Hydroložiska D5

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Dneska jsem to tedy pro zajímavost změřil a na výstupu z vývěvy i za ventilem je podtlak cca 0,7 bar. Nevím. Jezdím s olejovým víčkem nasazeným, takže neřeším. :D
462580047_1759137674835127_1135886600714649803_n.jpg
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Hydroložiska D5

Příspěvek od Tod2 »

Já měřil někde mezi 0,9 až 0,95
Ale stejně nepoznám rozdíl s připojenými nebo odpojenymi silentbloky (Corteco).
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Přesně, taky tam vůbec necítím rozdíl. Bohužel jsem ale ani v jiné D5 nejel, takže nedokážu porovnat. Navíc na druhém autě mám motor i převodovku komplet v polyuretanu, takže jsem zvyklý na horší věci :D Tohle se projevuje vyššími vibracemi jen na volnoběh, jinak o motoru prakticky nevím. Ale třeba proti VW 1.6 nebo 2.0 tdi je to určitě míň kultivované.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Hydroložiska D5

Příspěvek od Tod2 »

Ano, oproti 4valu vw je můj 5tival paradoxně vibrátor. I když spíš takové mikrovibrace.
Ale mám PUR vložky v napravnici no...
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Tak pak to tedy beru jako uzavřené a vše je v pořádku…

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Hydroložiska D5

Příspěvek od videoice »

Tod2 píše: 08 pro 2024 16:42 Ale stejně nepoznám rozdíl s připojenými nebo odpojenymi silentbloky (Corteco).
Ve vidě je na silentbloky test (ovládá vakuový solenoid), když se aktivuje, tak rozdíl ve vibracích jde celkem poznat.

---

Co se týče podtlaku, tak jsem naměřil taky pouze okolo -0.7 až -0.75 barů hned za pumpou. Silentbloky jsem vyměnil. Ale olej pořád tlakoval/klapal z víčka.

Všude se mluvilo o tom, že je to způsobené silentbloky a tak jsem podtlak zkoumal dál. Když jsem odpojil hadičku do posilovače z vakuovky a vývod ucpal, tak jsem najednou naměřil podtlak -0.9 barů! a tlakování/klapání z olejového víčka ustalo.

U mě je tedy i trochu vadný posilovač. Zkoušel jsem přetěsnit napojení vakuové hadičky, ale tam nic neuniká.

Podtlakovým měřákem jsem naměřil že uniká z posilovače po podtlakování cca 0.1 baru / 4 sekundy. Chtěl by se někdo podělit o svoje hodnoty z posilovače?

Posilovač plánuji vyndat a opravit/vyměnit. Jak jej vyndat, je nutné demontovat brzdový válec a s tím spojené následné odvzdušňování?
image.png
Je možné že ten vzduch uniká mezi posilovačem a brzdovým válcem? Na co je tam vůbec to těsnění, tam je taky podtlak?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Tod2
Offline
Příspěvky: 3477
Registrován: 9 roků 11 měsíců
Bydliště: Kroměříž
Vůz: S80 D5244T 120kW AT MY06

Hydroložiska D5

Příspěvek od Tod2 »

Na test silentbloků nepotřebuju vidu, stačí odpojit připojit hadičku za ventilem.
Ventil spíná někde pod 1200 ot.
A těch 0,95 jsem měřil až za ventilem silentbloků.
_________________
D5T5 ST2, egr off + dongle
Obrázek VIN YV1TS796961433633

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

Posilovač jde vyndat bez odpojování trubiček z hlavního válce. Takže odvzdušňování není nutné.
A ano ten o-kroužek taky těsní podtlak.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Hmmm, až bude chvilka, tak pro zajímavost zkusím odpojit posilovač a znovu poměřit. Měření z vývěvy jsem podle mě neměl úplně utěsněné, tak je klidně možné, že by tam taky bylo třeba 0,9 bar.

Ale z ventilu na silenty to bylo 100% měření.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Hydroložiska D5

Příspěvek od videoice »

raolsa píše: 08 pro 2024 21:44 Posilovač jde vyndat bez odpojování trubiček z hlavního válce. Takže odvzdušňování není nutné.
A ano ten o-kroužek taky těsní podtlak.
Můžu se zeptat na podrobnější postup?

Odpojím pedál, vymontuji ty 4 šrouby zevnitř + 2 šrouby od brzdového válce a co potom? Musím vymontovat něco dalšího?

Mám trochu strach abych vyndal ten posilovač a neohnul přitom rigidní brzdové hadičky.

Ten o-kroužek mezi posilovačem a brzdovým válcem dát potom nový?

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

Už je to dlouho co jsem to dělal, ale myslím, že musí dolů nádobka na kapalinu a vakuovka. Pak jde posilovač vykroutit ven. Brzdové trubičky se samozřejmě trochu poddají, ale není to problém.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Tak mám nový info. Dneska jsem zkusil odpojit hadičku z vakuovky do posilovače a mám to přesně naopak :D
Když odpojím hadičku, zvuk z víčka zmizí. Jakmile ji ucpu nebo zapojím zpátky posilovač brzd, tak se klepání z víčka vrátí. Zajímalo by mě teda co to může znamenat :D

Takže pro shrnutí když zaslepím veškeré vývody z vakuovky, tak klepe. Když nechám vakuum utíkat do luftu, tak neklepe.

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Hydroložiska D5

Příspěvek od videoice »

U mě viz. https://forum.volvoklub.cz/viewtopic.php?p=1064615#p1064615 - "zvuk z víčka" jde z mé zkušenosti slyšet právě a jen při malém úniku podtlaku.

Když podtlak unikal ve velkém přes vadné hydroložisko, tak ten typický silný zvuk z víčka slyšet nebyl.

Nyní ten zvuk po sundání víčka slyším silně a to díky brzdovému posilovači, který je lehce netěsný. To jsem zjistil měřákem podtlaku a zároveň ověřil odpojením hadičky do posilovače a zacpání pumpy prstem, potom zvuk, i při sundaném víčku, kompletně utichne.

Jestli si dobře vzpomínám tak od vakuové pumpy jsou 3 (4) vývody - hydroložiska, EGR a posilovač (plus staší modely mají podtlakem ovládané turbo). Ověřil bych, zda jsi všechny tyto vývody opravdu 100% utěsnil. Na ten klapavý zvuk stačí dost malý únik. Pokud ten zvuk slyšíš i tak, tak může být problém v samotné vakuovce, ale s tím zkušenost naštěstí nemám.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Těmi výstupy si nejsem jistý. Já mám tuhle verzi a tam tedy vidím jen výstup na silentbloky a posilovač brzd.
https://vzone.cz/produkt/100473-vakuova-pumpa-brzdoveho-systemu-5-valec-diesel-2-4d-d3-d4-d5-primy-vyvod-p1-p2-p3-2011?tid=212

A jak říkám, když oba vývody odpojím a zacpu (tedy simulace že i silentbloky i posilovač těsní), tak klepe z víčka. Když posilovač odpojím a vakuum se tam nedělá, tak z víčka přestane úplně klepat.
Dostal jsem totiž info od bývalého majitele, že když se dělala spojka a motor byl venku, tak se měnily i silentbloky motoru. Řekl bych tedy že problém může být přímo ve vakuovce. Viděl jsem totiž v hadičce do posilovače trošku oleje.

Zkusím pohledat jestli je na to nějaká opravná sada a nebo zkusím novej Pierburg za 3000. Možná by dokázal poradit Raolsa? :D :)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

Pokud je v hadičce z vakuovky olej tak pumpu vyměnit.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Díky za schválení. Zatím objednáno, tak uvidíme. O víkendu se na to vrhnu.

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Out with the old, in with the new.

Dnes vyměněno. Podtlak z nové je silnější a je to cítit hlavně na brzdách, že jsou ostřejší a mají nástup hned z kraje zmáčknutí pedálu. Vibrace na volnoběh jsou také mírnější.
Nicméně problém s klepáním z víčka to nezměnilo. Pořád přetrvává stejný symptom, a když z nové pumpy odpojím hadičku pro brzdový posilovač, tak klepání z víčka zmizí. Když zapojím, klepe. :unknown:

Překvapilo mě, že nová Pierburg pumpa má ten výstupek pro brzdy stejně jako na novějších D5 plastový, výměnný.

Někdo nějaký nápad? Může to být už projev třeba špatných hydroštelů? Silentbloky by měly být OK.
Nový projekt.jpg
IMG_0903.JPEG
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

Myšleno, že když odpojíš hadičku pro posilovač, vývod ucpeš prstem, tak klepání zmizí? Pokud ano, tak máš ještě únik v posilovači.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Přesně naopak. Odpojím a klepání ustane

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

Už jsem se taky setkal s tímhle symptomem. Že to fungovalo obráceně. Ale bylo to jenom na jednom autě. :D
Jestli jinak všechno funguje, tak bych to dál neřešil.
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

Asi bych potřeboval vyzkoušet někdy sednout k někomu jinému taky s D5 v P2. Abych si mohl udělat benchmark :D
Pro sichr ještě jednou vezmu nářadí a zkusím podtlakem vyzkoušet jednotlivé siláče a posilovač...

mlgviktorko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 225
Registrován: 2 roky 4 měsíce
Bydliště: Šumperk
Vůz: S60 D5 160kw, BMW E36 323ti, E36 318ti

Hydroložiska D5

Příspěvek od mlgviktorko »

[smention u=23631]videoice[/smention] A ty jsi to teda výměnou posilovače už úspěšně vyřešil?

videoice
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 212
Registrován: 10 měsíců
Bydliště: Praha Dejvice
Vůz: Volvo V70 II 2.4D 2007

Hydroložiska D5

Příspěvek od videoice »

Mohu s jistotou potvrdit, že klepavý zvuk víčka je po výměně posilovače pryč. Byla tam malá netěsnost. Neumím říct kde, ale můj tip je mezi brzdovým válcem a posilovačem, je tam takové těsnění, které bylo malinko orezlé (brzdovka ale vůbec neuniká) a šrouby nebyly dotažené na max. Kdybych to řešil někdy znovu, tak odmontuji o kousek válec a nejdříve bych ho vyzkoušel utěsnit tekutým silikonem.

Z toho co jsem tu k tvému autu četl, tak ti to klepe i po zacpání všech podtlakových vývodů pumpy, což je divné a kde je problém nevím, mně klepání po zacpání pumpy ustalo, tak proto jsem věděl, že je to posilovač.

Majkl1
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 566
Registrován: 4 roky 6 měsíců
Bydliště: Ždírec nad Doubravou
Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)

Hydroložiska D5

Příspěvek od Majkl1 »

Taky mám po oddělání olejového víčka silný kovový klepavý pazvuk (s víčkem není nic slyšet) a mám (pouze decentní) vibrace na volnoběh. Chtěl jsem zkusit těsnost podtlaků na silentblocích motoru, ale nenašel jsem žádné podtlakové hadičky vedoucí dolů (alespoň při zběžném zkouknutí kolem motoru). Mám tedy D5244T17 a v e-shopech ani ve VIDĚ jsem silentbloky s podtlakem nenašel. Má tento pětiválec řízené silentbloky nebo už ne?
{31D367EE-3B9D-466F-BC8F-B7CA4231DC87}.png
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14250
Registrován: 15 roků 6 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Hydroložiska D5

Příspěvek od raolsa »

To bude tím, že P3 podtlakové silentbloky nemá. :D

Ale vyměň 8 a 12, beztak budou KO. Možná i ta 10
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé