diesel do města
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 6014
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
taky nejsem a hledat se mi to nechce, jen mi něco říká, že spalování nafty je efektivnější než benzínu... tak jsem si to možná zaměnil...
-
Offline
- Příspěvky: 829
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
diesel do města
Jo jo,je to tak benzín je odpad až potom je nafta a s větším výkonem u nafty oproti benzínu,no to by jsme mohli polemizovat,pravdu nemáš..
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3457
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
Tak benzín se destiluje při 30-180 stupních, nafta až přes 220, takže by to znamenalo, že to bude energeticky náročnější.cuhan píše:Jo jo,je to tak benzín je odpad až potom je nafta a s větším výkonem u nafty oproti benzínu,no to by jsme mohli polemizovat,pravdu nemáš..
Zdroj:http://blog.ceskybenzin.cz/2010/10/10/vyroba-benzinu/
obecně je benzín brán jako velmi lehká frakce. Má i menší hustotu energie na litr, proto mají naftové motory vyšší účinnost (mimo jiné), prostě litr nafty má víc energie než litr benzínu.
Jinak je to tuším s hmostností, nafta má vyšší hustotu takže bude i těžší. Kdyby se PHM měřili na kila ne na litry (jak by to mělo dle energie být) tak by naftovej motor byl na provoz dost drahej, protože nafta by stále výrazně víc peněz v přepočtu na litr.
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 6014
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
no zkoušel jsem 125 kw atomosféru a to je lenoch, seděl jsem ve 2,4T, jede jakž takž, ale musí se točit. No a pak ve 120 kw naftě, ta jede obdobně jako o 27 kw výkonnější benzín. Na běžné ježdění, že potřebuješ někoho předjet, se jede prostě s naftou lépe. Nemusím tam ze 4ky či pětky dávat 3ku a točit a tím si zvyšovat spotřebu
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3457
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
Má to krouťákHaben píše:no zkoušel jsem 125 kw atomosféru a to je lenoch, seděl jsem ve 2,4T, jede jakž takž, ale musí se točit. No a pak ve 120 kw naftě, ta jede obdobně jako o 27 kw výkonnější benzín. Na běžné ježdění, že potřebuješ někoho předjet, se jede prostě s naftou lépe. Nemusím tam ze 4ky či pětky dávat 3ku a točit a tím si zvyšovat spotřebu
Řídil jsem růyná naftová auta a u všech mi vadila jedna věc. Pořád řadíš. trošku přidáš a už to chce řadit, protože to točí 3 tisíce
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 6014
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
to je jasné, že to má krouťák, já výkon nejmenoval prvně jako fyzikální veličinu, ale jako jak auto jede (nebo jak to napsat). No u benzínu přeci řadit budeš taky pořád, aby jsi netočil tolik Ba právě naopak, ve 130 km/h točím u nafty 2400 ot u benzínu je to 3000 ot, takže bych měl řadit, ale už není kam
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3457
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
pochopil jsem jak jsi výkon myslel, to byla taková řečnícká poznámkaHaben píše:to je jasné, že to má krouťák, já výkon nejmenoval prvně jako fyzikální veličinu, ale jako jak auto jede (nebo jak to napsat). No u benzínu přeci řadit budeš taky pořád, aby jsi netočil tolik Ba právě naopak, ve 130 km/h točím u nafty 2400 ot u benzínu je to 3000 ot, takže bych měl řadit, ale už není kam
jenže u nafty když potřebuješ prudce akcelerovat tak prostě musíš řadit u toho benzínu podstatně míň.
Další věc je že 3000 u benzínu je lahodnej vzuk u nafty je to strašný ale to je věc subjektivního názoru
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 829
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
diesel do města
No jo,tady se většinou srovnává oturbená nafta a neoturbený benzín,když chci srovnávat tak objektivně,oturbený benzín je na tom o mnoho líp než oturbená nafta a o atmosférické naftě ani mluvit nebudu protože to zkrátka vůbec nejede na rozdíl od atmosférického benzínu..
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvky: 6014
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
jak u které nafty, TDI 103 kw zněl krásně od 2500 ot do 4500 ot
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3457
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
cuhan píše:No jo,tady se většinou srovnává oturbená nafta a neoturbený benzín,když chci srovnávat tak objektivně,oturbený benzín je na tom o mnoho líp než oturbená nafta a o atmosférické naftě ani mluvit nebudu protože to zkrátka vůbec nejede na rozdíl od atmosférického benzínu..
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 6014
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
o neoturnbené naftě bych mluvil, dkybych v takové někdy jel
ale pokud se neplatu tak 2,4T je oturbený benzín a dokonce i výkonnější než D5 120 kw a jede zhruba stejně.
ale pokud se neplatu tak 2,4T je oturbený benzín a dokonce i výkonnější než D5 120 kw a jede zhruba stejně.
-
Offline
- Příspěvky: 2383
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
diesel do města
D5 120kW m6q město - opravdu řadíš skoro pořád. TDI 103kW m5q je to lepší. Ale o tom to není - je to o penězích. Kdybych na to měl, taky budu jezdit benzínem. Ale to by mě prostě sežralo. A náklady? Prosím vás, kdo nemá naftu tak tu neremcejte - máte vyčtený kraviny bůhví odkud, a není to prostě pravda. Mě v životě naftový auto ještě nic nestálo (co se týká toho rozdílu, že je to nafta).
Prostě a jednoduše - ty náklady na provoz dýzla jsou minimálně poloviční a fertich. Já bych taky měl rád 960 v automatu, ale 15 litrů živit opravdu nemůžu. To nikdo nepochopí, pokud nemá oboje.
Prostě a jednoduše - ty náklady na provoz dýzla jsou minimálně poloviční a fertich. Já bych taky měl rád 960 v automatu, ale 15 litrů živit opravdu nemůžu. To nikdo nepochopí, pokud nemá oboje.
-
Offline
- Příspěvky: 3202
- Registrován: 16 roků 4 měsíce
- Bydliště: Slaný, okr. Kladno
- Vůz: SAAB 9-5 AERO 04, V70II R 04, C70 T5 98
diesel do města
Vyzkoušej felicii 1.9 D a pochopíšHaben píše:o neoturnbené naftě bych mluvil, dkybych v takové někdy jel
ale pokud se neplatu tak 2,4T je oturbený benzín a dokonce i výkonnější než D5 120 kw a jede zhruba stejně.
_________________
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
V70R II 2,5T AWD, manual, 220 KW,´04, SAAB 9-5 AERO 2.3T, B235R, manual, 184 kW, ´03, Volvo C70 2,0 T5, B5204T3, 166kW ´98, manual, ARD tuning stage 2, 195kW,
bylo Volvo 460 2.0, B20F manual, 80kW,´95, bylo Volvo V70 2.5 10V, B5252S automat, 106kW,´99, bylo Volvo 850 R, 2.3, B5234T5 automat, 176kW,´96, Volvo V70 T5 2.3, B5234T3, manual, 176kW, ´99,
Vstup do galerie ZDE
-
Offline
- Příspěvky: 2383
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
diesel do města
No, to je fakt celkem trága. U té feldy je to ještě o tom, že to auto na takový těžký motor není absolutně připravený - s tím se skoro nedá jezdit.doktor píše:Vyzkoušej felicii 1.9 D a pochopíš
-
Offline
- Příspěvky: 829
- Registrován: 13 roků
- Bydliště: Zlaté Hory
- Vůz: ......
- Bydliště: Zlaté Hory
diesel do města
Jsem měl kdysi dávno Escorta 1.8D a myslím že Felicie jela líp..
_________________
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
Saab 9-3 1.8T 110Kw
Smart fortwo 0.8cdi 30kw
Toyota Celica 1.8
Mercedes W220 S500 Long 225Kw
Mini Cooper Countryman 1.6D
-
Offline
- Příspěvky: 6014
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
jo éra dieslů bez turba mě nepotkala
-
Offline
- Příspěvky: 1528
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
diesel do města
existuje takova jedna pravda:
kde nafta konci, tam benzin zacina
kde nafta konci, tam benzin zacina
-
Offline
- Příspěvky: 6014
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
jako že, tam kde končí potřebný servis dieslu, tam začínají investice do beznínu???
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 3457
- Registrován: 10 roků 9 měsíců
- Bydliště: Štěpánovice
- Vůz: V70 '97 B5254T@192PSI Black | 850 '95
diesel do města
čekal jsem kdo s něčím podobným přijdeHaben píše:jako že, tam kde končí potřebný servis dieslu, tam začínají investice do beznínu???
_________________
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
V70 '97 B5254T@192PSI Black - Vlk
850 `95 B5252S - Prezident
850 `96 B5252S WAGON A/T Webasto - Myslivec
850 '96 D5252T combi - Daisy
-
Offline
- Příspěvky: 1528
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
diesel do města
nevim, jak jsou na tom ostatni, ale ja do auta jeste v zivote neinvestoval ani korunu...
vsechny ty penize totiz povazuju za utracene a ne investovane
vsechny ty penize totiz povazuju za utracene a ne investovane
-
Offline
- Příspěvky: 2383
- Registrován: 15 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rudice/BK
diesel do města
samozřejmě - pokud budeme srovnávat srovnatelné. Nikdo tu asi nepopírá, že s benzínem může (srovnatelné motory!!!!) být větší legrace. Ale nezapomeňte, že ta spotřeba je opravdu poloviční. Já jezdím s TDI vlastně trvale na doraz, pokud můžu jezdím okresky klidně 150-170 a je mě to fuck, protože to prostě žere pořád stejně. Pokud jsem stejný trasy podobně jezdil s 2.0 LPT (také docela radost), spotřeba v pohodě 11-14 litrů jen to fiklu. Několikrát týdně jezdit na čerpačku je nejen vopruz, ale fakt do leze do penězkoch píše:existuje takova jedna pravda:
kde nafta konci, tam benzin zacina
-
Offline
- Příspěvky: 203
- Registrován: 12 roků 10 měsíců
- Bydliště: Tachov
- Vůz: V850 T5
diesel do města
byly doby kdy jsem měl všechny auta v dieselu. Osobák, terénní i dodávku. Benzín jsem nechtěl. A posledních 5 let mám všechny auta v benzínu a LPG kromě dodávky. Proč? Z vlastní zkušenosti a oprav. Podotýkám že najedu tak 60-70k ročně. A zkušenost z auty mám 25 let. Dřív byl diesel jiný i cena nafty oproti benzínu byla jiná. Spotřeba zůstala, cena nafty s benzínem stejná a náklady na údržbu oproti TDI vzrostla o 200% i cenově. Dnes hodně dělá marketing, a servis také musí být z něčeho živ. Ale nevěřím tomu že někdo s dieslem výrazně proti benzinu ušetří. Zvláště malý nájezd ve městě....
_________________
VOLVO 850 T5
VOLVO 850 T5
-
Offline
- Příspěvky: 1528
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
- Vůz: Volvo S60 2.4T
diesel do města
mr1 píše:Já jezdím s TDI vlastně trvale na doraz, pokud můžu 150-170
-
Offline
- Příspěvky: 6014
- Registrován: 14 roků 9 měsíců
- Bydliště: Zlín
- Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid
diesel do města
Mohu dát statistiku oprav u V70 I 2,5 TDI 103 kw. Prosím, co z oprav by mě nepotkalo u benzínu?hombredavid píše:byly doby kdy jsem měl všechny auta v dieselu. Osobák, terénní i dodávku. Benzín jsem nechtěl. A posledních 5 let mám všechny auta v benzínu a LPG kromě dodávky. Proč? Z vlastní zkušenosti a oprav. Podotýkám že najedu tak 60-70k ročně. A zkušenost z auty mám 25 let. Dřív byl diesel jiný i cena nafty oproti benzínu byla jiná. Spotřeba zůstala, cena nafty s benzínem stejná a náklady na údržbu oproti TDI vzrostla o 200% i cenově. Dnes hodně dělá marketing, a servis také musí být z něčeho živ. Ale nevěřím tomu že někdo s dieslem výrazně proti benzinu ušetří. Zvláště malý nájezd ve městě....
03/2010, 283 000 km:
- Nové letní pneu Brdigestone Turanza R15 205/60
- Nové letní alu disky ATS Exclusive Line
- Montáž zadních parkovacích senzorů
05/2010, 284 000 km:
- Výměna váhy vzduchu
- Zaslepen EGR ventil
07/2010, 286 000 km:
- Výměna cívky kompresoru klimatizace + náplň + čištění klimatizace
08/2010, 289 000 km:
- Výměna P tyčky stabilizátoru
12/2010, 292 000 km:
- Výměna radiátoru topení
06/2011, 294 000 KM:
- Výměna oleje Mobil Super 3000 5W40 + olejový filtr - samodoma
05/2012, 302 000 km:
- Sportovní vzduchový filtr - samodoma
- Výměna brzdové kapaliny
07/2012, 303 000 km:
- Výměna manžet + spony
08/2012, 306 000 km:
- Výměna levého předního ložiska + náboje Meyle HD
10/2012, 307 000 km:
- Výměna xenon žárovek - samodoma
12/2012, 309 000 km:
- Výměna zámku levých předních dveří
- Oprava utřepaných drátů od zadního stěrače – samodoma
- Vyčištění odtoku kondenzátu klimatizace – samodoma
- Nacvaknutí udpadlého táhla klapky vnitřní cirkulace - samodoma
01/2013, 309 500 km:
- Seřízení vůle na klimakompresoru
04/2013, 311 500 km:
- Výměna levého ramene Meyle HD
- Výměna levého čepu řízení Meyle HD
- Geometrie + vyvážení letních kol
- Zbroušení levého předního kotouče
- Vymytí a impregnace sportovního vzduchového filtru - samodoma
05/2013, 312 000 km:
- Výměna oleje Mobil Super 3000 5W40 + olejový filtr - samodoma
06/2013, 313 000 km:
- STK do 06/2015
- výměna roury výfuku, kde byl kdysi dávno katalyzátor za nerezovou rouru (ta stávající se rozpadla)
07/2013, 315 000 km:
- výměna paken ruční brzdy + seřízení ruční brzdy
- výměna brzdové kapaliny + odvzdušnění
- odstranění rzi na lemu zadních kotoučů
11/2013, 318 000 km:
- geometrie
- vyvážení zimního obutí
11/2013, 319 000 km:
- výměna kabinového filtru - samodoma
- oprava táhla klapky vnitřní cirkulace - samodoma
- nové žárovky v dálkách H7 Bosch Plus 90 - samodoma
- seřízení světel
- "renovace" volantu - kožený potah - samodoma
02/2014, 320 500 km:
- výměna palivového filtru Bosch - samodoma (měnil Tommi)
-
Offline
- Příspěvky: 330
- Registrován: 13 roků 9 měsíců
- Bydliště: Malacky
- Vůz: 945 B200FT
diesel do města
Najlepší auto je to, keré zarába, ne to do kerého musíš tlačit tuke.
Ale co sa týka nákladú, tak to záleží aj kus od kusu.
Mám benz+lpg 2x a mnel sem aj dve nafty. Aj TDI aj D5.
Ráno ked je zima tak je benzín na nezaplatení. Kúrí hned.
Ale zas na dálnici s prívjesem je 2,0 síce aj s turbem oproti TDIčku klumpat.
Stále musím radit, ked chcem predjet kamion a u TDIčku sem iba šlápel na plyn a krúťák
sa postaral o šecko. Tak zas platí "100 ludí, 100 chutí"
A povječšinú platí u ludí aj totok: "Co mám v garáži JÁ, tak to je najlepší"
Ale co sa týka nákladú, tak to záleží aj kus od kusu.
Mám benz+lpg 2x a mnel sem aj dve nafty. Aj TDI aj D5.
Ráno ked je zima tak je benzín na nezaplatení. Kúrí hned.
Ale zas na dálnici s prívjesem je 2,0 síce aj s turbem oproti TDIčku klumpat.
Stále musím radit, ked chcem predjet kamion a u TDIčku sem iba šlápel na plyn a krúťák
sa postaral o šecko. Tak zas platí "100 ludí, 100 chutí"
A povječšinú platí u ludí aj totok: "Co mám v garáži JÁ, tak to je najlepší"
_________________
2x V70 TDI, V70 T5
2x V70 TDI, V70 T5
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé