repas automatu Aisin 55-50

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Rumlik
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S60 2.4T AWD 02'
Bydliště: Praha 5

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Rumlik »

bohužel ne. Jen že se shání ŘJ převodovky. Problem je ten, že výměna za jinou z jiného auta nebude na 90% fungovat. a vzhledem k tomu, že je to AWD kdy je ta ŘJ jiná a tolik jich zas není, tak na výběr toho moc není. Jsou tu nabídky ale ze Slovenska je to spíše pokus než jistota funkčnosti.

Dá se asi i opravit, bohužel jak mi bylo často řečeno, fungovat to asi bude ale logicky bez záruky. Což by mi nevadilo, ale firma která nám to repasuje nám logicky nedá záruku na převodovku, pokud si necháme ŘJ u někoho opravovat, jelikož je tu i kdyby maličká šance, že může ŘJ někdy tu převodovku poničit a ne jen převodovku.

Ať už je na tom pravdy vše nebo jen část či nic, pořád mi přijde lepší, než ji opravovat třeba za 8k se ji pokusit sehnat někde novou se zárukou za dobrý peníz (např 10k).

Každopádně, možností je přeci jen ještě víc, jde tu pochopitelně o peníze.

Mít 100k na účtu, jedu do Volva, dám tam za ni třeba 30k a jedu vesele s autem domů. Navíc asi jen blbec by dal za to 30k, když to je velký koláč z ceny auta... tak se hledá alternativa
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán

Rumlik
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S60 2.4T AWD 02'
Bydliště: Praha 5

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Rumlik »

jednotka je na ceste, pak ji jen prehodit a ve Volvu přepárovat na naše auto.
Obvolaval jsem minuly tyden asi 6 autorizovanych servisu Volvo v Praze a okolí a abych rekl pravdu, krome jednoho totalne neschopni a vubec nevedi nic.

bud o TCM nevedi nic a nebo Vam nakecaj kecy co Vam pak vyvrati jinej.

Az ten posledni mi rekl, sice to co ostatni a to ze jednotka nikdy vymenit nepujde ale asi po 10min mi volali zpet, ze se omlouva za chybu a ze Volva do roku 2003 myslim rekl, maj TCM naparovanou na vic veci nez jen ECM a ze uz vymenit nejdou (i nejaka ochrana proti kradezi a pak prodeji).

A ze jediny co, je sehnat jednotku do roku vyroby 2003 ale doporucuje spis z uplne stejneho auta, ze je to jiste.

Sehnal jsem z S60, vyrobeno myslim ve stejny den co nase a taky AWD. seriove cislo bylo taky skoro stejny. zitra/pozitri je u nas a vymenime. pak verim, ze konecne bude od vseho klid a konecne se budu moc od brezna v aute projet :)
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán

GDPR_user

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od GDPR_user »

Co budeš dělat až utratíš peníze za jednotku a software a převodovka pořád nepojede?

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 446
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od sordo »

Stejně bych těm povídačkám o vadné TCM moc nevěřil. Pokud tam šla dát zpatečka před repasí, musí i potom. Notabene pokud diagnostika nic nehlásí.

Před 14-ti dny jsem konecně dokončil repas své převodovky. V domacích podmínkách bez připravků to byl sice trochu porod. Ale už jsem s tím dal cestu Brno - Mostar - Dubrovník a zatím funguje vše jak má :)

Zaměřil bych se na volič rychlosti v autě a na převodovce.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Rumlik
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S60 2.4T AWD 02'
Bydliště: Praha 5

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Rumlik »

volič funguje. signály z něj vycházejí tak jak mají. ty jdou do TCM a tam to končí. z TCM občas signál k solenoidů už nejde. každopádně jednotku jinou už mám tak uvidíme snad tento týden. Ale mluvil jsem s 5 autorizovanýma servisy a prý se to nestává, ale možný to je. v T6R mi bylo řečeno, že dokonce TCM i měnili (sice u S80) ale ta je stejná).

jinak gratuluju ke konečně bezproblémovému chodu převodovky. doufám, že me to již brzy také čeká. Rád bych s ním na dovču.
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán

jaro1977
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 16 roků
Bydliště: slovensko RA
Vůz: V70 xc 2,4 tb 5244t3

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od jaro1977 »

Už je to nejaká doba,ja som to zveril Martinoplovi. Ku koncu to radilo trojku že to až zvonilo.
Bola urobená výmena oleja s preplachom.Použitý bol aj prípravok trans-tune od IPD.
Od výmeny som najazdil asi 3500 km.Zo začiatku to hodilo aj do núdzového režimu.
Môžem povedať že teraz je to oproti tomu ako to šlo, 100 krát lepšie.

Fakt som nevedel ako to dopadne, ale som rád že to nedopadlo ako v Rumlikovom prípade.
Na jeho mieste by som kolaboval. :crazy:
Takže si dajte záležať komu svoje auto zveríte,aby ste neprišli o majetok alebo o zdravie.
A na záver ďakujem Martinoplovi a jeho pani manželke za prístup k ZÁKAZNÍKOVI. :good:
_________________
Volvo V70-XC, 2,4- 5244t3, 147 kw r.v.2001 bolo
LR 300 Tdi
Mbéčka Octavia.

Jarda333
Offline
Příspěvky: 40
Registrován: 17 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: xc90 D5 151kw
Bydliště: Praha

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Jarda333 »

jaro1977 píše:Už je to nejaká doba,ja som to zveril Martinoplovi. Ku koncu to radilo trojku že to až zvonilo.
Bola urobená výmena oleja s preplachom.Použitý bol aj prípravok trans-tune od IPD.
Od výmeny som najazdil asi 3500 km.Zo začiatku to hodilo aj do núdzového režimu.
Môžem povedať že teraz je to oproti tomu ako to šlo, 100 krát lepšie.

Fakt som nevedel ako to dopadne, ale som rád že to nedopadlo ako v Rumlikovom prípade.
Na jeho mieste by som kolaboval. :crazy:
Takže si dajte záležať komu svoje auto zveríte,aby ste neprišli o majetok alebo o zdravie.
A na záver ďakujem Martinoplovi a jeho pani manželke za prístup k ZÁKAZNÍKOVI. :good:
Dobrá zpráva pro další, jaká byla cena?
_________________
Volvo V 70II AWD 147kw
bylo: Volvo 850 2,4 20V 1993 Volvo 360 1,4 Volvo 340 1,4 Volvo 440 1,8

jaro1977
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 24
Registrován: 16 roků
Bydliště: slovensko RA
Vůz: V70 xc 2,4 tb 5244t3

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od jaro1977 »

Nieže by som to nechcel prezradiť,ale bolo toho robené viac.
Rozvody,Uhlovka,Guferá na motore,Manžeta na poloose.........
Mám na chvíľu pokoj. 8)
Naposledy upravil(a) jaro1977 dne 24 črc 2012 21:09, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo V70-XC, 2,4- 5244t3, 147 kw r.v.2001 bolo
LR 300 Tdi
Mbéčka Octavia.

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Urvanej »

Myslím, že by si každej kdo má AW55-50 měl přečíst a zapamatovat některé pasáže v TOMTO dokumentu.
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 446
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od sordo »

Urvanej píše:Myslím, že by si každej kdo má AW55-50 měl přečíst a zapamatovat některé pasáže v TOMTO dokumentu.
Přesně tak. Zvláště ty s typem oleje.
Když jsem si nechal opravovat převodovku u jedněch blbounů. Počíst si můžete tady - https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=127&t=31366
Dali tam špatnej typ oleje - výsledek - po 500km byl černej jak bota. Nakonec jsem se to rozhodnul repasnout sám. Po 3000km je olej pořád tak červenej, jako když jsem ho tam nalil.
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Urvanej »

Hele nechceš to dát dokupy, aby třeba další to mohl zopáknout?
Např. já teď jak trouba hledal,kde to má měrku, žádnou jsem tam neobjevil :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 446
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od sordo »

O to bych se mohl pokusit. SIce si to nenafotil. Ale čerpal jsem z návodů ze zahraničí. Navic mám doma ještě jednu převodovku rozdělanou, tak možná zrepasuju i tu. Pokud se mi podaří sehnat za rozumnou cenu master rebuilt kit tak jako minule :)
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Kopeček
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 111
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Bydliště: Jindřichův Hradec / Topoľčany
Vůz: V70 XC, MY2004, Ford Escort MK2 RS1800

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Kopeček »

vyřešeno
_________________
XC70 - B5254T2, 2003, automat
Ford Escort RS1800 BDG, MK2 - 1975, Grp.2
Ford Escort RS 1600 BDA, MK1 - 1971, Grp.2
Citroen Jumper - 2010 (debilní Francouz, ale dělník)
Ford Transit MK2
Fiat X1/9

Rumlik
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S60 2.4T AWD 02'
Bydliště: Praha 5

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Rumlik »

po dlouhe dobe, jsem si nasel cas tu napsat. auto porad nemame, auto porad nepojizdne. vymena jednotky prevodovky a naparovani sofrwaru nezabralo. ani zmena k horsimu ani lepsimu. neradi to zpatecku a kdyz ano tak jen obcas a velmi nahodne ji tam zasoupne a neplynule prechazej i jednotlive stupne.

to horsi na tom je to, ze za opravu jsme jiz zaplatili a auto nejede.

momentalne resime reklamaci a pry se dnes ozvou...

vic psat neni treba. neni na to nalada ani cas. az budu vedet neco dal, dam vedet.
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od karelvolvo »

Jo zlatej fofrklacek
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

tomasss
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2153
Registrován: 17 roků 2 měsíce
Bydliště: Sydney - AUS
Vůz: Mitsubishi Challenger

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od tomasss »

karelvolvo píše:Jo zlatej fofrklacek
Leky uz sis vzal? :roll:
_________________
Je: Mitsubishi Challenger 2002 3.0 V6 aut
Bylo: V40 D2 6q 88kW MY2017, 760GLE B280F AW71 108kW, 960II B6304S3 AW30-43 150kW, 2x 740TURBO B204GT M90 147kW, S70R B5234T3 AW50-42 176kW

Rumlik
Offline
Příspěvky: 79
Registrován: 13 roků 3 měsíce
Vůz: S60 2.4T AWD 02'
Bydliště: Praha 5

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Rumlik »

tak chyba nalezena. auto uz radi a jezdi krasne a v pohode. zitra se bude delat technicka a olej do motoru a auto je nase. co jsem zatim mel za informaci, bylo neco s cerpadlem oleje ci co. nesepinalo. nemohu ted rict presne, jeste jsem s nima o tom poradne nemluvil.

v utery nebo ve stredu mam auto doufam doma, tak se ozvu
_________________
- Volvo S60 2.4T 147kW (B5244T3) AWD automat, MY 2002 - prodán
- Subaru Legacy 2.5i 123kW AWD automat, MY 2006 USA - prodán

sordo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 446
Registrován: 13 roků 11 měsíců
Bydliště: Brno

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od sordo »

No, čerpadlo na Aisinu si nevybíra kdy bude čerpat, protože tlakuje olej vždy když jede motor. :) ale na čerpadle jsou lamely zpatečky a jedničky, tak možná tam něco bylo špatně. :)
_________________
Volvo V70 D5 MY2002 AT | VW Touareg W12
Bylo: VolvoXC90 MY2007 AT 3.2 , Citroën C6 3.0I V6 MY2007AT, Saab 900Turbo, Saab 9-5 2.0t, Peugeot 407 Coupé, Mitsubishi Galant V6, Fiat Stilo 1.6, Peugeot 406 2.0i

Honzik240
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 13 roků 4 měsíce
Bydliště: Malé Kyšice (Kladno)

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Honzik240 »

Zdravíčko, mám V70 TDi s 360tis a těsnění jak na motoru, tak na převodovce vypadají ještě originálně, že by se v tom ještě nikdo nemusel hrabat. Ale už došlo i na mýho oře - při zařazenym Dčku a vyšlápnutym plynu nepadá rychlost do neutrálu, ale stále se drží otáčky motoru a při dojíždění, třeba na semaforu, začne převodovka dost vibrovat a někdy se vibrace neztrácí ani při přidání plynu. Jinak ve vyšších otáčkách v pohodě. Rozhodl jsem se přestat dohadovat s mym garážmajstrem o objemu náplně, on tomu rozumí samozřejmě "nejlíp", odvezl outo na výměnu oleje do VOLVA ve Stodůlkách a byl jsem mile překvapenej cenou 3600,- vč. proplachu a adaptace. Vibrace úplně nepřestaly, ale o dost se to zlepšilo, tak doufám, že si olej sedne a za pár tisícovek km se vrátí vše do normálu...
_________________
R.I.P. Volvo 240 Estate Diesel
new borned: Volvo V70 TDi - neverending story:)

GDPR_user

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od GDPR_user »

Honzik240 píše:Zdravíčko, mám V70 TDi s 360tis a těsnění jak na motoru, tak na převodovce vypadají ještě originálně, že by se v tom ještě nikdo nemusel hrabat. Ale už došlo i na mýho oře - při zařazenym Dčku a vyšlápnutym plynu nepadá rychlost do neutrálu, ale stále se drží otáčky motoru a při dojíždění, třeba na semaforu, začne převodovka dost vibrovat a někdy se vibrace neztrácí ani při přidání plynu. Jinak ve vyšších otáčkách v pohodě. Rozhodl jsem se přestat dohadovat s mym garážmajstrem o objemu náplně, on tomu rozumí samozřejmě "nejlíp", odvezl outo na výměnu oleje do VOLVA ve Stodůlkách a byl jsem mile překvapenej cenou 3600,- vč. proplachu a adaptace. Vibrace úplně nepřestaly, ale o dost se to zlepšilo, tak doufám, že si olej sedne a za pár tisícovek km se vrátí vše do normálu...
To si piš,že ti za 3500 udělali proplach. :lol: :lol: :lol:

travex
Offline
Příspěvky: 1035
Registrován: 21 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od travex »

kdyz uz jsme u tech repasi, nemate nekdo po ruce skrin aw55-50sn, potreboval bych znat rozmer zavitu (prumer, stoupani, delka zavitu) na zatkach portu SLT a B5 na viku skrine.... priznam se, ze jsem ponekud liny jit zatky vytocit z auta - zvlast kdyz se muzu zeptat...
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________

XC70 II Ocean Race/R B5244T3 ARD AUT 2002
MB W169 266.920 AUT 2005
BMW F800ST 2008
Romet Pony M301 1988

cesnekac
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: dědek V70, 2000, 2,5 TDI/103 KW D5252T
Bydliště: Chomutov

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od cesnekac »

Ahoj, jen bych se rád zeptal, kdy je vlastně vhodný čas na první proplach a kontrolu ATM a musí se už začít projevovat nějaké poruchy ? Děkuju
_________________
byl: Saab 9-3 sportsedan, B207R/154kw aut.
par francouzu, nemcu, italu

Indigo
Offline
Příspěvky: 21
Registrován: 14 roků 4 měsíce
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo C70 D5 Summum, r.v. 2007
Bydliště: Ostrava

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od Indigo »

Já propachuju co 60-80 tis. km.
Když se projeví nějaké poruchy, tak už je pozdě. :)

GDPR_user

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od GDPR_user »

Pokud mohu radit,tak před proplachem BG106 nechat cca 30min,prožadit jednotlivé polohy,případně i nechat chvíli točit, po proplachu a vymazání adaptačních hodnot BG310

cesnekac
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 51
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Chomutov
Vůz: dědek V70, 2000, 2,5 TDI/103 KW D5252T
Bydliště: Chomutov

repas automatu Aisin 55-50

Příspěvek od cesnekac »

Tak dneska vyměněn olej v převodovce: http://www.oleje-mazivo.cz/?91,mobil-atf-3309-1l-baleni
+ dle názoru servisu není proplach třeba, tak uvidím zatím všechno funguje, řadí krásně, rovnou vyměněn i motorák + filtr a svíčky...motor jenom ševelí :roll:
_________________
byl: Saab 9-3 sportsedan, B207R/154kw aut.
par francouzu, nemcu, italu

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé