První zkušenosti na sněhu

První generace velkých předokolek
  • Autor
  • Zpráva
tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Ještě jsem včera v táhlých zatáčkách zjistil, že 850 se chová přesně tak, jak se FWD má ideálně chovat. Když je řidič na plyn i volant rozumný, tak je přísně neutrální, když to přežene, přejde plynule do nedotáčivosti, na což když řidič zareaguje ubráním plynu, tak se vrátí k neutralitě, potažmo při prudkém ubrání plynu přejde plynule a jemně do mírné přetáčivosti. Zkrátka to auto je i s minimem zkušeností na sněhu naprosto excelentně ovladatelný.

:arrow: Full Satisfaction
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

elde
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

tnemec píše:
Time4Tea píše:Jen tak pro zajímavost: jak poznám, že TRACS je v činnosti?
Na 850 to nepoznáš nijak vizuálně... Jen se od předních kol ozývá hrčení, jako od ABS. Využívá to totiž stejný systém, jen inverzně. Neodbržďuje zablokované, ale přibržďuje příliš roztočené kolo. Kontrolka svítí, jen když systém vypneš a nebo svítí spolu s ABS, to když hodně jezdíš přes ručku a systém to po nějaké době (cirka 20 min) vyhodnotí jako chybový stav a ABS + Tracs dočasně deaktivuje. Po asi 5 min kulturní jízdy bez ručky to zas sám aktivuje.
No pokud je to tak i u sedmdesatky starsiho razeni, pak je neblikani kontrolky vysvetleno.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

tnemec píše:
Time4Tea píše:Jen tak pro zajímavost: jak poznám, že TRACS je v činnosti?
Na 850 to nepoznáš nijak vizuálně... Jen se od předních kol ozývá hrčení, jako od ABS. Využívá to totiž stejný systém, jen inverzně. Neodbržďuje zablokované, ale přibržďuje příliš roztočené kolo. Kontrolka svítí, jen když systém vypneš a nebo svítí spolu s ABS, to když hodně jezdíš přes ručku a systém to po nějaké době (cirka 20 min) vyhodnotí jako chybový stav a ABS + Tracs dočasně deaktivuje. Po asi 5 min kulturní jízdy bez ručky to zas sám aktivuje.
Já nevím, ale v manuálu píšou, že kontrolka TRACS svítí poiuze při startu motoru a poté spolu s ABS zhasne. Naopak pokud se rozsvítí, je systém mimo činnost a vykazuje nějakou poruchu. Kontrolka činnosti je pouze na tlačítku, kterým se TRACS aktivuje. Aspoň u mně to tak funguje. Nic mi po spuštění motoru nesvítí a systém TRACS prokazatelně funguje.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

elde
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

Bobika píše:
tnemec píše:
Na 850 to nepoznáš nijak vizuálně... Jen se od předních kol ozývá hrčení, jako od ABS. Využívá to totiž stejný systém, jen inverzně. Neodbržďuje zablokované, ale přibržďuje příliš roztočené kolo. Kontrolka svítí, jen když systém vypneš a nebo svítí spolu s ABS, to když hodně jezdíš přes ručku a systém to po nějaké době (cirka 20 min) vyhodnotí jako chybový stav a ABS + Tracs dočasně deaktivuje. Po asi 5 min kulturní jízdy bez ručky to zas sám aktivuje.
Já nevím, ale v manuálu píšou, že kontrolka TRACS svítí poiuze při startu motoru a poté spolu s ABS zhasne. Naopak pokud se rozsvítí, je systém mimo činnost a vykazuje nějakou poruchu. Kontrolka činnosti je pouze na tlačítku, kterým se TRACS aktivuje. Aspoň u mně to tak funguje. Nic mi po spuštění motoru nesvítí a systém TRACS prokazatelně funguje.
A nesviti pri deaktivaci TRACS na palubce kontrolka se sipkou, stejne jako kdyz u automatu nezaradim na "debila", ale trojku ci dvojku? Uz v tom mam zmatek. Musim to vecer omrknout.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Bobika píše:
tnemec píše:
Na 850 to nepoznáš nijak vizuálně... Jen se od předních kol ozývá hrčení, jako od ABS. Využívá to totiž stejný systém, jen inverzně. Neodbržďuje zablokované, ale přibržďuje příliš roztočené kolo. Kontrolka svítí, jen když systém vypneš a nebo svítí spolu s ABS, to když hodně jezdíš přes ručku a systém to po nějaké době (cirka 20 min) vyhodnotí jako chybový stav a ABS + Tracs dočasně deaktivuje. Po asi 5 min kulturní jízdy bez ručky to zas sám aktivuje.
Já nevím, ale v manuálu píšou, že kontrolka TRACS svítí poiuze při startu motoru a poté spolu s ABS zhasne. Naopak pokud se rozsvítí, je systém mimo činnost a vykazuje nějakou poruchu. Kontrolka činnosti je pouze na tlačítku, kterým se TRACS aktivuje. Aspoň u mně to tak funguje. Nic mi po spuštění motoru nesvítí a systém TRACS prokazatelně funguje.
No já nevím, ale mám pocit, že přesně to jsem napsal, ne?
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

elde píše:
Bobika píše:
Já nevím, ale v manuálu píšou, že kontrolka TRACS svítí poiuze při startu motoru a poté spolu s ABS zhasne. Naopak pokud se rozsvítí, je systém mimo činnost a vykazuje nějakou poruchu. Kontrolka činnosti je pouze na tlačítku, kterým se TRACS aktivuje. Aspoň u mně to tak funguje. Nic mi po spuštění motoru nesvítí a systém TRACS prokazatelně funguje.
A nesviti pri deaktivaci TRACS na palubce kontrolka se sipkou, stejne jako kdyz u automatu nezaradim na "debila", ale trojku ci dvojku? Uz v tom mam zmatek. Musim to vecer omrknout.
Při deaktivaci svítí kontrolka "Tracs Off", šipka svítí jen při zařazení 3, L nebo Winter
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

elde
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

tnemec píše:
elde píše:
A nesviti pri deaktivaci TRACS na palubce kontrolka se sipkou, stejne jako kdyz u automatu nezaradim na "debila", ale trojku ci dvojku? Uz v tom mam zmatek. Musim to vecer omrknout.
Při deaktivaci svítí kontrolka "Tracs Off", šipka svítí jen při zařazení 3, L nebo Winter
Jo, winter, ja tusil ze to sviti jeste pri necem jinem, nez jen v souvilosti s nastavenim paky automatu. I kdyz to je take vlastne podobna akce :-).
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od dali »

elde píše: No pokud je to tak i u sedmdesatky starsiho razeni, pak je neblikani kontrolky vysvetleno.
Já mám taky starou 70ku, jednu z posledních a dělá to to co jsem popsal, samozřejmě je to doprovázeno chroupáním.
Modernizace u starý 70ky proběhla v modelovým roce 99 (pozná se podle malý váhy vzduchu, větších a hranatějších hagusů, jiný hlavice řadící páky u manuálu a jiných trysek ostřikovače a označení u chrochta 2,5D místo TDI když je označení na autě). Tak leda že by se to měnilo při tý modernizaci.

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

to tnemec : Kontrolka svítí, jen když systém vypneš
Pokud je systém vypnutý, tak nesvítí nikde nic. A pokud ho aktivuješ, tak svítí pouze malá kontrolka na tlačítku vpravo u volantu. Jinak jsi to popsal správně. :)
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

Bobika píše:to tnemec : Kontrolka svítí, jen když systém vypneš
Pokud je systém vypnutý, tak nesvítí nikde nic. A pokud ho aktivuješ, tak svítí pouze malá kontrolka na tlačítku vpravo u volantu. Jinak jsi to popsal správně. :)
Možná si nerozumíme, můžu to dojít vyfotit. Ale u mě to funguje tak, že když startuju, rozsvítí se kontrolka "Tracs Off" a "ABS". Ty po kontrole systému zhasnou. A systém funguje, nesvítí nikde nic.

Když zmáčknu tlačítko Tracs, rozsvítí se kontrolka na tomto tlačítku a kontrolka "Tracs Off" a systém nefunguje. Není-liž pravda?
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

honzAK
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 167
Registrován: 18 roků
Vůz: byla v70 a 740gle
Bydliště: Budejice

Příspěvek od honzAK »

No po vcerejsim absolvovani cesty CB - PRAHA - CB ( 6,5hodiny ) sluzebni fabii, sem prijel domu tak psychicky vyndanej cim ze to musim v praci jezdit, ze sem sed do volva a musel sem si jet uzit snehu. No a rozdil asi tak 1000%. Volvem se krasne jezdi ve snehu a jak to drzi jedna basen, no co vam budu povidat. Tolik z meho dusevniho vylevu.
_________________
V70 1997 B5254S 2,4i 20V 125kW
740GLE 1986 84kW limuzina ex.

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

honzAK píše:No po vcerejsim absolvovani cesty CB - PRAHA - CB ( 6,5hodiny ) sluzebni fabii, sem prijel domu tak psychicky vyndanej cim ze to musim v praci jezdit, ze sem sed do volva a musel sem si jet uzit snehu. No a rozdil asi tak 1000%. Volvem se krasne jezdi ve snehu a jak to drzi jedna basen, no co vam budu povidat. Tolik z meho dusevniho vylevu.
Fábie na sněhu? Můžu tě jen politovat...
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od dali »

Tak jsem před chvílí nazul pořádný zimáky - UG7, který sem měl připravený na opravdovou zimu, zatím sem dojížděl předchozí, už notně ztvrdlý Barum Polaris. A dobře jsem udělal, bo kdybych je nazul při prvních náznacích zimy, dneska už by byly v půlce.
No a... Paráda!!! O dvě třídy jinde! Zkusil jsem zajet do vjezdu (pěknej kopeček), kterej jsem dneska když jsem chvátal k zubaři ani neprohrnoval a na starejch gumách vyjel s hoňkama za zuřivého chroupání TRACSu (a blikání kontrolky :wink: )...
Skoro to ani nehráblo! Fakt pořádný gumy dělaj dost.

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

dali píše:Tak jsem před chvílí nazul pořádný zimáky - UG7, který sem měl připravený na opravdovou zimu, zatím sem dojížděl předchozí, už notně ztvrdlý Barum Polaris. A dobře jsem udělal, bo kdybych je nazul při prvních náznacích zimy, dneska už by byly v půlce.
No a... Paráda!!! O dvě třídy jinde! Zkusil jsem zajet do vjezdu (pěknej kopeček), kterej jsem dneska když jsem chvátal k zubaři ani neprohrnoval a na starejch gumách vyjel s hoňkama za zuřivého chroupání TRACSu (a blikání kontrolky :wink: )...
Skoro to ani nehráblo! Fakt pořádný gumy dělaj dost.
To věřím... já na těch mých dělám třetí zimu a příští rok půjdou nový... Není to ještě vysloveně špatný, ale mohlo by to být i lepší.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

rpet
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

Příspěvek od rpet »

Hans píše:Mně řekl gumař, že zimáky s hloubkou vzorku pod 4 mm mám buď vyhodit a nebo dojezdit vlétě. Podle něho jsou zimáky se vzorkem hlubokým pod 4 mm na sněhu horší než letňáky s hlubokým vzorkem. Asi v tom byla snaha prodat nové gumy, ale slyšel jsem to už vícekrát.
to neni vymysl, ale logika. na snehu a v brecce mi prijde jako podstatnej vzorek, a nikoliv typ gumy - jinak receno, s letkama a osmi mm vzorku pojedes tam, kde ostatni se zimakama a ctyrma mm vzorku budou klouzat. rozdil mezi letni-zimni poznas na mokre vozovce pri danych teplotach, pak se projevi smes, ze ktery je ta guma usmazena.
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

rpet píše:
Hans píše:Mně řekl gumař, že zimáky s hloubkou vzorku pod 4 mm mám buď vyhodit a nebo dojezdit vlétě. Podle něho jsou zimáky se vzorkem hlubokým pod 4 mm na sněhu horší než letňáky s hlubokým vzorkem. Asi v tom byla snaha prodat nové gumy, ale slyšel jsem to už vícekrát.
to neni vymysl, ale logika. na snehu a v brecce mi prijde jako podstatnej vzorek, a nikoliv typ gumy - jinak receno, s letkama a osmi mm vzorku pojedes tam, kde ostatni se zimakama a ctyrma mm vzorku budou klouzat. rozdil mezi letni-zimni poznas na mokre vozovce pri danych teplotach, pak se projevi smes, ze ktery je ta guma usmazena.
Jednak si nejsem jistý, že existuje letní guma, která má 8mm vzorek. A kromě toho uspořádání drážek na letní gumě je takové, že se se sněhem (ale ani řídkým blátem) prostě nemůže poprat se ctí.
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

rpet
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 130
Registrován: 19 roků 1 měsíc
Bydliště: Praha Běchovice, resp. Lom u Mostu

Příspěvek od rpet »

tnemec píše:
rpet píše:to neni vymysl, ale logika. na snehu a v brecce mi prijde jako podstatnej vzorek, a nikoliv typ gumy - jinak receno, s letkama a osmi mm vzorku pojedes tam, kde ostatni se zimakama a ctyrma mm vzorku budou klouzat. rozdil mezi letni-zimni poznas na mokre vozovce pri danych teplotach, pak se projevi smes, ze ktery je ta guma usmazena.
Jednak si nejsem jistý, že existuje letní guma, která má 8mm vzorek. A kromě toho uspořádání drážek na letní gumě je takové, že se se sněhem (ale ani řídkým blátem) prostě nemůže poprat se ctí.
tome, je to ozkousena praxe :wink: a tech osm mm? to je tusim (ale netvrdim!!) lehce jeta nova guma (??)
_________________
bylo : 850 2.5 20v B5254S - nepřekonatelný auto. Proč to nedělaj dodnes ????
je: V70 2,5 TDI (D5252T)/1997 Automat - soustavnými investicemi se z tohoto vozu stává vcelku obstojný stařec.
workphone: 00420 608 12 60 31

tnemec
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1082
Registrován: 20 roků 8 měsíců
Bydliště: Praha

Příspěvek od tnemec »

rpet píše:
tnemec píše:
Jednak si nejsem jistý, že existuje letní guma, která má 8mm vzorek. A kromě toho uspořádání drážek na letní gumě je takové, že se se sněhem (ale ani řídkým blátem) prostě nemůže poprat se ctí.
tome, je to ozkousena praxe :wink: a tech osm mm? to je tusim (ale netvrdim!!) lehce jeta nova guma (??)
Netvrdim... odhaduji
_________________
Je: Honda CBR1000RR Fireblade, 1000 ccm, 180 k, manuál, MY 2005, for fun | Opel Astra Sports Tourer, 1,4T, 140 k, kombi, automat, MY 2012, služebák
Bylo: Triumph Baby Speed, 600 ccm, 100 k, manuál, MY 2003, R.I.P. | Volvo 850 TDI, 140 k, kombi, automat, MY 1997, Prodáno... good luck v novém životě... | Volvo 940 D24TIC, kombi, automat, Prodáno na díly...

GDPR_user
Ověřený

Příspěvek od GDPR_user »


Netvrdim... odhaduji
Nová guma má 8mm,ale silně pochybuji o její vyšší účinnosti na sněhu.Je to blbost,možná to neplatí obecně,ale letní guma není dělaná na to aby se sama čistila od sněhu a tudíž se v momentě zalepí drážky.Pravda je že 4mm zimního vzorku jsou tak na ježdění po městě,ale určitě né do hor.

Bobika
Ověřený
Offline
Příspěvky: 327
Registrován: 18 roků 1 měsíc
Bydliště: Strakonice

Příspěvek od Bobika »

tnemec píše:
Bobika píše:to tnemec : Kontrolka svítí, jen když systém vypneš
Pokud je systém vypnutý, tak nesvítí nikde nic. A pokud ho aktivuješ, tak svítí pouze malá kontrolka na tlačítku vpravo u volantu. Jinak jsi to popsal správně. :)
Možná si nerozumíme, můžu to dojít vyfotit. Ale u mě to funguje tak, že když startuju, rozsvítí se kontrolka "Tracs Off" a "ABS". Ty po kontrole systému zhasnou. A systém funguje, nesvítí nikde nic.

Když zmáčknu tlačítko Tracs, rozsvítí se kontrolka na tomto tlačítku a kontrolka "Tracs Off" a systém nefunguje. Není-liž pravda?
Tak to nevím, ale já to mám jinak. Na kontrolce v přístrojový desce mám napsáno jenom TRACS (né TRACS OFF) a opravdu po nastartování a kontrole systému zhasne společně s ABS. A aktivaci TRACS provádím zapnutím tlačítka, kde se rozsvítí jenom malá oranžová kontrolka. Na palubní desce nic nesvítí. Tak to funguje u mne a tak to mám popsáno i v manuálu. Zřejmě je to tím, že ty máš 96 s automatem a já 95 manuál. Někde jsem myslím četl, že v průběhu výroby Volvo logiku zapnutí systému TRACS měnilo. To jsou asi naše případy. Já mám ještě starší systém a ty to máš již po novu. Jiné vysvětlení nemám.
_________________
Bobika
BYLO - Volvo 850 T5R "Pampeliška", 1995, 2.3 l, B5234T5, M56, 300 PS, 262 000 km, NEW turbo Mišivbuši

elde
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

dali píše:... za zuřivého chroupání TRACSu (a blikání kontrolky :wink: )...
Tak jsem koukal do manualu (pro modelovy rok 99) a tam pisou, ze kontrolka ABS se ma rozsvitit pouze pri zavade. Cestou pro synka na trening jsem to i otestoval, kontrolka sviti pouze chvilku po zapnuti klicku, pak uz ani tuk, prestoze pedal kope. Tak ted nevim :shock:
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Jirrka
Offline
Příspěvky: 347
Registrován: 20 roků 1 měsíc
Bydliště: Pardubice

Příspěvek od Jirrka »

tak se taky přidám. Trochu jsem se bál co bude dělat lehoučká 480 na sněhu, ale zatím jsem spokojenej.Pravda, se suchou nádrží na břečce to bylo docela veselý, ale po přidání 20ti litru a vytvoření pěkně ujetého sněhu drží auto jak přibitý. Možná to je i těma Nokianama co tam mám, i kdy jsou už na hranici životnosti. 8)
_________________
je: Volvo V50 Summum s Audiem*:0), Volvo 850 T5 f kombíku a automatu, MG TF Trophy 160 Edition 85 let, poř. číslo 273
bylo: bylo: 850 T-5R (nejemocionálnější Volvo všech dob),Volvo 480 Turbo, 1992, Ďáblík (zůstane navždy nejkrásnější), 850 T-5, 155 kW, Blue Lady, Volvo 340 DL, Chrochtík, Fiat 128A, služební - Octavia III 110 kW TDi, Škoda Yeti 1,8 TSi, Octavia II 1,8 TSi, Superb Combi 125 kW TDi, Rapid a Spacebeack 1,6 TDi,

dali
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 4115
Registrován: 18 roků 6 měsíců
Bydliště: R.I.P.
Vůz: ---
Bydliště: Jindřichův Hradec

Příspěvek od dali »

elde píše:
dali píše:... za zuřivého chroupání TRACSu (a blikání kontrolky :wink: )...
Tak jsem koukal do manualu (pro modelovy rok 99) a tam pisou, ze kontrolka ABS se ma rozsvitit pouze pri zavade. Cestou pro synka na trening jsem to i otestoval, kontrolka sviti pouze chvilku po zapnuti klicku, pak uz ani tuk, prestoze pedal kope. Tak ted nevim :shock:
To si zase nerozumíme. Myslím kontrolku TRACSu (u mě se to jmenuje STC a tak je označen i vypínač pro deaktivaci). Pokud vím ABS má samostatnou kontrolku. Oktávka '02 ftédéíčku ve skoro plný palbě se chovala naprosto stejně. Když jsme za deště vlítli do hlubší kaluže (počínající aquaplanning) tak tam taky bláznila kontrolka.
Kdyžtak zkusím vyfotit tu kontrolku, kterou myslím.

Time4Tea
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 122
Registrován: 17 roků 7 měsíců
Bydliště: Brno

Příspěvek od Time4Tea »

Taky mám jen kontrolku Tracss Off a tlačítkem ji rozsvítím, čiliže jej vypnu. Přepokládám.
Jinak jsem zatím jeho funkci nějak nepozoroval... Při prokluzu obou kol na sněhu to má něco dělat? Nebo jen když je na sněhu jedno kolo?
_________________
Je: Volvo V40, 2,0T, 121kW, 2001, manuál
Bylo: Volvo 850 2.5TDI, 104kW, 1996, manuál, sedan

elde
Ověřený
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 43
Registrován: 17 roků 6 měsíců
Vůz: V70 II TDI
Bydliště: Děčín

Příspěvek od elde »

dali píše:
elde píše:
Tak jsem koukal do manualu (pro modelovy rok 99) a tam pisou, ze kontrolka ABS se ma rozsvitit pouze pri zavade. Cestou pro synka na trening jsem to i otestoval, kontrolka sviti pouze chvilku po zapnuti klicku, pak uz ani tuk, prestoze pedal kope. Tak ted nevim :shock:
To si zase nerozumíme. Myslím kontrolku TRACSu (u mě se to jmenuje STC a tak je označen i vypínač pro deaktivaci). Pokud vím ABS má samostatnou kontrolku. Oktávka '02 ftédéíčku ve skoro plný palbě se chovala naprosto stejně. Když jsme za deště vlítli do hlubší kaluže (počínající aquaplanning) tak tam taky bláznila kontrolka.
Kdyžtak zkusím vyfotit tu kontrolku, kterou myslím.
Aha, u me je to kontrolka na ktere je auticko ve smyku, neco jako byva na znackach pozor smyk, a sviti jen pri vyrazene funkci tracs, neblika nikdy. Ja myslel, ze blika kontrolka ABS, jako trebas u VW (a tim padem take asi u te Skodovky), kde to signalizuje cinnost systemu.
Dle meho manualu i tato kontrolka (TRACS) ma svitit jen pokud je vyrazen tento system. Pokud sviti jindy, pak to znamena chybu TRACS, nebo prehrati brzd.
_________________
je:
740GL, 1984, B230K, 5q
740GLE, 1986, B230E, 4q+OD - depozit
V70 II, 2000, 2.5 TDI, manual

Zpět na „850, S / V70 (-00), C70“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé