Já jen uzavřu můj příběh s nefunkčním bufíkem. Porucha podávacího palivového čerpadla, nahrazeno China originálem (497,-), nové náhradní vedení od podávacího čerpadla k prvnímu spoji u motorového prostoru (originál neprůchozí), vyčištění bufíku, tryska ucpaná (membrána OK) vyčištěna ultrazvukem. Bufík si bufá jako za mlada....
Rozborka bufíku - návod
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 18
- Registrován: 5 roků 8 měsíců
- Bydliště: České Heřmanice
- Vůz: XC90 2,4D D5 136kW 2010
Rozborka bufíku - návod
Zdar jak sviňa.
Já jen uzavřu můj příběh s nefunkčním bufíkem. Porucha podávacího palivového čerpadla, nahrazeno China originálem (497,-), nové náhradní vedení od podávacího čerpadla k prvnímu spoji u motorového prostoru (originál neprůchozí), vyčištění bufíku, tryska ucpaná (membrána OK) vyčištěna ultrazvukem. Bufík si bufá jako za mlada....
Já jen uzavřu můj příběh s nefunkčním bufíkem. Porucha podávacího palivového čerpadla, nahrazeno China originálem (497,-), nové náhradní vedení od podávacího čerpadla k prvnímu spoji u motorového prostoru (originál neprůchozí), vyčištění bufíku, tryska ucpaná (membrána OK) vyčištěna ultrazvukem. Bufík si bufá jako za mlada....
-
Offline
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
tak nám za měsíc napiš, kde byl další problém... 
-
Online
- Příspěvky: 3467
- Registrován: 11 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha - Opava
- Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005
Rozborka bufíku - návod
No já vám nevím, zase tak tragicky bych to neviděl. 6let bufikuju a nic neřeším. Snad to není rouhání 
-
Offline
- Příspěvky: 20
- Registrován: 4 roky 2 měsíce
- Bydliště: Šenov
- Vůz: V70 I 2.5tdi Stage1 125kw
Rozborka bufíku - návod
Kde jsi sehnal nebo z čeho udělal membránu prosím?
Paťa píše: 20 pro 2023 14:45 A nebo opravit.stačí vyměnit membránu,pokud na konci trysky nechybí zúžení jako na fotce.jeden z bufíků už mi takhle jede 5.roků
-
Offline
- Příspěvky: 199
- Registrován: 2 roky 8 měsíců
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
Rozborka bufíku - návod
Někde už jsem to tu psal.
Obchod s těsněními , membrána síla 0,3mm průměr 30mm .
Jestli chceš můžu ti trysku opravit.kdyžtak napiš SZ.
Obchod s těsněními , membrána síla 0,3mm průměr 30mm .
Jestli chceš můžu ti trysku opravit.kdyžtak napiš SZ.
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rozborka bufíku - návod
Přichází zima. Včera jsem poprvé zkusil topení a skoro vůbec netopí.
Teplota vzduchu je max. vlažná. Motor se doprostřed ukazatele přitom nahřeje celkem rychle (stačí 5 minut s těžší nohou).
Trubky dovnitř jsou také max. vlažné.
Mám nezávislé topení. Dle vidy je u topení extra vodní pumpa. Jak funguje - má běžet i když neběží nezávislé topení, aby se točila okruhem voda?
Taky jsem ve vidě zjistil, že "CEM - coolant water temp" údaj je trvale 182.2 °C. Chyba ve vidě žádná. Jak postupovat a co proměřit?
Teplota vzduchu je max. vlažná. Motor se doprostřed ukazatele přitom nahřeje celkem rychle (stačí 5 minut s těžší nohou).
Trubky dovnitř jsou také max. vlažné.
Mám nezávislé topení. Dle vidy je u topení extra vodní pumpa. Jak funguje - má běžet i když neběží nezávislé topení, aby se točila okruhem voda?
Taky jsem ve vidě zjistil, že "CEM - coolant water temp" údaj je trvale 182.2 °C. Chyba ve vidě žádná. Jak postupovat a co proměřit?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14684
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rozborka bufíku - návod
Tipuju ucpaný radiátor. Celkem běžná závada.
Pumpa od bufíku se točí jenom když bufík topí, jinak jí voda jen protéká tlakem pumpy motoru.
Pumpa od bufíku se točí jenom když bufík topí, jinak jí voda jen protéká tlakem pumpy motoru.
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rozborka bufíku - návod
Radiátorem myslíš přední chladič nebo výměník uvnitř auta?
- Od výměníku uvnitř auta jsem odpojil obě hadice a pustil tam vodu z každé strany. Řekl bych, že voda teče na druhou stranu celkem snadno.
- Přední chladič se chová takto: Horní trubkou vlevo (při pohledu zepředu auta) vtéká teplá až horká voda a spodem vpravo vytéká studená až vlažná. V létě uchladil všechno.
Pokud jsou oba více či méně průchozí, tak tady chyba být nemůže. Co dál prověřit? Nebo to je prostě standard že auto bez bufíku skoro netopí?
- Od výměníku uvnitř auta jsem odpojil obě hadice a pustil tam vodu z každé strany. Řekl bych, že voda teče na druhou stranu celkem snadno.
- Přední chladič se chová takto: Horní trubkou vlevo (při pohledu zepředu auta) vtéká teplá až horká voda a spodem vpravo vytéká studená až vlažná. V létě uchladil všechno.
Pokud jsou oba více či méně průchozí, tak tady chyba být nemůže. Co dál prověřit? Nebo to je prostě standard že auto bez bufíku skoro netopí?
-
Offline
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
myslel vnitřní radiátor topení
ale píšeš, že trubky do tohoto radiátoru jsou sotva vlažné, což značí, že to topit nemůže, otázka proč?
zkoušel jsi to i s bufíkem?
ale píšeš, že trubky do tohoto radiátoru jsou sotva vlažné, což značí, že to topit nemůže, otázka proč?
zkoušel jsi to i s bufíkem?
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rozborka bufíku - návod
Bufík mi právě netopí (min. vadné čidlo teploty) a tak tu sonduji jak to bez bufí má topit a jak na opravu.
Aktuální stav je, že voda je velmi vlažná a topení skoro netopí. Jelikož je (vnitřní) radiátor průchozí, tak mi přijde, že problém je někde mezi radiátorem a horkým okruhem vody.
Aktuální stav je, že voda je velmi vlažná a topení skoro netopí. Jelikož je (vnitřní) radiátor průchozí, tak mi přijde, že problém je někde mezi radiátorem a horkým okruhem vody.
-
Offline
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
můžeš zkusit vyřadit bufík tak, že propojíš hadice do a z bufíku
nebo jestli máš diag, jde zapnout čerpadlo na bufíku samostatně, tak by šlo poznat, jestli tomu pomůže
jinak bez bufíku to má topit se stejnou intenzitou, jen bude trvat delší dobu, než se to ohřeje
mimochodem mám podobný problém, auto mi netopí, radiátor vyměněný, když zapnu bufík, tak začne topit, asi se prostě pomocí čerpadla bufíku voda protlačí, mám podezření na nějaký problém na egru nebo na samotném čerpadle motoru
Přidáno za 1 minuta 14 sekund:
jo a radiátor je na malém okruhu egr-radiátor-bufík-motor
nebo jestli máš diag, jde zapnout čerpadlo na bufíku samostatně, tak by šlo poznat, jestli tomu pomůže
jinak bez bufíku to má topit se stejnou intenzitou, jen bude trvat delší dobu, než se to ohřeje
mimochodem mám podobný problém, auto mi netopí, radiátor vyměněný, když zapnu bufík, tak začne topit, asi se prostě pomocí čerpadla bufíku voda protlačí, mám podezření na nějaký problém na egru nebo na samotném čerpadle motoru
Přidáno za 1 minuta 14 sekund:
jo a radiátor je na malém okruhu egr-radiátor-bufík-motor
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14684
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rozborka bufíku - návod
Máš to blbě. 
Správně to je motor -> EGR -> bufík -> radiátor -> motor.
Správně to je motor -> EGR -> bufík -> radiátor -> motor.
-
Offline
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
teď si nejsem úplně jistý, ale měl jsem za to, že bufík je určen primárně pro ohřev motoru, tedy bufík - motor a pak až topení, ale možná se pletu 
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14684
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rozborka bufíku - návod
Pleteš.
Bufík je prostě věc na ohřev vody.
Mám to vyzkoušené na více modelech.
Bufík je pouze vložen do malého okruhu.
Mám to vyzkoušené na více modelech.
Bufík je pouze vložen do malého okruhu.
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rozborka bufíku - návod
Tohle musím prověřit a není mi potom moc jasné, proč je horní trubka do chladiče horká, ale trubky do radiátoru vlažné až skoro studené.
Je možné že je ucpaný malý okruh?
Teplota vody je jinak ok, po rád minutách svižnější jízdy naběhne doprostřed palubního ukazatele a tam se drží.
K bufíku: Kde najdu teplotní čidlo a jak ho vyměním (po sundání nárazníku)? Má někdo čidlo z nějaké rozborky navíc?
Je možné že je ucpaný malý okruh?
Teplota vody je jinak ok, po rád minutách svižnější jízdy naběhne doprostřed palubního ukazatele a tam se drží.
K bufíku: Kde najdu teplotní čidlo a jak ho vyměním (po sundání nárazníku)? Má někdo čidlo z nějaké rozborky navíc?
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14684
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rozborka bufíku - návod
Čidlo je v těle bufíku pod deklíkem. Dá se koupit samostatně, ale musíš ho naletovat, protože je součástí kabeláže.
Můžeš vyzkoušet sundat levou hadici od radiátoru (při pohledu do motoru) místo ní dát kus hadice do expanzky, nastartovat a kouknout jestli z ní poteče voda. Pak zkusit sundat pravou hadici, do ní zase strčit kus hadice a vyzkoušet to znovu. Pokud poteče více vody z pravé hadice (co vede od bufíku), tak máš ucpaný radiátor.
Můžeš vyzkoušet sundat levou hadici od radiátoru (při pohledu do motoru) místo ní dát kus hadice do expanzky, nastartovat a kouknout jestli z ní poteče voda. Pak zkusit sundat pravou hadici, do ní zase strčit kus hadice a vyzkoušet to znovu. Pokud poteče více vody z pravé hadice (co vede od bufíku), tak máš ucpaný radiátor.
-
Offline
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
jo, to jsem zkoušel taky, místo levé hadice dát bypass do expanzky, voda z toho na volnoběh tekla, ale zdálo se mi že docela málo a neměl jsem nikoho, kdo by mi přidal plyn, tak jsem se na pravou hadici už vykašlal, no auto netopí
jinak pro výměnu teplotního čidla na bufíku je nejlepší celý bufík sundat, tzn nárazník dolů, odpojit (případně propojit, pokud chceš jezdit bez bufíku) 2 vodní hadice a sundat 3 šrouby a rozpojit konektor, vše je popsáno na začátku tohoto vlákna
a čidlo teploty je toto https://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/independent-car-heater/thermostat-independent-car-heating/1030874/
jinak pro výměnu teplotního čidla na bufíku je nejlepší celý bufík sundat, tzn nárazník dolů, odpojit (případně propojit, pokud chceš jezdit bez bufíku) 2 vodní hadice a sundat 3 šrouby a rozpojit konektor, vše je popsáno na začátku tohoto vlákna
a čidlo teploty je toto https://www.skandix.de/en/spare-parts/interior-temperature/independent-car-heater/thermostat-independent-car-heating/1030874/
-
Offline
- Příspěvky: 199
- Registrován: 2 roky 8 měsíců
- Bydliště: Vyškov
- Vůz: V70 II D5 120kW 02'
Rozborka bufíku - návod
Nechci kecat ale v odkazu je tepelná pojistka která při přehřátí odstaví napájení palivové pumpy bufíku.
-
Offline
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
ajo, pardon, ten odkaz je snímač přehřátí bufíku, snímač teploty je ten váleček, co se vloží do těla bufíku jakože "do vody", ale ten momentálně nikde v eshopech nevidím
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rozborka bufíku - návod
Opravil jsem čidlo teploty. Teplota je nyní již ukazována správně, podmínky startu jsou tedy již splněny a přikaz aktivovat již spustí sekvenci úkonů pro start a provoz.
Pro opravu doporučuji https://www.gme.cz/v/1486301/vishay-ntc-640-10k-ntc-termistor . 10 kohm termistor, který má stejnou charakteristiku jak popisuje vida. Výměna je snadná. Odstraní se deklík, vyndá původní senzor a štípacími kleštičkami odštípe plast ve kterém jsou zataveny vývodní kabely. Pouzdro senzoru je hrubé jen nahoře, uvnitř je jinak hladké a samotný zatavený senzor jde potom jednoduše vysunout. Na tenké kablíky se naletuje nový senzor, kablíky se přetáhnou smršťovací bužírkou a potom již jen senzor dát do pouzdra. Já jej vložil do lepidla mamut. Na závěr opravy je dobré proměřit, zda mezi piny 4 a 16 konektoru je okolo 5 - 20 kohm (podle teploty) a zda senzor není spojený se zemí.
Ale mám ještě, dle příspěvků tady, buď problém s tryskou nebo spadlou vrtulkou.
Vida hlásí CEM-5F4F Start attempt. Too many unsuccessful attempts. Dle vidy to znamená že se nedetekuje plamen.
Aktuálně bufík trochu fouká, svíčka je horká, ale z výfuku jde vlažný vzduch s trochou kouře a s vůní nafty. Spodek bufíku se nahřeje tak na max. 80 stupňů, ale na teplotě vody to není ani poznat, nehřeje.
Pro opravu doporučuji https://www.gme.cz/v/1486301/vishay-ntc-640-10k-ntc-termistor . 10 kohm termistor, který má stejnou charakteristiku jak popisuje vida. Výměna je snadná. Odstraní se deklík, vyndá původní senzor a štípacími kleštičkami odštípe plast ve kterém jsou zataveny vývodní kabely. Pouzdro senzoru je hrubé jen nahoře, uvnitř je jinak hladké a samotný zatavený senzor jde potom jednoduše vysunout. Na tenké kablíky se naletuje nový senzor, kablíky se přetáhnou smršťovací bužírkou a potom již jen senzor dát do pouzdra. Já jej vložil do lepidla mamut. Na závěr opravy je dobré proměřit, zda mezi piny 4 a 16 konektoru je okolo 5 - 20 kohm (podle teploty) a zda senzor není spojený se zemí.
Ale mám ještě, dle příspěvků tady, buď problém s tryskou nebo spadlou vrtulkou.
Vida hlásí CEM-5F4F Start attempt. Too many unsuccessful attempts. Dle vidy to znamená že se nedetekuje plamen.
Aktuálně bufík trochu fouká, svíčka je horká, ale z výfuku jde vlažný vzduch s trochou kouře a s vůní nafty. Spodek bufíku se nahřeje tak na max. 80 stupňů, ale na teplotě vody to není ani poznat, nehřeje.
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 10040
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Dubí
- Vůz: V60 T8
Rozborka bufíku - návod
Joooo rozborka Tě nemine....
-
Offline
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
no pokud bufík dlouho nejel, trysku jsi měl vyměnit rovnou, bude to nejpravděpodobnější příčina
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 14684
- Registrován: 15 roků 11 měsíců
- Bydliště: Semily
- Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
x 1
Rozborka bufíku - návod
A hučí bufík když se snaží nastartovat, nebo slyšíš jen jak fouká větrák?
-
Offline
- Příspěvky: 219
- Registrován: 1 rok 2 měsíce
- Bydliště: Praha Dejvice
- Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007
Rozborka bufíku - návod
Vyloženě hučení jsem nepotřehnul. Spíše tiše fouká. (ale testoval jsem s nastartovaným motorem abych nevybil baterku)
Ještě se na zvuk zaměřím.
Dle vidy ale větrák po aktivaci nastartuje - točí 8 000+-100 ot. a status byl něco ve smyslu "fuel pump active". Pár minut, potom se vždy vypnul protože nedetekoval plamen a zapsal chybu. Jak ty otáčky vida měří mi ale ale trochu záhadou, protože ve schématu není senzor.
Ještě se na zvuk zaměřím.
Dle vidy ale větrák po aktivaci nastartuje - točí 8 000+-100 ot. a status byl něco ve smyslu "fuel pump active". Pár minut, potom se vždy vypnul protože nedetekoval plamen a zapsal chybu. Jak ty otáčky vida měří mi ale ale trochu záhadou, protože ve schématu není senzor.
-
Offline
- Příspěvky: 3588
- Registrován: 10 roků 4 měsíce
- Bydliště: Kroměříž
- Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06
Rozborka bufíku - návod
řekl bych nějaká nepřímá metoda pomocí napětí a proudu
ještě můžeš zkontrolovat čidlo plamene, co ukazuje
ještě můžeš zkontrolovat čidlo plamene, co ukazuje
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé