe-tailliert/1000101/
Novější vzpěry mají zakončení s válcovou trubkou, do které se lisuje konvenční silentblok https://www.skandix.de/de/fahrzeug-teile/fahrwerk-lenkung/aufhaengung/buchsen/buchse-fahrwerk-hinterachse-zugstrebe/1000102/
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od jehlan »

Tak takhle to je! Me bylo zvlastni, ze motorizace tak uplne neodpovida roku vyroby, nicmene v obchodech hledam hlavne dle roku 81, to me nenapadlo, ze starsi rocniky maji jiny vzpery.
A asi uz mi hrablo, kdyz mam pocit, ze jsem z toho lisoval plechovy silentbloky. No uz je to dyl, popletl jsem se.
Toz rada prisla za deset dvanact, Jeste jsem stihnul zmenit objednavku. Diky!
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od jehlan »

Po čase jsem si utrhl zase kus času na dvojku.
Vyměnil jsem simering na převodovce u kardanu a rovnou i silentblok uložení.
Původní se mi nějak nezdál. Převodovka je celá zcákaná, problém bude ale spíš na guferu klikovky, mám ten pocit.

Poskládal jsem ručku. Dal jsem nový pakny a pružiny s tím, že ty starý byly asi unavený, protože pakny v odbržděné poloze dřely u kotouč.
No, a na tom se nic nezměnilo. Pakny kladou velký odpor.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

standa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1789
Registrován: 21 roků 1 měsíc
Bydliště: Brno
Vůz: Amazon, 1800ES, 240, 480, 740,760, T603
Participant x 1

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od standa »

Pakny MUSÍ dosednout na doraz. Na fotce jsou videt fuky :). Pokud je již náprava na autě, tak za popelníkem je štelovací šroub, jinak/taky je potreba rozhýbat přepákování mezi lanem a paknama.
Nedávno se to tady řešilo...
_________________
121 Amazon, B20A, 1970
244 GL, 1980, B21A, Tuzex
3x 240 kombi, 1991-3, B200F, B230F, Super Polar, Eaton Diff Locker, Standheizung
Tatra 603, 1970, V8

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od jehlan »

V duchu nedávno vyřčených rad jsem se právě snažil tomuto předejít, leč chybička se vloudila. Zatím je náprava trochu sedlá, nemám stále připravený reakční vzpěry. Tak to zkusím, až bude pěkně na místě. Táhla jsem rozhýbal a Lanka povolil tak, že očka šla vytáhnout z díry zhruba centimetr a k aretaci na táhla jsem musel mít povysunutý náboj, abych je usadil do patek.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois

Příspěvek od jehlan »

Tak rucku jsem nakonec resil. "prodlouzenim" lanovodu cca o 8mm na jejich uchyceni ke konzoli, zkratka matky jsem dal nadoraz. Zrejme se mi dostaly pod ruky tlustsi pakny, jelikoz brzdi dobre. Vim to, jelikoz je to nyni jedine, co dokaze volvo zabrzdit.
Zadnim trmenum jsem dal nove pisty, predni vypadali dobre, postacilo jen nove tesneni a manzety. Vsechny pisty sly do trmenu vtlacit rukou tak nejak stejne. Kotouce, desky nove. Jde se odvzdusnovat a nic. Pedal nenatlaci.
Tak jsem sundal mr master cylinder a ono tesneni. Objednal jsem sadicku frenkit, tak snad bude dobra. Obrázek
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Příspěvek od jehlan »

Rikal jsem si, ze bych venoval trochu pece agregatu. Ma spatne studene starty, teple starty, nedrzi volnobeh se syticem, bez sytice, vykon je nizky a spotreba vysoka, jinak je ale uplne v poradku.
Rozhodl jsem se tedy udelat par kroku pred tim, nez poskytnu karburator zkusenemu ladici.
1) serizeni ventilove vule
2) vycisteni odvetrani klikove skrine,
sani, hadic atd
3) kontrola ventilu teplych startu
4) kontrola a vyzprava elektrickeho
svazku motoru.
5) novy rozvodak, olej, chladivo

Rad bych vycistil i karburator, kdyz uz je dole. Ale nevim, jestli se do toho pustim.
Kdyby vas napadlo, na co se jeste zamerit, kdyz uz jsem v tom, prosim, napiste. Diky.

Obrázek
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Příspěvek od jehlan »

Tak jsem zmeril vule. Byly uplne vedle. Na sacich ventilech dokonce v rozptylu 0.05 - 0.15, to uz skoro neni ani vule.
Takze sla hlava dolu, ventily ven.
Sedla vypadaji dobre, jen jedno uz je trochu do elipsy. Ventily good, vsechny jsou v norme. Ale nejake lapovani bude. Urcite vymenim jedno sedlo.
Co ovsem neni v pohode, jsou pruziny. Vysku maji spravnou, ale vsechny jsou krivy.
A to vsechno se da udelat, pokud pujde zbrousit hlava. Podle myho mereni se musi zbrousit o 0.45.
Neporadil by nekdo, cim sundat zbytky tesneni? Fungujou ty spreje?
Ja zkousel aceton a odstranovac lepidla bez úspěchu. ObrázekObrázek
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

FrantaB
Offline
Příspěvky: 768
Registrován: 10 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: Volvo 945 D24TIC

Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Příspěvek od FrantaB »

Jestli budeš hlavu brousit, nemusíš brát ohled na nic jiného než na kov. Takže vanu a pokud chceš být restaurátor, na dva týdny aceton s petrolejem-kde je mezera, tam proleze. A pak špachtlí dolů. Některé starší materiály jdou dost dobře hydroxidem (2 polévkové lžíce na litr), za tři dny seškrábat plastovou špachtlí co zbyde, někdy to povolí i mnohem dřív.
_________________
Volvo 945 D24TIC EGR Kat MY96; Holanďan s (587k) 640k na podvozku a (247k) 300k na motoru

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Příspěvek od jehlan »

Dekuju. Nalozil jsem ji zatim (14 dni zpet) do kalfasu s petrolejem. Kvuli lockdownu se na ni mrknu az za nejaky cas, protoze jsem pracovne pryc. Tak uvidim)
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Urvanej
Online
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12912
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Příspěvek od Urvanej »

hydroxid s hliníkem bych moc nekombinoval... ale na železo funguje dobře.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Příspěvek od jehlan »

Hydroxid na to nedam. Videl jsem hydroxidem cistene kartery. Povrch byl hruby s bilym zavojem. Jestli to neco dela hloubkove, nevim.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Příspěvek od jehlan »

Ale rikal jsem si, ze vycistim hydroxidem ucpany odlucovac oleje. Te plastove boude by snad ublizit nemusel.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

imrija
Offline
Příspěvky: 544
Registrován: 6 roků 8 měsíců
Bydliště: Liberec
Vůz: volva

Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Příspěvek od imrija »

Odlucovac oleje mi vzdycky perfektne pustil benzinem :-)
_________________
945 D24TIC M90
944 B230G M47 1992
744 D24T M46
245 B230F M47 - karkulín, ex. veetec

jehlan
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 189
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Šluknovský výběžek
Vůz: 740 glt b234f '89
Bydliště: Mikulášovice

Jehlan Volvo 244GL Alois + 740GLT

Příspěvek od jehlan »

Koupal jsem v benzinu bez uspechu. Je vazne hodne ucpanej, utemovanej.
_________________
Bylo: Volvo 740GL 89´b230f m47

Je: Volvo 244GL 81´b19A m45 Alois
Volvo 740GLT 89´b234f m46 Thomas
Volvo 850SE 93´b5254s m59

Zpět na „Galerie uživatelů“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: JirkaC009, Max007