Ekky píše:Ne to nesouhlasim. Spravne by se melo zipovat v cas a plynule jak mile clovek ma moznost a ne to rvat az na retardery pak musi zastavit a narvat se nekam tim padem zastavi i druhy pruh. To ze pruh konci je s dostatecnym predstihem informovan aby mel cas se zaradit. A nejt na doraz a pak zastavit oba pruhy. To mi fakt zpravne neprijde.
Vyhláška praví: Tam kde se dva pruhy sbíhají .......se použije pravidlo zip. Takže to fakt bude tam na konci. Buhužel mnoho lidí neví co má předtím udělat a tak se přeřazujou kilometry předem, včetně tebe.
A rozčilujou se, když si je dovolíš vzít ještě zprava a ject dalších půl kilometru dopředu
Jak muzes vedet jak ja se radim?
Vetsinou se radim kdyz vidim znacku ze prijde zuzeni a radim se plynule abych nikoho neomezil pokud to situace dovoli.
Ale tuhle jsem mel zasebou nekoho jako ty a mas pravdu,desne pospichal blikal lital ze strany na stranu,tak jsem se zipoval opravdu celi kilometr. hezky po prostredku na care. zaradil jsem se opravdu az u retarderu a desne me bavilo jak tam blbecek zustal stat.
_________________ Volvo XC70 D5 136kW/400Nm MY06, AW Geartronic - GALERIE
Když už jsme u těch kuriozit, tak je ještě jeden typ speciálních borců: strašlivou rychlostí chce mermomocí předjet, je nervózní když to nejde a pak se konečně přeřítí kolem všech aby po 300 m odbočil doprava a sjel z dálnice
Ekky píše:Jak muzes vedet jak ja se radim?
Vetsinou se radim kdyz vidim znacku ze prijde zuzeni a radim se plynule abych nikoho neomezil pokud to situace dovoli.
Ale tuhle jsem mel zasebou nekoho jako ty a mas pravdu,desne pospichal blikal lital ze strany na stranu,tak jsem se zipoval opravdu celi kilometr. hezky po prostredku na care. zaradil jsem se opravdu az u retarderu a desne me bavilo jak tam blbecek zustal stat.
Jak to můžu vědět, tak jak píšeš, blbě.
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
bod 1 resit nebudu..na to tu mate dost velkej flame
k bodu 2 - tohle se mi hrozne libilo ve svycarsku (jako ostatne vetsina veci,je videt ze tam nevladnou kreteni) kde krom toho ze kamionu jezdi minimum(cca 100km trasa po dalnici treba 5ks kamionu),protoze vsechno vozi po zeleznici - tak tam hlavne byl zakaz predjizdeni kamionu tusim mezi 8-22h . v noci si predjizdet mohli.ale tam je provoz celkove klidnejsi protoze je tam 110km/h a za prekroceni rychlosti takovy rakety ze se nam o tom ani nezda .-)
Tvl zipaři, co se z levýho cpou doprava před zuzenim bych fackoval. Když už tu kolonu předjizdim, tak ji aspoň nezpomaluju, protože na konci jsou jedinci, co opravdu ví, co to je zip.
Urvanej píše:Tvl zipaři, co se z levýho cpou doprava před zuzenim bych fackoval. Když už tu kolonu předjizdim, tak ji aspoň nezpomaluju, protože na konci jsou jedinci, co opravdu ví, co to je zip.
supr už jsi asi třetí co ví co to je zip
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Urvanej píše:Tvl zipaři, co se z levýho cpou doprava před zuzenim bych fackoval. Když už tu kolonu předjizdim, tak ji aspoň nezpomaluju, protože na konci jsou jedinci, co opravdu ví, co to je zip.
supr už jsi asi třetí co ví co to je zip
No tak mám pocit,že si buďto blbě rozumíme,nebo neví co je zip.Pokud se někdo začne zařezovat 100m před zůžením a myslí si,jak strašně to dělá správně,tak je na velkém omylu.
martinopel píše:
No tak mám pocit,že si buďto blbě rozumíme,nebo neví co je zip.Pokud se někdo začne zařezovat 100m před zůžením a myslí si,jak strašně to dělá správně,tak je na velkém omylu.
Pochopil jsem to tak že urvanrj se zařazuje až na konci
_________________ V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány
Honza píše:Pochopil jsem to tak že urvanrj se zařazuje až na konci
A tak je to správně.
Osobne me prekvapuje, ze neco, co je ve vyhlasce napsane pomerne jasne a v jinych zemich funguje pomerne bez problemu, pusobi na nasich silnicich takova dilemata. A jeste vic me desi snaha nekterych jedincu "vychovavat" ostatni ridice tim, ze jedou jeste kilometr pred zuzenim prostredkem a blokuji ostatni!
Je opravdu tak tezke pochopit, ze zarazovat se ma az nakonci, tj. pred zuzenim?
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
Ty v prostředku právě jezdí kvůli těm, co se zařazujou v průběhu a tim to celý zpomalujou. Takže se nedivim, že někdo začne takhle vychovávat.
Pokud vidim kolonu, tak mam dvě možnosti, buď se zařadit doprava a v klidu si to vystát, nebo jet vlevo, ale až uplně nejvíc na konec a necpat se jinde doprava i když tam je místo. Až to takhle začnou dělat všichni, budou krásný dva štrůdly vedle sebe a ten pravej bude rychlejší, protože...
Ekky píše:Ale pravidla zipovani neprikazuji jet az na konec suzeni pravidla rikaji ze toho muzes vyuzit a jet az na konec.
zase se tu plácají h---a
§ 12 odst. 5 zák. č. 361/2000 Sb.:
Přejíždět z jednoho jízdního pruhu do druhého smí řidič jen tehdy, neohrozí-li a neomezí-li řidiče jedoucího v jízdním pruhu, do kterého přejíždí; přitom musí dávat znamení o změně směru jízdy. Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu. Tam, kde se dva jízdní pruhy sbíhají v jeden, aniž by bylo zřejmé, který z nich je průběžný, nesmí řidič jedoucí v levém jízdním pruhu ohrozit řidiče jedoucího v pravém jízdním pruhu.
Tj. zip platí až tam, kde přestal být nějaký pruh průběžný. To je jenom na jeho konci
tj. do tý doby si můžeš v podstatě jet v jakým pruhu chceš, ale nemůžeš blokovat ty, co jedou v pravým, protože oni nic neporušujou, pokud všechny v levým pruhu podjedou
Naposledy upravil(a) old.fashioned dne 17 pro 2015 21:40, celkem upraveno 1 x.
Urvanej píše:Ty v prostředku právě jezdí kvůli těm, co se zařazujou v průběhu a tim to celý zpomalujou. Takže se nedivim, že někdo začne takhle vychovávat.
Zajimava logika - tim, ze posunu cele razeni o kilometr dopredu a neumoznim ostatnim dojet az nakonec, tj. pouzit zip dle vyhlasky, nekomu prospeji? Pripadne tim zrychlim provoz?
_________________ Od Volva: 944 1994 D24TIC ZF4HP22 "Ludvik", 245 GL 1980 B21E M46 "Fanousek", 245 GL 1986 D24 M47 "Hyena", 745 1989 B234F M46 M90 "Sysel", 764 1986 B230ET M46 "Zlatovlaska", 764 1988 B280F AW71 "Tomasssovka", BM L50 "Hracanek"
Dale pak: Tatra 603 model 1967, Land Rover Series III 88 2.25 petrol, Lotus Elite 75 model 503....
old fashioned: proti tomu nic nenamítám. To že je někdo kokot ještě neznamená, že něco porušuje. Taky se mi stalo, že jeden pán vylezl z auta a šel vysvětlit pánovi, co ho nepustil 200m před zúžením, cosi o zipu. Tak sem se ho zastal, ať si to ještě jednou pořádně přečte. Nicméně to bylo arogantní hovado, takže asi perly na stěnu.
olivin: ano, takhle podané to zdá se není rozdíl, ale představ si situaci, kdy tím prodloužením kolony blokuješ třeba sjezd nebo tak.
Proto mě takoví "učitelé nechávají naprosto klidným
No, samozřejmě, že řazení do zipu je v místě zúžení. A je úplně jedno který pruh se zužuje a který je průběžný, jak říká značka. Ona tam je třeba jen nějaká překážka, třeba nehoda, nebo něco vysypaného a ten zip tam platí stejně.
To jen řidiči mají za fixovanou tu značku a instinktivně se cpou do té průběžné šipky. Stejně, jako když někde udělají z normální křižovatky kruháč, tak síla zvyku donutí občas někoho dát blinkr do leva (když jede 3. výjezd), přesto, že je to naprostá kravina. On tam ale jezdil dvacet let a vždy dával blinkr do leva.
No... Mně teda bez ohledu na to co praví litera, přijde logičtější ve chvíli kdy zjistím, že např.pravej pruh za 300m končí, přejet do levýho včas, kdy je v levým dost místa mezi autama a nikdo nečekaně nebrzdí. Když jsem před lety jel přes Německo, tak nejdřív tam bylo dost napřed omezení rychlosti, který víceméně všichni respektovali, a pak začali včas zipovat všichni ve stejné rychlosti, takže zúžení jsme proletěli tou danou cca osmdesátkou a ne krokem jak je to často u nás. Všimli jste si jak často se u nás tvoří kolony naprosto zbytečně?
Další příklad: sjezd z D5 na okruh směrem k Barrandovu a dál. Na okruhu je hustá doprava, cedule nad D5 to včas dopředu ukazuje a tudíž se to u sjezdu zahušťuje a zpomaluje. Přijde mi slušný přejet do pravýho pruhu a halt si to tam vyžrat, když už na ten okruh chci/musím. A ne letět v levým jako hovado a pak dupnout na brzdy a zablokovat všechny, kdo na okruh nechtějí/nemusí a rádi by pokračovali na Zličín a dál do Prahy. Vzhledem k tomu, že odbočovací pruh je plnej, pomalej a auta jedou nalepený jedno na druhým, musí takový jelito nutně ohrozit sebe i spoustu jiných v levým pruhu, jak se snaží na krev nacpat mezi ně. Jedinou výjimku, kterou dokážu pochopit, je když pak někdo přejede tu zebru a levým obloukem odbočí směrem na letiště, haby tam fakt netvrdnul zbytečně.