4x4

Kulaté velké předokolky/AWD
  • Autor
  • Zpráva
Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 9 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

4x4

Příspěvek od Fíla »

Romulusw píše: 03 lis 2020 15:24 Já bych to tak černě s těma rozdílnejma gumama neviděl. Když bude rozdíl nějaký usmolených pár % ve prospěch předku , tak to haldex nepozná. Bude spínat později (u trojky a možná i u čtyřky) jinak se chová jako volnoběžka.

Když budou větší kola vzadu, ale kdo by si dával lepší vzorek dozadu, že? tak se to bude trochu připínat, ale větší moment jak při každým rozjetím a pořádným naložením tam stejně nebude, tak proč by měla úhlovka nebo tisícihran odejít dřív?
Kde jsem psal, že úhlovka nebo tisícihran odejde dřív, pokud budou rozdílné pneu?
Psal jsem, že odejdou dřív, pokud budu pálit gumy na parkovištích u obchodních center :) .

Sám Haldex, resp. Borg Warner uvádí, že by rozdíly mezi pneumatikami vpředu a vzadu měly být max nějakých 5% obvodu. Není to náhodou kvůli tomu, že Haldex spíná při vyhodnocení rozdílných otáček mezi nápravami? Takže když budu mít rozdíl v obvodu pneu, tak budu mít rozdílné otáčky a Haldex bude sepnutý pořád a na to stavěný není?
Nicméně u těchto požadavků na stejné pneu vpředu a vzadu vycházím hlavně z manuálů k autům - BMW, Volvo, Subaru.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5588
Registrován: 11 roků 5 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

4x4

Příspěvek od Romulusw »

Haldex se na rozdíl od viskospojky sám nesepne při rozdílných otáčkách náprav, když mu nezavře DEMka solenoid a ta to dělá jen u rčitých případech, jako je potřeba opravdu velkého výkonu na kola (třeba rozjezd), nebo stabilizace (opět pod výkonem), kdy některá kola přibržďuje a jiná musí tahat.

S tím, že úhlovka a tisícihran při zbytečném blbnutí odejde dříve, souhlasím a asi by se do toho mohla započítat i pravá poloosa, kterou není problém v tom zeslabení ukroutit.

JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

4x4

Příspěvek od JaSk »

No ohledně věčného tématu, že když se s tim prasí, odejde to dříve, o tom snad není pochyb. Chce to najít nějaký poměr mezi radostí a starostí. Občas to ohulit na sněhu snad není nic hrozného. Pálení gum před nákupákem odpálí i předokolku (resp. motor, spojku, gumy, poloosy apod...)

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

4x4

Příspěvek od Dural8 »

O paleni gum pred nakupakem jsem ja osobne nemluvil. Ja mluvil o bezne jizde pred nakupakem ktera je vyzadovana k zaparkovani a pred nakupakem pro ilustraci proto, protoze se tam casto pouziva plny rejd a tam uz to pne, rozumnej oproti haldexu se to opotrebovava. Beznym uzivanim. To je fakt.
_________________
V60 D4

JaSk
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 431
Registrován: 7 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S60 2,5T 2008

4x4

Příspěvek od JaSk »

AHa, chápu. To bude asi horší problém, než když u oktávie odcházely furt manžety poloosy kvůli parování :D

Dural8
Offline
Příspěvky: 1337
Registrován: 17 roků 1 měsíc
Bydliště: Tábor
Vůz: V60

4x4

Příspěvek od Dural8 »

To uz si musi zhodnotit kazdy sam, jak moc 4x4 potrebuje...
Manzety poloos nevim, zda se mi to pomerne hloupa zavada, stejne jako nadbytecne opotrebovavani pohonu 4x4, ten Ti ale oproti manzetam umi i neco nabidnout a tak proto ja Subaru pro sebe odsoudil - co nabizi nevyuziju a jako rozmar to nechci, protoze tim se vracim na zacatek, vim jak to umi byt servisne narocne od zkusenych a tak chci poradit na dotvoreni vlastniho nazoru i tady pro nekoho jineho. Jeho kvality ale jinak uznavam.
_________________
V60 D4

Zpět na „S60, V / XC70 II (-07), S80 (-06), XC90“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé