Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

850 a novější modely řad C/S/V/XC
  • Autor
  • Zpráva
Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5609
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Romulusw »

Urvanej píše:Hydroštely se s velkou slávou zaváděly plácnu 20 let zpět, že už nidky nebude třeba stělovat vůle ventilů. Pak se zjistilo, že jak v tom ten olej necyrkuluje, tak že v tom shnije a když se k tomu občas podcení nějaká výměna, že umřou a že se pak víc než štelování ventilů investuje do hydroštelů.
Takže cca 10 let zpátky zase začaly hydroštely ustupovat, protože kromě toho že se kurví taky zvyšujou spotřebu, protože potřebujou tlak oleje...
No prostě :bad:
Jen, kdyby tam byly aspoň okénka pro měření.

romanb
Offline
Příspěvky: 4
Registrován: 8 roků 7 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: S80 D5, AS7140, 2007

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od romanb »

jancho píše:Můj názor je, že 40 je dost. Co myslíš tím levnějším a tím pádem méně spolehlivým? Myslíš díly z druhovýroby nebo neautorizovaný servis??
Obojí. Myslím neoriginální díly i servisáky z neautorizovaných pracovišť. Vyplatí se na tomhle šetřit, nebo zaplatím o 20 tisíc míň teď, ale za rok se mi rozsype motor, máte nějaké zkušenosti?

Teflon_490
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 399
Registrován: 13 roků 2 měsíce
Bydliště: Brno
Vůz: V50 2.0 D3 MY2012

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Teflon_490 »

Dej to k nejakym zde znamym proverenym "alternativnim" servisum a bude to to nejlepsi co muzes udelat. Rozumi tomu minimalne stejne jak autorizak, a cena bude priznivejsi. Si z Prahy, takze treba Marra, Patocka...
_________________
Volvo V50 2.0 D3 D5204T5 110kW, Business Pro Edition, Ice White, str. week 2012/13 (MY2012)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ex.: Volvo V50 1.6D D4164T 80kW, Summum, Titanium Grey, str. week 2005/46 (MY2006)

jancho
Offline
Uživatelský avatar
Člen VK
Příspěvky: 4616
Registrován: 11 roků 7 měsíců
Bydliště: Domov: Třebestovice
Vůz: XC70 D4 120kW D5244T17 MY 2013
Bydliště: Zaměstnání: Praha

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od jancho »

romanb píše:
jancho píše:Můj názor je, že 40 je dost. Co myslíš tím levnějším a tím pádem méně spolehlivým? Myslíš díly z druhovýroby nebo neautorizovaný servis??
Obojí. Myslím neoriginální díly i servisáky z neautorizovaných pracovišť. Vyplatí se na tomhle šetřit, nebo zaplatím o 20 tisíc míň teď, ale za rok se mi rozsype motor, máte nějaké zkušenosti?
Ad díly - pro volvo to taky vyrábí nějaká firma a jen je na tom logo volvo. Myslím, že pokud zvolíš např. INA, tak neuděláš chybu (mám pocit, že INA jsou i dodávané právě pro origo Volvo). Ne každý aftermarket je sračka.

Ad servis - pražské vyhlášené trio je minimálně na úrovni autorizáku, jen někdy krapet levnější (jak kdy, jak v čem) a určitě se neboj jim svěřit svoje auto. Jak už jsem psal výše: http://www.marra.cz, http://www.avdily.cz a ještě přidám http://www.T6R.cz .

David Patočka, jak je psáno výše, se už těmito běžnými opravami nezabývá díky své vytíženosti se speciálními opravami - opravy převodovek, generálky motorů, respektive hlav. Ale za zkoušku nic nedáš a třeba se Tě ujme, je to velký profík: http://www.svedskedily.cz
Edit: nechci mluvit za Davida, to mi samozřejmě nepřísluší. Jen mi toto před časem sdělil.
_________________
Je: Volvo XC70 P3 D4 120kW D5244T17 MY 2013, Renault Twingo, Ariens gt14

Bylo: Volvo 960 1994 150kW B6304FS, XC70 D5 MY 2007 automat 136kW - chip od D5T5 Stage2 158kW/470Nm, EGR OFF, Volvo V70 XC 142kW, Land Rover Discovery 2 Td5, V70 D5 2,4 rv2003, škoda octavia super 1221 rv 1964
GALERIE
Foto-rajče

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14313
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od raolsa »

Romulusw píše:Jen, kdyby tam byly aspoň okénka pro měření.
Já tam kontrolní dírky mám - zaslepené zátkama - origo. :twisted:
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 18 roků
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od kwiko »

a JE TI TO K PRDU PLATNE :lol:

raolsa
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 14313
Registrován: 15 roků 7 měsíců
Bydliště: Semily
Vůz: Volvo V70 II 2.4i 135 kw
Participant x 1

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od raolsa »

Jj
_________________
Volvo V70 II 2.4i 135 kw '06, Citroen Xsara 1.4i 55kw LPG '01
Bylo: Volvo V70II 2.4T AWD LPG '00
Diagnostika k dispozici. 607827920

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Wolfram1944 »

kwiko píše:a JE TI TO K PRDU PLATNE :lol:
češtinářská osvěta: buď JE TI TO K PRDU, nebo JE TI TO PRD PLATNE :D
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5609
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Romulusw »

Wolfram1944 píše:
kwiko píše:a JE TI TO K PRDU PLATNE :lol:
češtinářská osvěta: buď JE TI TO K PRDU, nebo JE TI TO PRD PLATNE :D
Jedině, že by se mu díky tomu lépe prdělo.

Wolfram1944
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 317
Registrován: 10 roků 7 měsíců
Bydliště: Dejvice
Vůz: 850 xc90

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Wolfram1944 »

To už je vyšší liga.
_________________
.: 850 T-5R '95 B5234T5 AW50-42 ::: XC90 3.2 '07 B6324S TF-80SC ::: 2009-2019 850 TDI '96 D5252T M56 :.

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 18 roků
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od kwiko »

Páni, petržalská slovenčna bez diakrityky, ako to je spravne počesky mam uprdele :D

lubooos
Offline
Příspěvky: 122
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od lubooos »

A ja mam u xc70 2.5T 05" hydrostely. Pan Patocka me vysvetlil jak to poznam. Pry se neda podle roku nebo typu urcit. A na jednu stranu pro LPG lepsi nezaklepu ventily.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5609
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Romulusw »

A jak to teda poznáš?

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1827
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Romulusw píše:A jak to teda poznáš?
Muj tip lankovej plyn 850ky ,v70ky hydroštel
Elektronickej plyn vymezovací kalibrovaný podložky .Ale měl by to potvrdit nějakej mechoš
Nevím jak jiný auta ,ale u těch mejch jsou všude hydro a máme vše v lanku .
Třeba se v r.2005 vrátili k hydram. :D Na mně to je moc nový auto :lol:
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5609
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Romulusw »

Nevěřím, že má XC70 2005 hydraulická zdvihátka. Pokud má motor B5254T2, který tam patří, tak jsou tam podložky.
Nebo má 2,4 a tam by to být mohlo.

BezVolvovec
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Bezvolvovec. Zatim...

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od BezVolvovec »

lubooos píše:A ja mam u xc70 2.5T 05" hydrostely. Pan Patocka me vysvetlil jak to poznam. Pry se neda podle roku nebo typu urcit. A na jednu stranu pro LPG lepsi nezaklepu ventily.
Zatlucou se taky. Kazdej hydrostel ma nejakej zdvih. Takze az ventil zaleze do sedla tak hluboko, ze na nej hydrostel nedosahne, nastane stav kterej nastava kdyz se ventil zatluce a hydrostel nemas.

GDPR_user

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od GDPR_user »

BezVolvovec píše:
lubooos píše:A ja mam u xc70 2.5T 05" hydrostely. Pan Patocka me vysvetlil jak to poznam. Pry se neda podle roku nebo typu urcit. A na jednu stranu pro LPG lepsi nezaklepu ventily.
Zatlucou se taky. Kazdej hydrostel ma nejakej zdvih. Takze az ventil zaleze do sedla tak hluboko, ze na nej hydrostel nedosahne, nastane stav kterej nastava kdyz se ventil zatluce a hydrostel nemas.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

BezVolvovec
Offline
Příspěvky: 31
Registrován: 8 roků 8 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: Bezvolvovec. Zatim...

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od BezVolvovec »

:)

lubooos
Offline
Příspěvky: 122
Registrován: 9 roků 3 měsíce
Bydliště: Praha 9 - Kyje
Vůz: XC70 2.5T 154Kw 05'

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od lubooos »

Romulusw píše:A jak to teda poznáš?
Kdyz sundas kryt civek/svicek. Tak ze stran co jsou takove vylitky u kazde civky 4ks. Je tam bud sroub podle Pana Patocky a to znamena ze jsou tam podlozky na ventilech a kdyz je tam ten vylitek a zadny sroub jsou Hydrostely.
A pokud je LPG dobre serine nevidim duvod proc by se mel ventil okamzite zaklepat kdyz jsou hydrostel. Hydrostel na ventil dosahne vzdy.
Doufam ze jsem pomohl. Neni to tezke zjistit.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Romulusw
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 5609
Registrován: 11 roků 6 měsíců
Bydliště: Modřany
Vůz: XC 90 2,5T LPG 2005 man. AWD modify

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Romulusw »

Nedalo mi to a protože jsem stejně měl v plánu měnit svíce, tak jsem to zkontroloval a mám tam jen nálitky, žádné zátky.
Podle tvé teorie by tam měly být hydroštely, ale podle vidy a já to též tvrdím, jsou tam jen podložky.

Konec konců, vzít vrtačku a závitník taky není taková práce :D

kwiko
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1461
Registrován: 18 roků
Bydliště: Horné Saliby
Vůz: 850,C70,V40...
Bydliště: hmmm

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od kwiko »

lubooos píše:
Romulusw píše:A jak to teda poznáš?
Kdyz sundas kryt civek/svicek. Tak ze stran co jsou takove vylitky u kazde civky 4ks. Je tam bud sroub podle Pana Patocky a to znamena ze jsou tam podlozky na ventilech a kdyz je tam ten vylitek a zadny sroub jsou Hydrostely.
A pokud je LPG dobre serine nevidim duvod proc by se mel ventil okamzite zaklepat kdyz jsou hydrostel. Hydrostel na ventil dosahne vzdy.
Doufam ze jsem pomohl. Neni to tezke zjistit.
neraz som robil hlavu kde boli skrutky ale na ventiloch kalisteky (okolo roku 2001) a v motore sa nikto nevrtal, hydra skoncili pokial viem v 1998

GDPR_user

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od GDPR_user »

BezVolvovec píše: Zatlucou se taky. Kazdej hydrostel ma nejakej zdvih. Takze az ventil zaleze do sedla tak hluboko, ze na nej hydrostel nedosahne, nastane stav kterej nastava kdyz se ventil zatluce a hydrostel nemas.
Pokud by náhodou došlo k tomu,co píšeš(což je nesmysl),pak by nedošlo k tomu,že hydroštel na ventil nedosáhne,ale naopak ventilová vůle nebude žádná a pootevřený ventil se upálí!Doporučuji si najít základní informace o funkci spalovacího motoru,nejlépe s obrázky a pak to lépe pochopíš. :wink:

Urvanej
Offline
Uživatelský avatar
Moderátor
Příspěvky: 12961
Registrován: 14 roků 7 měsíců
Bydliště: Plzeň
Vůz: 142;745;944;945;V70II;XC90 V8, C40

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Urvanej »

BezVolvovec píše::)
Čoveče fakt by to chtělo trochu základních znalostí o motorech o kterých píšeš. Na motory z dob krále klacka by to možná šlo aplikovat a i by tě za to nikdo nevylískal, ale tady to udělal Martin naprosto správně ;-)
_________________
745, D24, M47, 1990, Kája; 945, B230FT, AW71, 1995, Jaruna; V70, D5, M56, 2004, Bertík; 944, B230FT, M46, 1991, Blex; XC90 V8, 2004; 142, B20A, M40, 1970 ; C40, RWD, 2024, Tramvaj ex: S40, 1.8, m3p, 1997; 764, B280F, AW71, 1988, Tomasssovka; 244, D24, M47, 1990, Blu; XC90 V8, 2005, Mastodont; V40, B4204S, M5P, 1996.

Fíla
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1065
Registrován: 15 roků 10 měsíců
Bydliště: Praha
Vůz: V70R AWD, B5234T4, '98

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Fíla »

Petr.Chrpa píše:
Romulusw píše:A jak to teda poznáš?
Muj tip lankovej plyn 850ky ,v70ky hydroštel
Elektronickej plyn vymezovací kalibrovaný podložky .Ale měl by to potvrdit nějakej mechoš
Nevím jak jiný auta ,ale u těch mejch jsou všude hydro a máme vše v lanku .
Třeba se v r.2005 vrátili k hydram. :D Na mně to je moc nový auto :lol:


Je to jak psal kwiko, benzínové motory do roku +-1999 měly hydroštely, potom už jen podložky. Lámalo se to někde okolo sériového čísla motoru 1817653. Inspekční šrouby na víku ventilů byly jen v prvních ročnících, pak už je tam nedělali.
Údajným důvodem pro přechod na podložky byla vysoká teplota na výfukových ventilech při vysokých otáčkách motoru a následné zapékání hydroštelů a vysoká degradace oleje. V podstatě od doby, co přešli na podložky, protáhli i interval výměny oleje na 20tkm. U hydroštelů doporučovali max 15tkm, při rychlé jízdě pak 7,5tkm.
_________________
V70R AWD, B5234T4, M58, 1998, Saffron metallic, Coil On Plug conversion, tuned by VastTuning
XC70 D5 AWD POLESTAR, D5244T10, TF-80SC, 2011, Oyster Grey Pearl; V60 CrossCountry AWD POLESTAR, D5244T21, TF-80SD, 2017, Rich Java

Petr.Chrpa
Offline
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1827
Registrován: 19 roků 2 měsíce
Bydliště: Sedlečko, Chotoviny
Vůz: V 850 T5R r.v.1995 B5234T5 166kW

Špatné hydroštele podle poslechu u S80 D5

Příspěvek od Petr.Chrpa »

Fíla píše: U hydroštelů doporučovali max 15tkm, při rychlé jízdě pak 7,5tkm.

Jinak dík za info zase jsem o něco chytřejší :good: ta rychlá mě zajímá a jelikož najedu do těch 7,5tkm s každym eR tak je to ok. :D
_________________
Bylo:S40 ,V40 1,6r.v.1998,man.,B4164S-1587ccm
Je: Volvo 850 GLE,r.v.1996,man. ,B5202S-1984ccm 10V KOMBI - Zel. metalíza
Volvo 850 T5R,r.v.1995,manual ,B5234 T5-2319ccm 20V KOMBI - Cream Yellow 607
Volvo 850 T5R,r.v.1995(model 96),manual ,B5234 T5-2319ccm 20V SEDAN Olivová 421-41,vlastní úprava ECU,TD04HL 19T,750cc/min..
Volvo 850R r.v. 1996,manual,B5204T-1984ccm 20V KOMBI - Black Stone 019 ,vlastní úprava ECU

Zpět na „850 / 60 / 70 / 80 / 90 / XC - opravy“

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé