XC60 2010 - Drhnutí / vrzání při couvání

Předposlední generace velkých Volv
  • Autor
  • Zpráva
Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13055
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC60 2010 - Drhnutí / vrzání při couvání

Příspěvek od Urvanej »

Necháš si ho vyvážit, protože nikdy nevíš, jestli ho někdo nerozhodil a nesložil blbě. Nevim, kolik tam je na tom tisícihranu možností, ale určitě aspoň 10.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5673
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

XC60 2010 - Drhnutí / vrzání při couvání

Příspěvek od Romulusw »

Měl jsem kardan třikrát venku a nikdy jsem to neřešil. Jestli je dobře vyvážený, musí to fungovat.

Kardan z vrakáče, pokud to není po nějaké veliké ráně, by měl být OK.

Majkl1
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 650
Registrován: 4 roky 8 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

XC60 2010 - Drhnutí / vrzání při couvání

Příspěvek od Majkl1 »

To je jako doporučení si označovat kolo při sundávání, aby se nandalo stejně. Nechápu proč. Když je vše cajk, musí to makat ve všech pěti možnostech.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13055
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC60 2010 - Drhnutí / vrzání při couvání

Příspěvek od Urvanej »

Asi mluvíme každej o něčem jinym. Kardan se vyvažuje sesazený na tomhle tisícihranu (nebo je jinde). Při sundavání je občas lepší ho rozdělit, jde vyndat snáz, ale sesadit bys ho měl stejně jak byl, právě kvůli tomu vyvážení.
Romane, taky záleží na rychlostech. Pokud nepřelejzáš třeba kilo, tak je vyvážení "uplně o ničem".
image.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5888
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

XC60 2010 - Drhnutí / vrzání při couvání

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Tyhle kardany jsou nerozebiratelne.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 13055
Registrován: 14 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

XC60 2010 - Drhnutí / vrzání při couvání

Příspěvek od Urvanej »

Aha, nezávislý zavěšení, dif napevno v kastli. Ale stejně bych čekal, kvůli pohybu motoru s převodovku, že to bude někde suvný.

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5888
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

XC60 2010 - Drhnutí / vrzání při couvání

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Suvný to je u té modré gumy. Zbytek napevno.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Tomas78
Online
Příspěvky: 1898
Registrován: 4 roky 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: XC60 2.4D AWD AT 2010

XC60 2010 - Drhnutí / vrzání při couvání

Příspěvek od Tomas78 »

Pánové, MOC vám všem děkuji za zprávy, vše jsem prohlédl / pročetl. Velmi se omlouvám za pozdní odpověď, neplánovaně jsem byl pár dní OFFLINE.

Vše je mi jasné, prozatím nechám kardan na autě s tím, že pokud to začne zlobit, je to neopravitelné a je nutná výměna. Co jsem zjistil, na vrakovištích dostupné kardany jsou. Za nový chce Volvo kolem 40 000 CZK, druhovýroba (polské firmy) kolem 11 000 CZK. Jaká je to kvalita či zda je to repasované netuším.

https://www.przeguby.pl/en/product/8278/propshaft-volvo-xc60,-2.4-d3d53.0,-l=2080mm,-l1=580mm,-l2=1340mm,-2x-przegub-86mm/

V Česku se to prodává asi zde:
https://www.almix.cz/edrive-kardan-hridel-2080mm-volvo-xc60-2-4-d3-d5-3-0-2008-31259593-31367625-s52378.html

Když jsem v Út odjížděl, ráno jsem prostříkal kříž Konkorem, po cca 100 km to sem tam vrzlo drobně. Pak jsem za 3 dny odjížděl a Konkor zjevně navzlínal a skřípání odstraněno ze 100%. Dal jsem tomu teď třetí preventivní Konkor lázeň, kdy jsem kardan obalil hadrem, aby olej nelítal do uložení a na tepelný štít, manželka pomalu popojížděla a já se sunul pod autem a online to prostříkával. Přijde mi, že z jednoho ložiska šla trochu rez. To ložisko samotné je hodně krátké, takže zjevně to slušně provzlíná. Nechám, chvilku budu jezdit, co to bude dělat. Pak zkusím to něčím máznout se stříkačkou. Výměna poslední možnost. Koukal jsem na ty šrouby co je nutné povolit a podle mne bych dopadl jak psal Kuba ... :roll: :)

Ještě jednou vám všem moc (!) děkuji za pomoc a za rady, vážím si toho! :)

Zpět na „S / V60 (-16), V / XC70 III, S80 II, XC60 (-16)“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé