VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Nejnovější Volva od roku 2015/16
  • Autor
  • Zpráva
Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Kein »

Ano to je pravda, ale tohle je trend poledních pár let, to hlavní katování kostů, ale už začlo před 10ti lety kdy se evropští úředníci, kteří auta ani neřídí snažili pomáhat lidem v dlouhém spokojeném životu.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Vapik
Online
Uživatelský avatar
Příspěvky: 3316
Registrován: 10 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha - Opava
Vůz: Volvo XC90 V8 + LPG 2005

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Vapik »

Katovani costu už je profláknuté. Už se tomu říká VAVE (value analyses value engeneering).
Jiný název pro totéž, ať manažerské příručky říkají něco jiného.
Je to mor jakékoli techniky, z pohledu vývojového inženýra a potřeba z pohledu prodejů.
Můj osobní názor na to, proč se to začalo dít kolem roku 2010 Je ekonomická krize která přišla kolem roku 2008. Ve spoustě firem přebrali vedení ekonomové od techniků se všemi klady i zápory.

PetrXC70
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5645
Registrován: 6 roků 3 měsíce
Bydliště: Kamenice
Vůz: XC 70 2.4D 2010
Bydliště: Praha východ

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od PetrXC70 »

A to sem se smál Tesle, že je někde občas nenalakovaná...
_________________
XC70 2010 151kw/420NM

Jakub Svoboda
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5815
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Rakovník
Vůz: XC70 III D5 AWD 169kW, V60 MY2018 D3 110

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Jakub Svoboda »

Ja si toho nešvaru vsiml prvne pred 10lety, kdy prarodice dovezli noveho Peugeota 107 z dnes jiz byvale TPCA Kolin. Jenze tam se to dalo vcelku i pochopit, co by clovek chtel za 190.000Kč. Tam co neni videt, je proste zaklad. Ani dekl pod motorem neni.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
_________________
XC70 MY2010 D5 169kW Polestar
V60 MY2018 D3 110kW

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1722
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Lukaso »

Hele já tomu fakt pořád nerozumím. Taky to nemyslím nějak osobně a taky mam rád kvalitní věci ale já prostě nerozumím týhle potřebě...a už vůbec ne prohlášením, že pokud chceš kvalitní auto kup si auto do r.v.2010...jako že má nalakovaný věci zevnitř? Co je teda problém? Že se to teď dělá jinak, že se něco změnilo? Já uznávám, že v některých věcech je konzum vidět a taky bych to bral jinak...ale pokud něco plní svoji funkci a nějak to nedegraduje ( v tomhle případě nerezne ) a já to nevidím tak ať je ten blatník třeba růžovej s puntíkama...nebo?
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

jirka87
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2427
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od jirka87 »

Me osobne to vyznelo tak, ze do toho roku vyroby byly ty auta obecne (nikoliv jen lakovanim) poctivejsi a take technicky vzato (skrz elektroniku) jednodussi.

V praci se s tim setkavam denne. Mechanicky to funguje, elektricky/elektronicky to kolabuje.

Plasty se delaji kolikrat tak krehke,ze snad ani nikdo nepocita s jejich rozborkou, co je pri servisovani fakt problem.

Spravne zde byly zminene technicke reseni/kvalita P2 vs P3. Takze o ten lak blatniku zevnitr fakt nejde.

Vnejsi lakovani je nyni napric automobilkami snad uz i u Nemcu (drive vysada Japonskych aut) nekde i pod urovni 100mikronu, co drive bylo i 220. Takze jedes parkrat po dalnici a mas kapotu normalne od kaminku na kov (ne na zaklad). Atd atd atd

Alespon tak jsem celou vyhradu k modernim autum zde resenou pochopil ja

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1722
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Lukaso »

Jenže to je prostě jedno období volva a podle toho se podle mě nedá soudit celej vývoj aut...

Ale s lakem teda souhlasím, já strávím bych řekl tak 75% času na dálnicích a souhlasím že jsou tam stopy od kamínků na kov. Kolega v práci jezdí stejnej režim a Mazda 6, 2019 a je to to samý, nedávno jsme to řešili, že tohle jsme dřív nepozorovali.
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Dural8 »

Me zase kolega navedl, ze uz neni tolika sroubu na silnici, co byvalo, probirali jsme to ve vztahu k pichnutym pneu - kdo kdy naposledy a klasicka diskuze o potrebe rezervy. Nad tim jsem se myslenkove pozastavil, pac to rika mnohem vic, nez jenom o tech pichlych pneu…neco o kvalite aut (anebo zadeklovani :) ) obecne.
_________________
V60 D4

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Urvanej »

U volva to bylo už u P2, protože v motorovym prostoru taky neni lak, jen barva. Ale proti pežůtku je tam aspoň ta barva :-D
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Renda
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Kadaň
Vůz: Volvo V40 D2

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Renda »

Tak už můžeme toto téma uzavřít. Byl jsem dnes ve VOLVO Stodůlky a zrovna skládaly nové vozy z kamionu. Na vlastní oči jsem viděl, že opravdu už odhlučňovací deku a krycí plasty nedodávají na nových vozech. No, za mě je to chyba, myslím si, že tím degradují kvalitu značky. Ale asi jako jedinec s tím moc nenadělám a tak se s tím musím smířit. Škoda...

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12917
Registrován: 14 roků 6 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Urvanej »

Zkusil ses poptat, kolik by ty plasty stály? Třeba by ti udělali cenu za litr, dva...
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Renda
Offline
Příspěvky: 6
Registrován: 2 roky 9 měsíců
Bydliště: Kadaň
Vůz: Volvo V40 D2

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Renda »

Ano, zjišťoval jsem to. Ta odhlučňovací deka stojí u Volva bez pár korun 7000,- a ty plasty jsem už neřešil. Vše pořeším až pojedu na první "garančku". Postupně...

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Kein »

No za mě mohu s klidem říci, že u mě další auto Volvo nejspíše nebude. Rozhodně ne tahle aktuální generace. Vzhledem k tomu, že se mi tuze zalíbily atmosféry a s tím jak málo mají reklamací japonci, konkrétně Mazdy tak mám jasno. Nejsou to možná dravci silnic, ale podvozkem, spotřebou a spolehlivostí prostě must have, alespoň pro mně.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

jirka87
Online
Uživatelský avatar
Sponzor fóra
Příspěvky: 2427
Registrován: 8 roků 9 měsíců
Bydliště: Přerovsko
Vůz: Džaponský

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od jirka87 »

Tam bacha na prevodovky. Manualni...obecne s tim maji trosicku trabl. Neni to hrozny, ale muzou se vyskytnout potize. Chce to nacist fora

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1722
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Lukaso »

Kein píše: 21 zář 2022 20:24 No za mě mohu s klidem říci, že u mě další auto Volvo nejspíše nebude. Rozhodně ne tahle aktuální generace. Vzhledem k tomu, že se mi tuze zalíbily atmosféry a s tím jak málo mají reklamací japonci, konkrétně Mazdy tak mám jasno. Nejsou to možná dravci silnic, ale podvozkem, spotřebou a spolehlivostí prostě must have, alespoň pro mně.
Samozřejmě to může být otázkou nějaký osobní karmy, ale kdyby se mi někdo zeptal na osobní názor na mazdu tak ti odpovím: tak to ti nepřeju. Kolega měl dvě Mazdy 6 od nova a teď si raději objednal Hjundé...spolehlivost bych v jednom slově s Mazdou nenapsal. A ikdyby měl fakt smůlu na kusy tak pokles ceny auta je teda neskutečnej...

já osobně si myslím, že tahle generace volv je po dlouhý dekádě neskutečnej skok dopředu a myslím, že ty auta jsou fakt skvělý. Chápu že malý objemy někomu nevoní, ale je to otázka možná zvyku a možná i strachu z neznáma. Když jsem měl S80 3,2 říkal jsem, že to je poslední Volvo. Pak jsem měl S80 T5 a musel jsem ( bohužel ) říci, že to auto je každým ohledu výrazně lepší. Teď jsem říkal taky, že to je konec, protože T5 v mildu a v AWD prostě nechci a elektrika je blbost...tak jsem si zkusil hybrida...no a zbytek se nechte překvapit :D
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Kein »

jirka87 píše: 21 zář 2022 20:44 Tam bacha na prevodovky. Manualni...obecne s tim maji trosicku trabl. Neni to hrozny, ale muzou se vyskytnout potize. Chce to nacist fora
U prvních ročníků do 2015 se mohly hůř řadit některé rychlosti, případně vibrovat páka při zařazení 6 stupně. Po 2016 už to nehrozí. A i tak to nebyla trága.
Naposledy upravil(a) Kein dne 22 zář 2022 06:21, celkem upraveno 1 x.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Kein »

Lukaso píše: 21 zář 2022 21:32
Kein píše: 21 zář 2022 20:24 No za mě mohu s klidem říci, že u mě další auto Volvo nejspíše nebude. Rozhodně ne tahle aktuální generace. Vzhledem k tomu, že se mi tuze zalíbily atmosféry a s tím jak málo mají reklamací japonci, konkrétně Mazdy tak mám jasno. Nejsou to možná dravci silnic, ale podvozkem, spotřebou a spolehlivostí prostě must have, alespoň pro mně.
Samozřejmě to může být otázkou nějaký osobní karmy, ale kdyby se mi někdo zeptal na osobní názor na mazdu tak ti odpovím: tak to ti nepřeju. Kolega měl dvě Mazdy 6 od nova a teď si raději objednal Hjundé...spolehlivost bych v jednom slově s Mazdou nenapsal. A ikdyby měl fakt smůlu na kusy tak pokles ceny auta je teda neskutečnej...

já osobně si myslím, že tahle generace volv je po dlouhý dekádě neskutečnej skok dopředu a myslím, že ty auta jsou fakt skvělý. Chápu že malý objemy někomu nevoní, ale je to otázka možná zvyku a možná i strachu z neznáma. Když jsem měl S80 3,2 říkal jsem, že to je poslední Volvo. Pak jsem měl S80 T5 a musel jsem ( bohužel ) říci, že to auto je každým ohledu výrazně lepší. Teď jsem říkal taky, že to je konec, protože T5 v mildu a v AWD prostě nechci a elektrika je blbost...tak jsem si zkusil hybrida...no a zbytek se nechte překvapit :D
Tak otázka jestli měl benzín nebo diesel. 2.2d je obecně prostě průser. Benzínovou 1.5, 2.0, 2.5 jsem vživotě neviděl rozbitou. Vlastně jednou jsme měnili vysokotlaké čerpadlo paliva. Na podvozku brzdy a u cx5 a 6 ramena, to je vše.

Hybridy jsou asi pohon budoucnosti, ale ja chci už něco jednoduchého, hezkého, praktického. Ono mazdy mají výhodu, že díky lehkosti, s nima člověk nemusí jet 200km/h aby si užil jizdu. A spotřeba benzínových motorů je prd, prd, nic. 3.2 ve volvu je spolehlivá a fajn, ale díky spotřebě a autimatu ti dost lidí sežralo a jizda v Mazdě 6 je pro mne osobně příjemnější. Srovnávám to denně. Jen si stále drží dost cenu.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

lkopcansky
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 512
Registrován: 10 roků 9 měsíců
Bydliště: SK - BA
Vůz: Volvo XC60 D4 AT Summum-E MY2015

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od lkopcansky »

Kein píše:No za mě mohu s klidem říci, že u mě další auto Volvo nejspíše nebude. Rozhodně ne tahle aktuální generace. Vzhledem k tomu, že se mi tuze zalíbily atmosféry a s tím jak málo mají reklamací japonci, konkrétně Mazdy tak mám jasno. Nejsou to možná dravci silnic, ale podvozkem, spotřebou a spolehlivostí prostě must have, alespoň pro mně.
Mal som podobné uvažovanie. Veľmi sa mi páčila M3 2,0i BM/BN(3. Gen) a zhodou okolnosti ju má dedo. Po presadnuti z S60 P3 to Mazdy som mal šok. Auto hlučné, všetko na dotyk ako keby s polovičnou hrúbkou, také všetko velmi krehké, dvere ako z papiera. Viem, Mazda ide cestou ľahkej hmotnosti ale toto nebola pre mňa cesta. M6 je na to podobne. Ak uprednostňuješ obratnosť, zábavnosť, trochu pocit ako v motokáre tak M3 bude fajn…
_________________
XC60 D4 VEA AT8 Summum MY15 Mobil Obrázek
EX S60 D3 AT6 Summum MY12 Ravenol Obrázek
XC60 D3 VEA AT8 Dynamic MY17 Castrol - mamka
EX S60 2,4i Premium MY04 Mobil

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Kein »

Jo to máš pravdu hlučné jsou dosti. oproti Volvu. IPM3 facelifty jsou na tom ale lépe ale pořád to nebude Volvo. Chtěl bych ideálně M6 2.5 TAKUMI sedan, bíla perleť, ale drží si ceny jak sviň. Na druhou stranu nevrže tam interiér jak u P3, nebo minimálně.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1722
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Lukaso »

Drží si ceny? To je asi jediný auto ve firmě, který spadlo na ceně za poslední 1-2 roky...tu co měl předtím prodával asi po 7 letech a nebyl ji schopný prodat za kilo...ikdyž měla najeto 300. Jinak o motoru nemluvím, každých 20 tkm se musela dělat geometrie, problémy se sklápěním zrcátek, se zámky, pak systém hlídající pruhy a kolize to házel neustále do nouzáku. Ta nová sežere kotouče,destičky každých 30tkm protože adapťák v každý zatáčce na dálnici vezme kamion v pravým pruhu a začne zběsile brzdit. Kamery pro parkování mají rozlišení špatný hry z 90 let...interier po těch km hodně nepřesvědčivej...atd...jako já beru, že toho najezdíme hodně...ale naše zkušenosti s mazdou teda fakt nejsou dobrý
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Kein
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1642
Registrován: 16 roků 10 měsíců
Bydliště: Ostrava
Vůz: Volvo S80 3.2
Bydliště: Ostrava

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Kein »

No tak to se podívej za kolik se prodávají. Co konkrétně popisuješ za model? Já mluvím o SkyactivG - a nejlevnější 1.5 v soc výbavě trojku jsem našel za 210 tis+ z roku 2014.

K závadám co popisuješ, jo motorky ve sklápění zrcátek a zámek dveří řidiče je fakt, nicméně nic zásadního a nákladného. To ostatní fakt netuším co se s tím autem dělo. Jestli někdo musí dělat geomku co rok asi by mě zajímalo jak s tím jezdí, s brzdama to samé. Ale nikomu to nenutím. To co popisuješ v opakovaných závadách rozhodně na servisu nepozoruji.
_________________
Je: Volvo S80 3.2 AWD, 179kw, 2012
Bylo: Volvo S80, D5, 120kw, 2002, D5244T
Bylo: Volvo V70 2.0, T5, 166kw, 1998, B5204FT
Bylo: Volvo 850 2.0, T5, 155kw, 1995, B5204T

JendaSL
Offline
Člen VK
Příspěvky: 125
Registrován: 13 roků 7 měsíců
Bydliště: Příbram
Vůz: je toho víc

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od JendaSL »

Tohle už je hodně mimo téma. Ale zajímalo by mě, když už někdo říká co Mazda na firmě nevydrží, kolik tam mají stejně používaných Volv a jaké to jsou držáky.
Trochu se obávám, že v přímém srovnání ve stejných podmínkách nebude současné Volvo oproti Mazdě velká výhra.
_________________
V70R 1998 manual, S90 3.0 1997 automat 150kW, Honda (zbavte mě toho šmejdu) CR-V 2.2 2007 manual 2007 104 kW Alfa Romeo 156 2.5 V6 2001 manual
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
V40 T4 2001 manual - je pryč, C70 2.5T 1997 automat 142 kW , S60 2.5T AWD 2007 manual BSR 187 kW - už dělá radost někomu jinému, S60 2,4i 2002 manual 125 kW - je pryč RIP, V70XC AWD 2.5T 1998 manual 142 kW

Lukaso
Offline
Příspěvky: 1722
Registrován: 17 roků 4 měsíce
Bydliště: Praha
Vůz: S60
Bydliště: Praha

VOLVO XC40 B3 r. v. 2022

Příspěvek od Lukaso »

Tak bych to uvedl na pravou míru tak já neříkám, že to je shit, ale jsem proti tomu stavět Mazdu na piedestal. Z mojí osobní zkušenosti - z dvou aut, kde ty věci o kterých se bavím evidentně nesouvisí se způsobem používání...Na otázku Volvo x Mazda x cokoliv jinýho můžu říci, že Mazda je zatím jediný auto se servisním úkonem v rámci záruky. Ale výpovědní hodnota je 0 protože máme opravdu málo aut, máme mazdu, volvo a obchoďáci hjundaje. Co se týká úbytku ceny, tak je to založený na tom, že se právě díváme co ty auta stojí, protože se blíží doba prodeje. Nemyslíme si to jen my, ale i pojišťovny, které při rekalkulaci ceny u mazdy jako jediný snížili pojistnou částku. Bavím se o 6 kombík, revolution top, 2.2 d ( motor neřeším, ikdyž s tou minulou byly docela pekla ), 2019

Chováme se k tomu slušně, auta jezdí především dálnice. Brzy to podle mě žere kvůli opravdu nízký kvalitě ACC a jejímu neustálýmu přibržďování...
_________________
S60 Polestar Engineered T8 Recharge MY2024

Zpět na „S/V/XC 90; V/XC 60“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: peter cz, Safetycar