udrzba automat geartronic

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 446
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno

udrzba automat geartronic

Příspěvek od sordo »

Tohle je uplne normalni stav. pod 1500 uz neni tlak oleje v prevodovce ta vysoky aby udrzel uzamceny hydromenic. Proto ho odemkne ale prevodovka nevyradi, jen uz nema takovy brzdny ucinek. Zkus v tu chvili vyradit na neutral a ucitis ze auto prestane brzdit motorem uplne.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

MichalXTZ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Vůz: XC90 D5 2006
Bydliště: Mníšek p. B.

udrzba automat geartronic

Příspěvek od MichalXTZ »

To si tak úplně nemyslim. S pár automatama jsem se už v životě svezl a zažil jsem to opravdu jen u Volva. A jak jsem psal, při jízdě po městě to je příjemný, motor tě nebrzdí a setrvačností to ujede dost. Ale z kopce je to teda divný...
_________________
XC90 D5 2007
̶V̶7̶0̶I̶I̶ ̶D̶5̶ ̶2̶0̶0̶4̶
Jeep XJ 4.0 HO 1994

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 446
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno

udrzba automat geartronic

Příspěvek od sordo »

MichalXTZ píše:To si tak úplně nemyslim. S pár automatama jsem se už v životě svezl a zažil jsem to opravdu jen u Volva. A jak jsem psal, při jízdě po městě to je příjemný, motor tě nebrzdí a setrvačností to ujede dost. Ale z kopce je to teda divný...
Bohužel je to tak. Resp. je to vlastnot tohoto Aisinu ve Volvu (ale třeba i v Saabu se to chová stejně). Pokud chceš aby brzdný učinek motoru byl vyšší - musíš si podřadit.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

MichalXTZ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Vůz: XC90 D5 2006
Bydliště: Mníšek p. B.

udrzba automat geartronic

Příspěvek od MichalXTZ »

No, radost z toho nemám, ale díky za vysvětlení. A furt lepší když to dělá všem a né jenom mě, to by bylo divný :D
_________________
XC90 D5 2007
̶V̶7̶0̶I̶I̶ ̶D̶5̶ ̶2̶0̶0̶4̶
Jeep XJ 4.0 HO 1994

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

udrzba automat geartronic

Příspěvek od David Patočka »

Jojo, každýmu automatu se dá něco vytknout, tak jako každýmu řidiči, kterej dělá něco jinak, nežli já.

řadí moc brzo, nebo moc pozdě, nebrzdí motorem.....
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

MichalXTZ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Vůz: XC90 D5 2006
Bydliště: Mníšek p. B.

udrzba automat geartronic

Příspěvek od MichalXTZ »

David Patočka píše:Jojo, každýmu automatu se dá něco vytknout, tak jako každýmu řidiči, kterej dělá něco jinak, nežli já.

řadí moc brzo, nebo moc pozdě, nebrzdí motorem.....
Tak to určitě, ale myslim, že čim novější AT to je, tím může být jeho chování lepší. Koumám to každou jízdu, je to jak říká sordo, při vyřazení na N převodovka skutečně přestane brzdit úplně, i když se zdá, že nebrzdila ani předtim.
A ještě bych potřeboval jednu věc poradit, údajně jde softwarově zakázat (zrušit) vyřazování rychlosti při delším stání na brzdě, kde se to dá sehnat? :D
Díky za rady.
_________________
XC90 D5 2007
̶V̶7̶0̶I̶I̶ ̶D̶5̶ ̶2̶0̶0̶4̶
Jeep XJ 4.0 HO 1994

mekky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 378
Registrován: 12 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno
Vůz: C70 T5 98´

udrzba automat geartronic

Příspěvek od mekky »

MichalXTZ píše:
David Patočka píše:Jojo, každýmu automatu se dá něco vytknout, tak jako každýmu řidiči, kterej dělá něco jinak, nežli já.

řadí moc brzo, nebo moc pozdě, nebrzdí motorem.....
Tak to určitě, ale myslim, že čim novější AT to je, tím může být jeho chování lepší. Koumám to každou jízdu, je to jak říká sordo, při vyřazení na N převodovka skutečně přestane brzdit úplně, i když se zdá, že nebrzdila ani předtim.
A ještě bych potřeboval jednu věc poradit, údajně jde softwarově zakázat (zrušit) vyřazování rychlosti při delším stání na brzdě, kde se to dá sehnat? :D
Díky za rady.
ja si myslim ze kdyz stojis na brzde tak tam mas zarazenou furt jednicku :) neutral mas jen pri poloze P a N
_________________
Je:C70 T5 B5234T3 man 98´- K24(1,5 bar),E85
Je: VW Golf II 1.6D (brzo bude motor 1.6TD a nějaké kw a nm navíc)
Bylo:S60 T5 184kW Aut. 3" Custom Exhaust , LPG-Lovato

MichalXTZ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Vůz: XC90 D5 2006
Bydliště: Mníšek p. B.

udrzba automat geartronic

Příspěvek od MichalXTZ »

Nene, opravdu, po pár vteřinách stání na brzdě u stojícího auta převodovka vyřadí, jakmile pustíš brzdu, zase zařadí. Ale je tam taková nepříjemná prodleva. Když jenom zastavim např. na stopce a hned se zase rozjedu, neudělá to. Četl jsem to někde tady a nemůžu to najít :pardon:
_________________
XC90 D5 2007
̶V̶7̶0̶I̶I̶ ̶D̶5̶ ̶2̶0̶0̶4̶
Jeep XJ 4.0 HO 1994

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

udrzba automat geartronic

Příspěvek od ok2ucx »

Pokud si dobře pamatuji, tak tuhle 'fičuru' měla jen starší auta (-2001) a jelikož to mělo nepříznivý dopad na životnost převodovky, šlo to plánovaně vypnout. Je to vlastně jen SW (konfigurace auta), u pár aut už jsme (@d5t5.com) to taky vypínali (jen Praha a Liberec).

Pavel
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

MichalXTZ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Vůz: XC90 D5 2006
Bydliště: Mníšek p. B.

udrzba automat geartronic

Příspěvek od MichalXTZ »

Opravdu mi to ale dělá... Zítra někam zajedu a zjistim. Věděli by třeba v T6R? To mám asi nejblíž...
_________________
XC90 D5 2007
̶V̶7̶0̶I̶I̶ ̶D̶5̶ ̶2̶0̶0̶4̶
Jeep XJ 4.0 HO 1994

michal_0077
Offline
Příspěvky: 625
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

udrzba automat geartronic

Příspěvek od michal_0077 »

jo je to presne jak pises, volvo ze zacatku (jako jedine) davalo na ty prevodovky software s NEUTRALCONTROL... jestli tam mas tuhle tak si nech v prevodovce prehrat software...

nekdo tady psal ze volvo od toho upustilo protoze cim je prevodovka vic opotrebovana tim pomalejsi je opetovne zarazeni... netrpelivej ridic nepocka prida a prevodovka se z toho muze posr*t...
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

tymon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 603
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko

udrzba automat geartronic

Příspěvek od tymon »

jak pise ok2ucx, lze to poladit polozkou v configu - neutral control (volvo jiz tuto polozku nenabizi)
pokud to budes chtit vypnout, tak ve spolupraci s T6R to umime zaridit :)
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

udrzba automat geartronic

Příspěvek od David Patočka »

Jak říkáš, neutral control zrušit....a taky by to chtělo vyčistit rozvaděč převodovky.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

michal_0077
Offline
Příspěvky: 625
Registrován: 14 roků 11 měsíců
Bydliště: Olomouc
Vůz: V70 II

udrzba automat geartronic

Příspěvek od michal_0077 »

a neni tam lepsi dat novej SW kterej to nema? aktualizace SW resilo i problemy s razenim
_________________
[s]V70 II 2,5T AT5 + LPG[/s] - porucha automatu --> ekologická likvidace
V70 II 2,5T + LPG - manuál
Saffron V70 R AWD '98 (AT4) 2.3T 20V
XC90 D5 AT6 AWD
XC60 D4 AWD R-design polestar

tymon
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 603
Registrován: 16 roků 4 měsíce
Bydliště: Liberecko / Praha
Vůz: V90CC D5 MY19 / V60 D6 / V70R MY98
Bydliště: Liberecko

udrzba automat geartronic

Příspěvek od tymon »

aktualizace SW TCM bohuzel nevypne neutral control, pokud je v CEM zapnuty... a Volvo ofiko vypninani zastavilo
_________________
Opravy / repase / klonování / párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / REM / SRS / UEM / CCM / DDM / PDM /
D5T5.com pro: Praha, Česká Lípa, Mladá Boleslav, Liberec, Děčín, Mělník - info@d5t5.com / https://d5t5.com/helpdesk/

Vzdálený start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika, atd... - VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
VOLVO hra D5T5 RACER https://d5t5.com/article/d5t5-racer-volvo-game

MichalXTZ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Vůz: XC90 D5 2006
Bydliště: Mníšek p. B.

udrzba automat geartronic

Příspěvek od MichalXTZ »

David Patočka píše:Jak říkáš, neutral control zrušit....a taky by to chtělo vyčistit rozvaděč převodovky.
tymon píše:jak pise ok2ucx, lze to poladit polozkou v configu - neutral control (volvo jiz tuto polozku nenabizi)
pokud to budes chtit vypnout, tak ve spolupraci s T6R to umime zaridit :)
Ok, zítra se stavim v T6R a domluvíme se. Díky moc!
_________________
XC90 D5 2007
̶V̶7̶0̶I̶I̶ ̶D̶5̶ ̶2̶0̶0̶4̶
Jeep XJ 4.0 HO 1994

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

udrzba automat geartronic

Příspěvek od David Patočka »

Domluveno, bude opraveno. :)
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

MichalXTZ
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 28
Registrován: 16 roků 11 měsíců
Bydliště: Mníšek pod Brdy
Vůz: XC90 D5 2006
Bydliště: Mníšek p. B.

udrzba automat geartronic

Příspěvek od MichalXTZ »

David Patočka píše:Domluveno, bude opraveno. :)
Bohužel nevychází čas, je sezóna a jsem pořád v práci, jakmile ale bude chvilka, tak zavolám a po domluvě přivezu! Jenom že jsem se na to nevykašlal :beer:
_________________
XC90 D5 2007
̶V̶7̶0̶I̶I̶ ̶D̶5̶ ̶2̶0̶0̶4̶
Jeep XJ 4.0 HO 1994

David Patočka
Offline
Profi prodejce
Příspěvky: 1005
Registrován: 18 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha 9
Vůz: XC 60 D5 158kw 2015 R Design automat

udrzba automat geartronic

Příspěvek od David Patočka »

OK, nevadí, ale chce to dát včas dopředu vědět, protože toho převodovkování máme až nad hlavu.
_________________
XC60 158 kw D5 + Polestar, automat.
http://www.svedskedily.cz
Generální a střední opravy poškozených motorů Volvo D5 + T5, 2.4T apod., opravy hlav motoru D5 + benzínové, opravy manuálních převodovek M66 a diferenciálů, opravy automatických převodovek Aisin Warner, opravy úhlových převodovek, prodej použitých náhradních dílů a mnoho dalšího kolem Volva.
Areál servisu VOLVO T6R s.r.o., Mezi Vodami 11a, Praha 4 Modřany
tel. 724 100 742 Pracujeme pouze ve všední dny od 8:00 do 17:00 Děkujeme za pochopení.

iRRes
Offline
Příspěvky: 175
Registrován: 12 roků 5 měsíců
Bydliště: Praha 7 - Holešovice
Vůz: S60 D5 AWD R Polestar MY2012 230k,470Nm

udrzba automat geartronic

Příspěvek od iRRes »

MichalXTZ píše:To si tak úplně nemyslim. S pár automatama jsem se už v životě svezl a zažil jsem to opravdu jen u Volva. A jak jsem psal, při jízdě po městě to je příjemný, motor tě nebrzdí a setrvačností to ujede dost. Ale z kopce je to teda divný...
Na tohle jsou dobry Alpy, vyjedeš si o 2000m vejš a cestou dolu se ti hulí od brzd :good:
_________________
LR Discovery TDV6 HSE MY2007 ( 200k ) - pracant
LR RR TDV8 Vogue MY2008 (310k ) - stíhačka
S60 D5 AWD R Polestar MY2012 ( 230k, 470Nm ) - bejvalka
XC90 D5 MY2006 (200k ) - bejvalej

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé