Poraďte při koupi 850, S/V/XC70 I-II, S60, S80, XC90

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
_geralt
Offline
Příspěvky: 103
Registrován: 9 roků 2 měsíce
Bydliště: Beroun
Vůz: Saab 9-3 SC

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od _geralt »

ok2ucx píše:Ahoj:
K těm ročním kilometrům - nedávno jsem dělal poměrně rozsáhlou statistiku toho, kolik mají auta průběh km v závislosti na věku. A jedno jednoduché číslo nestačí. Zprůměrováno přes hodně velký vzorek auto to dopadlo tak, že:
- první 3-4 roky měla Volva najeto skutečně 30-40tis. km / rok.
- potom se to zlomilo a do cca. 10-12 let věku auta už přibývalo jen průměrných 15tis. km / rok
- a pak už kilometry přibývaly opravdu jen pomalu.
Těch 30tis / rok za celý život auta tam ale nikdy není (v průměru).

P.
diky za zajimave udaje
netvrdim, ze to tak vzdy, ale byt kupujicim, vzdy bych s tim pocital... neni neobvykle, ze Nemec ujede za 4 roky klidne 200k km, samozrejme 10 a vice let stare auto uz nebude zadny hltac km... nizke najezdy bych spis veril benzinovym verzim a ani tam to nemusi byt pravda
_________________
je: Saab 9-3NG '11, Fiat Panda '09, Multivan T4 '96
bylo: Volvo V70II 2.4i, Saab 9-5, Volvo V70II D5, Fiat Coupe 1.8, Saab 9-5 Aero

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

_geralt píše:[. neni neobvykle, ze Nemec ujede za 4 roky klidne 200k km, samozrejme 10 a vice
Jezdil jsem s paní, která provozovala 5 aut jako taxi na menším městě. Měla je v civilním vzhledu. Najela na autě 160tis km ročně :wink:
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

Přesně tak. Jako pesimistický odhad to stačí.

<offtopic>Kromě toho, ten krásný aritmetický průměr má sám o sobě relativně nízkou vypovídací úroveň bez uvedení statistické odchylky, t.j. rozptylu hodnot. Proto tohle číslo (průměr) mají např. politikové tolik rádi (viz průměrná mzda).

Daleko vhodnější je medián (seřadíš vzorek a podíváš se, jaká je hodnota toho uprostřed), krásně je to vidět, když ve škole vyhodnotí testy byť jen jedné třídy.</offtopic>

Ale to bychom utekli někam mimo téma. km na tacho jsou skutečně jen indikativní číslo. O stavu auta příliš nevypovídá (stáčení), u jetých aut má daleko více vliv to, jakým stylem se auto používá (často? pravidelně? dlouhé trasy nebo mama-car? údržba? garážování? klimatické podmínky? chování pasažérů v autě? a co já vím co ještě).

Už jsem nějaký auta viděl - jsou nádherné vozy, které mají najeto 400tkm (stočené i nestočené) a nikdo by to do nich neřekl. A jsou strašlivé hujdy, které po 160tkm vypadají fakt hrozně. Oboji jsou sice malinko krajní hodnoty, ale jsou. Tady na fóru se hodně pohybujeme mezi ojetými auty. Tedy nájedy mezi 150tkm a klidně 350tkm. Mezi těmito čísly je sice opticky ohromný rozdíl, avšak při výběru ojetého auta bych tomuto číslo věnoval daleko méně pozornosti (to se lehce řekne, že?). Od určitého věku auta (co já vím - >15-20 let?) už tohle číslo skoro nemá žádnou vypovídací hodnotu. Důležité komponenty už jsou stejně 3x vyměněné (rozvody) anebo jsou naopak stářím (nikoli km) sešlé natolik, že výměna je více než užitečná (např. silentbloky?).

Ideálně, když jeden auto vybírá z více kusů, napsat si své priority (např. celkový stav, výbavu, "bouranost auta", prokazatelné budoucí investice, možná i "dojem" z předchozího majitele, a až někde na konci to zpochybnitelné číslo z tacha). K těmto měřítkům pak přidat váhu a nakonec hodnotit a porovnávat. S chladnou hlavou (ideálně nezaujatého přítele), tužkou a papírem v ruce. A nespěchat (oj, jak rychle vždy chci mít "novou" hračku doma)...

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

hajnej píše:Jezdil jsem s paní, která provozovala 5 aut jako taxi na menším městě. Měla je v civilním vzhledu. Najela na autě 160tis km ročně :wink:
Shodou okolností vím o jiné taxikářské partě: jezdí krásně udržované S80/V70 z prvních let výroby (převážně TDI). Krásně zachovalé a udržované vozy, s tacho kolem 1/2 mega...
... pff. Kbyby se tam natočilo 195tis., tak po tom každý druhý BFU skočí (omlouvám se Františkům).

P.
_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14291
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od raolsa »

Auto nepoznávám.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

hanz415
Offline
Příspěvky: 13
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Železný Brod / Praha
Vůz: bude V70 nebo XC70 II

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hanz415 »

Ahoj ve spolek, původně jsem sice sháněl V70, ale rozšířil jsem vyhledávání i o XC70 (btw přemýšlím o té Zlínské v bazaru...). Chci se co nejvíce vyhnout součástkám, se kterými by mohly nastat problémy (haha, kéž by to šlo), tudíž manuál. A zaskočilo mě, že jsem zatím nenarazil na XC70 s 5 rychlostmi, ale vždy šesti (tedy "problémovější"). Montovaly se do modelu vůbec pětistupňové převodovky?

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

hanz415 píše:Ahoj ve spolek, původně jsem sice sháněl V70, ale rozšířil jsem vyhledávání i o XC70 (btw přemýšlím o té Zlínské v bazaru...). Chci se co nejvíce vyhnout součástkám, se kterými by mohly nastat problémy (haha, kéž by to šlo), tudíž manuál. A zaskočilo mě, že jsem zatím nenarazil na XC70 s 5 rychlostmi, ale vždy šesti (tedy "problémovější"). Montovaly se do modelu vůbec pětistupňové převodovky?
Servus. AWD znamená hodně součástek, které se můžou pokazit :wink:
I 5ti kvalt se dělal https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?isSearchRequest=true&scopeId=C&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&minFirstRegistrationDate=2001-01-01&makeModelVariant1.makeId=25100&makeModelVariant1.modelId=36&fuels=DIESEL&minPowerAsArray=120&maxPowerAsArray=120&maxPowerAsArray=KW&minPowerAsArray=KW&transmissions=MANUAL_GEAR
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

quaero
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 466
Registrován: 13 roků
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od quaero »

hanz415 píše:Ahoj ve spolek, původně jsem sice sháněl V70, ale rozšířil jsem vyhledávání i o XC70 (btw přemýšlím o té Zlínské v bazaru...). Chci se co nejvíce vyhnout součástkám, se kterými by mohly nastat problémy (haha, kéž by to šlo), tudíž manuál. A zaskočilo mě, že jsem zatím nenarazil na XC70 s 5 rychlostmi, ale vždy šesti (tedy "problémovější"). Montovaly se do modelu vůbec pětistupňové převodovky?
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=7&t=57798&p=678477#p678473

Michl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1314
Registrován: 9 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: V50 T5 AWD

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Michl »

hanz415 píše:Ahoj ve spolek, původně jsem sice sháněl V70, ale rozšířil jsem vyhledávání i o XC70 (btw přemýšlím o té Zlínské v bazaru...). Chci se co nejvíce vyhnout součástkám, se kterými by mohly nastat problémy (haha, kéž by to šlo), tudíž manuál. A zaskočilo mě, že jsem zatím nenarazil na XC70 s 5 rychlostmi, ale vždy šesti (tedy "problémovější"). Montovaly se do modelu vůbec pětistupňové převodovky?
Kdepak jsi slyšel, že manuální 6-ti stupňová převodovka je problémovější jak 5-ti stupňová?
_________________
Blue Cat: V50 T5 AWD/184 kW MY2009 Summum Matt Gold Pearl Polestar
https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=96&t=56997

quaero
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 466
Registrován: 13 roků
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od quaero »

Tak tvrdí to například Patočka a ten asi ví o čem mluví.

ok2ucx
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2609
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Poodří
Vůz: V90CC-T6/P*/740/940

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od ok2ucx »

_________________
.::. V90CC T6 2018 .::. P*2 2021 .::. 940 Polar 1994 .::. 740 Turbo 1988 .::.
Repase/klonování/párování elektroniky VOLVO - DIM / ICM / ECM / CEM / DEM / SAS & Optimalizace motoru
Start nezávislého topení z telefonu, vzdálená diagnostika: VDD - https://d5t5.com/article/vdash-vdd-dongle
https://D5T5.com https://d5t5.com/helpdesk
Specializovaný Volvo servis - CarDiag.info

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

quaero píše:Tak tvrdí to například Patočka a ten asi ví o čem mluví.
To už se tu taky řešilo. Patočka ty almary opravuje, takže se s těmi pokaženými setkává, ale stále to nedokazuje, že se něco kazí více než něco jiného.
To by musel vést nějakou podrobnou statistiku, nebo ještě lépe odbornou studii, která by to dokázala.

Jinak je to pouze hromada subjektivních keců, bez vypovídací hodnoty.

quaero
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 466
Registrován: 13 roků
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od quaero »

Hele ty odborná studie :D , předpokládám že jeho názor je založenej na tom kolik mu jich prošlo rukama a jak často musí řešit 5q vs 6q.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

Takže, když bude opravovat budíky, tak podle něj budou všechny převodovky M66 naprosto bezporuchové.

quaero
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 466
Registrován: 13 roků
Bydliště: Region Dolní Berounka
Vůz: V70II

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od quaero »

Obrázek

Haben
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 6088
Registrován: 15 roků 5 měsíců
Bydliště: Zlín
Vůz: 944 B230FB M47 '92, Toyota Yaris Hybrid

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Haben »

Ja treba M66 mam taky, hajnej taky, 3M3 taky. Najezdy mame od cca 250 po 330 a prevodovky funguji. Takze to, ze se obcas nejaka M66 podela neznamena, ze je ta prevodovka tak hrozna jak automat u T6 motorizace, kde je 100% jistota, ze AT odejde. To u M66 neplati.
A vubec je sledovane, zda v tech pokazenych M66 nekdo menil olej, nejsou to treba jen prevodovky, ktere tahaly privesy...???
_________________
Chuanita 944, B230FB , MY92, M47 Obrázek"GALERIE"
Toyota Yaris Hybrid MY23 Obrázek"GALERIE"
bylo: Andreas C30 2,4i 125 kw MY08 Summum MT| V70 II D5 AWD MY05 MT, chip 149 kw, EGR OFF| V70 II 2,4 D 120 kw, MY04 AT|V70 I 2,5 D 103 kw, MY00 MT, KAT OFF, EGR OFF

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5593
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od Romulusw »

Jsem zvědav, kdy se objeví ve sněmovně návrh zákona o hanobení Patočky, to už si ani neškrtnu, abych nešel na dva roky do chládku :D

hajnej
Offline
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 9949
Registrován: 16 roků 9 měsíců
Bydliště: Dubí
Vůz: XC70 D5 151kw 2011

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od hajnej »

V tématu M66 bych pokračoval zde https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?f=128&t=54274&hilit=M66, ať to tu neplevelíme
_________________
XC70 D5 151kw AWD, 2011, TF-80SC, +330tis km
ex. V70 D5 120kw, S60 2.4i LPG, V70 D5 136kW AWD, S80 D5 151kw

lubooos
Offline
Příspěvky: 122
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od lubooos »

Ja xc70 mam s 5stupnema. Jen teda u benzinu.

karelvolvo
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 2160
Registrován: 15 roků 11 měsíců
Bydliště: Vrchoslavice
Vůz: Volvo 340 1.6D Volvo 460 1.9TD

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od karelvolvo »

quaero píše:Hele ty odborná studie :D , předpokládám že jeho názor je založenej na tom kolik mu jich prošlo rukama a jak často musí řešit 5q vs 6q.
Pětikvalt není třeba řešit myslím že pořád někde nějaká za 3-7 tkč leží mám jednu v garáži a jak se říká chleba nežere !
_________________
V70 D5 2002 stříbrná 428tkm 460 1.9TD 1994 stříbrná 773tkm momentálně depozit V40 1.9D 85kw 2004 stříbrná 246tkm 340 1.6D 1986 oceanbluemetalic 187tkm S60 D5 2002 stříbrná 274tkm S60 D5 2002 stříbrná Volfinka od Albertuse 457 tkm

outdoor
Offline
Příspěvky: 194
Registrován: 16 roků 5 měsíců
Bydliště: Jihozápad
Vůz: bylo V70

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od outdoor »

napadá mě, mám možnost koupit V70 s LPG za dobrou cenu. Systém, co tam je montován, není moc rozšířený v ČR, tj. nevím jak se servisem. Má to cenu kupovat a popř. jezdit jen na benál (kdybych třeba nechtěl servisovat lpg) ... asi zbytečné vozit lpg a nepoužívat ho, což?

sipak
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Vimperk
Vůz: Volvo V70II

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od sipak »

Ahoj, nevidel jste nekdo nahodou tento kousek na vlastni oci?
https://auto.bazos.cz/inzerat/68547870/V70-24-D5.php

Ze Sumavy do Opavy dlouha cesta:( Kdyby nahodou nekdo bydlel pobliz a bych ochoten zkouknout stav vozu, prispevek na benzin a na pivo je samozrejmosti. Ani necekam, ze bude mit nekdo chut ted na vanoce, nepospicham na to.

marekl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od marekl »

sipak: Čím tě to auto oslovilo? Ok, pěkná barva, pěkný kola, ale evidentně další stočenka, z fotek není nic vidět a samotnej popis auta v inzerátu je aspoň pro mě dost nedostatečnej... Natolik, že bych se o to auto ani nezajímal :)

sipak
Offline
Příspěvky: 15
Registrován: 8 roků 6 měsíců
Bydliště: Vimperk
Vůz: Volvo V70II

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od sipak »

Oslovilo me to, co si sam popsal:) Jinak kilometry se mi taky nějak nepozdavaji no. Asi uz sem jen zoufaly:D

marekl
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 417
Registrován: 10 roků 3 měsíce
Bydliště: Liberec
Vůz: S60, S70R

Poraďte při koupi 850, S70, V70 I-II, S60, S80, XC70/90

Příspěvek od marekl »

Hlavně nepropadat panice :D Já v tom ze zmíněných důvodů vidím obdobu tohohle:

https://www.stream.cz/autobazar/10007556-vecerni-auto

Ale třeba se pletu... :ryba:

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé