Jinak si dovolím porovnat - mám v rodině pod svojí správou dvě S40 1,8benzin a dvě V70 2,4 benzin plus jednu 850 2,4 benzin. Na S40 jsem nemusel dělat jednotky ABS, nemusel měnit chladiče motoru ani klimatizece, nemusel měnit radiátory topení, ruční brzda funguje skvěle, neměnil jsme ovladače oken, motory nežerou olej. Kupodivu ani servopumpa neteče. Sedí na silnici daleko lépe než "celovolva V70 I", jsou obratnější, lépe se s nimi parkuje, spotřeba je výrazně příjemnější, povko také. A lépe svítí, myslím tedy čirou optiku, H4 stály za prd.
Narozdíl od V70 I jsme na obou 40-kách měnil přední ložiska kol, u jednoho pak prut antény. Tím, že jsou S/V40 lehčí, tak jim déle vydrží brzdy. U jedné z S40 s renault převodovkou došlo k uvolnění pětkového kolečka v rychlostce, musel jsme to opravovat. Volvo převodovky tam byly daleko lepší.Jinak na obou typech běžná údržba - rozvody, oleje, brzdy, na V70/850 přední ramena + silenty zadních ramen, horní uložení a podobné banality, ale mají obě víc najeto. S 40-ky asi po 200 000km, 850 neznámo kolik (malé bílé kolečko tachometru

V porovnání 850 versus V70 bych řekl, že na V70 je již znát šetření na nákladech.