Beztak hajis dyzl bo jsi socka a nemas kule na to kupovat si benzin na uver jako jaRaff píše:jsou pro me nejake zvysene naklady na provoz dieselu spatne pochopitelne ...

 
 Beztak hajis dyzl bo jsi socka a nemas kule na to kupovat si benzin na uver jako jaRaff píše:jsou pro me nejake zvysene naklady na provoz dieselu spatne pochopitelne ...

 
 
 
 
 
 Taky jsem na to hned na začátku upozornilJarda S40 píše:No tak můžeme srovnávat zrovna ty osobní zkušenosti na Felicii. jak víš, měl jsem 1,3 MPI. Najel jsem od novoty 150 kkm do prodeje. Náklady na provoz motoru teda byly filtry, olej, to ty asi taky i když neuvádíš.
O kolik ? 10kilo, 20kilo ??? to je fakt veliký rozdílJarda S40 píše:Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej
 
Add náprava - za tu dobu, co jsme tu Feldu měli, motor přední nápravu nestačil zničit - asi se flákal.Jarda S40 píše:Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej, ničí přední nápravu, rychleji odcházej destičky a je nutno auto vybavit posilovačem řízení.
 
  
 byl, ale ty 4l polosyntetiky za pár šupů (obzvlášť když jí kupuješ po sudech z velkoskladu) a filtr za 130,-kč mě opravdu nezabijeJarda S40 píše:Mimochodem, nebyl interval výměny oleje a filtru u nafty jen 10 kkm???
 
Žádný předehřev nafty jsem nikdy do žádnýho svého auta nemontoval a přesto jsem VŽDY a za jakkéhokoliv mrazu bez problémů nastartoval !!!Jarda S40 píše:Zato vím, že sjem nastartoval vždycky, narozdíl od mnoha známých, kamarádů i otce, kteří s příchodem zimy alespoň jednou az čas měli problém s "zamrzlou naftou". Pak byly teprve náklady - odtah vozu do garáže, výměna filtru, vypuštění nafty, dolití benzínu, odvzdušnění a podobně, cca 1/2 dne práce když se to nehodilo. Tuším, že majitele TDI si proto domontovávají předehřívaný filtr nafty???
 
  )
 ) 
 Jj, dostals medrewid píše:Beztak hajis dyzl bo jsi socka a nemas kule na to kupovat si benzin na uver jako jaRaff píše:jsou pro me nejake zvysene naklady na provoz dieselu spatne pochopitelne ...

 
 To neni to Gazík, ale ARO M461 v agroúpravě.drewid píše:Dyt mas pekny auti, co ti na tom GAZiku nefachci?
 Dokonce s tim vláčim louky. Je v tom motor z koktávky 1300.
 Dokonce s tim vláčim louky. Je v tom motor z koktávky 1300. 
 Maki Hira píše: To neni to Gazík, ale ARO M461 v agroúpravě.Dokonce s tim vláčim louky. Je v tom motor z koktávky 1300.
 To tam máš kvůli malýmu povinnýmu ručení, takovou sekačku na trávu na takovej kus offrouda?
 To tam máš kvůli malýmu povinnýmu ručení, takovou sekačku na trávu na takovej kus offrouda?  Dal si tam bez redukce někdy víc jak dvojku?
 Dal si tam bez redukce někdy víc jak dvojku? 
 dali píše:Maki Hira píše: To neni to Gazík, ale ARO M461 v agroúpravě.Dokonce s tim vláčim louky. Je v tom motor z koktávky 1300.
To tam máš kvůli malýmu povinnýmu ručení, takovou sekačku na trávu na takovej kus offrouda?
Dal si tam bez redukce někdy víc jak dvojku?
 
  
  
 skapetr píše:proto aby se do kabiny dostalo trochu tepla je ve vodním okruhu 3x žhavící svíčka, cena jedné od BERU je 600Kč, údajně není doporučeno měnit všechny - kabeláž na to není stavěna, mě to čeká taky neohřeju ho ani po 10km
 Tady se člověk dozví věci!
 Tady se člověk dozví věci!  
 Ne, protoze novy nevi co maj delat a musej to odkoukat vod tech starych. Kdyz jsou novy fsecky tak to nejededali píše:Všechny se nemaj měnit proto, že když všechny fungujou, kabely by se mohly začít tavit?

 
 Brácho teď už neRaff píše:Sam dobre vis, ze bys radsi dieselahoffi píše:Hele brácho,ty mě zkoušíš co vydržím?A nehadej se, jsem starsi
 ,jsem se svým benzínem velice spokojen
 ,jsem se svým benzínem velice spokojen  
 
 
 Drewide teď si uhodil hřebík na hlavičku,tohle bych mu nevpálil ani já a to je můj bráchadrewid píše:Beztak hajis dyzl bo jsi socka a nemas kule na to kupovat si benzin na uver jako jaRaff píše:jsou pro me nejake zvysene naklady na provoz dieselu spatne pochopitelne ...
 
  
 
 
 
 
 Co to meleš, chtěl jsem ti jen udělat radosthoffi píše:Tuhle když jsem uněj byl,brečel jak želva,že ten krásnej zvuk benzínu a jak se mu potom stejská a tady machruje
 A o stejskani nebyla řeč. A vůbec, moc mluvíš. Já jsem s touhle debatou skončil, takže nemusíš ani odpovídat ...
 A o stejskani nebyla řeč. A vůbec, moc mluvíš. Já jsem s touhle debatou skončil, takže nemusíš ani odpovídat ... 
 
 Zatížení přední nápravy Felicie při pohotovostní hmotnosti činí u benzínu 565kg, u nafty 630 kg, rozdíl je 65 kg. To už snad rozdíl je.Lachtan píše:O kolik ? 10kilo, 20kilo ??? to je fakt veliký rozdílJarda S40 píše:Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej
Jarda S40 píše:Ale jinak třeba ten naftovej motor je pro Feldu těžkej, ničí přední nápravu, rychleji odcházej destičky a je nutno auto vybavit posilovačem řízení.
To je diskutabilní, museli bychom zkontrolovat čepy, silenbloky a tlumiče. Ale je nepravděpodobné, že by to bylo vše zcela v pořádku.Lachtan píše:Add náprava - za tu dobu, co jsme tu Feldu měli, motor přední nápravu nestačil zničit - asi se flákal.
No vidíš, já je měnil až po 60 kkm a to jen proto, že píšou měnit po 40 kkm a já už chtěl mít klid a ne se každejch 10kkm dívat, jak ještě vypadaj. Jinak by těch 80 kkm vydržely i víc.Lachtan píše: Add destičky - rychlost opotřebení je daná stylem jízdy a celkovou hmotností vozidla, ale jinak máš pravdu, na těch 80kkm jsem tam dokonce dával druhé
No já olej po sudech nekupuju, to možná ani T6R, asi máš hodně velkej odbyt. Jinak teda náplň je u dieslu tuším 5l a ne 4l, filtr je u dieslu asi o 100Kč dražší než u benzínu (beru UFI kterej odpovídá přibližně tvojí ceně. Ale já používal Mann, kterej je naopak dražší) čili 5l polosyntetiky lepší značky je cca 600Kč +200 filtr UFi v Elitu je 800kč na 150 kkm 5x navíc je celkem 4kKč navíc proti benzínu a dále cca 1kKč na ceně filtrů a oleje činí jen ve výměnách olejů rozdíl 5kKč na tu dobu co jsem Felicii užíval.Lachtan píše:[byl, ale ty 4l polosyntetiky za pár šupů (obzvlášť když jí kupuješ po sudech z velkoskladu) a filtr za 130,-kč mě opravdu nezabije
Tak za prvé, nikdo ze jmenovaných netankoval sračky, naposledy kamarád dokonce "zimní naftu u OMV" která až tak zimní nebyla. Za druhé tu byl loni topik, kdo všechno s nafťákama nevyjel, bohužel už zmizel. Taky tam tuším Travex doporučoval těm TDI domontovat ten filtr s předehřevem z oktávie snad. Asi všici tankovaly ty s_ačky, že?Lachtan píše: Žádný předehřev nafty jsem nikdy do žádnýho svého auta nemontoval a přesto jsem VŽDY a za jakkéhokoliv mrazu bez problémů nastartoval !!!
Takže z toho mi vyplývá, že tví známí a otec v rámci "spořivosti" tankovali kdejakou sračku a nezbývá než zkonstatovat, že dostali co chtěli - dobře jim tak

 
 Což ovšem značně míchá kartama při srovnání ojetýho diesela vs ojetýho benzína koupenýho v současný době. A pokud vím, zadání se týkalo ojetinyJarda S40 píše: Často se argumentuje vyšší prodejní cenou u dieslu po odježdění, ale dnes jsou ceny obou verzí v podstatě vyrovnané, možná max. tak 10kKč rozdíl.
 Navíc ne každej výrobce má ceny postavený tak, že mezi cenou srovnatelně výkonnýho diesela a benzína je 100kkč propast to je specialita nenažraný škodovky a VW group, že parazitujou na popularitě TDI a šponujou ceny, navíc na jejich podporu eště k tomu schválně dělaj naprosto nezáživný benzínový motory a do některých modelů nabízej jejich zcela nesmyslný verze a konfigurace, aby si víc škubli na chrochtácích. Třeba žabožrouti to umí za vpodstatě stejnou cenu, nebo 20kKč rozdíl. Tak 2 roky nazpět byl ve světě motorů srovnávací test provozních nákladů výkonově podobných ropáků vs benzíňáků toho kterého modelu a už tenkrát vycházelo spousta ropáků výhodnějc než benzíňák.
 Navíc ne každej výrobce má ceny postavený tak, že mezi cenou srovnatelně výkonnýho diesela a benzína je 100kkč propast to je specialita nenažraný škodovky a VW group, že parazitujou na popularitě TDI a šponujou ceny, navíc na jejich podporu eště k tomu schválně dělaj naprosto nezáživný benzínový motory a do některých modelů nabízej jejich zcela nesmyslný verze a konfigurace, aby si víc škubli na chrochtácích. Třeba žabožrouti to umí za vpodstatě stejnou cenu, nebo 20kKč rozdíl. Tak 2 roky nazpět byl ve světě motorů srovnávací test provozních nákladů výkonově podobných ropáků vs benzíňáků toho kterého modelu a už tenkrát vycházelo spousta ropáků výhodnějc než benzíňák. 
  
 Raff píše:Co to meleš, chtěl jsem ti jen udělat radosthoffi píše:Tuhle když jsem uněj byl,brečel jak želva,že ten krásnej zvuk benzínu a jak se mu potom stejská a tady machruje
A o stejskani nebyla řeč. A vůbec, moc mluvíš. Já jsem s touhle debatou skončil, takže nemusíš ani odpovídat ...
 
  
  
  
 
 
  co sa tyka udrzby tiez som si velmi nevsimol nejake rozdielne naklady,mozno aj preto ze som na jednom aute nenajazdil viac ako 50tkm... s dieslovou V40 som v zime nikdy problem nemal a mrazy su u nas bezne -30, s dieslovou 340-kou problemy boli,ta pod -20 startovat vecsinou nechcela... ALE JEDNO CO URCITE VIEM JE, ZE CIM VYKONNEJSI MOTOR TYM VYSSIA BEZPECNOST AK SA MOTOR VYUZIVA S ROZUMOM..AKO? PRI PREDBIEHANI ESTE ANI RAZ SA MI NA S80 NESTALO ABY SOM NESTIHAL ZARADIT SA PRI PREDBIEHANI..NAOZAJ NIKDY. pri slabsich motoroch sa mi to parkrat stalo..takze u mna aj benzin s vysokym objemom ma jedno velke plus
 co sa tyka udrzby tiez som si velmi nevsimol nejake rozdielne naklady,mozno aj preto ze som na jednom aute nenajazdil viac ako 50tkm... s dieslovou V40 som v zime nikdy problem nemal a mrazy su u nas bezne -30, s dieslovou 340-kou problemy boli,ta pod -20 startovat vecsinou nechcela... ALE JEDNO CO URCITE VIEM JE, ZE CIM VYKONNEJSI MOTOR TYM VYSSIA BEZPECNOST AK SA MOTOR VYUZIVA S ROZUMOM..AKO? PRI PREDBIEHANI ESTE ANI RAZ SA MI NA S80 NESTALO ABY SOM NESTIHAL ZARADIT SA PRI PREDBIEHANI..NAOZAJ NIKDY. pri slabsich motoroch sa mi to parkrat stalo..takze u mna aj benzin s vysokym objemom ma jedno velke plus 
  
  
 

 
  
  Další skvělé autko na které jsme si nemohli stěžovat byl Daewo FSO Truck (Lublin) 2,5D taky nenáročné na provoz 4 místa v kabině a pěkná korbička, nejezdilo to rychle ale převezlo to palet a materiálu... teď jsme koupili Mazdu E2200D rv97 je to 2.2 diesel od auto TROTINA za 150tis Kč po 1000km se nad pístem otočila komůrka co roztemovala píst, ač TROTINA zaručoval jasný původ a stav tak se k tomu nechtěl vyjadřovat prý jsme si to způsobili sami, bylo vidět že motor byl už měněný nebyl tam originál RS2 ale místo toho R2, s jiným výkonem olejová vana byla zablemtana kilama lukoprenu že jsme to několik hodin seškrabovali spolu se sprayem který kryl aby nic nebylo vidět teď je motor u jednoho "šikovného" brusiče který to už dělá 1/2 roku byť dostal zaplaceno předem holt smůla .. toť jen upozornění mimo mísu na pana TROTINU
 Další skvělé autko na které jsme si nemohli stěžovat byl Daewo FSO Truck (Lublin) 2,5D taky nenáročné na provoz 4 místa v kabině a pěkná korbička, nejezdilo to rychle ale převezlo to palet a materiálu... teď jsme koupili Mazdu E2200D rv97 je to 2.2 diesel od auto TROTINA za 150tis Kč po 1000km se nad pístem otočila komůrka co roztemovala píst, ač TROTINA zaručoval jasný původ a stav tak se k tomu nechtěl vyjadřovat prý jsme si to způsobili sami, bylo vidět že motor byl už měněný nebyl tam originál RS2 ale místo toho R2, s jiným výkonem olejová vana byla zablemtana kilama lukoprenu že jsme to několik hodin seškrabovali spolu se sprayem který kryl aby nic nebylo vidět teď je motor u jednoho "šikovného" brusiče který to už dělá 1/2 roku byť dostal zaplaceno předem holt smůla .. toť jen upozornění mimo mísu na pana TROTINUUživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé