Také to trochu a s nadsázkou zjemním:
V50 (a celá P1: S40II, C30, C70II) je "malý Ford" neboli Focus.
S80II (a s ní celá platforma P3: V/XC70III, později XC60, dále S80II, V60, atp.) je "velký Ford" alias Mondeo.
Obojí jsou stejné
popelnice 
, jen u P1 se muselo více šetřit (je to takové low-cost Volvo). Navíc se tam soudruzi ve Švédsku dopustili hříchu v podobě volby některých 'skvělých' motorů (2.0D nebo 1.6D), které jsou suprovně naplánovány na životnost 5 let/200tkm. Po překročení tohoto limitu mohou u některých méně poctivě oservisovaných vozů celkem enormně růst náklady na další servis. (Ano: 1.6D dávali později i do některých P3, ale to už je hotové peklo na zemi). Šetřilo se i na některých materiálech: u P1 ta megaslavná pseudokoženka, co se trhá věkem už od pohledu. U P3 s koženýma sedačkama jen zamrzí koženka na nesedacích místech (ale aspoň nepraská).
Na druhou stranu: obojí jsou jinak poměrně
spolehlivé stroje. Každý potřebuje něco svého, z hlediska elektroniky tam nikde nejsou žádné zásadní trable. Navíc - v rámci sdílení hlavně té elektroniky v rámci tehdejšího koncernu Ford jsou tytéž moduly k dispozici právě i pod Fordím objednacím číslem. Zase tak často to potřebovat ale nebudete.
Jediné, co se u obou kazí asi poměrně často - je
zámek řízení SCL - je relativně nákladný na výměnu. A dokáže auto imobilizovat bez dlouhého varování dopředu (jakmile se to stane - hláška na palubáku - nechte SCL zdiagnostikovat a vyměnit - jsou to plastová kolečka, která se zkrátka předčasně opotřebují - nový model SCL by na tom snad měl být lépe).
U obou platforem si uživatelé chválí
podvozky (za předpokladu poctivé údržby).
Platforma P1, specificky V50 je i po více jak 13 letech od uvedení stále
atraktivní vůz. Tedy i velmi žádaný. A jezdí toho tedy poměrně hodně.
Platforma P3 zahrnuje tu vyšší modelovou řadu a tvořila do nedávna hlavní oporu prodejů. Souběžně jen konkurovala až do roku 2015 "stará poctivá" XC90I (design z roku 2002). A vlastně až teprve vloni resp. letos ji pohřbili uvedením nové XC60II na trh.
Takže si vyberte. Za mě z novodobých ojetých aut - P3 (ideálně v benzínu). A pro staromilce pak P2 (velmi sympatická auta, jak se říká "ještě poctivá"), leč čas je neúprosný a pěkných vozů kvapem ubývá.
P.