Adaptace převodovky
- Autor
- Zpráva
-
Offline
- Člen VK
- Příspěvky: 4642
- Registrován: 11 roků 7 měsíců
- Bydliště: Domov: Třebestovice
- Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
- Bydliště: Zaměstnání: Praha
Adaptace převodovky
Volvista je jen: Průhonice, Stodůlky, Dejvice a Cardion
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14
Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Ještě dotázeček. Když jsem koukal na stránky autorizáku, nabízeli chip (polestar). Předpokládám, že jde o tentýž soft, který jde i přes VDASH. V popisu tam mají , že se s tím chipem zrychlí práce automatu a při sundání nohy z plynu nebude nikam řadit. Takže při ST1 + EGR OFF se mění soft i v TCM? 

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 685
- Registrován: 5 roků 3 měsíce
- Bydliště: Popovice
- Vůz: S80 2.5T 08', M66, D5T5 Stage 2 170kW
Adaptace převodovky
Sw. Od D5T5 není polestar a nemají spolu nic společného. Pokud vim, tak D5T5 neupravuji nic v tcm, narozdil od polestaru. Jsou taci, kteří maji na svém voze raději polestar, protože automat.
_________________
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
Zlaťák S80 2.5T D5T5 Stage 2, 170kW, 2008
Bylo:
Stříbrňák V40 1.9DI 85kW 2004
Černej S80 D5 136kW 2007
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Tak jsem včera dal auto na VIDU a za jízdy logoval hodnoty - konkrétně zamykání spojky (lock-up) a omezování Nm při řazení, protože se mi zhoršuje houpání otáček po přeřazení při nízkém výkonu a při řazení nahoru pod plynem krapet vylétnou otáčky. Omezení krouťáku dle grafu zasahuje. AT přeřadí v pořádku (nahoru i dolů), otáčky se vyrovnají, zámek se zamkne. Potud je to OK, ale při nízkém výkonu motoru se spojka ihned odemkne, otáčky vylétnou o cca 200ot. a klesnou, zámek se zamkne a ihned odemkne a takto pořád dokola. Stačí přišlápnout plyn a spojka se ihned zamkne a drží jak přibitá. Myslel jsem, že to dělá AT díky nějaké hardwarové chybě, ale v grafu bylo vidět, že je to vše na pokyn z TCM. Houpání otáček je přesně podle mA v grafu u lock-up (pilovitý průběh).
Přijde mi to, jako by TCM dostávala chybné info o zatížení motoru, tak se ptám - odkud bere TCM informaci o zatížení motoru? Na starých koncernech s tiptronicem to bylo z váhy vzduchu. Shodou okolností jsem zjistil, že mám zřejmě zlomenou osu vířivých klapek, takže i když servo tahá za táhlo, klapky si v reálu dělají, co chtějí (nebo jsou seklé - to nevím). Dočetl jsem se, že jsou aktivní hlavně při nízkých otáčkách a malém zatížení motoru. Pokud by se u Volva taky prováděl výpočet zatížení (Nm) na základě dat z váhy a vířivé klapky si dělaly, co chtějí, není možné, že by problém se spojkou mohl být právě v nich? Protože by přes váhu díky špatně natočeným klapkám šlo jiné množství vzduchu a TCM by tak dostávala chybné info o zatížení? Nebo díky turbu se do válců stejně dostane vzduchu dost i přes zaseklé klapky v zavřené poloze?
Jen střílím od boku.
S převodovkou se jezdit dá normálně, necuká, nekope, řadí nahoru i dolů bez chyb, za tepla i studena. Jen po přeřazení má zmatek s tím, co má dělat spojka. A taková jízda po městě je utrpení - jak, když táhnu druhé auto na gumě.
Graf bych sem hodil, ale nenašel jsem, jak se dá uložit a printsreen se mi nepodařilo aktivovat. Případně naloguji znovu co je třeba a vyfotím mobilem.
Přijde mi to, jako by TCM dostávala chybné info o zatížení motoru, tak se ptám - odkud bere TCM informaci o zatížení motoru? Na starých koncernech s tiptronicem to bylo z váhy vzduchu. Shodou okolností jsem zjistil, že mám zřejmě zlomenou osu vířivých klapek, takže i když servo tahá za táhlo, klapky si v reálu dělají, co chtějí (nebo jsou seklé - to nevím). Dočetl jsem se, že jsou aktivní hlavně při nízkých otáčkách a malém zatížení motoru. Pokud by se u Volva taky prováděl výpočet zatížení (Nm) na základě dat z váhy a vířivé klapky si dělaly, co chtějí, není možné, že by problém se spojkou mohl být právě v nich? Protože by přes váhu díky špatně natočeným klapkám šlo jiné množství vzduchu a TCM by tak dostávala chybné info o zatížení? Nebo díky turbu se do válců stejně dostane vzduchu dost i přes zaseklé klapky v zavřené poloze?
Jen střílím od boku.
S převodovkou se jezdit dá normálně, necuká, nekope, řadí nahoru i dolů bez chyb, za tepla i studena. Jen po přeřazení má zmatek s tím, co má dělat spojka. A taková jízda po městě je utrpení - jak, když táhnu druhé auto na gumě.

Graf bych sem hodil, ale nenašel jsem, jak se dá uložit a printsreen se mi nepodařilo aktivovat. Případně naloguji znovu co je třeba a vyfotím mobilem.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 5807
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Adaptace převodovky
Zkusím úplně na slepo. Ukazovalo to správnou rychlost ? Nejsou problémy s prokluzem, nebo náhodným spouštěním ABS v zatáčce ? Můžou byt prasklé kroužky ABS a potom by jednotka dostávala špatné informace o aktuální rychlosti. Například automat by houpal a teoreticky by to mohlo potom rozpínat i zámek. Je to velká spekulace ale pro zichr uvádním.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
mohu kouknout, ale s Abs problemy nemám. To by se spouštělo náhodně při pomalém dojíždění.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Znovu (po 3000km) jsem vyměnil ze zoufalství olej, tentokrát ne Ravenol, ale zkusmo Mobil 3309 a chování převodovky je podstatně kultivovanější. Nevím proč, norma obou olejů je stejná.
Každopádně zjišťuji, že ten problém se spojkou je s největší pravděpodobností způsobován díky neustálé adaptaci převodovky k mému stylu jízdy. Zaměřil jsem se včera na sebe a zjistil jsem, že ihned po velké části přeřazení z 4q na 5q a z 5q na 6q často okamžitě lehce ubírám plyn, protože auto v tu chvíli už jede chtěnou rychlostí. A právě ono ubrání plynu těsně po přeřazení má asi na svědomí postupnou adaptaci spojky. Dnes jsem se cca 100km soustředil na to, abych s tím plynem po přeřazení nehýbal a postupně ono protivné houpání otáček po přeřazení téměř zmizelo (z 90%). A "zamykání" spojky po přeřazení je už defakto na 100% ihned na první pokus. Do té doby 4,5 a 6q to zamykalo až na druhý pokus (otáčky po přeřazení nahoru klesly, vylétly a zase klesly).
Co se stane, když ve Vidě smažu adaptace? AT pak jede v jakémsi továrním nastavení a vytvoří si postupně adaptace sama?
Autorizák totiž naprosto opakovaně nekomunikuje, takže zatím ani nevím, zda tam mám update sw nebo ne. Dokonce jsem u nich poptal i ten chip od polestar, kde upravují i TCM, doufaje, že při napíchnutí auta (když už to nejsou schopní zjistit z databáze) mi budou schopní říct, zda lze aktualizovat nebo ne a případně to tam hned nalít. Teď v zimě by se mi totiž hodně zamlouvalo, když by AT po sundání nohy z plynu neřadilo nahoru. Je to docela voprus na ledu před zatáčkou ubrat plyn a auto si tam místo brždění motorem kopne vyšší kalup. Ono i v létě bych to taky ocenil. Využívám brždění motorem a AT do toho často hází vidle. Vím, že tam je manuální režim, ale chtěl jsem AT právě proto, abych nešašil s fofrklackem
Už dříve jsem si totiž všiml, že když si auto půjčí synátor, tak po něm AT řadí jeden den vždy lépe. Takže se přikláním k variantě, že AT je asi OK, ale ten pytel, co sedí za volantem si s ní nějak nerozumí
Každopádně zjišťuji, že ten problém se spojkou je s největší pravděpodobností způsobován díky neustálé adaptaci převodovky k mému stylu jízdy. Zaměřil jsem se včera na sebe a zjistil jsem, že ihned po velké části přeřazení z 4q na 5q a z 5q na 6q často okamžitě lehce ubírám plyn, protože auto v tu chvíli už jede chtěnou rychlostí. A právě ono ubrání plynu těsně po přeřazení má asi na svědomí postupnou adaptaci spojky. Dnes jsem se cca 100km soustředil na to, abych s tím plynem po přeřazení nehýbal a postupně ono protivné houpání otáček po přeřazení téměř zmizelo (z 90%). A "zamykání" spojky po přeřazení je už defakto na 100% ihned na první pokus. Do té doby 4,5 a 6q to zamykalo až na druhý pokus (otáčky po přeřazení nahoru klesly, vylétly a zase klesly).
Co se stane, když ve Vidě smažu adaptace? AT pak jede v jakémsi továrním nastavení a vytvoří si postupně adaptace sama?
Autorizák totiž naprosto opakovaně nekomunikuje, takže zatím ani nevím, zda tam mám update sw nebo ne. Dokonce jsem u nich poptal i ten chip od polestar, kde upravují i TCM, doufaje, že při napíchnutí auta (když už to nejsou schopní zjistit z databáze) mi budou schopní říct, zda lze aktualizovat nebo ne a případně to tam hned nalít. Teď v zimě by se mi totiž hodně zamlouvalo, když by AT po sundání nohy z plynu neřadilo nahoru. Je to docela voprus na ledu před zatáčkou ubrat plyn a auto si tam místo brždění motorem kopne vyšší kalup. Ono i v létě bych to taky ocenil. Využívám brždění motorem a AT do toho často hází vidle. Vím, že tam je manuální režim, ale chtěl jsem AT právě proto, abych nešašil s fofrklackem

Už dříve jsem si totiž všiml, že když si auto půjčí synátor, tak po něm AT řadí jeden den vždy lépe. Takže se přikláním k variantě, že AT je asi OK, ale ten pytel, co sedí za volantem si s ní nějak nerozumí

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Online
- Příspěvky: 5889
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Adaptace převodovky
Zacni na to šlapat a víc neřeš. 3 roky zpet mi to prislo uplne stejne kdyz s XC jezdila žena, ted ma svoji V60 a ja si XC naucil i pri pusteni plynu dokonce podřazovat.
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Šlapat mu na krk - to se teď v zimě řekne
Tady kolem nás jsou už několik dní silnice jak sklo. CHKO - solit se nesmí a štěrk asi došel nebo co. 


_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Online
- Příspěvky: 5889
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Adaptace převodovky
Nojo no, to se mi to kecá, když ráno mám auto vyhřáté a ohřáté. 

-
Offline
- Příspěvky: 5807
- Registrován: 6 roků 10 měsíců
- Bydliště: Brno
- Vůz: V70 II 2,5T AWD AT
Adaptace převodovky
Podle mě to ale není o tom na to nějak nesmyslně šlapat. Prostě nastavím 1/4 plynu a držím na stejné pozici, než dosáhnu požadované rychlosti. Když chci jet rychleji nastavím 1/4 plynu a po cca 1s po rozjezdu dám 1/2 plynu, nebo plný. Tím eliminuju kickdown z rozjedu, což nemam rád na všechny části auta, ale řeknu autu "Fajn už ses rozjel a teď jdeme do otáček" a auto zrychluje více v otáčkách. Jakmile dosáhnu požadované rychlosti tak držím plyn a nesundávám nohu z plynu, protože to je signál, že budeme zpomalovat.
Stejně jsem to vysvětloval i ženě, která s tím taky bojovala. Nastavit plyn a počkat minimálně 1s co auto udělá.
Stejně jsem to vysvětloval i ženě, která s tím taky bojovala. Nastavit plyn a počkat minimálně 1s co auto udělá.
_________________
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
Volvo V70 2,5T 154kW 2007 AT AWD, Spotřeba 12l/100km
Bylo: Polo 1,9SDI 47kW 2003 140000km, Spotřeba 4,71l/100km
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
A máte někdo zkušenost, co se tedy stane, pokud pouze smažu adaptace? Přestane to řadit úplně nebo je to v režimu, v jakém to sjede jako nové z linky a postupně se to přizpůsobí aktuálnímu stavu jednotlivých sledovaných komponentů?
Po přeřazení už otáčky skoro nekolísají, ale ustálená jízda v rychlostech do 90km je stále oprus. Buď otáčky kolísají stále dokola nebo stačí o milimetr přidat plyn a vyletí o 200 nahoru a pomalu klesnou, případně začnou pravidelně houpat (a to auto ani nezrychlí). Když přidám více, tak je to OK.
Takže jízda ve městě nebo za autem je krajně nepříjemná (efekt tažení na gumě). Musím přehodit do manuálního režimu.
Na kontrolu a případné přehrání aktuálního softu autorizák nereaguje. Ale když jsem poptal chip od polestaru (neměli uvedenou cenu), obratem mi volali (2x) na mobil. Jenže cenu mi řekli tuším 28500 (nevím zda s DPH nebo bez) a to do toho nedám. Kontaktoval jsem jak autorizák v Jihlavě, tak v Pardubicích. Nějak jsem si myslel, že když kontaktuji autorizák, tak podle VIN z databáze zjistí, zda v rámci nějaké servisní prohlídky bylo auto akualizováno či nikoli. Z knížky, kterou jsem k auto dostal jsem jen zjistil, že bylo na třech povinných prohlídkách (pokaždé někde jinde), ale co se dělalo, tam uvedené není. Poslední zápis byl někde z roku 2013.

Po přeřazení už otáčky skoro nekolísají, ale ustálená jízda v rychlostech do 90km je stále oprus. Buď otáčky kolísají stále dokola nebo stačí o milimetr přidat plyn a vyletí o 200 nahoru a pomalu klesnou, případně začnou pravidelně houpat (a to auto ani nezrychlí). Když přidám více, tak je to OK.
Takže jízda ve městě nebo za autem je krajně nepříjemná (efekt tažení na gumě). Musím přehodit do manuálního režimu.
Na kontrolu a případné přehrání aktuálního softu autorizák nereaguje. Ale když jsem poptal chip od polestaru (neměli uvedenou cenu), obratem mi volali (2x) na mobil. Jenže cenu mi řekli tuším 28500 (nevím zda s DPH nebo bez) a to do toho nedám. Kontaktoval jsem jak autorizák v Jihlavě, tak v Pardubicích. Nějak jsem si myslel, že když kontaktuji autorizák, tak podle VIN z databáze zjistí, zda v rámci nějaké servisní prohlídky bylo auto akualizováno či nikoli. Z knížky, kterou jsem k auto dostal jsem jen zjistil, že bylo na třech povinných prohlídkách (pokaždé někde jinde), ale co se dělalo, tam uvedené není. Poslední zápis byl někde z roku 2013.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Tak se chystám udělat ty adaptace. Přeložil jsem si návod z VIDY a mám nějaké drobné nejasnosti. Prosím znalé o upřesnění.
Opakovat dokud se neobjeví nápis a nebude svítit výstražný symbol?
Hlavně mi není jasná ta poznámka (překlad přes translátor). To má ten symbol svítit při každým přeřazení nebo se má rozsvítit jen při ukončené adaptaci v daných otáčkách (1000, 1200, 1400,...) a pak mám přejít na další krok v adaptaci?
Chápu správně, že dám D, sešlápnu plyn tak, aby otáčky vylétly na požadovanou hodnotu a pak s ním nehýbu dokud bude AT řadit, respektive auto zrychlovat. (při otáčkách 1000 bude řadit jen 1 - 2, při 1200ot. do 3q, při 1400 do 4q, při 1800ot do 5q a při 2200 do 6q)?"Vozidlo opatrně zrychlujte na rychlost 1400 ot./min. Po celou dobu zrychlování držte pedál akcelerace (AP) v pevné poloze.
Zrychlete na nejvyšší možný převodový stupeň. Zastavte vozidlo a opakujte postup, dokud se nerozsvítí text TRANSMISSION ADJUSTUSTED a symbol (i) nebo dokud nebude schválena kvalita řazení.
K získání správného výsledku může být zapotřebí řada zrychlení.
Poznámka! Symbol se musí objevit pouze jednou pro každé řazení během každé rychlosti, aby informoval, že adaptace dosáhla své cílové hodnoty."
Opakovat dokud se neobjeví nápis a nebude svítit výstražný symbol?
Hlavně mi není jasná ta poznámka (překlad přes translátor). To má ten symbol svítit při každým přeřazení nebo se má rozsvítit jen při ukončené adaptaci v daných otáčkách (1000, 1200, 1400,...) a pak mám přejít na další krok v adaptaci?

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Online
- Příspěvky: 5889
- Registrován: 8 roků 9 měsíců
- Bydliště: Rakovník
- Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110
Adaptace převodovky
Zapnes ve Vide a ukaze to toto. A po kazdem ukonu to napise ulozeno ci tak neco.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Adaptace převodovky
@Majkl1, hele, tady dělají kluci ruští adaptaci, je to dlouhé, s.rou se s tím a některé kroky dělají opakovaně, ale je tam docela dobře vidět jak se to dělá.
https://yandex.ru/video/preview/17741723765314780218
https://yandex.ru/video/preview/17741723765314780218
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Díky, to video mi to vysvětlilo
(i když to se dělá, zkoušet adaptaci na dálnici v provozu, ty čiligán?
)
Sice tam má trošku jiný postup, ale to bude asi novější AT. Jestli bude rozumný počasí, tak to zítra zkusím absolvovat.


Sice tam má trošku jiný postup, ale to bude asi novější AT. Jestli bude rozumný počasí, tak to zítra zkusím absolvovat.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 879
- Registrován: 4 roky 10 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: XC60 D5 AWD 158 kW MY2012
Adaptace převodovky
Jiný kraj, jiný mrav... Dej prosím vědět jak se ti povedlo, kdybych to musel dělat taky.
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Tak mám adaptace za sebou. Není to opravdu nic složitého, jen to chce rozumnou (delší rovinku) bez provozu. Není ani tolik důležité dodržet postup, protože AT si ty adaptace (rozjezdy, brždění, řazení) dělá furt všechny najednou. Každopádně dosáhnout toho, aby kontrolka "blikla" při každým přeřazení je docela oříšek. Mě se to vlastně ani nepovedlo. Ale i tak každý kvalt, při řazení nahoru i dolů mi celkově bliknul několikrát při všech režimech (nižší i vyšší otáčky) a TCM tím potvrdila naprogramování.
Celkově jsem měl zpočátku problém zahřát olej. Musel jsem najet dost km. Pak nevím proč, jsem si v hlavě uložil, že teplota oleje musí být min. 60°C, načež mi přístrojovka nechtěla spustit adaptační režim. Až po chvíli jsem si všiml, že teplota musí být 65 min. stupnů. Pak už nebyl problém. Trochu se mi klepala ruka, když jsem měl kliknout na reset adaptací. Mylná představa, že tím AT zapomene vše a vysype se na silnici
Po smazání adaptací jsem zjistil, že se vlastně vůbec nic nestalo. AT (ještě před provedením adaptační procedury) řadila úplně stejně se smazanými adaptacemi, jako před jejich smazáním. Při proceduře jsem ani nezaznamenal rozdíl při řazení bez probliknutím kontrolky (potvrzením naprogramování) a bez něj. Všechna přeřazení vždy hladká.
Celkově po adaptacích jsem nezaznamenal žádný rozdíl. Možná (ale fakt jen možná) je řazení ještě hladší. Ale s tím jsem problémy neměl. Důvod, proč jsem adaptace dělal, bylo houpání otáček při minimálním zatížení motoru kolem 1600-1800ot. A to nezmizelo ani po adaptacích
Mechanik, co to v týdnu projížděl (je v seznamu D5T5) říkál, že mu to hlava nebere, Převodovka se mu zdá hw vpořádku a nemá tucha, co by to mohlo způsobovat. TCM k tomu houpání dle logu vyloženě dává pokyn (měnící se napětí na solenoidu spojky), takže to vypadá jako by řj dostávala nějaké haluz info o zatížení a podle toho ovládá spojku.
Zkusím vyměnit vířivé klapky (mám je zlomené v ose hned u kloubku), takže si dělají v sání co chtějí (v paměti závad paradoxně o tom nic není ani po 35 tis. km) a mohou měnit množství vzduchu proudící přes MAF, což by prý mohla řj brát jako měnící se zatížení motoru. Ale to už jen střílím od boku. Až budou klapky nové, dám vědět, zda se něco změnilo. Moc tomu nevěřím, ale i tak doufám.
Takže info pro neznalé jako já - adaptací se nebojte, jak tu někdo poznamenal - zvládne je i cvičená opice
.
Celkově jsem měl zpočátku problém zahřát olej. Musel jsem najet dost km. Pak nevím proč, jsem si v hlavě uložil, že teplota oleje musí být min. 60°C, načež mi přístrojovka nechtěla spustit adaptační režim. Až po chvíli jsem si všiml, že teplota musí být 65 min. stupnů. Pak už nebyl problém. Trochu se mi klepala ruka, když jsem měl kliknout na reset adaptací. Mylná představa, že tím AT zapomene vše a vysype se na silnici

Po smazání adaptací jsem zjistil, že se vlastně vůbec nic nestalo. AT (ještě před provedením adaptační procedury) řadila úplně stejně se smazanými adaptacemi, jako před jejich smazáním. Při proceduře jsem ani nezaznamenal rozdíl při řazení bez probliknutím kontrolky (potvrzením naprogramování) a bez něj. Všechna přeřazení vždy hladká.
Celkově po adaptacích jsem nezaznamenal žádný rozdíl. Možná (ale fakt jen možná) je řazení ještě hladší. Ale s tím jsem problémy neměl. Důvod, proč jsem adaptace dělal, bylo houpání otáček při minimálním zatížení motoru kolem 1600-1800ot. A to nezmizelo ani po adaptacích

Mechanik, co to v týdnu projížděl (je v seznamu D5T5) říkál, že mu to hlava nebere, Převodovka se mu zdá hw vpořádku a nemá tucha, co by to mohlo způsobovat. TCM k tomu houpání dle logu vyloženě dává pokyn (měnící se napětí na solenoidu spojky), takže to vypadá jako by řj dostávala nějaké haluz info o zatížení a podle toho ovládá spojku.
Zkusím vyměnit vířivé klapky (mám je zlomené v ose hned u kloubku), takže si dělají v sání co chtějí (v paměti závad paradoxně o tom nic není ani po 35 tis. km) a mohou měnit množství vzduchu proudící přes MAF, což by prý mohla řj brát jako měnící se zatížení motoru. Ale to už jen střílím od boku. Až budou klapky nové, dám vědět, zda se něco změnilo. Moc tomu nevěřím, ale i tak doufám.
Takže info pro neznalé jako já - adaptací se nebojte, jak tu někdo poznamenal - zvládne je i cvičená opice

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Tak autorizák mi sdělil, že pro moje auto Total Update ani jiný update není k dispozici (a to auto ani nebylo na diagnostice, vše jen po telefonu). Ani žádný sw pro TCM. Jen nějaký upgrade (drahý jak kráva) pro CEM a ten nepotřebuji.
A co mě dostalo - když bych chtěl přece jen ten upgrade, tak ať počítám s tím, že mi to prý taky může odpálit jednotku. Ale ať jsem v klidu, že mi prodají novou už se software. To dodá na důvěře.
Nějak jsem ani nepochopil jaký je rozdíl mezi upgrade a update.


Nějak jsem ani nepochopil jaký je rozdíl mezi upgrade a update.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Adaptace převodovky
Jakej to byl autorizák?
-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Pardubice.
Ještě jedu ve středu přes Jihlavu, tak se stavím tam.
Ještě jedu ve středu přes Jihlavu, tak se stavím tam.
_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 1560
- Registrován: 9 roků 2 měsíce
- Bydliště: Ronov nad Doubravou
- Vůz: V70 D5252T 2.5 TDI r.v. 9/1998
Adaptace převodovky
Ten Dekom systém bude asi fakt za trest. 
_________________
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
Volvo černá V70 TDI 9/1998
Volvo stříbrná V50 T5 FWD 12/2004
-
Offline
- Sponzor fóra
- Příspěvky: 456
- Registrován: 6 roků 8 měsíců
- Bydliště: Praha
- Vůz: Korejský toustovač
Adaptace převodovky
To budou asi lidi na svém místě. Páč pokud je mi známo, tak dostupný SW se zobrazí až po připojení auta k Vidě. O “odpálení” jednotky jsem slyšel jen jednou a bylo to ve spojitosti s autem, které bylo čerstvě koupené z bazaru a bylo stočené. Jinak k tomu Polestaru, co je mi známo, tak Polestar na P3 auta byl vždy kolem 15 000, a právě na SPA za těch 28,5.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
Je:
KIA EV6 AWD GT-LINE MY2022
Bylo:
S60 T5 MY2004
S60 T6 AWD MY2011 Polestar Engineered Optimisation
Je:

Bylo:


-
Offline
- Příspěvky: 655
- Registrován: 4 roky 8 měsíců
- Bydliště: Ždírec nad Doubravou
- Vůz: XC70 D3 AWD manuál (D5244T17)
Adaptace převodovky
Tak týden uběhl, vyjetá nádrž a AT řadí jak znovuzrozená (zatím nejlépe, co auto mám). Asi nějaká skrytá samoregenerační volvoschopnost. 

_________________
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
audi A4 B6 quattro Avant, ex. XC70 D5 136kw AWD AT 2008, ex. VW passat (B5,5) 4motion, ex. VW passat (B5) syncro, ex. VW passat (B5) Variant, ex. VW passat (B4), ex. Ford orion 1,6i, ex. Ford Orion 1,6D, ex. Mitsubishi Pajero 2,5TD, ex. VAZ 2101, ex. Ford escort 1,1, ex. Škoda 105L :-)
-
Offline
- Příspěvky: 2245
- Registrován: 6 roků 2 měsíce
- Bydliště: Praha 12
- Vůz: XC60 2014 D4 AWD D5244T17
Adaptace převodovky
Poslední dobou se mi zase rozkopala převodovka tak nejprve navštívím autorizák pro kontrolu zda mám aktuální sw. Co bych měl chtít v souvislosti s převodovkou - Service 2.0 nebo Total CAN update?
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: xtomo