Dochlazovat turbo u D5? Proč? Není chlazené vzduchem, tak nic nehrozí...sline píše:otáčky nějak neřeším, řadím jak mi to příjde nejvhodnějšíMiskoboss píše:jasny, olej tam doporucuje martinopel davat 5W-50, Jean mi zase rikal, ze dava 0W-30 dle vyrobce
oba doporucuji Mobil 1, takze ja jedu k Jeanovi - je to bliz, takze budu mit 0W-30
filtry jasan
slo mi spis o to v jakych otackach treba radit, aby nedostavala naprdel dvouhmota
jestli pomaly popojizdeni jezdit na 1stupen, nebo tam vrazit co nejdrive 2stupen a treba z otacek kolem 1200ot pomale pridavat
apod
uz jsem precetl, ze mit treba 1200ot na 3stupen a dat tomu plnej plyn, ze dvouhmota dostane takovou kopacku, ze mi to brzy vrati..
vysokyma otackama se zase nici motor - protoze ma diesl vetsi tlaky nez benzin. ale chtel bych vedet, jestli jsou brany jako vyssi otacky napr. 2500, nebo 3000
ja mel ST220, a to tocilo klidne 7000, coz bylo sileny....
dikyna 1000otáček nejezdím přeřazju kolem dvou do dvaapůl zhruba když to chceš vědět. a dochlazuju turbo
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 252
- Registrován: 17 roků 10 měsíců
- Bydliště: Cieszyn
- Vůz: S60 D5 Sport 136 kW MY 09
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
_________________
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW
BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
S60 D5 SPORT ´09 "Czarny Szerszeń" 136 kW

BMW Z4 E85, 2.5I
ex V40 1,8i 92kW / 125 oslíků, B4184SM, rv´99 "Srebrny
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14280
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
To si děláš p.del, ne? Samozřejmě, že je potřeba dochlazovat, hlavně při jízdě třeba po dálnici, když potřebuješ natankovat, apod., tak není nejlepší auto hned chcípnout. V rozpáleném turbu se může přismahnout olej a na neštěstí je zaděláno.
Proto se dochlazuje, neboli motor se nechá chvíli běžet na volnoběh, aby se trochu ochladilo to turbo.

Proto se dochlazuje, neboli motor se nechá chvíli běžet na volnoběh, aby se trochu ochladilo to turbo.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 2160
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Vrchoslavice
- Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
pokud když jedeš přemýšlíš hlavou tak dochlazovat nemusíš
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14280
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
To je fakt. 

_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Kluci, řešíme hlavně AWD 

_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Řekl bych že to není až tak jednoduché,jak si myslíš.Romulusw píše:Nevím jak je to u té sedmdesátky, ale asi to bude hodně podobné, u mojeho jsem jen odřezal příchytky co drží svazek vedoucí z podsedadla k haldexu, vede to uzounkým místem z podběhu pod sedadlo, takže ustřihnout konektor s 5 cenťáky drátu, aby to šlo zase napojit, navázat na ten ustřižený konec nový svazek co vede z té falešné krabičky do té pravé pod sedadlo a celé to tam protáhnout. Vyleze to tou dírou, co se s ní leze zleva do nádrže. Znovu napojit konektor (nebo dát nový, dá se to koupit), nechat to smotané v celé délce (kdyby se to vracelo z5) a napojit nový svazek na konektory pravé DEMky. To je vše.
A protože je přístup k vodičům co ovládají ten ventil, tak se dá pomocí dvoupólového relé úplně odpojit haldex OFF, nebo tam poslat stálých 12V k připojení haldexu ON na tvrdo, anebo nechat normálně připojeno na AUTO.
Když se tam dá 12V nafurt, možná ani nemusí být připojeno čerpadlo, protože haldex si natlakuje sám (jen to trochu dýl trvá, pár otáček prokluzu).
Samozřejmě ON na tvrdo asi nepoužívat na běžné ježdění, ale jen v případě potřeby, nebo kdyby něco... (třeba když prdne přední poloosa)
-
Offline
- Příspěvky: 169
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Kolín
- Vůz: VOLVO
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Nevidím v tom zas takovou vědu. bude to proporcionální ventil cca něco až 12V. klasická analogová linka.martinopel píše:Řekl bych že to není až tak jednoduché,jak si myslíš.Romulusw píše:Nevím jak je to u té sedmdesátky, ale asi to bude hodně podobné, u mojeho jsem jen odřezal příchytky co drží svazek vedoucí z podsedadla k haldexu, vede to uzounkým místem z podběhu pod sedadlo, takže ustřihnout konektor s 5 cenťáky drátu, aby to šlo zase napojit, navázat na ten ustřižený konec nový svazek co vede z té falešné krabičky do té pravé pod sedadlo a celé to tam protáhnout. Vyleze to tou dírou, co se s ní leze zleva do nádrže. Znovu napojit konektor (nebo dát nový, dá se to koupit), nechat to smotané v celé délce (kdyby se to vracelo z5) a napojit nový svazek na konektory pravé DEMky. To je vše.
A protože je přístup k vodičům co ovládají ten ventil, tak se dá pomocí dvoupólového relé úplně odpojit haldex OFF, nebo tam poslat stálých 12V k připojení haldexu ON na tvrdo, anebo nechat normálně připojeno na AUTO.
Když se tam dá 12V nafurt, možná ani nemusí být připojeno čerpadlo, protože haldex si natlakuje sám (jen to trochu dýl trvá, pár otáček prokluzu).
Samozřejmě ON na tvrdo asi nepoužívat na běžné ježdění, ale jen v případě potřeby, nebo kdyby něco... (třeba když prdne přední poloosa)
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Řekl bych že to není až tak jednoduché,jak si myslíš.[/quote]vlado82 píše:
Samozřejmě ON na tvrdo asi nepoužívat na běžné ježdění, ale jen v případě potřeby, nebo kdyby něco... (třeba když prdne přední poloosa)
Nevidím v tom zas takovou vědu. bude to proporcionální ventil cca něco až 12V. klasická analogová linka.[/quote]
Představuješ si to jako Hurvínek válku.Mimochodem nový Haldex stojí okolo 70000Kč takže vzhůru do ničení.
-
Offline
- Příspěvky: 169
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Kolín
- Vůz: VOLVO
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Nevidím v tom zas takovou vědu. bude to proporcionální ventil cca něco až 12V. klasická analogová linka.[/quote]martinopel píše:Řekl bych že to není až tak jednoduché,jak si myslíš.vlado82 píše:
Samozřejmě ON na tvrdo asi nepoužívat na běžné ježdění, ale jen v případě potřeby, nebo kdyby něco... (třeba když prdne přední poloosa)
Představuješ si to jako Hurvínek válku.Mimochodem nový Haldex stojí okolo 70000Kč takže vzhůru do ničení.[/quote]
Tak když to není tak jednoduché, tak jak to tedy je složité. Tak nám to tedy řekni.
Mimochodem když už házíš ceny převodovka např. Mx6 stojí třeba taky 70000 takovej domeček plnej koleček co je v tom kouzelného co se v tom za posledních cca 20 let změnilo?? moc toho nebude...
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
-
Offline
- Příspěvky: 1901
- Registrován: 16 roků 7 měsíců
- Bydliště: Košice - Staré mesto
- Vůz: V90 D5 AWD Inscription
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Nevim od ktere generace motora to tak je ale D5 2008 136kW ma turbo chlazene vodou, a pokud to clovek hned zapikuje po letu dalnici a vypne motor tak se sepne automaticke dochladzovani turba s vodni cirkulaciraolsa píše:To si děláš p.del, ne? Samozřejmě, že je potřeba dochlazovat, hlavně při jízdě třeba po dálnici, když potřebuješ natankovat, apod., tak není nejlepší auto hned chcípnout. V rozpáleném turbu se může přismahnout olej a na neštěstí je zaděláno.![]()
Proto se dochlazuje, neboli motor se nechá chvíli běžet na volnoběh, aby se trochu ochladilo to turbo.

-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14280
- Registrován: 15 roků 7 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
No tak jestli to má čerpadlo na vodní cirkulaci, tak v pohodě. Já třeba mám turbo vodou chlazené taky, ale žádné čerpadlo na dochlazování tam není a když to chcípnu hned rozžhavené, tak se mi nic nesepne.



_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Martine, na tom haldexu je fakt hovno ke zničení. To nejdražší je ŘJ a ostatní je spotřebák.martinopel píše: Představuješ si to jako Hurvínek válku.Mimochodem nový Haldex stojí okolo 70000Kč takže vzhůru do ničení.
Když ten zadek dostane alespoň základní údržbu (každých 100 tis.) tak přežije celé auto.
-
Offline
- Příspěvky: 217
- Registrován: 10 roků 8 měsíců
- Bydliště: Zličín u Prahy
- Vůz: XC90 (2003) D5 2401ccm 120kW, D5244T
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Co je třeba na základní údržbu zadku?Romulusw píše:Martine, na tom haldexu je fakt hovno ke zničení. To nejdražší je ŘJ a ostatní je spotřebák.martinopel píše: Představuješ si to jako Hurvínek válku.Mimochodem nový Haldex stojí okolo 70000Kč takže vzhůru do ničení.
Když ten zadek dostane alespoň základní údržbu (každých 100 tis.) tak přežije celé auto.

_________________
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
XC90(rok 2004) D5 2401ccm 120kW, [+230 000km] 9,0l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Výměna oleje v diferáku, výměna oleje haldexové náplně a filtru, každých 80 tis. (1500,-)
Kolem 200 tis může odejít motor v čerpadle, většinou uhlíky (6000,- ) ale dá se i opravit za "pár"stovek.
Pak jsou tam ještě 3 gufera (respektive 4, ale to čtvrté pouze odděluje haldex od diferáku a není důvod k podělání) jedno vpředu u kardanu a dvě na poloosách.
Odhad výdrže 300 tis.
Kolem 200 tis může odejít motor v čerpadle, většinou uhlíky (6000,- ) ale dá se i opravit za "pár"stovek.
Pak jsou tam ještě 3 gufera (respektive 4, ale to čtvrté pouze odděluje haldex od diferáku a není důvod k podělání) jedno vpředu u kardanu a dvě na poloosách.
Odhad výdrže 300 tis.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 9948
- Registrován: 16 roků 9 měsíců
- Bydliště: Dubí
- Vůz: XC70 D5 151kw 2011
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Pozor, diferák nemá vypušták. Buď vysát nebo si vypušták vyrobit, jako se povedlo Romulusovi.Romulusw píše:Výměna oleje v diferáku
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Je to tak, ale to napětí bude výrazně menší. Už jsem to začal měřit a při 14V tam teče 4,5A a solenoid se poměrně rychle ohřívá.vlado82 píše:
Nevidím v tom zas takovou vědu. bude to proporcionální ventil cca něco až 12V. klasická analogová linka.
Na fouknutí hubou ho spolehlivě zavře 2,5V - 0,8A asi to provozně nebude o moc víc, protože to funguje na principu šoupěte (síla potřebná k uzavření, nebo otevření není závislá na ovládaném tlaku).
Obrázek ukazuje nastartování, prokluz předních kol a připojení zadku, brždění a hodnoty tlaku na pístu haldexu a ovládací proud solenoidu.
Proudu solenoidem 1,3A odpovídá napětí 4V - 4,3V A JE JASNO JAK ZAPNOUT 4X4 RUČNĚ


V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Jak chceš docílit aby ti DEM nespadla do nouze,případně neshodila celé auto?
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
No, pro začátek mu při manuálním přepnutí solenoidu "naservíruju" ohmickou zátěž stejné hodnoty jako má cívka solenoidu. Paralelně k ní bude kondenzátor, který to podrží po dobu mžiku přepnutí, takže to ani nezaregistruje.martinopel píše:Jak chceš docílit aby ti DEM nespadla do nouze,případně neshodila celé auto?
Sice se bude divit, že při jeho povelu na otevření ventilu tlak neklesne a možná to ocení hláškou o poruše, ale ta zase zmizí.
DEMka by celé auto shodit neměla, protože je logicky většinou pouze příjemce informací. Na ni myslím nic nereaguje.
Konečně, tento víkend to chci vše odzkoušet tak dám vědět.
-
Offline
- Příspěvky: 169
- Registrován: 14 roků
- Bydliště: Kolín
- Vůz: VOLVO
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
To jde opět tlakovým čídlem. je to zase pouze aktor do té řídící desky jak ji říkáš DEM.Romulusw píše:No, pro začátek mu při manuálním přepnutí solenoidu "naservíruju" ohmickou zátěž stejné hodnoty jako má cívka solenoidu. Paralelně k ní bude kondenzátor, který to podrží po dobu mžiku přepnutí, takže to ani nezaregistruje.martinopel píše:Jak chceš docílit aby ti DEM nespadla do nouze,případně neshodila celé auto?
Sice se bude divit, že při jeho povelu na otevření ventilu tlak neklesne a možná to ocení hláškou o poruše, ale ta zase zmizí.
DEMka by celé auto shodit neměla, protože je logicky většinou pouze příjemce informací. Na ni myslím nic nereaguje.
Konečně, tento víkend to chci vše odzkoušet tak dám vědět.
To znamená dle mně nic světoborného tlakové čidlo a pokud bude analogové (což asi bude) je to anelogová linka napěťová např 0-10V nebo proudová 0-20mA nebo 4-20mA stačí tedy změřít při optimálním tlaku kolik dané čidlo do DEM posílá proudu nebo napětí. a to mu naservírovat externě to tvoje relé by dalšíma kontaktama přerušilo čidlo tlaku na externě dodat potřebný proud-napětí na bezchybný stav do DEM.
Asi to už moc přeháním


Ty proudy a napětí analogu nevím jaké tam jsou přesně nejsem autotronik živím se automatizací a regulací, ono to je vesměs podobný... akorát těm chytrým krabičkám neříkáme DEM CEM atd. Ale souhrnně PLC ale kompa a takovou skoroVIDU máme taky


Naposledy upravil(a) vlado82 dne 03 lis 2016 20:47, celkem upraveno 1 x.
_________________
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
V♂LV♂ XC70 D5 D5244T "05"
V♂LV♂ S40 i B4184S11 "07"
V♂LV♂ V40 TD D4192T1 "97"
VIDA - DICE k dispozici
-
Offline
- Příspěvky: 774
- Registrován: 17 roků 2 měsíce
- Bydliště: České Budějovice
- Vůz: XC60 D4 AWD MY 2017
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Romulusw rulez
_________________
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
XC60, MY 2017, 2,4, D4, 140 kW, AWD, R-Design Summum, automat
ex: V50, 2004, 2,4i, 125 kW, Summum, manual
ex: XC70, 2015, 2,4, D4 Polestar, 162 kW, AWD, Summum, automat
ex: XC90, 2004, 2,4, 120 kW, Summum, D5244T, automat
ex: V40, 1999, 1,8, 85 kW, B4184S, manual
-
Offline
- Příspěvky: 5593
- Registrován: 11 roků 5 měsíců
- Bydliště: Modřany
- Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify
V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Jo zřejmě by to šlo, v čidle je NTC pro měření teploty a nějaký zřejmě odporový full-bridge pro tlak, ale to řešit zatím nebudu.vlado82 píše:
To jde opět tlakovým čídlem. je to zase pouze aktor do té řídící desky jak ji říkáš DEM.
To znamená dle mně nic světoborného tlakové čidlo a pokud bude analogové (což asi bude) je to anelogová linka napěťová např 0-10V nebo proudová 0-20mA nebo 4-20mA stačí tedy změřít při optimálním tlaku kolik dané čidlo do DEM posílá proudu nebo napětí. a to mu naservírovat externě to tvoje relé by dalšíma kontaktama přerušilo čidlo tlaku na externě dodat potřebný proud-napětí na bezchybný stav do DEM.
Stejně se to bude používat výjimečně a "žluté" chyby se čas od času smažou

V70 D5 AWD - jak s tim jezdit aby vydrzelo?
Možná by stálo za to hodit to do samostatného topic.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot]