Pro milovníky letadel a létání.

Různé Volvo-odkazy...
  • Autor
  • Zpráva
Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5106
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: PRG

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Lachtan »

JJ - Doha, to opravdu není žádný zázrak :no:
Já byl rozmlsaný z Dubaje a tohle mi vcelku zklamalo.
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

matej.sagat
Offline
Příspěvky: 242
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06

Pro milovníky letadel

Příspěvek od matej.sagat »

PeM: jojo, zelenobílý Binter :) a v té době pilot ne o moc starší odemně (mi teda tak připadal) .... bylo mi 19 :)

ludanek
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 158
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Vůz: S80 3.2 Executive
Bydliště: Karlovy Vary

Pro milovníky letadel

Příspěvek od ludanek »

Taky dost dobře nechápu ekonomiku některých společností.. Např: spoj Praha-Vídeň-Bangkok je levnější koupit tady z Prahy i s tím hodinovým přeletem Prg-Vie než kopuit letenky na ten stejný spoj přímo z Vídně.. A to jsme letěli s tím vrtulákem (letěl jsem poprvé v životě s vrtulema a dost jsem se bál) jen v 6 lidech!! :lol: Byli to Austrian Airlines..
_________________
Volvo S80 3.2 EXECUTIVE MY08
Bylo: S60 2.4i 170ps (2002)

PeM
Offline
Příspěvky: 173
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Vůz: n

Pro milovníky letadel

Příspěvek od PeM »

ludanek píše:Taky dost dobře nechápu ekonomiku některých společností.. Např: spoj Praha-Vídeň-Bangkok je levnější koupit tady z Prahy i s tím hodinovým přeletem Prg-Vie než kopuit letenky na ten stejný spoj přímo z Vídně.. A to jsme letěli s tím vrtulákem (letěl jsem poprvé v životě s vrtulema a dost jsem se bál) jen v 6 lidech!! :lol: Byli to Austrian Airlines..
To bych řekl světlá výjimka, že je něco levnější z PRG s přestupem ve VIE, ale jinak je v to normální, že si jednotlivé aliance lifrují pasažéry v codesharu do hlavních hub-u / hlavní letiště/, říká se tomu hub and spoke , český ekvivalent hvězdicová sít a doslova nacucávání kaštanů na hlavní odletové místo.

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Pro milovníky letadel

Příspěvek od dali »

Jsem jedinej komu ten interiér v F class Emirates připadá přeplácanej a světskej? Je to jak korejský auto vyšší třídy cca 8 let zpátky :bad: Chtěl by někdo z vás mít takovejhle styl v autě? BTW najdou se nějaký aerolinky který mají First Class zařízenou vkusně, nebo se sází na to že s tím stejně lítaj jen arabáci, a žluťáci, který jsou kýčaři od přírody a nejspíš tu přeplácanost maj napsanou snad i v genech....

koch
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1729
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Opava (Oščadnica, SK)
Vůz: Volvo S60 2.4T

Pro milovníky letadel

Příspěvek od koch »

no je to uz nějaký ten pátek co jsem letěl businessem do NY s SAS a bylo to asi to nejlepší co jsem v letadle zažil... krasne letusky, dobre jidlo, teple rucniky, prijemna atmosfera... lital jsem s SAS docela hodne a rad...
no a v posledni dobe co litam, snazim se vzdy letet LC za skorozadarmo a beru to tak ze kdybych se na cokoliv stezoval, byl bych asi za kretena :)

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Pro milovníky letadel

Příspěvek od VanThomas »

_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Airbus380
Offline
Příspěvky: 719
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Airbus380 »

Tohle musel být zážitek.... a zajímalo by mě kolik ho tenkrát stála letenka...http://concorde.wz.cz/index2.php?page=index
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

PeM
Offline
Příspěvky: 173
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Vůz: n

Pro milovníky letadel

Příspěvek od PeM »

Airbus380 píše:Tohle musel být zážitek.... a zajímalo by mě kolik ho tenkrát stála letenka...http://concorde.wz.cz/index2.php?page=index
Bratru pouhých- 117 - 195 tis Kč dle třídy, return :D

Airbus380
Offline
Příspěvky: 719
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Airbus380 »

No slušný.... na to že to bylo před vice jak před 10 lety. Ale pro ty lidičky z Wall Street to bylo jako nic... snad se jednou něco podobného na nebe vrátí. :)
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Pro milovníky letadel

Příspěvek od dali »

PeM píše:
Airbus380 píše:Tohle musel být zážitek.... a zajímalo by mě kolik ho tenkrát stála letenka...http://concorde.wz.cz/index2.php?page=index
Bratru pouhých- 117 - 195 tis Kč dle třídy, return :D
Tohle je jedna z věcí u kterých mě hodně mrzí že nejspíš už nikdy možný nebudou.

PeM
Offline
Příspěvky: 173
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Vůz: n

Pro milovníky letadel

Příspěvek od PeM »

http://www.liveatc.net/search/?icao=lkpr

pro pobláznivce jako já na dlouhé večery ve spojitosti s flightradar24.com úžasná věc.
Doporučuji Tower nebo Ground a pro přelety LKAA FIR High a Lachtana možná chytíte na Low :) :)

matej.sagat
Offline
Příspěvky: 242
Registrován: 12 roků 6 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: V70 AWD D5 136kW MY06

Pro milovníky letadel

Příspěvek od matej.sagat »

PeM: vždy mě fascinovalo poslouchat rozdíly v angličtine.. :)

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5106
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: PRG

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Lachtan »

dali píše:Tohle je jedna z věcí u kterých mě hodně mrzí že nejspíš už nikdy možný nebudou.
Concorde už nikdy nikde létat nebude - bohužel - byl to úžasný výtvor a jsem rád, že jsem měl tu čest být přítomen na place při všech jeho příletech na Ruzyňské letiště :good:
Mám tady doma pár památek na něj, placku: LONDON-PRAGUE-LONDON Firs Concorde Flight 22nd October 1986, takovou tu dárkovou krabičku pro každého cestujícího s prospekty, pohlednicemi, visačkami na kufry a bianko pamětním listem :wink:
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Airbus380
Offline
Příspěvky: 719
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Airbus380 »

Pravda v Praze byl několikrát, zajímavé bylo, nekolikrát v rámci zájezdu nějaké cestovky. No každopádně to musel být zážitek a letiště obležené spotterama. Tak dneska se dá alespoň prohlédnou v Sinsheimu vedle TU144...
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5106
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: PRG

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Lachtan »

Poprvé to bylo k 50tému výročí otevření linky LHR-PRG-LHR, podruhé to bylo v rámci nějaké "okružní" propagační cestě BA, pak už si to nevybavuji, možná kvůli závadě...
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Pro milovníky letadel

Příspěvek od dali »

JJ, tuším že jedna návštěva byla neplánovaná kvůli nějaký komplikaci.

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Honza »

dali píše:JJ, tuším že jedna návštěva byla neplánovaná kvůli nějaký komplikaci.
Jednou si taky dal opakované cvičné přistání a start.
Odtartoval domu ale pro poruchu zadního podvozku který nešel zasunout se musel po vypuštění paliva nad strakonickem vrátit na Ruzyň.
_________________
V70II D5, 2003 / V850 2,5TDi, '96, použita na orgány

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4072
Registrován: 19 roků 7 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Pro milovníky letadel

Příspěvek od dali »

To musela bejt celkem paráda, pár tun petroleje třeba na poli, v lese... nebo eště líp jestli byla po cestě nějaká silnice.

VanThomas
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1176
Registrován: 19 roků 6 měsíců
Vůz: 745 D24T M46+OD 90'
Bydliště: Praha 3

Pro milovníky letadel

Příspěvek od VanThomas »

Vypouštění paliva není zas tak neobvyklý, dělá se to dost vysoko, aby na zem nic nespadlo.
(ale k naštvání to je, etalon by na to chrochtal doživotně a ještě by zbylo :evil: )
_________________
V70 B5254T AW50 98'
VW Polo 2002 1.2 HTP Poloauto s půlkou motoru...
bylo 745 D24T M46+OD 90'

Lachtan
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 5106
Registrován: 19 roků 10 měsíců
Bydliště: PRG

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Lachtan »

dali píše:To musela bejt celkem paráda, pár tun petroleje třeba na poli, v lese... nebo eště líp jestli byla po cestě nějaká silnice.
Dříve to se to občas použilo (hlavně u ruských mašin), ale s postupným vývojem se stále snižoval rozdíl mezi maximální vzletovou a maximální přistávací hmotností, takže potřeba vypouštět palivo za letu se stále snižovala.
V současnosti spousta dopravních letadel toto ani neumí.

Trysky na vypouštění paliva se většinou umisťovaly na konce křídel a vypouštěné palivo se se vlastně "rozprášilo" na aerosol/mlhu která se rozptýlila v dlouhém čase nad velkou plochou (x-set km2), takže nedocházelo ke kontaminaci pozemků.
Představy, že z nebe prší kerosin, nebo, že se někde nacházely louže kerosinu se opravdu nezakládají na pravdě a patří do kategorie "urban legend", nebo JPP. :wink:

Navíc - vypouštění paliva za letu se používalo opravdu pouze v případě nouze, kdy nebyla jiná možnost. Zkrátka ojedinělé případy. 8)
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)

Honza
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 5022
Registrován: 21 roků 10 měsíců
Bydliště: České Budějovice
Vůz: V70 D5, 03, man, lah. zelená

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Honza »


Airbus380
Offline
Příspěvky: 719
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Airbus380 »

Mám jeden dotaz pro znalé....
Pustil jsem si po dlouhé době LIVEATC, vrtá mi hlavou jedna věc. Při přeletech na našim územím, kdy se letadla ohlašují nebo odhlašují do a z našeho řízení leteckého provozu. Ty dispečeři vidí v těch jejich systémech, kdo ty letadla pilotuje jméno a atd..... že někdy pozdraví toho pilota v češtině. A to jsou cizí společnosti, piloti také odpoví někdy v češtině.... :) Je mi jasné, že se někteří znají... ale překvapilo mě, že se zdravili CZ a pilot jim odpověděl v CZ třeba u UAE, EVA, TK... Lufthansa a GWI, RYR tam to nějak beru....
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

PeM
Offline
Příspěvky: 173
Registrován: 12 roků 2 měsíce
Vůz: n

Pro milovníky letadel

Příspěvek od PeM »

Airbus380 píše:Mám jeden dotaz pro znalé....
Pustil jsem si po dlouhé době LIVEATC, vrtá mi hlavou jedna věc. Při přeletech na našim územím, kdy se letadla ohlašují nebo odhlašují do a z našeho řízení leteckého provozu. Ty dispečeři vidí v těch jejich systémech, kdo ty letadla pilotuje jméno a atd..... že někdy pozdraví toho pilota v češtině. A to jsou cizí společnosti, piloti také odpoví někdy v češtině.... :) Je mi jasné, že se někteří znají... ale překvapilo mě, že se zdravili CZ a pilot jim odpověděl v CZ třeba u UAE, EVA, TK... Lufthansa a GWI, RYR tam to nějak beru....
1. ATC primárně nevidí jména PIC
2. Zdravení v národním pozdravu je neformální zvyklost
3. Je to jenom o náladě obou stran, nic víc v tom nehledat

Airbus380
Offline
Příspěvky: 719
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Teplice
Vůz: V70II D5

Pro milovníky letadel

Příspěvek od Airbus380 »

Ok děkuji.... mě to jen zajímalo, zda tam nemají nějak podobný systém jako u nás, jestli zrovna nevidí jména posádky pilotní kabiny.. Dělám dispečera u vláčků a tyhle informace máme. Vidíme kdo a co veze, ale to je taky jiný svět. :) A taky mě překvapuje kolik bab sedí za kniplem. To na lokomotivách jsou v celé ČR jen 3 strojvedoucí dámského pohlaví....
_________________
Bylo....Škoda Yeti 1,2TSi
Honda XRV750 Afrika Twin

Zpět na „Zajímavé odkazy na internetu“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé