Beztak hajis dyzl bo jsi socka a nemas kule na to kupovat si benzin na uver jako jaRaff píše:jsou pro me nejake zvysene naklady na provoz dieselu spatne pochopitelne ...
Dilema -nafta vs. benzín
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Příspěvky: 501
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt
Dilema -nafta vs. benzín
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
-
Offline
- Příspěvky: 155
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Vysočina
- Vůz: Volvo 940
Dilema -nafta vs. benzín
Díky za spoustu názorů. Ono to stejně dopadne tak, že auto zakoupím spíš podle stavu, než podle motorizace.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
-
Offline
- Příspěvky: 501
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt
Dilema -nafta vs. benzín
Dyt mas pekny auti, co ti na tom GAZiku nefachci?
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Dilema -nafta vs. benzín
Taky jsem na to hned na začátku upozornilJarda S40 píše:No tak můžeme srovnávat zrovna ty osobní zkušenosti na Felicii. jak víš, měl jsem 1,3 MPI. Najel jsem od novoty 150 kkm do prodeje. Náklady na provoz motoru teda byly filtry, olej, to ty asi taky i když neuvádíš.
O kolik ? 10kilo, 20kilo ??? to je fakt veliký rozdílJarda S40 píše:Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej
Add náprava - za tu dobu, co jsme tu Feldu měli, motor přední nápravu nestačil zničit - asi se flákal.Jarda S40 píše:Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej, ničí přední nápravu, rychleji odcházej destičky a je nutno auto vybavit posilovačem řízení.
Add destičky - rychlost opotřebení je daná stylem jízdy a celkovou hmotností vozidla, ale jinak máš pravdu, na těch 80kkm jsem tam dokonce dával druhé
Add posilovač - to byla prvotní podmínka výběru a jestliže jsem měl tenkrát na výběr (v +/- stejné ceně) s posilovačem benzín i diesel, tak jsem raději vybral diesel (navíc byl i v lepším stavu)
byl, ale ty 4l polosyntetiky za pár šupů (obzvlášť když jí kupuješ po sudech z velkoskladu) a filtr za 130,-kč mě opravdu nezabijeJarda S40 píše:Mimochodem, nebyl interval výměny oleje a filtru u nafty jen 10 kkm???
Žádný předehřev nafty jsem nikdy do žádnýho svého auta nemontoval a přesto jsem VŽDY a za jakkéhokoliv mrazu bez problémů nastartoval !!!Jarda S40 píše:Zato vím, že sjem nastartoval vždycky, narozdíl od mnoha známých, kamarádů i otce, kteří s příchodem zimy alespoň jednou az čas měli problém s "zamrzlou naftou". Pak byly teprve náklady - odtah vozu do garáže, výměna filtru, vypuštění nafty, dolití benzínu, odvzdušnění a podobně, cca 1/2 dne práce když se to nehodilo. Tuším, že majitele TDI si proto domontovávají předehřívaný filtr nafty???
Takže z toho mi vyplývá, že tví známí a otec v rámci "spořivosti" tankovali kdejakou sračku a nezbývá než zkonstatovat, že dostali co chtěli - dobře jim tak
(poslední věta pochopitelně neplatí za předpokladu, že nade vší pochybnost prokážeš, že nežijeme ve stejném státě )
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 143
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: Reichenberg/Oslo
Dilema -nafta vs. benzín
Jj, dostals medrewid píše:Beztak hajis dyzl bo jsi socka a nemas kule na to kupovat si benzin na uver jako jaRaff píše:jsou pro me nejake zvysene naklady na provoz dieselu spatne pochopitelne ...
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
-
Offline
- Příspěvky: 155
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Vysočina
- Vůz: Volvo 940
Dilema -nafta vs. benzín
To neni to Gazík, ale ARO M461 v agroúpravě. Dokonce s tim vláčim louky. Je v tom motor z koktávky 1300.drewid píše:Dyt mas pekny auti, co ti na tom GAZiku nefachci?
Gazíka jsem prodal zhruba před rokem a půl a doteď toho hořce lituju.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
-
Offline
- Příspěvky: 94
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Potěhy 1
Dilema -nafta vs. benzín
no já taky většinou střídám dlouhé a krátké trasy tzn. do práce 5km a pak lítání po okolí a zařizování ročně najedu kolem 50tis, mam ropaka s pruměrnou spotřebou 7l, a nemůžu si stěžovat, co se týká nákladů tak jsem na motoru dělal jen rozvody čekají ho teď hydroštely a to má naběháno 600tis, a ohledně toho vyhřívání je to tak... motory 2.5TDi mají vysokou tepelnou účinnost ale za to jeho tepelné ztráty jsou malé a proto aby se do kabiny dostalo trochu tepla je ve vodním okruhu 3x žhavící svíčka, cena jedné od BERU je 600Kč, údajně není doporučeno měnit všechny - kabeláž na to není stavěna, mě to čeká taky neohřeju ho ani po 10km
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
-
Offline
- Příspěvky: 4116
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Dilema -nafta vs. benzín
To tam máš kvůli malýmu povinnýmu ručení, takovou sekačku na trávu na takovej kus offrouda? Dal si tam bez redukce někdy víc jak dvojku?Maki Hira píše: To neni to Gazík, ale ARO M461 v agroúpravě. Dokonce s tim vláčim louky. Je v tom motor z koktávky 1300.
-
Offline
- Příspěvky: 155
- Registrován: 18 roků 1 měsíc
- Bydliště: Vysočina
- Vůz: Volvo 940
Dilema -nafta vs. benzín
dali píše:To tam máš kvůli malýmu povinnýmu ručení, takovou sekačku na trávu na takovej kus offrouda? Dal si tam bez redukce někdy víc jak dvojku?Maki Hira píše: To neni to Gazík, ale ARO M461 v agroúpravě. Dokonce s tim vláčim louky. Je v tom motor z koktávky 1300.
Tomu autu povinný ručení vskutku nehrozí.
Motor je tam naimplementovanej včetně převodovky a pak je teprv převodovka původní. Takže na první mám nastálo buď trojku nebo čtyřku a řadim tou áráckou.
[img]http://kozy.mysteria.cz/P1000907.JPG[/img]
Naposledy upravil(a) Maki Hira dne 10 říj 2007 16:27, celkem upraveno 1 x.
_________________
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
Volvo v70 II
Aro M461
Bylo:Volvo 940 - Sněhulák, v70 AWD 1997 LPG, 850 2,5 20ventil
-
Offline
- Příspěvky: 4116
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Dilema -nafta vs. benzín
Tady se člověk dozví věci!skapetr píše:proto aby se do kabiny dostalo trochu tepla je ve vodním okruhu 3x žhavící svíčka, cena jedné od BERU je 600Kč, údajně není doporučeno měnit všechny - kabeláž na to není stavěna, mě to čeká taky neohřeju ho ani po 10km
Všechny se nemaj měnit proto, že když všechny fungujou, kabely by se mohly začít tavit?
-
Offline
- Příspěvky: 501
- Registrován: 18 roků 7 měsíců
- Bydliště: Hlučín / Widlakoffhauptstadt
Dilema -nafta vs. benzín
Ne, protoze novy nevi co maj delat a musej to odkoukat vod tech starych. Kdyz jsou novy fsecky tak to nejededali píše:Všechny se nemaj měnit proto, že když všechny fungujou, kabely by se mohly začít tavit?
_________________
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
Je : V70 2.0T5 166kW, 1997 "Bílej Jezdec"
Bylo: Volvo 850 T5 1995, 166kW "Rust Dragon"
Bylo : Lehce ťuklý Volvo S40 r.v.97 1.9TD "Stříbrný Sršeň" :D
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Dilema -nafta vs. benzín
Brácho teď už ne ,jsem se svým benzínem velice spokojenRaff píše:Sam dobre vis, ze bys radsi diesela A nehadej se, jsem starsihoffi píše:Hele brácho,ty mě zkoušíš co vydržím?
Ještě že mám toho staršího bráchu,kdo by mi poradil
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Dilema -nafta vs. benzín
Drewide teď si uhodil hřebík na hlavičku,tohle bych mu nevpálil ani já a to je můj bráchadrewid píše:Beztak hajis dyzl bo jsi socka a nemas kule na to kupovat si benzin na uver jako jaRaff píše:jsou pro me nejake zvysene naklady na provoz dieselu spatne pochopitelne ...
Tuhle když jsem uněj byl,brečel jak želva,že ten krásnej zvuk benzínu a jak se mu potom stejská a tady machruje
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 143
- Registrován: 20 roků 8 měsíců
- Bydliště: Reichenberg/Oslo
Dilema -nafta vs. benzín
Co to meleš, chtěl jsem ti jen udělat radost A o stejskani nebyla řeč. A vůbec, moc mluvíš. Já jsem s touhle debatou skončil, takže nemusíš ani odpovídat ...hoffi píše:Tuhle když jsem uněj byl,brečel jak želva,že ten krásnej zvuk benzínu a jak se mu potom stejská a tady machruje
_________________
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
Past: Volvo 855 Estate 2,5 10V, 1995 (1/2004-10/2004)
Past: Volvo 855 Estate 2,5 TDI, 1996 (10/2004-1/2007)
Past: Volvo XC70 D5 Geartronic Summum, 2002 (12/2006-9/2012)
Present: CZ: Volvo XC70 D5 (205 HP) Summum MY 2010; Volvo V50 1.6D 2006 NO: Volvo V50 1.6D 2006 Addition
-
Offline
- Příspěvky: 1476
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Dilema -nafta vs. benzín
Zatížení přední nápravy Felicie při pohotovostní hmotnosti činí u benzínu 565kg, u nafty 630 kg, rozdíl je 65 kg. To už snad rozdíl je.Lachtan píše:O kolik ? 10kilo, 20kilo ??? to je fakt veliký rozdílJarda S40 píše:Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej
Jarda S40 píše:Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej, ničí přední nápravu, rychleji odcházej destičky a je nutno auto vybavit posilovačem řízení.
To je diskutabilní, museli bychom zkontrolovat čepy, silenbloky a tlumiče. Ale je nepravděpodobné, že by to bylo vše zcela v pořádku.Lachtan píše:Add náprava - za tu dobu, co jsme tu Feldu měli, motor přední nápravu nestačil zničit - asi se flákal.
No vidíš, já je měnil až po 60 kkm a to jen proto, že píšou měnit po 40 kkm a já už chtěl mít klid a ne se každejch 10kkm dívat, jak ještě vypadaj. Jinak by těch 80 kkm vydržely i víc.Lachtan píše: Add destičky - rychlost opotřebení je daná stylem jízdy a celkovou hmotností vozidla, ale jinak máš pravdu, na těch 80kkm jsem tam dokonce dával druhé
Mimochodem, nebyl interval výměny oleje a filtru u nafty jen 10 kkm???
No já olej po sudech nekupuju, to možná ani T6R, asi máš hodně velkej odbyt. Jinak teda náplň je u dieslu tuším 5l a ne 4l, filtr je u dieslu asi o 100Kč dražší než u benzínu (beru UFI kterej odpovídá přibližně tvojí ceně. Ale já používal Mann, kterej je naopak dražší) čili 5l polosyntetiky lepší značky je cca 600Kč +200 filtr UFi v Elitu je 800kč na 150 kkm 5x navíc je celkem 4kKč navíc proti benzínu a dále cca 1kKč na ceně filtrů a oleje činí jen ve výměnách olejů rozdíl 5kKč na tu dobu co jsem Felicii užíval.Lachtan píše:[byl, ale ty 4l polosyntetiky za pár šupů (obzvlášť když jí kupuješ po sudech z velkoskladu) a filtr za 130,-kč mě opravdu nezabije
Tak za prvé, nikdo ze jmenovaných netankoval sračky, naposledy kamarád dokonce "zimní naftu u OMV" která až tak zimní nebyla. Za druhé tu byl loni topik, kdo všechno s nafťákama nevyjel, bohužel už zmizel. Taky tam tuším Travex doporučoval těm TDI domontovat ten filtr s předehřevem z oktávie snad. Asi všici tankovaly ty s_ačky, že?Lachtan píše: Žádný předehřev nafty jsem nikdy do žádnýho svého auta nemontoval a přesto jsem VŽDY a za jakkéhokoliv mrazu bez problémů nastartoval !!!
Takže z toho mi vyplývá, že tví známí a otec v rámci "spořivosti" tankovali kdejakou sračku a nezbývá než zkonstatovat, že dostali co chtěli - dobře jim tak
No rámcově sečteno u benzíňáku ve Felicii jsem ušetřil cca 5kKč na olejích, asi 600Kč na destičkách, kolik na kotoučích??? zhruba 4kKč na žhavičích a vstřiku (po odpočtu dvou sad zapal. svíček) a minimálně 50kKč na pořizovací ceně. Dále něco na povinném ručení, tipoval bych 3kKč ročně a více, t.j. za 6 let po r. 2000 18 kKč. Jo a rozvody odhadem 5 kKč. Suma sumárum cca 83 kKč na 150 kkm a 9 let provozu. Rozdíl v palivu jak jsem napsal výše byl cca 50 kKč. Takže jsem ušetřil za srovnatelné, ale živější vozidlo 33 kKč.Tož možná je to pro tebe opravdu částka zanedbatelná, pro mě není smrtelná ale mám pocit že z toho jasně vyplývají menší náklady na daný roční km proběh u Felicie. Často se argumentuje vyšší prodejní cenou u dieslu po odježdění, ale dnes jsou ceny obou verzí v podstatě vyrovnané, možná max. tak 10kKč rozdíl. Samozřejmě pokud bych za tu dobu najel 300kkm, byla by situace mírně jiná.
Děkuji za pozornost, pokud máš další domácí úkoly, počítej pro změnu sám. Díky
-
Offline
- Příspěvky: 4116
- Registrován: 18 roků 5 měsíců
- Bydliště: R.I.P.
- Vůz: ---
- Bydliště: Jindřichův Hradec
Dilema -nafta vs. benzín
Což ovšem značně míchá kartama při srovnání ojetýho diesela vs ojetýho benzína koupenýho v současný době. A pokud vím, zadání se týkalo ojetiny Navíc ne každej výrobce má ceny postavený tak, že mezi cenou srovnatelně výkonnýho diesela a benzína je 100kkč propast to je specialita nenažraný škodovky a VW group, že parazitujou na popularitě TDI a šponujou ceny, navíc na jejich podporu eště k tomu schválně dělaj naprosto nezáživný benzínový motory a do některých modelů nabízej jejich zcela nesmyslný verze a konfigurace, aby si víc škubli na chrochtácích. Třeba žabožrouti to umí za vpodstatě stejnou cenu, nebo 20kKč rozdíl. Tak 2 roky nazpět byl ve světě motorů srovnávací test provozních nákladů výkonově podobných ropáků vs benzíňáků toho kterého modelu a už tenkrát vycházelo spousta ropáků výhodnějc než benzíňák.Jarda S40 píše: Často se argumentuje vyšší prodejní cenou u dieslu po odježdění, ale dnes jsou ceny obou verzí v podstatě vyrovnané, možná max. tak 10kKč rozdíl.
-
Offline
- Příspěvky: 1476
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Dilema -nafta vs. benzín
4Dali - no on ten diesel ve Felicii byla pěkná zhovadilost a navíc tak trochu starožitnost (a na diesel rozežraná mrcha, obdobná motorizace nám jezdila v C15D za cca 4,5- 5l), tomu autí by slušel malolitrážní turbodiesel a ne amosféra 1,9l. O tom nic. Ale metodika VW group a škoda vagen sem asi nepatří a je to na dlouho, pokud nechceš bejt sprostej. K těm nákladům v tom světě motorů by bylo potřeba vědět, co vše do toho zahrnuli za náklady, pokud opravdu vše, myslím si že vyjde to co se zde i jinde obecně tvrdí- nafťák se vyplatí na větší porce km a já k tomu dodám hlavně u těžších aut s relativně velkými objemy a výkony. Třeba v porovnání s D5-kou by asi těžko obstál co do ekonomiky nějakej benzín, rozdíl ve spotřebě je už příliš velkej. I když jak v poslední době kolem r. 2000 vylétla uživatelská hodnota dieselů, tak také zvyšujou své kvality benzíňáky. Viz třeba jenom rozdíl mezi motory B4184S a B4184S2. Variabilní časování má obrovskej vliv na pružnost motoru a i na spotřebu. Bylo by možné třeba před 10 lety jezdit s 90kW motorem a 1500kg těžkým autem za spotřebu kolem 6l/100km? Nebylo, dokonce moje spotřeba 7,5 -8 na dálnici ve 130 - 160 byla nereálná. Dnes je to spotřeba spíše větší a počkejme jak se začnou výrobci snažit po zavedení emisních limitů. Věřím, že si nějak poraděj a nepůjdou cestou maličkých aut s motory z modelů.
-
Offline
- Příspěvky: 306
- Registrován: 17 roků 1 měsíc
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
- Vůz: 2xV70
- Bydliště: Reichenberg Region / Carlsbad Region
Dilema -nafta vs. benzín
Raff píše:Co to meleš, chtěl jsem ti jen udělat radost A o stejskani nebyla řeč. A vůbec, moc mluvíš. Já jsem s touhle debatou skončil, takže nemusíš ani odpovídat ...hoffi píše:Tuhle když jsem uněj byl,brečel jak želva,že ten krásnej zvuk benzínu a jak se mu potom stejská a tady machruje
_________________
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
Je : V70 r.v. 1999 , V70 [ B 5244 S2] r.v 2003
Bylo: Saab 900SE 2.0T ( B204L - 136kw/185k) r.v.1994 "Black snake",850 T5 estate 2.3T r.v. 1994 "RED DWARF",850 GLE estate 2.5 10v r.v.1993
-
Offline
- Příspěvky: 293
- Registrován: 18 roků 3 měsíce
- Bydliště: SK, St. Lubovna
Dilema -nafta vs. benzín
tiez som mal striedavo diesel a benzin a tazko povedat co je lepsie, ked som mal benzin tak som nadaval ze to viac zerie takze som predal a kupil diesel a vytesoval sa ako malo to zere,ale ako malo to zralo tak malo/slabo to aj islo a pri mojom vzdy uponahlanom style jazdy som ho dost tlacil takze z tej nizkej spotreby diesla uz zas taka nizka nebola, preto som zase predal a kupil benzin a vytesoval sa ako to dobre ide a teraz sa mozte kludne vratit na zaciatok mojho prispevku co sa tyka udrzby tiez som si velmi nevsimol nejake rozdielne naklady,mozno aj preto ze som na jednom aute nenajazdil viac ako 50tkm... s dieslovou V40 som v zime nikdy problem nemal a mrazy su u nas bezne -30, s dieslovou 340-kou problemy boli,ta pod -20 startovat vecsinou nechcela... ALE JEDNO CO URCITE VIEM JE, ZE CIM VYKONNEJSI MOTOR TYM VYSSIA BEZPECNOST AK SA MOTOR VYUZIVA S ROZUMOM..AKO? PRI PREDBIEHANI ESTE ANI RAZ SA MI NA S80 NESTALO ABY SOM NESTIHAL ZARADIT SA PRI PREDBIEHANI..NAOZAJ NIKDY. pri slabsich motoroch sa mi to parkrat stalo..takze u mna aj benzin s vysokym objemom ma jedno velke plus
_________________
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
je S80/T6 2.8biT 200kW r.2000 - po chipe cca 300 hp :)
je V50 2.0D r.2006 s gps
bolo V40/2.0T r.98, V40/1.9TD r.97, V40/1.8-16V r.98 a 340/1.6D r.84
http://www.volvoklub.sk
-
Offline
- Moderátor
- Příspěvky: 5067
- Registrován: 18 roků 9 měsíců
- Bydliště: PRG
Dilema -nafta vs. benzín
OT :!:
4JardaS40 - Nějak jsem nepochopil ty tvé počty o výhodnosti benzínové Felicie, takže ještě jednou.(pro zjednodušení nebudu vůbec brát v potaz kupní a prodejní cenu a cenu 1l oleje a 1ks filtru jsem zaokrouhlil nastejno - nahoru)
Bylo nebylo, byly dvě skoro stejné Felicie, stené stáří, stejné km, akorát motorem se lišily. Jak už jste milé děti zajisté uhodli, jedna jezdila na benzím a druhá na naftu. A jejich majitelé se stále nemohli dohodnout která je "ekonomičtější" A tak nakonec spočítali náklady na provoz obou aut a protože kromě oleje, filtrů a paliva do nich nemuseli nic jiného investovat (- byly to hodné, spolehlivé a slušně vychované Felicie), tak to počítání bylo poměrně jednoduché.
Benzínová Felda -
servisní interval - 15.000 km
množství oleje - 4l (1 výměna)
prům. spotřeba - 7l/100km
prům cena benzínu - 30,00- kč
Náklady na 60.000km (4 výměny):
16l oleje x 150,-kč/ltr = 2.400,-kč
4ks ol. filtr x 200,-Kč/ks = 800,-kč
4 200l benzínu x 30,00-Kč = 126.000,-kč
Celková suma: 129.200,- kč
Dieselová Felda -
servisní interval - 7.500 km
množství oleje - 5l (1 výměna)
prům. spotřeba - 6l/100km
prům. cena nafty - 28,00- kč
Náklady na 60.000km (8 výměn):
40l oleje x 150,-kč/ltr = 6.000,-kč
8ks ol. filtr x 200,-Kč/ks = 1.600,-kč
3.600l nafty x 28,00-Kč = 100.800,-kč
Celková suma: 108.400,- kč
Ať počítám, jak počítám, stále mi z toho vychází rozdíl 20.800,-kč ve prospěch Dieselové Feldy
Ještě jednou sorry za OT, ale nějak mi to nedalo a už to tady nemíním nijak komentovat
4JardaS40 - Nějak jsem nepochopil ty tvé počty o výhodnosti benzínové Felicie, takže ještě jednou.(pro zjednodušení nebudu vůbec brát v potaz kupní a prodejní cenu a cenu 1l oleje a 1ks filtru jsem zaokrouhlil nastejno - nahoru)
Bylo nebylo, byly dvě skoro stejné Felicie, stené stáří, stejné km, akorát motorem se lišily. Jak už jste milé děti zajisté uhodli, jedna jezdila na benzím a druhá na naftu. A jejich majitelé se stále nemohli dohodnout která je "ekonomičtější" A tak nakonec spočítali náklady na provoz obou aut a protože kromě oleje, filtrů a paliva do nich nemuseli nic jiného investovat (- byly to hodné, spolehlivé a slušně vychované Felicie), tak to počítání bylo poměrně jednoduché.
Benzínová Felda -
servisní interval - 15.000 km
množství oleje - 4l (1 výměna)
prům. spotřeba - 7l/100km
prům cena benzínu - 30,00- kč
Náklady na 60.000km (4 výměny):
16l oleje x 150,-kč/ltr = 2.400,-kč
4ks ol. filtr x 200,-Kč/ks = 800,-kč
4 200l benzínu x 30,00-Kč = 126.000,-kč
Celková suma: 129.200,- kč
Dieselová Felda -
servisní interval - 7.500 km
množství oleje - 5l (1 výměna)
prům. spotřeba - 6l/100km
prům. cena nafty - 28,00- kč
Náklady na 60.000km (8 výměn):
40l oleje x 150,-kč/ltr = 6.000,-kč
8ks ol. filtr x 200,-Kč/ks = 1.600,-kč
3.600l nafty x 28,00-Kč = 100.800,-kč
Celková suma: 108.400,- kč
Ať počítám, jak počítám, stále mi z toho vychází rozdíl 20.800,-kč ve prospěch Dieselové Feldy
Ještě jednou sorry za OT, ale nějak mi to nedalo a už to tady nemíním nijak komentovat
_________________
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
Bestie V70XC-2.5T 20V___ (B5254T) (193hp/5100rpm, 270Nm/1800-5000rpm)__ (r.v. 1998, mod.99)
Modrej V70-2.5 20V _____ (B5254S) (170hp/6100rpm, 220Nm/4700rpm) ______ (r.v. 1997, mod.98)
Zenair CH-701D ___________ (zatím bez motoru, ve stádiu rekonstrukce)_______ (r.v. 2004)
Oliver CPI Oliver City____ (50ccm 2T) (3,2hp/7250rpm, 4,0Nm/5400rpm)_______ (r.v. 2005)
-
Offline
- Příspěvky: 1476
- Registrován: 19 roků 3 měsíce
- Vůz: S40, V70-I, 850, 460 variomatik
- Bydliště: Praha 9
Dilema -nafta vs. benzín
A jestli neumřely, žijou spolu šťastně dodnes.... Taky má rád pohádky, ale raději tu o Šípkové Růžence :ziv:
-
Offline
- Příspěvky: 94
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Potěhy 1
Dilema -nafta vs. benzín
k těm žhavícím svíčkám - není to z mojí hlavy ale od Marka z T6R údajně několik aut vyhořelo, ale já uvažuji že vyměním kabely za nové až bude čas a risknu to nemyslím že by soudruzi udělali až tak fatální chybu
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
-
Offline
- Příspěvky: 122
- Registrován: 17 roků 6 měsíců
- Bydliště: Brno
Dilema -nafta vs. benzín
No, dieslová Felicie sice možná žere míň, ale dělat každých 60 000km go přední nápravy a modlit se, abych nemusel dělat úhybnej manévr s razantním bržděním..... No fuj.
Mimochodem, radši než Filcku v benzínu bych se díval po Fiat Punto 1,2 60HP. Podstatně lepší ve všem za stejnou cenu a se spotřebou okolo 6l na sto...
Mimochodem, radši než Filcku v benzínu bych se díval po Fiat Punto 1,2 60HP. Podstatně lepší ve všem za stejnou cenu a se spotřebou okolo 6l na sto...
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan
-
Offline
- Příspěvky: 94
- Registrován: 18 roků 6 měsíců
- Bydliště: Potěhy 1
Dilema -nafta vs. benzín
strejc má dieslovou feldu už nějaký rok koupili ji novou první tipu a mají ji dodnes a bez problémů ráno to sice startuje jako tank ale pořád jezdí a náklady na servis minimální bohužel i ten výkon ale s tím se musí počítat, mi jsme měli ve firmě felicii pickupa 1,9D a bylo to zlaté autko za rok si na sebe vydělalo pak ho jeden zaměstnanec v mikrospánku rozštípal do sloupu vysokého napětí on vyvázl bez škrábanců auto na odpis pravda je že byl to vazoun Další skvělé autko na které jsme si nemohli stěžovat byl Daewo FSO Truck (Lublin) 2,5D taky nenáročné na provoz 4 místa v kabině a pěkná korbička, nejezdilo to rychle ale převezlo to palet a materiálu... teď jsme koupili Mazdu E2200D rv97 je to 2.2 diesel od auto TROTINA za 150tis Kč po 1000km se nad pístem otočila komůrka co roztemovala píst, ač TROTINA zaručoval jasný původ a stav tak se k tomu nechtěl vyjadřovat prý jsme si to způsobili sami, bylo vidět že motor byl už měněný nebyl tam originál RS2 ale místo toho R2, s jiným výkonem olejová vana byla zablemtana kilama lukoprenu že jsme to několik hodin seškrabovali spolu se sprayem který kryl aby nic nebylo vidět teď je motor u jednoho "šikovného" brusiče který to už dělá 1/2 roku byť dostal zaplaceno předem holt smůla .. toť jen upozornění mimo mísu na pana TROTINU
_________________
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
nyní Volvo V70 / 2001 / 2,4i / 147kW / automat
je s umřetým motorem Volvo 850 / 1996 / 2,5 TDi / 103kW / manual
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé