jjo klíčovým parametrem definujícím kvalitu brzdové kapaliny je bod varu, což úzce souvisí s obsahem vody. Už obsah vody cca. 3,5% snižuje teplotu bodu varu kapaliny cca. 100 ° C, Brzdová kapalina je silně hygroskopická .Běžně používané kapaliny s označením DOT 3, DOT 4 a DOT 5.1 na glykolové bázi, jsou hygroskopické. To znamená, že KAPALINA svému okolí odebírá vlhkost,takže v tom udělátku tlačí na hladinu po dobu práce vlchký vzduch několikrát doplnovaný , který kapalina velice RYCHLE pohlcuje

a to je na prd

tak proto žádný vlchký vzduch

3,5% je pár kapek

dochází ke vzniku parních bublin. Parní bubliny jsou, na rozdíl od brzdové kapaliny stlačitelné a dochází k podobnému efektu jako u zavzdušněných brzd a to nechceš...
Kapalina DOT5 je silikonová brzdová kapalina s bodem varu minimálně 260°C a mokrým bodem varu minimálně 180°C. Je hydrofobní, takže neabsorbuje vodu z okolí. Absorbuje hodně vzduchu z okolí, což způsobuje gumovější odezvu brzd. Při kontaminaci vodou je brzdový systém okamžitě vyřazen .Používá se u veteránských aut, vojenské techniky
Specifikace pro výměnu brzdové kapaliny
181°C a více - výměna není nutná
171°C - 180°C - výměna se doporučuje
170°C a méně - výměna je nutná!
v německu to začli měřit v provozu

Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.