V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
ruprecht
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 252
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Cieszyn
Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od ruprecht »

sline píše:
Miskoboss píše:jasny, olej tam doporucuje martinopel davat 5W-50, Jean mi zase rikal, ze dava 0W-30 dle vyrobce
oba doporucuji Mobil 1, takze ja jedu k Jeanovi - je to bliz, takze budu mit 0W-30
filtry jasan

slo mi spis o to v jakych otackach treba radit, aby nedostavala naprdel dvouhmota
jestli pomaly popojizdeni jezdit na 1stupen, nebo tam vrazit co nejdrive 2stupen a treba z otacek kolem 1200ot pomale pridavat
apod :D

uz jsem precetl, ze mit treba 1200ot na 3stupen a dat tomu plnej plyn, ze dvouhmota dostane takovou kopacku, ze mi to brzy vrati..
vysokyma otackama se zase nici motor - protoze ma diesl vetsi tlaky nez benzin. ale chtel bych vedet, jestli jsou brany jako vyssi otacky napr. 2500, nebo 3000
ja mel ST220, a to tocilo klidne 7000 :D, coz bylo sileny....
diky
otáčky nějak neřeším, řadím jak mi to příjde nejvhodnější :) na 1000otáček nejezdím přeřazju kolem dvou do dvaapůl zhruba když to chceš vědět. a dochlazuju turbo
Dochlazovat turbo u D5? Proč? Není chlazené vzduchem, tak nic nehrozí...
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW Obrázek
BMW Z4 E85, 2.5I

ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14280
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od raolsa »

To si děláš p.del, ne? Samozřejmě, že je potřeba dochlazovat, hlavně při jízdě třeba po dálnici, když potřebuješ natankovat, apod., tak není nejlepší auto hned chcípnout. V rozpáleném turbu se může přismahnout olej a na neštěstí je zaděláno. :wink:
Proto se dochlazuje, neboli motor se nechá chvíli běžet na volnoběh, aby se trochu ochladilo to turbo.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od karelvolvo »

pokud když jedeš přemýšlíš hlavou tak dochlazovat nemusíš
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14280
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od raolsa »

To je fakt. :good:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od hajnej »

Kluci, řešíme hlavně AWD :wink:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

GDPR_user

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od GDPR_user »

Romulusw píše:Nevím jak je to u té sedmdesátky, ale asi to bude hodně podobné, u mojeho jsem jen odřezal příchytky co drží svazek vedoucí z podsedadla k haldexu, vede to uzounkým místem z podběhu pod sedadlo, takže ustřihnout konektor s 5 cenťáky drátu, aby to šlo zase napojit, navázat na ten ustřižený konec nový svazek co vede z té falešné krabičky do té pravé pod sedadlo a celé to tam protáhnout. Vyleze to tou dírou, co se s ní leze zleva do nádrže. Znovu napojit konektor (nebo dát nový, dá se to koupit), nechat to smotané v celé délce (kdyby se to vracelo z5) a napojit nový svazek na konektory pravé DEMky. To je vše.

A protože je přístup k vodičům co ovládají ten ventil, tak se dá pomocí dvoupólového relé úplně odpojit haldex OFF, nebo tam poslat stálých 12V k připojení haldexu ON na tvrdo, anebo nechat normálně připojeno na AUTO.
Když se tam dá 12V nafurt, možná ani nemusí být připojeno čerpadlo, protože haldex si natlakuje sám (jen to trochu dýl trvá, pár otáček prokluzu).

Samozřejmě ON na tvrdo asi nepoužívat na běžné ježdění, ale jen v případě potřeby, nebo kdyby něco... (třeba když prdne přední poloosa :twisted: )
Řekl bych že to není až tak jednoduché,jak si myslíš.

vlado82
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 169
Registrován: 14 roků
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od vlado82 »

martinopel píše:
Romulusw píše:Nevím jak je to u té sedmdesátky, ale asi to bude hodně podobné, u mojeho jsem jen odřezal příchytky co drží svazek vedoucí z podsedadla k haldexu, vede to uzounkým místem z podběhu pod sedadlo, takže ustřihnout konektor s 5 cenťáky drátu, aby to šlo zase napojit, navázat na ten ustřižený konec nový svazek co vede z té falešné krabičky do té pravé pod sedadlo a celé to tam protáhnout. Vyleze to tou dírou, co se s ní leze zleva do nádrže. Znovu napojit konektor (nebo dát nový, dá se to koupit), nechat to smotané v celé délce (kdyby se to vracelo z5) a napojit nový svazek na konektory pravé DEMky. To je vše.

A protože je přístup k vodičům co ovládají ten ventil, tak se dá pomocí dvoupólového relé úplně odpojit haldex OFF, nebo tam poslat stálých 12V k připojení haldexu ON na tvrdo, anebo nechat normálně připojeno na AUTO.
Když se tam dá 12V nafurt, možná ani nemusí být připojeno čerpadlo, protože haldex si natlakuje sám (jen to trochu dýl trvá, pár otáček prokluzu).

Samozřejmě ON na tvrdo asi nepoužívat na běžné ježdění, ale jen v případě potřeby, nebo kdyby něco... (třeba když prdne přední poloosa :twisted: )
Řekl bych že to není až tak jednoduché,jak si myslíš.
Nevidím v tom zas takovou vědu. bude to proporcionální ventil cca něco až 12V. klasická analogová linka.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

GDPR_user

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od GDPR_user »

vlado82 píše:
Samozřejmě ON na tvrdo asi nepoužívat na běžné ježdění, ale jen v případě potřeby, nebo kdyby něco... (třeba když prdne přední poloosa :twisted: )
Řekl bych že to není až tak jednoduché,jak si myslíš.[/quote]

Nevidím v tom zas takovou vědu. bude to proporcionální ventil cca něco až 12V. klasická analogová linka.[/quote]
Představuješ si to jako Hurvínek válku.Mimochodem nový Haldex stojí okolo 70000Kč takže vzhůru do ničení.

vlado82
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 169
Registrován: 14 roků
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od vlado82 »

martinopel píše:
vlado82 píše:
Samozřejmě ON na tvrdo asi nepoužívat na běžné ježdění, ale jen v případě potřeby, nebo kdyby něco... (třeba když prdne přední poloosa :twisted: )
Řekl bych že to není až tak jednoduché,jak si myslíš.
Nevidím v tom zas takovou vědu. bude to proporcionální ventil cca něco až 12V. klasická analogová linka.[/quote]
Představuješ si to jako Hurvínek válku.Mimochodem nový Haldex stojí okolo 70000Kč takže vzhůru do ničení.[/quote]

Tak když to není tak jednoduché, tak jak to tedy je složité. Tak nám to tedy řekni.
Mimochodem když už házíš ceny převodovka např. Mx6 stojí třeba taky 70000 takovej domeček plnej koleček co je v tom kouzelného co se v tom za posledních cca 20 let změnilo?? moc toho nebude...
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

st_Andy
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1901
Registrován: 16 roků 7 měsíců
Bydliště: Košice - Staré mesto
Vůz: V90 D5 AWD Inscription

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od st_Andy »

raolsa píše:To si děláš p.del, ne? Samozřejmě, že je potřeba dochlazovat, hlavně při jízdě třeba po dálnici, když potřebuješ natankovat, apod., tak není nejlepší auto hned chcípnout. V rozpáleném turbu se může přismahnout olej a na neštěstí je zaděláno. :wink:
Proto se dochlazuje, neboli motor se nechá chvíli běžet na volnoběh, aby se trochu ochladilo to turbo.
Nevim od ktere generace motora to tak je ale D5 2008 136kW ma turbo chlazene vodou, a pokud to clovek hned zapikuje po letu dalnici a vypne motor tak se sepne automaticke dochladzovani turba s vodni cirkulaci :twisted:

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14280
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od raolsa »

No tak jestli to má čerpadlo na vodní cirkulaci, tak v pohodě. Já třeba mám turbo vodou chlazené taky, ale žádné čerpadlo na dochlazování tam není a když to chcípnu hned rozžhavené, tak se mi nic nesepne. :pardon: :crazy:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5592
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od Romulusw »

martinopel píše: Představuješ si to jako Hurvínek válku.Mimochodem nový Haldex stojí okolo 70000Kč takže vzhůru do ničení.
Martine, na tom haldexu je fakt hovno ke zničení. To nejdražší je ŘJ a ostatní je spotřebák.
Když ten zadek dostane alespoň základní údržbu (každých 100 tis.) tak přežije celé auto.

Codyhuman
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 217
Registrován: 10 roků 8 měsíců
Bydliště: Zličín u Prahy
Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od Codyhuman »

Romulusw píše:
martinopel píše: Představuješ si to jako Hurvínek válku.Mimochodem nový Haldex stojí okolo 70000Kč takže vzhůru do ničení.
Martine, na tom haldexu je fakt hovno ke zničení. To nejdražší je ŘJ a ostatní je spotřebák.
Když ten zadek dostane alespoň základní údržbu (každých 100 tis.) tak přežije celé auto.
Co je třeba na základní údržbu zadku? :)
_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5592
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od Romulusw »

Výměna oleje v diferáku, výměna oleje haldexové náplně a filtru, každých 80 tis. (1500,-)
Kolem 200 tis může odejít motor v čerpadle, většinou uhlíky (6000,- ) ale dá se i opravit za "pár"stovek.
Pak jsou tam ještě 3 gufera (respektive 4, ale to čtvrté pouze odděluje haldex od diferáku a není důvod k podělání) jedno vpředu u kardanu a dvě na poloosách.
Odhad výdrže 300 tis.

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9948
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od hajnej »

Romulusw píše:Výměna oleje v diferáku
Pozor, diferák nemá vypušták. Buď vysát nebo si vypušták vyrobit, jako se povedlo Romulusovi.
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5592
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od Romulusw »

vlado82 píše:
Nevidím v tom zas takovou vědu. bude to proporcionální ventil cca něco až 12V. klasická analogová linka.
Je to tak, ale to napětí bude výrazně menší. Už jsem to začal měřit a při 14V tam teče 4,5A a solenoid se poměrně rychle ohřívá.
Na fouknutí hubou ho spolehlivě zavře 2,5V - 0,8A asi to provozně nebude o moc víc, protože to funguje na principu šoupěte (síla potřebná k uzavření, nebo otevření není závislá na ovládaném tlaku).
Obrázek ukazuje nastartování, prokluz předních kol a připojení zadku, brždění a hodnoty tlaku na pístu haldexu a ovládací proud solenoidu.
Proudu solenoidem 1,3A odpovídá napětí 4V - 4,3V A JE JASNO JAK ZAPNOUT 4X4 RUČNĚ :D do serie odpor 6,8 Ohm/15W
Obrázek

GDPR_user

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od GDPR_user »

Jak chceš docílit aby ti DEM nespadla do nouze,případně neshodila celé auto?

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5592
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od Romulusw »

martinopel píše:Jak chceš docílit aby ti DEM nespadla do nouze,případně neshodila celé auto?
No, pro začátek mu při manuálním přepnutí solenoidu "naservíruju" ohmickou zátěž stejné hodnoty jako má cívka solenoidu. Paralelně k ní bude kondenzátor, který to podrží po dobu mžiku přepnutí, takže to ani nezaregistruje.
Sice se bude divit, že při jeho povelu na otevření ventilu tlak neklesne a možná to ocení hláškou o poruše, ale ta zase zmizí.
DEMka by celé auto shodit neměla, protože je logicky většinou pouze příjemce informací. Na ni myslím nic nereaguje.
Konečně, tento víkend to chci vše odzkoušet tak dám vědět.

vlado82
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 169
Registrován: 14 roků
Bydliště: Kolín
Vůz: VOLVO

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od vlado82 »

Romulusw píše:
martinopel píše:Jak chceš docílit aby ti DEM nespadla do nouze,případně neshodila celé auto?
No, pro začátek mu při manuálním přepnutí solenoidu "naservíruju" ohmickou zátěž stejné hodnoty jako má cívka solenoidu. Paralelně k ní bude kondenzátor, který to podrží po dobu mžiku přepnutí, takže to ani nezaregistruje.
Sice se bude divit, že při jeho povelu na otevření ventilu tlak neklesne a možná to ocení hláškou o poruše, ale ta zase zmizí.
DEMka by celé auto shodit neměla, protože je logicky většinou pouze příjemce informací. Na ni myslím nic nereaguje.
Konečně, tento víkend to chci vše odzkoušet tak dám vědět.
To jde opět tlakovým čídlem. je to zase pouze aktor do té řídící desky jak ji říkáš DEM.
To znamená dle mně nic světoborného tlakové čidlo a pokud bude analogové (což asi bude) je to anelogová linka napěťová např 0-10V nebo proudová 0-20mA nebo 4-20mA stačí tedy změřít při optimálním tlaku kolik dané čidlo do DEM posílá proudu nebo napětí. a to mu naservírovat externě to tvoje relé by dalšíma kontaktama přerušilo čidlo tlaku na externě dodat potřebný proud-napětí na bezchybný stav do DEM.

Asi to už moc přeháním :o :o
Ty proudy a napětí analogu nevím jaké tam jsou přesně nejsem autotronik živím se automatizací a regulací, ono to je vesměs podobný... akorát těm chytrým krabičkám neříkáme DEM CEM atd. Ale souhrnně PLC ale kompa a takovou skoroVIDU máme taky :D :D
Naposledy upravil(a) vlado82 dne 03 lis 2016 20:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici

old.fashioned
Offline
Příspěvky: 774
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: České Budějovice
Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od old.fashioned »

Romulusw rulez
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5592
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od Romulusw »

vlado82 píše:
To jde opět tlakovým čídlem. je to zase pouze aktor do té řídící desky jak ji říkáš DEM.
To znamená dle mně nic světoborného tlakové čidlo a pokud bude analogové (což asi bude) je to anelogová linka napěťová např 0-10V nebo proudová 0-20mA nebo 4-20mA stačí tedy změřít při optimálním tlaku kolik dané čidlo do DEM posílá proudu nebo napětí. a to mu naservírovat externě to tvoje relé by dalšíma kontaktama přerušilo čidlo tlaku na externě dodat potřebný proud-napětí na bezchybný stav do DEM.
Jo zřejmě by to šlo, v čidle je NTC pro měření teploty a nějaký zřejmě odporový full-bridge pro tlak, ale to řešit zatím nebudu.
Stejně se to bude používat výjimečně a "žluté" chyby se čas od času smažou :)

GDPR_user

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?

Příspěvek od GDPR_user »

Možná by stálo za to hodit to do samostatného topic.

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé